De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher FC 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

a**r@g**l.com 28-09-2022

Miskoop

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Als tevreden Karcherklant valt mij dit apparaat enorm tegen. Nog geen een keer zonder gedoe een vloer kunnen dweilen. Resultaat is ook maar lala. Stopt vaak halverwege met water afgifte. Het schoonmaken van het apparaat daarna is veel werk, ben er een half uur mee bezig voordat íe weer weggezet kan worden. Dus voor tijdwinst hoef je hem niet te kopen.
Hij is al terug geweest voor reparatie ivm watertoevoer - en kreeg het apparaat terug met een briefje schoongemaakt en doet het weer. Dus niet.
Miskoop van het jaar, hij staat nu op zolder.

Pluspunten

• Bekend merk

Minpunten

• moeilijk schoonmaken na gebruik
  • te zwaar
  • teveel storingen tijdens het dweilen

J harbeek 14-09-2022

Zeer slecht apparaat

Een vr3selijk irritant apparaat
Tijdens mijn garantie periode 4 keer terug gestuurd geweest de rollen worden steeds niet nat
Na 4 keer geld terug gevraagd kreeg ik niet
Nu zot ik met een duur apparaat wat niet werkt eb de garantie is afgelopen
Nooit kopen dot apparaat

Minpunten

• Vaak stuk
  • Geeft geen water slechte service

f**n@h**t.nl 29-08-2022

slecht product

Geschreven voor: Kärcher FC 5

dweilt prima, niet geschikt voor onder de kasten, laat een paar centimeter van de rand onbenut.
naar na enkele maanden telkens weer problemen met de waterafgifte, Ook na reparatie herhaalt zich het probleem.
Echt geen aanrader !

Alexander 21-03-2022

zeer slecht product.

Zeer slechte ervaring

Pas een enkele keer gebruikt. De rollen zetten uit na het reinigen in de wasmachine en daarna lopen ze vast. De klep boven de rollen vliegt er tijdens het gebruik voortdurend af. Zeer slecht product.

Minpunten

• Rollen zetten uit na het reinigen in de wasmachien
  • Mondstuk boven de rollen schiet er voortdurend af.

Ivh 09-11-2021

Karcher vloerreiniger afrader

Geschreven voor: Kärcher FC 5

In eerste instantie werkt het super maar na enkele maanden continue ellende met geen water op de rollers. Reinigen, reparatie vanuit garantie, uit elkaar halen en steeds reinigen gaven geen (blijvende) oplossing! Een afrader!

Pluspunten

• Lijkt handig als jij werkt

Minpunten

• Vraagt veel onderhoud
  • Zeker tevoren stofzuigen nodig
  • Gaat vaak stuk ondanks onderhoud, garantie e.d
  • Regelmatig geen vocht op de rollers

WP 16-01-2021

Idee 10, uitvoering onvoldoende.

Okt 2018 gekocht.
Het idee is goed: (licht) vuile vloeren makkelijk met weinig water reinigen en de vloer is snel droog.
In het begin deed hij het prima, na een paar maanden ging hij defect (rollen draaiden bij de minste weerstand niet meer), opgestuurd en onder garantie gerepareerd. Na verloop van tijd werden de rollen steeds minder nat, dus functioneerde het apparaat steeds minder goed. Op een bepaald moment liet één van de rubbers los waardoor een rol vast liep en nu dus weer niet wil lopen, helaas is de garantie nu voorbij en geld ga ik er niet meer aan uitgeven. Uiteindelijk dus veel te duur voor wat het is aangezien het apparaat veel te snel aan het eind van zijn Latijn is. Jammer maar helaas, van dit merk had ik echt een beter product verwacht.

Pluspunten

• Als het werkt maakt hij makkelijk schoon

Minpunten

• maakt vervelend geluid
  • Te snel kapot

Wk64 17-08-2020

Letterlijk opgebrand

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Leek het best redelijk te doen. Nu, een paar maanden na verloop garantie ineens veel herrie. Blijkt de motor verroest, de vonken komen er letterlijk uit.

