Samsung Gear VR - Reviews

Games platform
Android
Toelichting type
De Samsung Gear VR is compatible met de Samsung Galaxy S8, S8 Plus, S7, S7 Edge, S6, S6 Edge en S6 Edge Plus
Kleur(en)
zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 56 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear VR op Kieskeurig.nl.

8,1

AnnaG 22-08-2017

Gave ervaring en leuke opties

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De bril is een leuke gadget met vele opties. Als eerst moet je een gratis app installeren op je telefoon. Via deze appstore kan je van alles downloaden, zowel gratis als betaald. De opties zijn eindeloos. Je kan je wagen in een achtbaan, op hoogte of op een rustgevend strand. Je kan films kijken en foto´s kijken of een nieuwe taal leren. De omgang met de bril en de controller is even uitzoeken en wennen, maar wanneer je dit onder de knie hebt heb je de leukste ervaringen. Wel kunnen sommige apps een gevoel van misselijkheid oproepen. Wees gewaarschuwd!

Hugo78 21-08-2017

VR is de toekomst

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De VR uitgepakt en gelijk getest met Samsung S7. Het koppelen duurt even maar dan kan je wel gelijk aan de slag. De controller koppelen is nog wel een dingetje, dit ging bij mij niet gemakkelijk.
De gratis games en films zijn leuk, maar om er echt goed gebruik van te maken zul je toch echt moeten investeren in een goede game of film.
De kinderen vinden het helemaal geweldig.
Zorg wel voor een krasvrij scherm van je telefoon, want elk krasje zie je met de VR.

Pluspunten zijn:
* gebruiksvriendelijk
* leuk voor het hele gezin

minpunten zijn:
* films en games moet je apart aanschaffen
* veel aanvullende apps op je telefoon

Oscar Kerssens 20-08-2017

Herbeleven vanjemomenten

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De foto's en filmpjes die je maakt met de Gear 360 kan je letterlijk weer herbeleven. Geen plek valt buiten de foto maar draai gewoon je hoofd en kan je er naar kijken.

Het gewicht is beperkt wat betekent dat je de VR bril lang op kan houden. Ook de pas vorm is universeel en dus makkelijk voor iedereen te gebruiken. Zelfs met een bril op kan je hem gebruiken.

Klein minpunt met de VR bril ben je afgesloten van iedereen in de kamer dus echt sociaal ben je niet met de bril op.

Raybola 19-08-2017

Erg beperkt door alleen bepaalde modellen te ondersteunen

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Beter deze bril meer universeel gemaakt te hebben zodat meer mensen er mee kunnen werken. Alleen de Samsung modellen die ondersteund worden maakt het dat ik niet met al mijn vrienden kan delen.

ReneB 17-08-2017

Urenlang vermaak

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Dit is de tweede versie van de Gear VR die ik gebruik. Het voordeel van deze versie is de aanwezigheid van een controller. Hierdoor hoef je de Gear VR niet meer (altijd) te bedienen met het touchpad aan de zijkant, waarbij je niet kunt zien waar je je vinger precies plaatst.
Een klein nadeel is dat de controller niet altijd goed koppelt aan de Gear VR.
Het aantal beschikbare apps is zo uitgebreid dat je je urenlang kunt vermaken.
Ik heb de Gear VR in combinatie met de Gear 360, waardoor ik mijn zelfgemaakte 360 graden foto’s en video’s nog eens rustig kan bekijken of aan anderen kan laten zien. Jammer genoeg is de kwaliteit van de beelden van de Gear 360 niet voldoende om op de Gear VR te bekijken, het blijft een beetje een korrelig beeld, zeker omdat je er met de Gear VR echt middenin en er bovenop zit.
In combinatie met de Samsung Galaxy S7 Edge werkt de Gear VR goed. De snelheid is goed, de smartphone wordt niet te warm en de accu raakt niet te snel leeg.

Nynke 17-08-2017

Alsof je er weer bent!

