JVC GZ-R435 zwart - Reviews

40 x
Beeldstabilisatie
Formaat display
3 inch

Beoordeling op basis van 38 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

RoLo 07-10-2017

Prima camcorder met veel opties, makkelijke bediening!

De quad-proof opties gaven de doorslag voor de aanschaf. Met name de stofdichtheid van de camera was voor mij belangrijk. Onder water zal ik hem niet gebruiken.

De stevige behuizing is mooi meegenomen, hij kan ook tegen een stootje. Het display is makkelijk af te lezen en de bediening erg vriendelijk. Een paar symbooltjes in het display waren mij niet duidelijk, maar de handleiding gaf hier de antwoorden op.

Het opladen is erg makkelijk, alleen de lader bestaat uit diverse verloopkabeltjes wat erg vreemd overkomt. SD-kaarten tot 128 GB worden moeiteloos geaccepteerd.

De Intelligent Autofocus doet zijn werk goed, maar ook handmatig kun je de hele camera naar wens instellen. Opties zoals voeding er beter uit te laten zien, zal ik niet gauw gebruiken. Camera ligt lekker in de hand en het LCD-scherm kun je 180 graden draaien om bijvoorbeeld je eigen vlog op te nemen.

Het jammere is dat er geen bandje bij zit om de camera om je nek te hangen. Niet zo'n ramp, ik heb er nog wel eentje liggen van een ander merk. Gemiste kans. Het zoomen is heel iets hoorbaar in de opname, maar ook daar kan ik niet wakker van liggen.

Qua onderhoud valt er weinig aan te doen, de camera is al water- en stofdicht, dus afspoelen onder de kraan en afdrogen. Klinkt bizar, maar tegenwoordig kan dat dus allemaal met een videocamera als deze.

Geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde gebruiker, je hebt met deze camera een goed product in handen wat bovendien ook nog eens goed geprijsd is. Ik ga hier zeker weten heel veel plezier aan beleven, videofilmen vind ik een leuke hobby en met deze HD-camera zal het video-plezier alleen maar toenemen.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Duidelijk scherm
  • Stofdicht, waterdicht
  • Handleiding nauwelijks nodig
  • Voor beginner en gevorderde

Minpunten

• Zoomgeluid iets hoorbaar in opname
  • Audio klinkt ietwat schel
  • Geen bandje om hem om je nek te hangen

mr. R 16-08-2017

JVC GZ-R435 zwart

De JVC GZ-R435 zwart heb ik gekozen voor de prijs pret verhouding!
Na wat research ben ik uitgekomen op de JVC GZ-R435 zwart.
De reden waarom deze cam is dat het makkelijk te bedienen is en er zit een baby optie op als voorkeur aangezien dat ik over 2 weken papa wordt ;-)
Men beweerd dat deze camera tot 5 meter waterdicht is en dus al het kind ooit gaat zwemmen wel leuk om mee te nemen naar de eerste zwemles.
Wat ik mis is de wifi dit is eigenlijk een must, maar ja voor de prijs kan men niet alles hebben.

teet 29-05-2017

Perfecte opvolger

De oude JVC kreeg een probleem na 10 jaar. Deze camera is een waardige opvolger. De camera ligt prima in de hand en is simpel te bedienen. Het menu is intuitief middels touchscreen en dat gaat prima. Kwaliteit van de opnames is prima alsmede het geluid. Voldoende mogelijkheden voor normaal gebruik. Heerlijk dat de camera stofdicht is.
Prima prijsstelling t.o.v. collega's

Pluspunten

• compact formaat
  • sterke lens met goede zoom
  • stofdicht
  • prijs

Minpunten

• lastig lensdopje

Albert 20-01-2018

Prettige filmcamera

Ligt fijn in de hand, lange batterijduur, compacte lichtgewicht camera.
Handig dat de camera tegen een stootje kan.

Ton H 16-01-2018

Zeer handzaam cameraatje met prima prijs/kwalteit verhouding

Ik heb deze camera nog niet zo lang, maar de eerste ervaringen zijn uitstekend. Gewoon aanzetten en filmen in een prima kwaliteit. En dan is er ook nog van alles handmatig in te stellen.

Pluspunten

• fijn klein
  • heel degelijk
  • tegelijk foto's en film schieten

Minpunten

• nog niet ontdekt...

leo p 31-12-2017

full HD

met de tijd meegaan; volledig digitaal; ongekend compact en veilig; fijn om mee te nemen; hangt nooit in de weg te bungelen; wel oefenen met stilhouden vanwege gering gewicht.
ik kan het !

CHAR 29-12-2017
  • Product gekregen

Goede camera in de kleur wit.

Ik vind het een fijne camera. Het beeld is goed, zelfs in het donker geeft hij goed beeld. Dit is veel beter dan dat van een vlogcamera. Ook de kleur staat mij aan.

Vincent 09-12-2017

Kleine camcorder met grote prestaties

Wij hebben de camcorder gekocht omdat hij in allerlei omstandigheden inzetbaar is.
Klein van formaat en lichtgewicht.
Ook heb je geen cursus nodig om deze te bedienen.

Als opvolger van onze Handycam een mooie opvolger waar we lekker op vooruit gaan.

Pluspunten

• quad proof
  • afmeting en gewicht
  • prima resultaat voor privegebruik

Minpunten

• losse lenskap

T. Terlouw 20-11-2017

Groot optisch zoombereik, erg compact

Deze camcorder gekocht voor de water- en stofdichtheid. Is zeer compact, wat ook een nadeel kan zijn, om met 1 hand te bedienen, maar ligt lekker in de hand. Gaat automatisch in stand-by stand bij sluiten van het scherm. Redelijk eenvoudige menustructuur. Voelt degelijk aan. Duurzaamheid zal de toekomst leren, daar de accu ook gegreineerd zit, kan dit de duurzaamheid beïnvloeden. Is de accu aan vernieuwing toe, dan ook de camcorder.
Maar zover zijn we nog lang niet, want de grote capaciteit van de accu, beloofd veel.

