Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730 - Reviews

Best Reviewed sep 2017 Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730
Best Reviewed september 2017
Laagste prijzen

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

SSDD 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Multigroomer met eindeloze opties

Het eerste wat ik dacht toen de doos opendeed '' WAUW! Zoveel mogelijkheden. ''
Er zijn verschillende scheerbladen, nog meer opzetkammetjes en verschillende kopjes, kortom je kan je hele body en face hiermee stylen.

Nadeel: er is geen duidelijke uitleg over deze opties en het is even puzzelen (ook niet uitgelegd) hoe de koppen correct verwisseld moeten worden.

MAAAR het apparaat doet wat ik in al die jaren heb gemist bij scheer- en trim apparaten: trimmen en scheren gebeurt zonder irritaties en nog belangrijker, ongelooflijk precies door de unieke kopjes; smalle kleine kopjes die zorgen voor een getrimd gezicht tot in detail.

Conclusie: worth every penny!

Pluspunten

• Ongekende precisie door unieke kopjes
  • Hyienisch: verschillende kopjes voor body en face
  • Scherp: scheert zonder irritaties

Minpunten

• Geen duidelijke uitleg: eerste keer goed puzzelen

Mark 21-10-2017 Product paar maanden in bezit

Perfect voor het hoofd

De Philips Multigroom is een mooi gestyled apparaat welke goed op het badkamermeubel van elke man past. Hij is in staat alle haargroei op het hoofd en de hals van de man te temmen. Door middel van de 16 meegeleverde opzetstukjes kun je elk type haargroei de baas worden. Van lichte stoppelbaard tot zware baard groei kan hij tackelen. Persoonlijk is hij voor mij ideaal om mijn volle dikke baard mooi op een en dezelfde lengte te houden. Door de verschillende "tondeuse" kopjes kan ik mooi mijn baard op de gewenste lengte stylen. Daarnaast zijn de verschillende kopjes (small, voor het precisie werk, medium voor de randjes van de baard en large voor de hals) ideaal om met 1 apparaat alles te kunnen behandelen. Daarnaast maken de verschillende kopjes voor de tondeuse ook korte metten met te lange nekharen / wilde plukken ronde de oren en als ze je het zou willen, al het haar op je hoofd. Heb je flossen in je oren (ik gelukkig nog niet) of neus (dat dan weer wel) dan is het opzet stukje daarvoor ook een prima tool om je er weer boven de boord van je blouse er verzorgd uit te laten zien. De enige minpuntjes van het apparaat zijn de manier van het verwisselen van de kopjes. Het punt waar de kopjes in geklikt dienen te worden ziet er iets wat fragiel uit en geeft ook wat mee bij het verwisselen van de kopjes. Daarnaast is het body groom opzetstuk niet het sterkste punt van deze machine. Het kopje is statisch en beweegt niet mee met de contouren van het lichaam en het is daar door dat je geen mooie egaal gladde scheurbeurt krijgt. Tevens dient hetzelfde oppervlak meerdere malen bedient te worden voor dat er echt resultaat zichtbaar is. Al met al een sterke machine voor hoofd en gelaat, maar er vallen nog slagen te maken op het body gedeelte.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Veelzijdig gebruik

Minpunten

• Bodygroomerkopje is statisch
  • Koppelstuk voor scheerkop wat fragiel

KevinMinnie 17-10-2017 Product paar weken in bezit

All-in-one handigheid

Bij het openen van de doos valt het potentieel van deze groomer al op: minstens één accessoire voor praktisch elk lichaamsdeel en meerdere lengtes voor de meest gebruikte.

Na een eerste volledige laadbeurt (duurtijd: ongeveer anderhalf uur) een eerste scheerbeurt uitgevoerd: het terugbrengen van een baard van +-6cm naar 3cm. Gezien de grootst beschikbare kam een brede kam van 16mm is, de eerste keer zonder kam en 'uit de losse pols' gedaan.
Het toestel zelf is stevig en ziet er goed uit. Enige nadeel bij deze manier van scheren is dat het grootste deel van het toestel redelijk glad is. De bovenkant heeft een goede grip, maar zorgt er in bepaalde grepen voor dat je makkelijk de aan/uit-knop induwt.
Het scheren zelf gaat enorm vlot, zonder haperen.