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Met deze leuke gadget kan je je filmpjes (in 360°) weer herbeleven. Het gebruik is eenvoudig en de kwaliteit degelijk! Tip: gebruik een koptelefoon voor een nog leukere ervaring.

mriekie 16-08-2017

ongekend leuk apparaat

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De Samsung Gear VR is een ongekend leuk apparaat. Het heeft ervoor gezorgd dat ik me eens in een andere wereld ging verdiepen nl die van de virtual reality. Er zijn genoeg apps te downloaden zodat het apparaat interessant blijft. Ook in de klas is de gear wonderwel goed in te zetten.

Kristina 15-08-2017

Heel leuk!

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Het is een erg leuk ding om filmpjes op te kijken. De bril zit lekker en je waant je direct in een 3d wereld.

JanA 11-08-2017

Samsung gear VR

Ontwerp:

Er zit geen groot verschil tussen de nieuwe en de oude Samsung Gear VR. Wel is de bril iets lichter geworden. De kijkafstand binnen wordt aangepast met behulp van de bovenste draaiknop om het beeld gemakkelijker te zien. Het buitenlicht wordt goed afgeschermd waardoor je hier geen last van hebt. Een verbetering met de vorige bril is de ventilatie van de headset. Ik heb geen last meer van beslagen glazen. Het kussentje dat rust rond je ogen en neus is zacht en ondersteunend goed. De knoppen zitten op de bekende plekken zoals op de oude bril. Er zit een nieuwe home knop waarmee u rechtstreeks uit een app of spel komt die u gebruikt. De nieuwe headset heeft een USB-C ingang die de telefoon kan opladen.

Controller:

De kleine controller is een nieuwe accessoire bij de headset. De controller past goed bij de headset. Aangedreven door twee AAA batterijen, beschikt de kleine controller over een volumeregelaar, evenals een cirkelvormige touchpad en de achter- en thuisknop. Op de rug zit een trigger knop die handig is voor het gebruik binnen first-person shooters.
Er zijn een handvol spellen die gebruik maken van de controller. U kunt de controller in de virtuele realiteit wereld richten om objecten te selecteren, te schieten of op te halen. In vergelijking met andere ervaringen voelt en werkt de controller van Samsung goed aan.
Samsung heeft de controller compatibel gemaakt met apps en games die al beschikbaar zijn voor gebruikers. Zowel de trigger knop als de touchpad hebben het commando 'bevestigen'.

Beeld:

Het beeld is mooi maar je ziet wel de pixels. De beelden zijn bij sommige video’s vrij onscherp en hierdoor word ik misselijk. De bewegingssensoren werken goed wanneer ik mijn hoofd draai. Ik ben de playstation VR gewend en die is vele malen scherper en voelt natuurlijker aan. Al met al is het een leuk begin om kennis te maken m et VR wereld. Wanneer je echt gebruik wilt gaan maken van de VR wereld dan moet je toch denken aan een duurdere high end bril.

Mick Dundee 08-08-2017

De wereld van Virtual Reality

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De virtual reality werkt uitstekend, alle bewegingen die je maakt worden nauwkeurig nagebootst. Waar je naar wilt kijken, kijk je ook naar. Er is een filmpje met een dinosaurus, wanneer je hier met een groep mensen om de beurt naar gaat kijken, zal dat voor hilarische taferelen gaan zorgen. De virtual reality spellen zijn goed te spelen en vaak ook best realistisch. Ik was al bezit van de eerdere witte editie van de Gear VR bril.
Stiekem hoopte ik op een aantal verbeteringen met de vernieuwde Gear VR. Waar ik op stuitte bij de eerste editie was dat mijn Samsung Galaxy S7 overhit raakte, de lens af en toe besloeg en dat de rand van de bril iets te wijd is waardoor je reflectie van het buitenlicht in de lens krijgt. Deze nieuwe versie heeft eigenlijk nog steeds dezelfde problemen. Ik vind dat erg jammer want voor de rest is het een leuke, verrassende en spannende ervaring de bril te gebruiken.
De afstandsbediening is een regelrechte uitkomst, dit werkt vele malen beter dan de zijkant van de bril.
Bovenal krijgt deze bril van mij een dikke voldoende.

