Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730 - Reviews

Best Reviewed okt 2017 Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730
Best Reviewed oktober 2017
Type/soort
scheer-, knip- en trimapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Eisje1984 27-10-2017

Compleet

Dit is echt een klasse appart. Mooi slank design, ligt lekker in hand, niet te zwaar, accu gaat lang mee en compleet.
En het is mogelijk om hem mee te nemen onder de douch...lekker gemakkelijk
Alle kapjes die je zou willen zitten erbij.

• Compleet
  • Accuduur
  • Waterdicht

SSDD 11-10-2017

Multigroomer met eindeloze opties

Het eerste wat ik dacht toen de doos opendeed '' WAUW! Zoveel mogelijkheden. ''
Er zijn verschillende scheerbladen, nog meer opzetkammetjes en verschillende kopjes, kortom je kan je hele body en face hiermee stylen.

Nadeel: er is geen duidelijke uitleg over deze opties en het is even puzzelen (ook niet uitgelegd) hoe de koppen correct verwisseld moeten worden.

MAAAR het apparaat doet wat ik in al die jaren heb gemist bij scheer- en trim apparaten: trimmen en scheren gebeurt zonder irritaties en nog belangrijker, ongelooflijk precies door de unieke kopjes; smalle kleine kopjes die zorgen voor een getrimd gezicht tot in detail.

Conclusie: worth every penny!

Pluspunten

• Ongekende precisie door unieke kopjes
  • Hyienisch: verschillende kopjes voor body en face
  • Scherp: scheert zonder irritaties

Minpunten

• Geen duidelijke uitleg: eerste keer goed puzzelen

orosseel 11-10-2017

Goede en complete multrigroom

De Philips multigroom MG7730 is een compleet toestel met 16 bijhorende opzetstukken en -kammen. Met de multigroom kunt u zowel uw baard, uw haar of uw lichaam trimmen of glad scheren.

De veelheid aan tools geven in het begin een overweldigende indruk. De bodygroom wordt namelijk geleverd met een trimmer, detailtrimmer, body shaver, precision shaver, brede haarknipper, een neus en oor trimmer en 9 opzetkammen. Het neemt even tijd in beslag om alles te bestuderen zodat u weet wat u waarvoor kunt gebruiken. Eens u de keuze hebt kunnen maken, is het erg eenvoudig om het passende stuk op de multigroom te monteren.

De opzetkammen hebben een kleurcode (grijs voor de baard, zwart voor het haar en groen voor het lichaam) waardoor de selectie van de juiste opzetkam eenvoudig is. Voor de baard is er, naast de opzetkammen van 1 en 2mm, een aanpasbare opzetkam van 3 tot 7mm.

Het trimmen en scheren zelf gaat erg vlot en met een minimum aan irritatie. Op vlak van mogelijke irritaties is dit voor mij persoonlijk het beste toestel dat ik tot op heden heb gebruikt. Oksels scheren met de body shaver lukt zonder haperingen en zonder pijn en irritatie. Enkel de precision shaver en de neus/oor trimmer kunnen mij voorlopig niet bekoren. Deze geven voor mij onvoldoende resultaat.

Het trimmen van de baard lukt in een vlotte beweging, zonder het gevoel te hebben dat er aan de haren wordt getrokken. Ook hier treedt er weinig tot geen irritatie op. Hoogstwaarschijnlijk is dit een gevolg van de DualCut-technologie van Philips.

De opzetstukken en -kammen kunnen na gebruik schoongespoeld worden met water. Bovendien is de bodygroom ook gewoon onder de douche te gebruiken.

Tot slot kunnen alle opzetstukken en -kammen opgeborgen worden in het meegeleverde zwarte tasje.

Hoewel de precision shaver en de neus/oor trimmer voor verbetering vatbaar zijn, is deze Philips MG7730 multigroom een toestel met veel mogelijkheden dat voor een goed resultaat zorgt met een minimum aan irritaties.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • goed resultaat
  • weinig tot geen irritatie

Minpunten

• precision shaver en neus/oor trimmer konden beter

KevinMinnie 17-10-2017

All-in-one handigheid

Bij het openen van de doos valt het potentieel van deze groomer al op: minstens één accessoire voor praktisch elk lichaamsdeel en meerdere lengtes voor de meest gebruikte.