Bij een tweede scheerbeurt de neushaartrimmer, stoppelverwijderaar, 16mm, 9mm en 1mm kammen geprobeerd. Alle accessoires klikken makkelijk (mits blik op de handleiding) maar stevig vast op het toestel en voelen duurzaam aan. Tijdens deze scheerbeurten geen problemen meer ondervonden met de grip, dus dit is eerder een kwestie van gewenning.
Wat me deze keer ook opviel is het geluidsniveau, wat vrij laag is voor een toestel dat zo krachtig aanvoelt.

Alle accessoires mogen onder de kraan afgespoeld worden, wat het reinigen heel simpel en snel maakt. Het is in het begin een beetje kijken met het wisselen van kammen en bijhorende mesjes, maar in ruil krijg je wel een degelijk toestel dat al je andere trimmers en scheerapparaten kan vervangen.
Zeker een aanrader!

Update: na een viertal weken nog steeds enorm tevreden over dit multifunctioneel toestel. Het enige "mindere" punt dat ik kan aanmerken is dat het opzetstuk om stoppels te verwijderen smaller is dan het gemiddeld scheerapparaat en het dus iets langer duurt om grotere oppervlakken glad te scheren. In ruil krijg je echter wel een gladde scheerbeurt waar je geen extra toestel voor nodig hebt.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Krachtig met een laag geluidsniveau
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Stoppelverwijderaar minder breed dan gemiddeld

MaartenDL 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden van het gebruik

Ik was aangenaam verrast door het lichte gewicht van het toestel. Qua design is het niet meteen om over naar huis te schrijven, maar het toestel ligt in een kast dus dat maakt niet zo uit.
De vele opzetstukken zijn eerst een verschrikking omdat je wel even zoekt naar het juiste, maar tevens ook een zege omdat het niet maar met 1 kop werkt voor alles. En zo kan er beter worden ingespeeld op het gebruik van het toestel.
Ik heb nog nooit zo een handige neustrimmer gehad. De meeste maken veel lawaai en zijn te bruusk. Deze is gebruiksvriendelijk.
Het toestel l schoonmaken is een wandeling in het park aangezien het gewoon onder de kraan of in de douche kan.

Pluspunten

• Keuze opzetstukken
  • Afspoelbaar

Benjaminnn 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Fijne multigroom

Deze Philips multigroom is super handig in gebruik en het resultaat is uitmuntend voor mij. De batterijduur is een groot pluspunt omdat hij zeer lang mee gaat en met de zeer fijne precisietrimmer kan de baard zeer netjes bijgewerkt worden wat voor mij een pluspunt is. Ook de vele mogelijkheden qua gebruik zijn zeer fijn! ik ben dan ook heel erg tevreden over dit product en ik raad hem dan ook zeer zeker aan.

Pluspunten

• Batterijduur

woutervoet 15-10-2017 Product paar weken in bezit

zeer goede groomer - mijn oude trimmer mag vertrekken

Al die stukjes.
Als je de doos voor de eerste keer opendoet, dan wordt je overweldigd met alle opzetstukjes die apart verpakt erbij zitten. En het zijn er een hoop. Ik heb er de handleiding moeten bijhalen om te weten wat wat was. Gelukkig is de handleiding hierin erg duidelijk. En eerlijk gezegd, mocht je het zonder handleiding proberen, het zou ook lukken.

Trimmen van de baard.
Ikzelf heb graag een "verzorgde stoppelbaard", zoals dat heet. Ik gebruik het standaard stukje (dat er al opzat) en de clip-on voor 1 mm. In het begin wat treuzelend, maar je hebt er snel vertrouwen in en gaat na wat voorzichtig heen en weeg wiegend, snel over tot een vlotte trimbeurt. Toen mijn stoppelbaard wat langer is, heb ik voor de lol eens het smalle trim stukje erop gezet om wat figuurtjes te maken in mijn baard. Het zag er niet uit, maar dat lag eerder aan mijn random trimmen dan aan het toestel. Ik kan me inderdaad inbeelden dat iemand die een gestyleerde baard heeft (zo met van die fijne lijntjes) er wel even mee bezig is; maar met dit toestel gaat het erg vlot.

Scheren.
Alhoewel ik enkel mijn snorhaar scheer, is het toch belangrijk dat het goed gedaan is. Er is een opzetstukje voor het scheren, jawel. Een gewoon scheerapparaat zal een grotere zone kunnen betrijken, waardoor het scheren met dit apparaat dus langer kan duren. Niettemin gaf het een glad scheerresultaat.

