JVC GZ-MG130 zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG130 zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Casper M 06-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Ik heb deze camera nu voor anderhalf jaar.
De reden dat ik deze camera koos was vooral de harde schijf. Eerst zat ik te kijken naar een andere camera van JVC, eentje met tape en iets meer extra's. Uiteindelijk heb ik toch deze gekozen voor het gemak.

Een prima keus volgens mij. De kwaliteit is prima en de functie om hem direct op een televisie aan te sluiten is soms handig. Ik maak geen gebruik van de bijgeleverde software, maar van het semi-professionele videobewerkingspakket Sony Vegas Pro.

De camera zelf heeft volgens mij af en toe wel een beetje overactieve valbeveiliging. Als ik ermee loop dan wil hij nog eens uit gaan daardoor. Gelukkig film ik meestal met een statief.

De laatste tijd gebruik ik de camera bijna niet omdat ik niks heb om te filmen, maar vorig jaar kwam hij heel erg van pas tijdens de opname van mijn film (vol met special-effects!).

Gijs1978 07-08-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Dit is mijn eerste videocamera, maar nog geen dag spijt van gehad. Zeer tevreden.

Pluspunten:
+ Gebruiksgemak
+ Filmpjes snel op PC
+ Grote harde schijf

Minpunten:
- Kwaliteit bij in het donker filmen
- Geen mogelijkheid voor externe verlichting of externe microfoon

Dr Robinho 23-06-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Camera is voor deze prijs heel goed te noemen. Beeld bij avondlicht opname is beetje korrelig, maar wellicht met lamp in je rug gaat dit beter. Overdag prima beeld, bij bewegen moet je wel stabiele hand hebben en niet te snel bewegen. Voor vakantie gebruik goed geluid en beeld. Heb ook tijdje gedaan om beelden op dvd te krijgen. Van camera naar pc is snel en eenvoudig. Van pc naar dvd gebruik ik nu bijgeleverde software Power Director en Power Producer. Oefening baart kunst geldt ook hier. In Power Director delete je eerst de 5 voorbeelden en importeer je de gewenste bestanden (bestand/ importeren). Met cltr-A selecteer je alle bestanden en via icoon boven tijdbalk sleep je ze naar film-tijdlijn. Hierna opslaan als MPEG2 bestand en met Power Producer branden op dvd. (als je alle beelden op tijdlijn hebt staan en direct op produceer icoon klikt, start Power producer direct, maar had ik er geen geluid bij... Eerst opslaan dus) Je kunt ook allerlei dingen bewerken, maar dit heb ik nog niet geprobeerd. MOD bestanden zijn hierbij geen probleem, die herkent software direct.

Jos Korte 15-05-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Afgelopen zaaterdag de JVC GZ-MG130 gekocht en vandaag omgeruild voor een Panasonic NV-GS330.
Reden: de belabberde beeldkwaliteit!
Ik was verblind door het gemak van een HDD, maar gezien de prijs van dit instapmodel is dit behoorlijk ten koste gegaan van de beeldkwaliteit......
Zuurtjeskleuren, onscherpte en af en toe behoorlijke 'blokjesvorming' brachten mij tot de overtuiging een 'miskoop' gedaan te hebben.
Zoals gezegd vandaag de Panasonic opgehaald en ik ben werkelijk ondersteboven van het verschil in beeldkwaliteit met de JVC: zonder overdrijven een wereld van verschil!
De Panasonig geeft een messcherp beeld met natuurlijke, volle kleuren en de optisch beeldstabilisator doet perfect zijn werk!
Ik was destijds behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van onze analoge JVC, maar ik heb de indruk dat JVC in de tussentijd behoorlijk wat steken heeft laten vallen.....