Milko Kliemert 26-07-2020

duur en snel kapot

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Na 6 maanden werden mijn rollen niet meer nat dus heb ik bij Kärcher op de site gemeld wat er aan de hand was, Ik heb dat na een week nogmaals gedaan en daarna nog 3 keer maar kreeg geen reactie

Na het melden heb ik 3 maanden niks gehoord, toen er eindelijk een antwoord kwam nam men aan dat het wel verholpen zou zijn. daarop heb ik direct gereageerd dat dit niet zo is en dat mijn apparaat "inmiddels uit de garantie" nog steeds stuk is.

Inmiddels helemaal klaar met Kärcher dit is mijn 2e ervaring die slecht is en ik koop nooit meer iets waar die naam aan hangt.
Inmiddels een dweil machine en een hogedrukreiniger kapot in korte tijd en al nieuwe spullen gekocht van een ander merk uiteraard.

waardeloos bedrijf Kärcher

Pluspunten

• geen enkele

Minpunten

• snel kapot
  • rollen slijten snel
  • duur apparaat
  • zeer slechte service afdeling

Gonnie 08-07-2020

Waardeloos binnen een jaar al voor de tweede keer stuk

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Dacht makkelijk mijn vloer te reinigen,maar apparaat al voor de tweede keer stuk een jaar oud ,weg geweest voor reparatie,gemaakt zeiden ze niet dus flut ding

Myriam 10-03-2020

Fc5

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Gekocht JUIN 2017. Thuis zonder verdiep, 200 m oppervlakte, geeft rechtstreeks uit op tuin, grote hond , tegels overal, Ik stofzuig niet voor dat ik de floorcleaner gebruik, kuis om de 2 dagen, filter reinigt ik altijd als de tankwater leeg is, want er zitten altijd haren in. Nu en dan als ik het nodig acht doe ik de buisjes los die het vuil naar het vuile reservoir leiden, ik heb een spel van 2 rollen, de ene waarmee ik kuis , de andere zit in wasmachine, mijn rollen zijn dus nog altijd goed. als je de draad in de ene hand omhoog houdt gaat dit gemakkelijk. Hij is gemakkelijk te verplaatsen als je hem aan dat kapje vast neemt, en als je bezig zijt met dweilen gaat het toch alleen, de filter uitkuisen dit moet je toch ook met de dweil en de emmer. Ik ben dus zeer tevreden van de floorcleaner, spijtig genoeg sinds gisteren loopt de propere watertank uit, ben naar de gamma geweest waar ik de FC kocht en daar ben ik te geweten gekomen dat het mij VOOR de reparatie reeds. Meer dan 100€ zal kosten dus is is al de helft van de prijs!!!
Spijtig. Duurzaamheid , is 3 jaar veel of weinig. Ik ben dus tevreden geweest , maar nu ......

Pluspunten

• Zeer praktisch

Minpunten

• De hoekje moeten handmatig gedaan worden
  • Prijskaartje voor herstelling

Cees van Vreede 29-02-2020

Mr. C van Vreede

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb hem nu tweemaal gebruikt Water toevoer stagneert , het is gewoon droog, de borstels zijn droog dus er komt geen water . En de Afdekkap vliegt er telkens af. Morgen maar even terug naar Mediamarkt terug brengen.

Minpunten

• Geen water
  • Afdekkap vliegt er telkens af.

Henny 13-01-2020

goed voor andere vloeren

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb dit product gekocht omdat ik dacht dat dit ideaal was i.v.m met mijn reuma maar helaas werkt hij niet goed op mijn gietvloer (steentjesvloer). Vloer wordt tussen de steentjes niet goed schoon.

Steven 30-12-2019

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb inmiddels 2 stuks versleten. De motoren voor de aandrijving lopen op den duur vol water en de lagers gaan roesten. De boel loopt vast en het apparaat kan in de vuilbak. Let wel na anderhalf jaar en wekelijks normaal gebruik. Dat gebeurde bij alle twee de apparaten. Van de tweede heb ik zelf een nieuwe Motor ingezet (85 euro) en na vier weken zijn de koolborstels van de zuigmotor versleten: veel stank en geen beweging meer. Dat was dus de tweede machine. Het werkt geweldig, maar helaas is de levensduur wel erg kort. En ook toevallig dat het twee keer achter elkaar gebeurt. Komt misschien door de fabricage in Litouwen?