Pluspunten

• Stof- en waterdicht.
  • groot optisch zoombereik
  • Diverse kleuren verkrijgbaar

Minpunten

• geïntegreerde accu
  • Lader bestaat onnodig uit 3 delen

herman 02-11-2017

gemakkelijk te bedienen camcorder

De JVC GZ-R435WE is een mooie camcorder, waarmee ook onder water gefilmd kan worden. Bediening wijst zich vanzelf, en levert hoge kwaliteit van films

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • waterdicht

Elsbeth 18-10-2017

mooie, handige camera

deze filmcamera is makkelijk in gebruik, heeft lange accuduur, maakt kwalitatief goede filmpjes. Daarnaast hebben wij voor deze camera gekozen omdat we hem zowel tijdens wintersport als zomervakanties met zwemmen kunnen gebruiken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • lange batterijduur
  • zowel in water als sneeuw te gebruiken

G.Reitsma 11-09-2017

Handige kleine camera makelijk in gebruik,Haarscherpe beel

Het product voldoet aan mijn verwachting.
Het is erg handig in gebruik.
Een goede prijs-kwaliteitverhouding

Pluspunten

• Mooie compakte kamera
  • Zeer scherp beeld
  • Handig in gebruik

Florette 07-09-2017

fijne camera

Fijne camera waarmee we onze gezinsherinneringen zullen vastleggen en bewaren. Het is super handig dat de camera mee kan naar speelmomenten met water en zand en dat hij ook nog tegen een stootje kan. Wij zijn er erg blij mee!!

Pluspunten

• Water en vuil bestendig
  • Niet zwaar

Minpunten

• Geen wifi
  • Beeldkwaliteit lcd schermpje

Kees 01-09-2017

Klein maar fijn

Ik heb voor deze camcorder gekozen omdat we naar Antartica gaan en de camera dus tegen een stootje moet kunnen.
Ik heb net de eerste opnamen gemaakt en de beeldkwaliteit en het geluid zijn perfect.
Het was even zoeken, maar het installeren van de software ging op zich ook vrij vlot en het uploaden van de gemaakte beelden gemakkelijk.
Een minpuntje vind ik het klepje aan de achterkant. Dat gaat niet echt gemakkelijk open en lijkt mij ook vrij kwetsbaar. Echter nu alles geinstalleerd is, hoeft het alleen nog maar open om op te laden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Beloofde robuustheid

Minpunten

• Openen achterklepje

Wakker 01-09-2017

Waterdichte camera

Fijn te bedienen camera met veel extra op plus punt voor ons met kids kan tegen vuil en water. Makkelijk schoon te maken

Rob 31-08-2017

JVC GZ-R435DEU

Het is een mooie kleine camcorder die onderwater kan. Voordeel is de gebruiksduur van de batterij. Een uitbreiding naar meer intern geheugen zodat een SD kaart niet nodig is zal helemaal geweldig zijn.

Pluspunten

• Mooi klein design
  • Helder scherm
  • Waterproof

Minpunten

• Wennen qua grote (klein) van de camcorder

Eric 26-08-2017

Heel gebruiksvriendelijk ,eenvoudige bediening

De bediening van de Everio R camcorder is zeer eenvoudig ,lange levensduur van de baterij ,waterdicht wat me vooral bij een fikse regenbui gerust stelde . Compact toestel ,uiterst scherpe zoomlens ,kortom alles wat je van een camcorder mag verwachten .

Pluspunten

• bediening
  • scherpe zoomlens
  • waterdicht
  • eenvoudige bediening

Addy Aarts 24-08-2017

fijn scherm en makkelijk te bedienen

fijne camara had alleen iets groter moren zijn qua gewicht is hij ideaal
verder heeft haar zuiver beeld

Pluspunten

• fijn scherm
  • haar zuiver
  • erg light gewicht
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• kabel houder gaat wat moeilijk open
  • en erg klein in grote handen

Roelh 21-08-2017

Tegenvaller!

Ik had véél meer van de beeldkwaliteit van deze camcorder verwacht, te meer ik in veel recensies lovende verhalen had gelezen. Niets is minder waar; de kleuren zijn flets, de scherpstelling traag en instabiel en bij het pannen krijg je al snel een schokkerig beeld. Allemaal zaken die bij de camera op mijn Iphone 7 inmiddels allemaal dik in orde zijn. Onder schemerige of donkere omstandigheden bakt de camcorder er al helemaal niets meer van!
Ik had de camera gekocht om tijdens vakantie wat "betere" beelden te kunnen schieten, echter bij het uitlezen en monteren bleken de beelden van mijn telefoon veel scherper, stabieler en kleuriger te zijn! Ook de beeldstabilisatie voldeed helaas niet aan mijn verwachtingen.
Het enige wat wel leuk was en goed ging was het gebruik onder water, maar daarvoor kun je ook een goedkopere actioncam kopen. Zeer teleurstellend! Volgende keer gauw weer richting Sony!

Pluspunten

• Onder water filmen is leuk!

Minpunten

• Scherpstelling traag en instabiel!
  • Slechte onder donkere omstandigheden
  • Fletse sombere kleuren

Stephanie 17-08-2017

Mooi apparaat

Ik heb de camera nog niet zo lang in mijn bezit. De eerste indruk is goed. Handzaam product en makkelijk in gebruik.
De handleiding is online makkelijk te vinden en ook goed te volgen.