1966frank 06-08-2017

super belevenis

De VR-bril
Wat is dit leuk zeg, je beleeft je eigengemaakte film weer zoals op het moment dat je de film aan het maken was. i.c.m. de Gear 360 is het echt een belevenis. Met de bijgeleverde afstandsbediening is navigeren echt makkelijk. Een minpuntje?
Eentje, voor brildragers zou je de VR- bril net meer bij willen stellen en het ene oog net anders dan de andere dat gaat helaas niet.

ronrods 03-08-2017

Leuk om te gebruiken

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Het is een leuk product om te gebruiken met mijn S7 Edge, maar mijn kinderen hebben er misschien nog wel meer lol mee dan ik. Vooral spelletjes maar ook Netflix is toch net een andere belevenis dan gewoon op je telefoon. Wel is de batterij extra snel leeg als we hem als VR gebruiken.

GLF81 29-07-2017

Goede brill, een verbetering op zijn voorgangers

Geschreven voor: Samsung Gear VR

De headset werkt erg goed samen met mijn Galaxy S7 Edge. Ik had al ervaring met voorgaande modellen van de Gear VR, maar bij deze editie begint de headset naar mijn mening echt volwassen te worden. Het beeld is scherp en makkelijk in te stellen. De toevoeging van de controller is een enorm pluspunt en maakt de bediening een stuk makkelijker iedere keer je hoofd te hoeven draaien. in mijn persoonlijke geval had ik bij het opzetten van de headset wel veel last van beslagen lenzen. De ventilatie kan wat mij betreft beter. Dat gezegd hebbende voel mij op dat er niet of nauwelijks licht via kieren in mijn headset viel, waardoor je volledig opgaat in het beeld. De beelden van de Gear 360 kwamen waarheidsgetrouw over en de headset reageerde snel op mijn hoofdbewegingen. Ik heb de headset vanwege misselijkheid meerdere malen moeten afzetten.

Puntjes van verbetering zijn dat de headset erg stof gevoelig is. ook zou een koptelefoonaansluiting in de headset handiger zijn dan dat deze in je telefoon gestoken moet worden. Softwarematig vind ik nog wel dat Samsung kan verbeteren. Niet alle videomateriaal/geluidsmateriaal wordt afgespeeld en ik mis een diversiteit aan echt interessante "augmented reality" apps.

Melleyn 28-07-2017

Virtual Reality 2.0

Geschreven voor: Samsung Gear VR

Met Virtual Reality waan je je tijdelijk in een andere realiteit. Alvast een kijkje nemen op je vakantieadres, een ritje in de achtbaan, rondlopen in je nog te bouwen nieuwbouwhuis, het kan allemaal.

De nieuwe generatie van Samsung's Gear VR is een mooie verbetering van de eerste versie. Door de toevoeging van de controller is het gebruiksgemak toegenomen. Waar je bij de eerste generatie nog een touchpad op de zijkant van de bril moest gebruiken om te navigeren door de menu's, kun je nu met een controller met flink meer opties veel gemakkelijker de weg vinden. Het draagcomfort blijft vergelijkbaar met het eerste model van de Gear VR. Met 2 verstelbare banden kun je de bril aanpassen aan de vorm van je hoofd, maar de bril blijft uiteindelijk toch wel wat op je neus hangen. Voor een korte periode is dit niet zo'n probleem, maar als je de bril voor een langere periode wilt gebruiken kan het soms iets oncomfortabel worden.
De belangrijkste verandering aan de nieuwe generatie Gear VR is misschien wel de toevoeging van een USB-poort, om tijdens het gebruik van de bril je telefoon op te laden. Het gebruik van het scherm van je mobiele telefoon kost nou eenmaal veel stroom, dus om niet meer halverwege je VR-sessie te hoeven stoppen vanwege een lege batterij is een verademing.

Virtual Reality blijft een leuke ervaring en met de Gear VR is het ook betaalbaar. Eigenlijk is de Gear VR een must-have voor iedere Samsung gebruiker!

Sjettie77 17-07-2017

Zo gaaf

Geschreven voor: Samsung Gear VR

We hebben sinds een week de VR bril en zijn hier erg tevreden over. Apps, games, functies zijn perfect. Goed beeld en super makkelijk te installeren. Enige nadeel vonden wij de controller. Deze was een beetje lastig te linken en lastig om mee te werken aangezien hij nogal vaak uit beeld verdwijnt en dan ineens ergens links in je beeld zit. Maar gelukkig kan je alles goed bedienen met de bril zelf. Al met al een supergave gadget