Mick Boris 06-04-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Dit is een hele goede videocamera, het is precies wat je nodig hebt. De beeldkwaliteit is heel erg goed, de geluidskwaliteit is ook erg mooi. Zelfs toen ik een videospelletje filmde, was de kwaliteit erg mooi! Ook kan deze videocamera heel erg ver inzoomen, 34X. Als je een videocamera wilt waarmee je bijvoorbeeld een vakantie wil opnemen en direct wil aansluiten op T.V is het echt een topper. Maar je moet het niet bekijken op je pc, want dan is de kwaliteit opeens helemaal niet zo goed.

Margriet 08-02-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Ik heb de camera een paar dagen in bezit en hij bevalt me prima. Beeldkwaliteit goed, (ultrafine zeer goed) en geluid goed en zeer gebruiksvriendelijk. Alleen bij het terugkijken op het jvc scherpje is het geluid erg zwak. Heb nog niet ontdekt of dat ook harder gezet kan worden.
Het enige min punt vind ik het pc programma wat erbij geleverd wordt. De filmpjes erop zetten gaat prima, maar dan wordt het lastiger. Gelukkig ben ik via deze site super geholpen en weet ik nu hoe ik er een mpg bestand van maak. Helaas is dan het geluid weg als je het filmpje via windows media player afspeelt. Dus als iemand daar nog een oplossing voor heeft.
Mijn windows movie maker doet het op de een of andere manier ook niet meer helaas.
Maar verder de camera is super! Nu maar hopen dat het bewerken van filmpjes ook nog gaat lukken!

dwrs 14-01-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Ook ik heb deze aangeschaft om van de bandjes af te zijn.
Had met mijn vorige JVC ook veel problemen met m'n bandjes.
Dus lang zitten twijvelen of ik wel weer een JVC moest kopen maar een hdd voor deze prijs, kon ik niet laten liggen.
moet zeggen voldoet aan bijna al mijn verwachtingen, alleen foto's zeer matig.
Het zeten van je bestanden op je pc gaat zeer gemakkelijk en beeld kwaliteit is goet zoweel op mijn laptop als op de tv.
alleen jammer van het ontbrekken van een videolamp/cq flitser
Zodat avond opnames een probleem kunnen geven.

Sjebo 02-01-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Mooi apparaat voor zijn geld. Opnemen in donker is niet optimaal. Beeld op pc is (zie ook andere reviews) redelijk, maar op tv prima. Geen poespas. Wel gaat de 'valbescherming' vrij snel af en is hij traag met opstarten. Daardoor zet je 'm niet vaak uit (gewoon schermpje dichtklappen is 'stand-by') en daardoor gaat een batterij nog geen uurtje mee.
Over de batterij gesproken: neem je een groter model (dus meer accutijd) dan steekt de batterij hinderlijk uit. Zeker bij de grootste. Koop trouwens ook geen vervangende batterij (Jupio). Wel goedkoper, maar werkt via dc-ingang waardoor je geen tijdsindicatie hebt.
Mod-bestanden bij mij geen probleem (Vista+Studio 11).

pv250 31-12-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

De camera voldoet aan mijn verwachting, zeker omdat ik er veel tijd in heb gestoken om te beslissen wat belangrijk is bij de aanschafffen van een digitale camera. Wat voor mij belangrijk was is; hij moet compact zijn, eenvoudige bediening, harde schijf en 30gb is meer dan voldoende, en wat het belangrijkste van alles de beeldkwaliteit. Het is namelijk zo dat alle camera's dezelfde beeldkwaliteit hebben uitgezonderd de HD camera. De camera's hebben namelijk allemaal 512 beeldlijnen die de beeldkwaliteit bepalen en de pixels waar we ons door laten verleiden zijn alleen belangrijk bij het maken van foto's waar je eigenlijk het beste een foto toestel voor kunt gebruiken. Ik vond dit belangrijk om te weten omdat we thuis een lcd tv hebben.
Het is zelfs zo dat als je een HD camera koopt je de rest van je spullen hierop moet aanpassen anders krijg je de kwaliteit van de camera niet op je lcd tv. Je moet ook een HD waardige dvd recorder hebben(zijn niet te betalen) en je kabels van dvd naar tv moeten deze kwaliteit ook aankunnen anders blijft de zelfde kwaliteit over als een jvc mg 130. Veel succes met zoeken naar een camera!!!

