MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB - Reviews

Bustype
PCI Express x16 3.0
Chipsetfabrikant
nVidia

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Joost 25-05-2017 Product paar weken in bezit

Top kaart voor een goede prijs

Ik heb deze kaart aangeschaft als onderdeel van een nieuwe build die ik aan het maken was. Mijn vorige kaart was een Asus 970Ti, al met al natuurlijk een flinke upgrade.
Omdat het een nieuwe build was heb ik getwijfeld tussen de 1080Ti of deze 'gewone' 1080. Echter, omdat ik geen hardcore gamer ben die extreme eisen stelt moest dit wel voldoende zijn.
Games draaien prima, ik speel oa World of Warcraft, For Honor en Battlefield 1. Mn settings laat ik voornamelijk managen door Nvidia's experience center en dat werkt als een trein.

Verder zou ik MSI aan willen bevelen, kaart draait stabiel en stil, ziet er vet uit (led!?) en de utilities van MSI werken prima. Zeker Live Update is de moeite waard.

Pluspunten

• Led
  • Prestaties

Metin 03-05-2017 Product paar dagen in bezit

Prima grafische kaart

Deze kaart aangeschaft als vervanging voor de onderhand ietwat verouderde en energie-slurpende SLI 670 GTX. Werkt prima op een PCIe 2.0 x16 slot, hoewel de kaart een PCIe 3.0 is.

Zowel qua prestatie als energie consumptie overtreft 1 x 1080 GTX een SLI 670 GTX. Zeker een aanrader als je je huidige verouderde systeem een boost wilt geven op 3D grafisch vlak (met name games dus :)).

De OC modus (1708 Mhz) waarmee deze kaart wordt geëtaleerd, staat echter niet standaard aan. Dat moet via de MSI gaming app geschieden (of via MSI afterburner).

Bestelling gedaan via Informatique website en de volgende dag opgehaald in Berkel. Super makkelijk te bereiken, veel parkeerruimte en een moderne ruime zaak met veel personeel die je meteen te woord staat.

Pluspunten

• goede prijs / performance
  • PCIe 2.0 compatible

Minpunten

• OC niet standaard aan