Canon LEGRIA HF R16 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF R16 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

richie786 20-02-2011
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zilver

Tja jammer dan deze camera gaat terug naar de winkel. Het lijkt wel alsof ik naar zo'n nostalgisch geluid van een fimpprojeector aan het luisteren ben als ik de filmpjes terugkijk. Ik heb mijn honden in het bos gefilmd dus meestal rustige achtergrondgeluiden. En dan hoor je geratel alsof er een oude film aan het afspelen is. Dit is echt een ontwerpfout in de camera. Hoe kan / durft Canon zoiets op de markt brengen ?

paulissimo 15-01-2011
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zilver

Goede HD camera voor weinig geld.
In de winkel laat je je al gauw verleiden door hoge prijzen en dure namen.
Doordat ik deze in de winkel MEDIAMARKT kon testen met een beeldscherm, werd het deze. Beter beeld in een kunstlicht omgeving.

Wel even opletten. De gebruiksaanwijzing is goed maar niet helemaal juist. Zo worden er een aantal functies als vanzelf aangenomen die je echt eerst zelf moet instellen met het keuzemenu. Zoals: stand-by snelstart functie en zonder ratel filmen functie. Ook vraagt de software een serienummer, je zou zeggen die staat op de doos of op de garantiekaart. Nee, deze staat in piepkleine letters onderop de camera. Ook het aansluiten op de tv verliep prima. Het maken van een filmpje met de bijgeleverde software was een hele klus: eerst uploaden, dan editten, dan omzetten naar juiste formaat, dan pas te bewerken en te zien in windows.

FritsjeS 10-10-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zwart

Niet echt tevreden. De camera werkt in principe goed. Maar als het een beetje te donker wordt gaat de kwaliteit verschrikkelijk omlaag. Ik heb verschillende opties geprobeerd maar het blijft erg slecht. mijn vorige camera was een Sony en dat gaat de volgende ook weer worden. De lichtgevoeligheid van de Sony is gewoon stukken beter.

Ook de bijgeleverde software werkt niet erg handig en is vrij traag. Al met al spijt van deze aankoop

HhOoTt 27-09-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zilver

Ik heb de camera nu 2 maand in bezit en heb er in de vakantie prima videos mee kunnen maken.

Het bewerken van de videos was wel problematisch. Ik ben eerst zo dom geweest om Pinnacle Studio 14HD te kopen. Ik had beter moeten weten, want de versie (Studio 10) die ik een aantal jaren geleden had leverde ook voortdurend problemen op. Helaas is Studio 14HD nog steeds een ramp. Het voorbeeld venster is zo traag en maakt zulke sprongen dat je geen idee denkt te hebben hoe het resultaat er uit gaat zien. Helaas blijkt het voorbeeldvenster wel representatief, want als je een DVD brandt, dan springt deze ook en blijft het beeld regelmatig hangen.

Inmiddels heb ik een proefversie van Corel VideoStudio ProX3 gedownload en deze blijkt wel probleemloos te werken en perfecte DVDs te branden. De Canon bestanden worden probleemloos gelezen (ook in HD kwaliteit op een instapmodel PC, AMD 2.8GHz, single core, 2GB).

JPJPJP 05-09-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 rood

Ook ik heb een storend ratelend geluid.
Waardeloos. Alle films van onze baby verziekt.

Van Canon had ik echt iets anders verwacht, want die wilden zich namelijk opnieuw profileren op de markt.
Morgen dus terugbrengen naar BCC.

Prachtige beeldkwaliteit verder.

Gris1978 11-08-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 rood

Had beter naar de reviews moeten luisteren. De camara is op zich prima maar het geratel is genoeg reden om een andere camara te nemen. ben deze kwaliteit niet gewend van canon en zeker niet voor dit geld. canon liet mij weten dat ze er niks aan kunnen doen. wellicht dat ik er nog wel werk van ga maken want ik ben er absoluut niet tevreden over!

royjacob 10-05-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zilver

hallo ik bezit deze camara sinds kort hij bevalt mij zeer goed
en bij mij maakt ie geen ratelend geluid bij een opname
verder hij makkelijk te bedienen gelukkig heeft ie geen touchschreen display met de joistick kan je alles mee instellen supper dus geen vinger flekken op het display

joren-verheijen 23-04-2010
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF R16 zwart

In mij speurtocht naar een low budget HD camcorder heb ik deze camera een tijdje uitgeprobeerd.

Beeldkwaliteit is uitstekend, maar dat is dan ook alles.

Meest storende is het ratelende geluid bij opnamen in een stille omgeving. Dit is op te heffen door de geluidsmodus te veranderen van auto naar manual (las ik in een forum). Klopt inderdaad. Maar dat wil zeggen dat je bij elke opname vooraf moet bepalen in welke modus je gaat filmen om het ratelen tegen te gaan. Erg onhandig.

Daarnaast vind ik de bediening van het menu via het joystickje een beetje knullig overkomen. Dit in tegenstelling tot de Laser Touch Control bij enkele andere merken in dezelfde prijsklasse. Ook mis ik de opnameknop in het display.

Om bovenstaande redenen heb ik deze camera na een week ingeruild voor een ander merk dat wel helemaal voldoet aan mijn wensen.