Na een eerste volledige laadbeurt (duurtijd: ongeveer anderhalf uur) een eerste scheerbeurt uitgevoerd: het terugbrengen van een baard van +-6cm naar 3cm. Gezien de grootst beschikbare kam een brede kam van 16mm is, de eerste keer zonder kam en 'uit de losse pols' gedaan.
Het toestel zelf is stevig en ziet er goed uit. Enige nadeel bij deze manier van scheren is dat het grootste deel van het toestel redelijk glad is. De bovenkant heeft een goede grip, maar zorgt er in bepaalde grepen voor dat je makkelijk de aan/uit-knop induwt.
Het scheren zelf gaat enorm vlot, zonder haperen.

Bij een tweede scheerbeurt de neushaartrimmer, stoppelverwijderaar, 16mm, 9mm en 1mm kammen geprobeerd. Alle accessoires klikken makkelijk (mits blik op de handleiding) maar stevig vast op het toestel en voelen duurzaam aan. Tijdens deze scheerbeurten geen problemen meer ondervonden met de grip, dus dit is eerder een kwestie van gewenning.
Wat me deze keer ook opviel is het geluidsniveau, wat vrij laag is voor een toestel dat zo krachtig aanvoelt.

Alle accessoires mogen onder de kraan afgespoeld worden, wat het reinigen heel simpel en snel maakt. Het is in het begin een beetje kijken met het wisselen van kammen en bijhorende mesjes, maar in ruil krijg je wel een degelijk toestel dat al je andere trimmers en scheerapparaten kan vervangen.
Zeker een aanrader!

Update: na een viertal weken nog steeds enorm tevreden over dit multifunctioneel toestel. Het enige "mindere" punt dat ik kan aanmerken is dat het opzetstuk om stoppels te verwijderen smaller is dan het gemiddeld scheerapparaat en het dus iets langer duurt om grotere oppervlakken glad te scheren. In ruil krijg je echter wel een gladde scheerbeurt waar je geen extra toestel voor nodig hebt.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Krachtig met een laag geluidsniveau
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Stoppelverwijderaar minder breed dan gemiddeld

Ravaschelli 14-05-2018

Perfecte multigroom

Ben zeer tevreden met deze multigroom. Vele verschillende hulpstukken en een prima lithium batterij.

daniël18051602 28-04-2018

Goed, maar kans gemist

Allereerst, "16-in-1" is inclusief de basis/motor, dus is het hooguit 15-in-1, maar ook dat is inclusief de 2 kale messen, en zonder de messen heb je niks aan de opzetkammen. Dit soort marketing bla-bla vind ik verwarrend (je zoekt naar ontbrekende stukken) en misleidend.

Ik heb alle opzetstukjes geprobeerd. Neus/oor werkt vrij goed, bodykammen en haarkammen zijn ook goed. Oksels etc. worden niet zo glad als met een scheermes, maar toch vrij goed. Gezichtscheerapparaat is wel erg smal, +/- 1/3e zo breed als de oudere bodygroomers van Philips.

Verder vind ik het erg jammer dat ze geen 1, 20 en 24mm (brede) haarkammen meeleveren, en ook geen opbergtas (alleen een zakje waar je alles in kan gooien).

Helaas is dit typisch Philips... op zich een heel mooi en handig product, maar ze passen 'up-selling' toe... je moet de meest uitgebreide versie kopen (en dus veel meer betalen) om die 1 of 2 opzetkammen te krijgen die vrijwel iedereen nodig heeft (en ze kosten toch bijna niets om te fabriceren).

Zou ik het aanraden? Ik raad het zeker niet af, en het is wel een heel mooi en veelzijdig apparaat, maar met een paar andere opzetstukjes had het zoveel meer/completer kunnen zijn.

Pasha 04-02-2018
  • Product gekregen

Goede acuuduur + makelijkgebruik

Dit toestel is fantastisch!
Ik ben echt tevreden!
Ik heb hem voor een week mee genomen naar buitenland. En ik was de oplader vergeten, maar geloof me ik heb geen last van gehad en mijn vrienden hebben ook van gebruik gemaak. Na eenweek was hij nog niet plaat!
En handig voor iemand die lange bard heeft!