Neus- en oorhaar.
Je kan je inbeelden dat neushaar trimmen erg gevoelig ligt. De eerste keer dat ik het probeerde, stonden de tranen me dan ook in de ogen. Niet omdat het pijn deed, ik voelde er zelffs niets van, maar gewoon uit schrik voor die ene keer dat er een haarje zou uitgetrokken worden. Wat dus niet gebeurde. Het ging pijnloos en efficient. Voor de oren zal dit ook zo zijn, al heb ik het niet geprobeerd.

Levensduur en opladen batterij.
Ik hou van apparaten die eenmaal lang opladen en dan dagen/weken hun werk kunnen doen. De levensduur van een volledig opgeladen batterij zou 2h bedragen. Ik kan dit nog niet bevestigen, ik heb het toestel nog maar 1x opgeladen en het is nog steeds niet leeg na een week van dagelijks gebruik.

Gebruik in de douche.
Blijkbaar zou het waterafstotend zijn en gebruikt kunnen worden in de douche. Dit kan ik niet bevestigen aangezien ik dit liever niet doe.

Stille kracht.
Het toestel is stil in gebruik; je hoort het wel, maar het is aanvaardbaar. Zeker handig als je je oorhaar scheert ;)

Pluspunten

• stil in gebruik
  • batterij gaat lang mee
  • veel opzetstukjes

Minpunten

• veel opzetstukjes (je krijgt een reiszakje mee)

Conventsbenjamin 14-10-2017 Product paar weken in bezit

Verschillende stylen met één apparaat

Sinds dat ik het apparaat heb vind ik persoonlijk dat scheren leuker is geworden. Door de verschillende kopjes kun je veel verschillende stylen uitproberen, top!
Standaard heb ik last van vervelende "zachte" baardharen, maar dat is voor dit apparaat geen enkel probleem.
Ik merk dat ik mij vaker scheer omdat het ook niet lang duurt, t.o.v. mijn vorig scheerapparaat.
Het waterbestendigheid is echt een lifesaver.
Na het douche kan ik direct mij scheren zonder eerst mijn baard te drogen, wat voorheen wel nodig was.
Met de drukke ochtendspits in de badkamer verlies ik geen tijd met dit apparaat!
Korst samengevat:
- Veel meer mogelijkheden
- Waterbestendig, dus eenvoudig in schoonmaak.
- Lange batterijduur
- Scherpe messen, waardoor de scheerbeurt snel gaat (tijdbesparend)
Topproduct!
Het enige wat wennen was, was de verschillende kopjes verwisselen. Ze spannen redelijk in het begin, waardoor het lijkt dat je iets zou breken.
Maar na een aantal keren het vervangen gaat dit gemakkelijk!
Ik hoop wel over tijd dat de kopjes niet breken. Moest dat het geval zijn zou het wel top zijn om de kopjes apart te bestellen.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • waterbestendig
  • lange batterijduur
  • tijdbesparend

Minpunten

• manier waarop kopjes bevestigd worden

Dylanserdo 14-10-2017

Wil geen andere meer

Omdat ik zo tevreden ben met mijn nieuwe multigroom deel ik graag een review. In het begin had ik niet door hoeveel verschil er in een scheer apparaat kan zitten. Sinds ik deze heb kwam ik erachter. Ik ben veel sneller klaar dan normaal en voor mijn gevoel scheert het ook beter. Je hoort je tijdens het scheren dat die veel haartjes meeneemt. Het apparaatje ligt lekker in de hand en in vrijwel geluidloos.(de zoomer) plus de accuduur gaat super lang mee.

Pluspunten

• Scheert vlot en goed
  • Zowat Geluidloos

Minpunten

• Opbergsysteem
  • Opladen via kabel

jtjscholten 13-10-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastisch apparaat

Na jaren met scheermesjes om te gaan, is dit mijn eerste baardtrimset. Dit toestel ligt vlot in de hand en laat zich gemakkelijk bedienen. Voor mij was de handleiding iets te beperkt om de mogelijkheden van het toestel duidelijk te maken en uit te leggen welke scheerkop er gebruikt moet worden voor de baard of lichaamshaar. Maar in gebruik word het allemaal wel duidelijk. Eenmaal opgeladen, zijn de minpuntjes snel vergeten en kan je er vlot mee overweg.Het trimmen van de baard is nog nooit zo snel en pijnloos geweest als met een scheermes. De scheerkoppen laten zich vlot vervangen en het toestel is snel gereinigd. Het enige echte jammere aan het toestel is de opbergzak. Dit maakt het niet makkelijk om een opzetstuk te pakken. Ik zal het hiervoor niet laten om dit toestel te kopen. Prachtig apparaat met de complimenten aan Philips.