Pluspunten

• Reinigt gweweldig
  • Handzaam en l;ang snoer

Minpunten

• Snel defect

D. van de Belt 11-12-2019

Lijkt leuk, maar niet duurzaam

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Het apparaat lekt snel en is nu net buiten de garantietermijn kapot, de rollen draaien niet meer. Reparatie kost je “slechts” 118 euro en een tweedehands is 140 euro. Prijs en service van Karcher staan niet in verhouding tot het product. Het is niet made in China, maar in Litouwen. Dan mag je meer verwachten lijkt mij. Een marktconforme prijs zou 50 euro zijn en niets meer. Erg jammer, Karcher is ver afgegleden ten aanzien van kwaliteit, prijs en service.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Duur
  • Niet duurzaam
  • Slechte service en garantie
  • Dweilfunctie, scrobt niets

Hopeloos ding 09-09-2019

Blokkade water toevoer

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb een marmoleumvloer en een hond. Vaak dweilen dus. Daarom de Karcher FCwit aangeschaft. Eerst vegen en dan dweilen. Lekker handig dacht ik maar het werkt niet. Na 6x gebruikt te hebben is er geen watertoevoer meer. Garantie dus terug gestuurd naar Duitsland. Ik kreeg hem weer retour en ja hij deed het 1x. Daarna dezelfde storing. Ben klaar met dat ding, ik gooi hem weg. Wat een ergernis zeg

Minpunten

• Zwaar ding
  • Na 6x al defect
  • Snoer moet je steeds omhoog houden
  • terug sturen naar Duitsland.hoe omslachtih
  • Servicecentrr Zaandam doet niks voor je

Stef 01-07-2019

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Kärcher staat of beter gezegd stond voor mij voor kwaliteit. Ik gebruik immers al behoorlijk wat jaren een hogedrukreiniger zonder ook maar een enkel probleem. Vol verwachting dus deze Kärcher FC5 aangeschaft. Maar wat een enorme teleurstelling is dit apparaat zeg. Zo’n beetje alle in de reviews genoemde gebreken meegemaakt!! Binnen een aantal weken de eerste teruggebracht naar de winkel en dus al toe aan de tweede. Ook deze vertoont dezelfde ellende dus het lijkt geen incident. Vooral het weinig tot geen water geven is bij ons een veel voorkomende ergernis. Ik gebruik het apparaat in een normaal huishouden, stofzuig eerst en gebruik het volgens het boekje en de officiële instructievideos. Om het geheel nog erger te maken vind Kärcher het nodig om een ronduit belabberde service te leveren! Mailtjes worden na een week of twee pas beantwoord met opmerkingen als “ het zou aan het schoonhouden kunnen liggen” gekoppeld aan adviezen die ook gewoon in het eerder genoemde instructiefilmpje zijn te zien en in de gebruiksaanwijzing worden genoemd. Wederom gemaild en weer een week of wat zitten wachten op antwoord. Nu zou ik via een link het apparaat kunnen aanbieden. Deze link blijkt echter dezelfde werking te hebben als de FC5. Niet werkend dus! Het kan gebeuren dat spullen niet werken, maar dat je dit combineert met zo’n enorme slechte service is echt zwaar teleurstellend en voor mij een reden om nooit meer iets van dit merk te kopen.

Pluspunten

• Gemak (als het apparaat werkt)

Minpunten

• Duurzaamheid apparaat
  • Maakt slecht schoon
  • Kwaliteit borstels
  • Prijs kwaliteit
  • Service Kärcher

EuitG 30-03-2019

Waardeloos, drie keer in één jaar kapot

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Aangeschaft in februari 2018 en sindsdien al drie keer kapot geweest.

Als het apparaat naar behoren werkt is het ideaal om een leistenen vloer wekelijks te reinigen. Hij zuigt idd vuil op. Je moet wel vooraf stofzuigen want grote deeltjes kan hij niet aan.

Na een half jaar, ongeveer 23 keer gebruiken, geeft hij geen water meer. Het apparaat is zes! Weken onderweg voor reparatie. Als hij terug komt zit er niets bij wat er gerepareerd is of wat dan ook.

Vijf maanden hierna laat een rubberen flap los. Het duurt weken voor er een nieuwe in huis is. Zelf monteren.

Elf maanden na aanschaf geeft hij weer geen water. Nu gaat reaparatie binnen twee weken. Bij terugkomst zitten er allerlei papieren in het Duits bij maar uit niets blijkt wat er gerepareerd is. Wel is hij gereinigd. Maar de tanks die ik had voorzien van watervaste stickkers tot welk niveau gevuld moet worden zijn verdwenen. Ik vraag mij af of dit wel mijn containers zijn.

