Onkyo A-9010 - Reviews

Uitgangsvermogen (per luidspreker)
Aantal kanalen
Analoog in (RCA)

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MJV 05-02-2017

Zijn prijs meer dan waard.

Na veel op internet gelezen te hebben heb ik besloten om mijn oude versterker te gaan vervangen door deze Onkyo. De lovende kritieken op ondermeer What hifi hebben mij doen besluiten om voor deze te gaan. Tot op heden heb ik hier nog geen spijt van gehad. Wat een prachtig apparaat. Het geluid is mooi zuiver in het hoog en midden en heerlijk strak in het laag. Waar ik wel een beetje huiverig voor was, was het vermogen. Mijn oude Harman Kardon had ongeveer het dubbele aan Watts en ik wist niet of deze Onkyo genoeg vermogen zou hebben om mijn luidsprekers goed aan te sturen, maar dat bleek geen probleem te zijn. Van laag tot hoog volume sleept hij zich er prima doorheen, en verder dan half open heb ik de volumeknop nog niet hoeven draaien. Neem van mij aan dat er dan een flinke bak geluid uit komt. Mijn buren zullen dit kunnen beamen ;-).
Mijn voorkeur ging in deze prijsklasse uit naar deze versterker om zijn digitale inputs omdat ik dan het geluid van mijn mediaspeler via de tv optisch door kan sturen. Dit werkt helemaal geweldig. Ik kan iedereen die een niet te dure maar zeker goede versterker aan wil schaffen, dit model aanraden.

Bij duurzaamheid heb ik goed aangegeven omdat ik het apparaat nog niet lang genoeg in bezit heb om uitstekend te kiezen.

Pluspunten

• Digitale ingangen (optisch en coaxiaal)
  • Afstandsbediening
  • Sobere layout
  • Goed geluid

Minpunten

• De blauwe source direct led is vrij fel

Ruud van Well 02-12-2016

Goede versterker

De Onkyo A-9010 doet wat je mag verwachten van een versterker in deze lagere prijsklasse. Geluid is goed. Afstandsbediening voor volumeregeling. Toonregeling prima. En zeker de digitale input is fijn daar ik hem voor het TV geluid gebruik en mijn Samsung TV enkel een digitale uitgang heeft voor geluid.

Pluspunten

• afstandsbediening toonregeling
  • goed geluid
  • Digitale input