Pluspunten

• Batterijen- gaat lang mee
  • Weegt niet veel en is nauwkeurig

Minpunten

• Wisselen van koppen

Koef 22-10-2017

Prettige baardtrimmer

Ik heb het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Wat opvalt is dat de batterij lang meegaat, heb pas 1x hoeven opladen bij regelmatig gebruik.
Er zijn erg veel opzetstukken bijgeleverd. Deze gebruik ik zeker niet allemaal, maar het is wel erg compleet. Handig is het bijgeleverde opbergtasje. Het apparaat maakt niet veel geluid en doet goed wat ie moet doen. Ook ligt het apparaat fijn in de hand.
Het enige dat mist is een functie om echt glad te scheren, het apparaat is echt bedoeld voor het trimmen.

Mark 21-10-2017

Perfect voor het hoofd

De Philips Multigroom is een mooi gestyled apparaat welke goed op het badkamermeubel van elke man past. Hij is in staat alle haargroei op het hoofd en de hals van de man te temmen. Door middel van de 16 meegeleverde opzetstukjes kun je elk type haargroei de baas worden. Van lichte stoppelbaard tot zware baard groei kan hij tackelen. Persoonlijk is hij voor mij ideaal om mijn volle dikke baard mooi op een en dezelfde lengte te houden. Door de verschillende "tondeuse" kopjes kan ik mooi mijn baard op de gewenste lengte stylen. Daarnaast zijn de verschillende kopjes (small, voor het precisie werk, medium voor de randjes van de baard en large voor de hals) ideaal om met 1 apparaat alles te kunnen behandelen. Daarnaast maken de verschillende kopjes voor de tondeuse ook korte metten met te lange nekharen / wilde plukken ronde de oren en als ze je het zou willen, al het haar op je hoofd. Heb je flossen in je oren (ik gelukkig nog niet) of neus (dat dan weer wel) dan is het opzet stukje daarvoor ook een prima tool om je er weer boven de boord van je blouse er verzorgd uit te laten zien. De enige minpuntjes van het apparaat zijn de manier van het verwisselen van de kopjes. Het punt waar de kopjes in geklikt dienen te worden ziet er iets wat fragiel uit en geeft ook wat mee bij het verwisselen van de kopjes. Daarnaast is het body groom opzetstuk niet het sterkste punt van deze machine. Het kopje is statisch en beweegt niet mee met de contouren van het lichaam en het is daar door dat je geen mooie egaal gladde scheurbeurt krijgt. Tevens dient hetzelfde oppervlak meerdere malen bedient te worden voor dat er echt resultaat zichtbaar is. Al met al een sterke machine voor hoofd en gelaat, maar er vallen nog slagen te maken op het body gedeelte.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Veelzijdig gebruik

Minpunten

• Bodygroomerkopje is statisch
  • Koppelstuk voor scheerkop wat fragiel

MaartenDL 17-10-2017

Zeer tevreden van het gebruik

Ik was aangenaam verrast door het lichte gewicht van het toestel. Qua design is het niet meteen om over naar huis te schrijven, maar het toestel ligt in een kast dus dat maakt niet zo uit.
De vele opzetstukken zijn eerst een verschrikking omdat je wel even zoekt naar het juiste, maar tevens ook een zege omdat het niet maar met 1 kop werkt voor alles. En zo kan er beter worden ingespeeld op het gebruik van het toestel.
Ik heb nog nooit zo een handige neustrimmer gehad. De meeste maken veel lawaai en zijn te bruusk. Deze is gebruiksvriendelijk.
Het toestel l schoonmaken is een wandeling in het park aangezien het gewoon onder de kraan of in de douche kan.

Pluspunten

• Keuze opzetstukken
  • Afspoelbaar

Benjaminnn 16-10-2017

Fijne multigroom

Deze Philips multigroom is super handig in gebruik en het resultaat is uitmuntend voor mij. De batterijduur is een groot pluspunt omdat hij zeer lang mee gaat en met de zeer fijne precisietrimmer kan de baard zeer netjes bijgewerkt worden wat voor mij een pluspunt is. Ook de vele mogelijkheden qua gebruik zijn zeer fijn! ik ben dan ook heel erg tevreden over dit product en ik raad hem dan ook zeer zeker aan.

Pluspunten

• Batterijduur

woutervoet 15-10-2017

zeer goede groomer - mijn oude trimmer mag vertrekken

Al die stukjes.
Als je de doos voor de eerste keer opendoet, dan wordt je overweldigd met alle opzetstukjes die apart verpakt erbij zitten. En het zijn er een hoop. Ik heb er de handleiding moeten bijhalen om te weten wat wat was. Gelukkig is de handleiding hierin erg duidelijk. En eerlijk gezegd, mocht je het zonder handleiding proberen, het zou ook lukken.