Respons van de klantenservice is zeer traag. Je moet een account aanmaken om op te sturen. En zie dan maar eens een grote doos te regelen. Wordt wel aan huis opgehaald door DPD. Van de retourzending krijg je geen info vooraf. Alleen dat hij gerepareerd is.

Is dit Kärcher?

Pluspunten

• Reinigt vloer, veel vuil water in retourtank
  • Gebruikt weinig water

Minpunten

• Heel vaak kapot, 3x in 1 jaar
  • Makat veel herrie
  • Zwaar

Leo van Adrichem 20-03-2019

Lijkt handig maar werkt niet!!

Watertoevoer werkt niet!
Vuilwaterresservoir lekt bij 1/3 vulling!
Motor gaat stinken bij langer gebruik als 15 minuten.
Bij een kleinbeetje vuil zit het al verstopt!
Al met al een waardeloos apparaat!!

Minpunten

• Zie boven.

Frustratie 20-03-2019

Voor een Kärcher verwacht je een topproduct

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Vorig jaar oktober gekocht. Deed het prima maar na 3 keer gebruiken deden de rollen het niet meer. Kärcher heeft het gemaakt. Na de reparatie weer top. Maar nadat ik de rollen had gewassen op 60 graden in de wasmachine ( volgens Kärcher kan dit )waren ze gelijk al kapot.
Ook na de reparatie valt het waterreservoir er steeds uit.

Pluspunten

• Als ie het doet dweilt ie super
  • Gebruikt weinig water
  • Vloer wordt schoon

Minpunten

• Direct defect
  • Microvezelrollen gaan snel kapot
  • Nieuwe rollen kosten 25 euro

Henriette 13-03-2019

Hele fijne machine

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik deze machine aangeschaft omdat ik met 3 katten in huis vaak moet dweilen en een vrij grote oppervlakte heb. Ik lees hier erg veel klachten over rollen die niet meer draaien, onderdelen die kapot gaan, lekkage e.d. Ik heb misschien geluk gehad met mijn machine, maar ik heb na ruim een jaar nog niets kapot en hij werkt nog steeds erg goed. Dit is een huishoudelijke machine, dus is niet geschikt voor zware vervuiling of grof en zwaar werk en als je er voorzichtig en weldenkend mee omgaat blijft hij goed werken. Als je op de juiste manier met het apparaat omgaat is het een heel fijn ding. Ik gebruik hem op zeil, met een licht reliëf erin. Vooraf stofzuig ik altijd wel, haal alle losse dingen van de vloer en controleer of er geen snoeren e.d. in de rollen verstrikt kunnen raken. De machine zuigt weliswaar, maar de zuigfunctie is bedoeld voor vuil wat loskomt met dweilen en het afzuigen van het dweilwater zodat de vloer niet erg nat wordt, dus het is niet de bedoeling dat je hem gebruikt als stofzuiger. Tijdens het dweilen hou ik het snoer altijd met een hand vast om het tijdens het werk uit de buurt van de machine/rollen te houden. Ik haal de machine heen en weer over smalle banen, zodat de ruimte tussen de rollen ook nog eens extra mee wordt genomen en werk zo over de breedte van het oppervlak in repen/stroken. Bij ergere vervuiling doe ik bepaalde stukken 2x en soms doe ik alles nog een extra keer met een reservoir met alleen warm water zonder zeep. Dit doe ik zo eens in de 3 weken en de vloer is zo netjes schoon en fris. Ook ideaal voor wc en badkamer.
Nadelen vind ik dat hij niet onder meubels kan die wat lager op de vloer staan, hij is erg zwaar in gebruik (wat overigens wel degelijk aanvoelt) als je niet oppast de eerste keer "loopt" het apparaat zo met je weg als je hem aanzet en ik vind het schone water-/sopreservoir altijd nogal lastig eraf te krijgen. Al met al ben ik erg tevreden en kan hem niet meer missen.

Pluspunten

• vloer is snel droog
  • reinigt grondig bij "normale" vervuiling
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• apparaat is erg zwaar
  • schoon water reservoir lastig eraf te halen
  • kan niet overal onder komen