Sony HDR-CX360VEB bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX360VEB bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

nielsmarchal 04-08-2011

update review:
gister even zitten rommelen en op verschillende instellingen zelfde plaatjes gefilmd.
op 1080 en 50p/50 i zie je wel verschil. 25p is echt minder. mindere kwaliteiten zie je dus ook.
Beelden meteen allemaal even op dvd kwaliteit en op blu ray kwaliteit met het bijgeleverde sony PMB gebrand. Dan zie je grote verschillen op je tv.
Dvd kwaliteit levert korrelig beeld op, maar de blue ray kwaliteit is echt waanzinnig mooi. Dus in zal gaan filmen op 1080/50p.
Handleiding nog wat doorzitten lezen en eigenlijk is deze camera vrij toegankelijk voor de gemiddelde gebruiker. Even wat instellingen checken en klaar. Zeker op 'alles automatisch' heb ik goed resultaat.
Ik ben niet zo van alle instellingen "goed" zetten. Wil graag de camera pakken en filmen maar, zeker betreft familie momenten. Met evt concerten zal ik dit zeker wel handmatig instellen en die mogelijkheden zitten er dus ook allemaal op.
Tot zover dus erg fijne camera!

nielsmarchal 02-08-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX360VEB bruin

Hier ook de sony opgehaald voor 649, min de 100 euro actiekorting, dus een leuke camera voor 549! Verkoper had qua beeld wel ietsjes lichte voorkeur voor de panasonic qua beeld, maar dit was vooral in schemering en donker. Hij zei er meteen bij dat de sony ook heel dicht in de buurt zit. Voor het verschil in prijs (90 euro camera + 60 euro geheugen = samen 140 euro goedkoper uit!) vondt ik dit toch de beste keuze.....
Twijfelde dus ook tussen pana sd800, maar de sony behoeft geen geheugen kaart (scheelt 60 euries, kan wel een kaart in wanneer extra geheugen nodig) en heeft ook nog eens een externe mic ingang. Aangezien ik nog wel eens wat met muziek doe, vond ik dit wel heel handig.
De software geinstalleerd (windows 7 home 64 bit) en bij mij werkte dit meteen perfect. (eerder gelezen dat dit niet zou werken).
Camera werkt prima op gevoel, zal vd week nog eens de handleiding lezen maar kwam zo er ook aardig uit.
degelijkheid kan ik weinig over zeggen nog, maar mag er toch vanuit gaan dat ie mooie tijd mee gaat. (2 jr garantie erbij)
Verder fijn dat alle aansluitingen er op zitten, met de hdmi ook meteen even aan de tv gehangen en dat ziet er top uit! Geluid kwam ook goed over.
Camera start snel op, je pakt m en klep open en filmen maar, das toch wel handig zeker met 'momenten' die je wil pakken. Voorlopig nog niet direct extra accu gekocht, accu kan in praktijk 2 uur mee zeggen 'ze'. Komt bij mij niet veel voor dat ik meer dan 2 uur sta te filmen denk ik.

Ik wilde hem ook en heb hem nu echt 12-06-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX360VEB bruin

Ik had een paar vragen gesteld hier, maar niet echt antwoord gekregen. Ik zat te twijfelen tussen deze en de highend camcorders CX560VE/700VE, Canon HF G10 en Panasonic SD/TM900. Na onderzoek, las ik veel klachten over de Canon's jello en beeldstabilisatie problemen. De Panasonic had fan audio problemen bij opnames. De kleuren van de Panasonic en Canon waren meer waarheidsgetrouw, maar vanwege de problemen ben ik toch maar voor een Sony gegaan, omdat ik daar eerder goede ervaringen mee had. Wegens het formaat, de HD kwaliteit en de prijs heb ik gekozen voor de Sony CX360VE... om een camcorder over de 1000 euro te kopen lijkt me tegenwoordig niet meer waard.

Heb de CX360VE nu een paar dagen en ben er best tevreden mee. Heb hem voornamelijk voor de HD opnames. Fotos maken doe ik niet, daar heb ik een Canon fototoestel voor. De Sony is erg compact.