Pluspunten

• goed resultaat
  • accuduur
  • pijnloos
  • veel accessoires

Minpunten

• opbergzakje

MustangBert 12-10-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig toestel!

De Philips multigroom is een geweldig toestelletje! Niet alleen de look is verbluffend maar ook de mogelijkheden! Er zitten zeer veel opzetstukjes bij waaronder een brede tondeuse met maar liefst 4 verschillende kammen, een neus en oor trimmer, 2 stoppelkammen voor een stoppelbaard, nog een extra metalen precisietrimmer voor details, en een volledige bodyshaver! Als extra zit er ook nog een opbergzakje bij waardat alle onderdelen gemakkelijk in opgeborgen kunnen worden! De mesjes op het toestel zijn zelfscherpend en geven een uiterst gedetailleerd resultaat! Nog een groot voordeel is dat de batterij tot 2 uur mee gaat, en dat dit toestel zelfs in de douche mag gebruikt worden! Zeker een aanrader!
erg veelzijdig toestel!, waterbestendig, professionele look, tot 2 uur batterij, 5 jaar garantie, opbergzakje, dualcut technology met zelfscherpende mesjes!

Pluspunten

• Erg veelzijdig toestel
  • Tot 2 uur batterij
  • Zeer veel opzetstukjes
  • Waterbestendig
  • Professionele look

Bregje 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Top apparaat

Bij het openen van de doos viel het mij gelijk op hoeveel accessoires waren bijgeleverd. Het scheerapparaat heeft veel power en doet jet zelfs fantastisch onder de douche. Ik trim mijn baard ermee en ben echt onder de indruk van hoe makkelijk dit apparaat scheert. Het enige wat ik een beetje onduidelijk vind is het feit dat je 14 opzet stukken hebt en het best een onderzoek is om er achter te komen welke voor wat is. Ik zoi dit scheerapparaat zeer aanraden

Pluspunten

• Veel kracht
  • onder de douche te gebruiken

orosseel 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede en complete multrigroom

De Philips multigroom MG7730 is een compleet toestel met 16 bijhorende opzetstukken en -kammen. Met de multigroom kunt u zowel uw baard, uw haar of uw lichaam trimmen of glad scheren.

De veelheid aan tools geven in het begin een overweldigende indruk. De bodygroom wordt namelijk geleverd met een trimmer, detailtrimmer, body shaver, precision shaver, brede haarknipper, een neus en oor trimmer en 9 opzetkammen. Het neemt even tijd in beslag om alles te bestuderen zodat u weet wat u waarvoor kunt gebruiken. Eens u de keuze hebt kunnen maken, is het erg eenvoudig om het passende stuk op de multigroom te monteren.

De opzetkammen hebben een kleurcode (grijs voor de baard, zwart voor het haar en groen voor het lichaam) waardoor de selectie van de juiste opzetkam eenvoudig is. Voor de baard is er, naast de opzetkammen van 1 en 2mm, een aanpasbare opzetkam van 3 tot 7mm.

Het trimmen en scheren zelf gaat erg vlot en met een minimum aan irritatie. Op vlak van mogelijke irritaties is dit voor mij persoonlijk het beste toestel dat ik tot op heden heb gebruikt. Oksels scheren met de body shaver lukt zonder haperingen en zonder pijn en irritatie. Enkel de precision shaver en de neus/oor trimmer kunnen mij voorlopig niet bekoren. Deze geven voor mij onvoldoende resultaat.

Het trimmen van de baard lukt in een vlotte beweging, zonder het gevoel te hebben dat er aan de haren wordt getrokken. Ook hier treedt er weinig tot geen irritatie op. Hoogstwaarschijnlijk is dit een gevolg van de DualCut-technologie van Philips.

De opzetstukken en -kammen kunnen na gebruik schoongespoeld worden met water. Bovendien is de bodygroom ook gewoon onder de douche te gebruiken.

Tot slot kunnen alle opzetstukken en -kammen opgeborgen worden in het meegeleverde zwarte tasje.

Hoewel de precision shaver en de neus/oor trimmer voor verbetering vatbaar zijn, is deze Philips MG7730 multigroom een toestel met veel mogelijkheden dat voor een goed resultaat zorgt met een minimum aan irritaties.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • goed resultaat
  • weinig tot geen irritatie

Minpunten

• precision shaver en neus/oor trimmer konden beter

Cupra310 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Super apparaat

Zeer ergonomisch en veelzijdig toestel, stond versteld van de resultaten.
De batterij gaat heel lang mee. het toestel is heel eenvoudig te reinigen, deze mag namelijk onder de douche ook gebruikt worden.
Door de vele toebehoren kan je van kop tot teen alles perfect onderhouden. Als extra is hij ook heel stil bij het gebruiken.