Ronirosp 22-12-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Na lang zoeken welke camera ik wilde hebben, toch besloten om een camera met harde schijf te nemen. Ook de prijs vind ik belangrijk. Geen gedoe met DVD en bandjes. De beeldkwaliteit vind ik naar behoren. De bediening is vrij eenvoudig. Zeker de prijs/kwaliteit verhouding is goed te noemen. Behoorlijk scherp beeld ook bij binnen filmen. Bij flink inzoomen moet je eigenlijk een statief hebben. maar dat is ook logisch wanneer je bijna 40x kunt inzoomen. Ben daarom tevreden met deze camera.

Terence_tilburg 20-11-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Paar weken in bezit, erg simpel in gebruik, ook eenvoudig om van de opgenomen film een DVD te maken. Kwaliteit van deze camera is voor zijn prijs super. Software die er bij zit is handig in gebruik.
Accu is vrij snel leeg dus extra accu of een zwaardere is aanbevolen.

Sunshine_2you 13-11-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Ik heb dit toestel precies 1 dag in bezit gehad. Ik geef hem de beoordeling onvoldoende.

De camera is erg makkelijk in gebruik, het overzetten van beelden naar de computer gaat prima zonder dat je allerlei ingewikkelde programma's moet gebruiken. Windows herkent de camera direct als extern schijfstation. Je kunt de gemaakte filmpjes er zo afhalen.

Als je de beelden éénmaal op je pc hebt staan wacht je een minder leuke verassing. Zolang je ze bekijkt op laten we zeggen een formaat van 4 bij 4 centimeter is het te doen. Alles daarboven is schrikbarend slecht. Beeld is zeer onscherp erg troebel en totaal niet wat ik van deze camera verwacht had. Erg jammer! Als je iets in het schemer/donker filmt kom je helemaal bedrogen uit. Het is dan helemaal niet meer om aan te zien, je ziet de camera constant scherpstellen, het lukt echter niet.

Kortom ik heb hem geretourneerd.

simonb 24-04-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG130 zilver, zwart

Ik was deze camcorder al een tijd aan het volgen, uiteindelijk heb ik de stap maar gezet.

Hij vervangt mijn oude Sony TRV-330E (Digital8)
En is daarmee vergeleken een echte dwerg.

De reden dat ik heb gekozen voor HDD medium en niet voor 'bandjes' is eenvoudig: Het scheelt een hoop TIJD.
Dat gehannes met inlezen en converteren van de 'ruwe' data is hiermee verleden tijd. Videobestanden staan op de Hardeschijf opgeslagen als zg. .MOD bestanden. Via de snelle USB2.0 overdracht kun je deze naar de PC overzetten.
Het opgeslagen formaat is MPEG2 (DVD), de extensie kan meteen worden hernoemt naar .MPG
Op deze manier kun je de bestanden rechtstreeks inlezen in o.a. Pinnacle Studio.

De beeldkwaliteit is goed te noemen, wil je kraakhelder resultaat, koop dan een 3CCD HD camcorder :-)

De beeldstabilisatie is electronisch, dus niet optisch(?)
Bij inzoomen gaat het beeld wel wat trillen, waarschijnlijke oorzaak: klein apparaat en geen stille hand.
Je kunt dan beter een statief gebruiken.

De 'NightView' kan uitkomst bieden maar is niet te vergelijken met Sony's Super Night Shot.

Al met al een kleine handzame camcorder voor een redelijke prijs.
Voor mensen die niet al te veel tijd willen stoppen in het 'Capturen' echt ideaal.