Minpunt is dat alles via de LCD moet worden aan gestuurd, moet ik wel wennen..dat vind ik eigenlijk niks, maar gelukkig maak ik daar niet veel gebruik van. Ik stel de settings op FX (hoogste kwaliteit) en neem 3 uur AVCHD video op in 50p. Voor een vakantie is dat lang genoeg en voldoende.

Als je in een stille omgeving opneemt en het afspeelt, dan hoor je veel ruis uit de LCD speakers komen. Ik heb de video gekopieerd naar de PC, maar hoor weinig van de ruis (gelukkig).

Opgenomen videos kan ik helaas niet snijden in de camcorder, dus je moet op tijd stoppen met opnames maken itt tape waar ik het laatste stukje kon terugspoelen en overschrijven.

Verder wordt elke record/stop video gebeurtenis in aparte bestanden gestopt met bestandsnaam datumtijdstip. Je houdt aan het eind dus veel losse bestanden om naar je computer te kopieren voor videobewerking.

Voor het afspelen op mijn HD TV heb ik een mini-HDMI converter moeten kopen. Ik wilde niet via de s-video/composite kabel afspelen op mijn HD tv.

De meegeleverde software op CD is niet geschikt voor Windows 7 64bit. Het aansluiten via USB op de computer ging niet foutloos. Er kon een USB driver niet geinstalleerd worden. Het geheugen van de camcorder en de bestanden konden echter wel gekopieerd worden naar mijn PC. Waarom de driver installatie faalde moet ik nog uitzoeken.

Vanwege het gemak voor PC uitwisseling denk ik nu aan, om een SDHC geheugenkaart te kopen. Echter weet ik nog niet of cardreader in mijn computer deze nieuwe kaarten kunnen lezen. Er is SDHC en SDXC. SDXC schijnt alleen maar een grotere opslagcapaciteit te hebben maar de schrijfsnelheid is niet hoger dan SDHC...als ik niet verkeerd heb begrepen.
Voor AVCHD op 24mbit/s opname (FX) moet ik misschien die 30mbit/s schrijfsnelheid hebben. Ik zie nu 2 Sandisk SDHC HD Video geheugenkaarten van class 10 die 30mbit/s en 45mbit/s aan kunnen. Ik overweeg een van deze aan te schaffen.

Leuke bijkomstigheid voor de aankoop van deze camcorder nu, is dat Sony een 100 euro cashback actie nu biedt. Ik heb deze camcorder voor 682 euro gekocht en met de cashback is die dus maar 582 euro :-)

Na een paar dagen ermee gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik wel tevreden ben met deze camcorder. Hij doet het goed genoeg voor mijn doeleinden, en dat is goede Full HD opnames.

tijnnie 04-05-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX360VEB bruin

Ik heb de sony hdr cx360Ve gisteren opgehaald, ik had hiervoor een Panasonic sd800 waar ik absoluut niet tevreden mee was, dit is wel een mega verschil, de sony 360ve is zeer snel, en kraakhelder beeld en geluid, ben er zeer zeer blij mee, dit had ik al eerder moeten doen,misschien heb ik pech gehad met die panasonic maar voor mij geen panasonic meer.
Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen, heb de camera nu 1 dag thuis.
Dus gewoon kiezen voor Sony!

LF2901 03-05-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX360VEB bruin

In eerste instantie ging ik voor de CX350VE, maar deze had lang tijd nodig om te kunnen filmen. Bij de CX360VE hoef je het klepje/scherm maar te openen en een paar tellen later kun je filmen. Tijdens het filmen zoekt de camera lachende gezichten en registreert akties, waarvan foto's gemaakt worden. De foto's gemaakt in filmmodus zijn van redelijke kwaliteit, in fotomodus zijn deze beter. De camera getest tijdens 3 dagen Disneyland en batterij alleen 's avonds aan de oplader. Gefilmd op één na hoogste beeldkwaliteit en geheugen voor 50% gebruikt. Al met al een prima apparaat en zeker aan te raden.