Stadler Form Ventilator Charly Stand, 141 cm - Reviews

muali 04-12-2015 Product half jaar in bezit

Nog steeds een mooi vormgegeven ventilator maar na een continue gebruik (dag en nacht) tijdens een korte warme periode in de late zomer op de laagste en oscillerende stand 1 begon de ventilator wat kuren te krijgen: een piepend geluid in de zwenkfunctie en een zwarte roetachtige (olie)substantie uit het motorhuis. Helaas geen aankoopbon, maar heb hierdoor wel vraagtekens over de duurzaamheid van dit product.

muali 15-08-2015 Product paar dagen in bezit

Zojuist in huis, deze matte rvs Stadler Form Ventilator Charly Stand. Prachtig ontwerp, ziet er degelijk, robuust en fraai uit in de woonkamer. Zeer goede blaaskracht met een 45 cm rvs rooster en fan die eveneens oscillerend werkt (van links naar rechts zwenkt). Stevige voetplaat. Qua geluid is stand 1 voor mijn oren geschikt voor de slaapkamer en heeft voor een dergelijke ruimte in deze stand 1 méér dan genoeg blaaskracht. De ventilator staat in stand 2 te blazen in mijn woonkamer dus met een hoger geluidsnivo en blaaskracht, maar vindt dit hier niet storend. In stand 3 is het een orkaankracht en daarom ook het geluid een stuk meer aanwezig, maar dat neem ik voor lief met de eerstvolgende hittegolf ;-) Enige minpuntje aan de ventilator is een kort snoer welke tevens wat fraaier had mogen weggewerkt in het ontwerp met een kabelclip of iets dergelijks. Desalniettemin een verfrissend juweeltje in de woonkamer.

muali 17-08-2015

NB op bovenstaande review, met een blaaskracht om ruimtes tot 50 vierkante meter van frisse lucht worden voorzien is deze ventilator wellicht te groot en sterk van vermogen voor de gemiddelde slaapkamer (qua geluid en luchtstroom) en is het tafelmodel van deze serie wellicht beter geschikt? In stand 1 geeft deze ventilator voldoende verkoelende luchtstroom op een acceptabel geluidsniveau voor mijn open woonkamer-keuken.