Pluspunten

• Lange Batterijduur
  • Veel toebehoren
  • gebruik onder douche

Minpunten

• geen laadstation

Jouke 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Ik ben onder de indruk!

Was is dit een super mooi, stil en fijn apparaat. Ik verbaasde me al over de talloze mogelijkheden die het apparaat biedt door alle opzetstukjes.
Ik had mijn baard expres wat langer laten groeien om hem goed te kunnen testen de eerste keer en het resultaat en het gemak verbaasde me echt.
Kortom heel tevreden met dit apparaat en ik blijf hem zeker gebruiken.

• Veel opzetstukken

Minpunten

• vervangen van de opzetstukken gaat wel wat lastig

Pasha 11-10-2017 Product paar dagen in bezit

Alles in één, super handig

Om mijn baard en mijn haar te trimmen heb ik altijd verschillende toestelen moeten gebruiken, maar nu alles met maar een toestel!
Zeer handig!

Pluspunten

• Mesje wordt niet heet
  • Weinig lawaai
  • Krachtig
  • Alles in één

21 10-10-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk apparaat

Een zeer groot voordeel dat je het apparaat voor verschillende doeleinden kan gebruiken. Het toestel is zeer geschikt voor het trimmen en modelleren van diverse baardstylen. Daarnaast ook geschikt als bodygroom.

Pluspunten

• Diverse baardstylen
  • Opzetstukken
  • Gebruiksvriendelijk
  • Waterbestendig

Minpunten

• Niet echt geschikt voor kortere haren.

Joris88 07-10-2017 Product paar weken in bezit

Zeer veelzijdig toestel

Ik gebuik mijn Philips Multigroom 16-in-1 nu al een tweetal weken en ben er echt zeer tevreden over. Ik hou vooral van de veelzijdigheid: de Multigroom kan zowel gebruikt worden voor je baard, je haar als je lichaam. Er is verder ook een hulpstuk bij om ongewenst neus- en oorhaar te verwijderen.
De trimmer werkt zeer goed en precies. Trimt steeds op dezelfde lengte, natuurlijk afhankelijk van welk opzetstuk gebruikt wordt, en met dezelfde snelheid.
Het is bovendien erg handig dat het toestel water-bestendig is. Zo kan ik het makkelijk afspoelen en gebruiken onder de douche. De batterij gaat ook zeer lang mee: het toestel heeft een gebruikstijd van ongeveer 2 uur.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Waterbestendig
  • Batterij gaat lang mee

EricRB 06-10-2017 Product paar weken in bezit

Een aankoop meer dan waard!

Ik gebruik het toestel een 2-tal weken en ben heel tevreden over de werking en het gebruiksgemak van de Philips Multigroom series 7000 16-in-1.
Deze alles-in-één trimmer trimt en stylet gemakkelijk en nauwkeurig mijn baard, haar en lichaam.
De metalen trimmer trimt en scheert op een zachte manier. Ik heb geen last van irritaties of een trekkend gevoel achteraf. De scheer- en trim-opzetstukken laten het trimmen en scheren in verschillende lengtes en looks toe. Ook de aanwezigheid van een neustrimmer is mooi meegenomen. Je hebt geen extra toestel nodig hiervoor.
Het gebruik en de mogelijkheid tot reiniging onder de douche is aan absoluut pluspunt.
Het toestel heeft een gebruikstijd van tot 120 minuten, wat heel lang is ten opzichte van vergelijkbare toestel.

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te maken
  • Lange gebruikstijd
  • Reiniging en gebruik onder de douche
  • Neustrimmer

PhilippeP2 04-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede prestaties

De Philips multigroom is een kleine krachtpatser die doet wat hij moet doen. Naast de vele opzetstukken valt mij erg op dat dit apparaat ook bij lang haar snel glad scheert.

• Accessoires
  • Bodygroom, scheerapparaat, tondeuse
  • Accu

dnalor 03-10-2017 Product paar weken in bezit

mooi klein premium feeling

Dit is echt een mooi apparaat..
Slank sterk...gaat lang mee
En het is mogelijk om hem mee te nemen onder de douch...lekker gemakkelijk

En alle kapjes die je zou willen zitten erbij.

Pluspunten

• kwaliteit
  • sterk
  • waterproof