Trimmen van de baard.
Ikzelf heb graag een "verzorgde stoppelbaard", zoals dat heet. Ik gebruik het standaard stukje (dat er al opzat) en de clip-on voor 1 mm. In het begin wat treuzelend, maar je hebt er snel vertrouwen in en gaat na wat voorzichtig heen en weeg wiegend, snel over tot een vlotte trimbeurt. Toen mijn stoppelbaard wat langer is, heb ik voor de lol eens het smalle trim stukje erop gezet om wat figuurtjes te maken in mijn baard. Het zag er niet uit, maar dat lag eerder aan mijn random trimmen dan aan het toestel. Ik kan me inderdaad inbeelden dat iemand die een gestyleerde baard heeft (zo met van die fijne lijntjes) er wel even mee bezig is; maar met dit toestel gaat het erg vlot.

Scheren.
Alhoewel ik enkel mijn snorhaar scheer, is het toch belangrijk dat het goed gedaan is. Er is een opzetstukje voor het scheren, jawel. Een gewoon scheerapparaat zal een grotere zone kunnen betrijken, waardoor het scheren met dit apparaat dus langer kan duren. Niettemin gaf het een glad scheerresultaat.

Neus- en oorhaar.
Je kan je inbeelden dat neushaar trimmen erg gevoelig ligt. De eerste keer dat ik het probeerde, stonden de tranen me dan ook in de ogen. Niet omdat het pijn deed, ik voelde er zelffs niets van, maar gewoon uit schrik voor die ene keer dat er een haarje zou uitgetrokken worden. Wat dus niet gebeurde. Het ging pijnloos en efficient. Voor de oren zal dit ook zo zijn, al heb ik het niet geprobeerd.

Levensduur en opladen batterij.
Ik hou van apparaten die eenmaal lang opladen en dan dagen/weken hun werk kunnen doen. De levensduur van een volledig opgeladen batterij zou 2h bedragen. Ik kan dit nog niet bevestigen, ik heb het toestel nog maar 1x opgeladen en het is nog steeds niet leeg na een week van dagelijks gebruik.

Gebruik in de douche.
Blijkbaar zou het waterafstotend zijn en gebruikt kunnen worden in de douche. Dit kan ik niet bevestigen aangezien ik dit liever niet doe.

Stille kracht.
Het toestel is stil in gebruik; je hoort het wel, maar het is aanvaardbaar. Zeker handig als je je oorhaar scheert ;)

Pluspunten

• stil in gebruik
  • batterij gaat lang mee
  • veel opzetstukjes

Minpunten

• veel opzetstukjes (je krijgt een reiszakje mee)

Sebastiaan1985 14-10-2017

Veelzijdige Groomer

Wat er op de verpakking staat klopt ook echt met de inhoud van de verpakking. Het is de Ultimate Styling en precison apparaat.
Zodra ik de verpakking opende melkte ik dat het een heel veelzijdig te gebruiken groomer is. Je kan je hem als tondeuse gebruiken voor je haar. Je lichaamshaar scheren en je baard mee stijlen en bijwerken. En ook nog oorhaar en neushaar ermee knippen.

Het apparaat is na 1 uur opladen vol en voor 2 uur te gebruiken.
Zowel nat als droog kan je het apparaat gebruiken.
Maar liefst 16 hulpstukken om alles uit de groomer te halen.

Inmiddels gebruik ik de groomer al een aantal weken en ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden. Ik gebruik vooral de style optie om me baard te stylen. En de tondeuse optie voor me haar.
De groomer snijbladen zijn heel scherp en gaan moeiteloos door haren heen. Stylen en knippen is daardoor zo gedaan.

Ik raad hem iedereen aan.

Conventsbenjamin 14-10-2017

Verschillende stylen met één apparaat

Sinds dat ik het apparaat heb vind ik persoonlijk dat scheren leuker is geworden. Door de verschillende kopjes kun je veel verschillende stylen uitproberen, top!
Standaard heb ik last van vervelende "zachte" baardharen, maar dat is voor dit apparaat geen enkel probleem.
Ik merk dat ik mij vaker scheer omdat het ook niet lang duurt, t.o.v. mijn vorig scheerapparaat.
Het waterbestendigheid is echt een lifesaver.
Na het douche kan ik direct mij scheren zonder eerst mijn baard te drogen, wat voorheen wel nodig was.
Met de drukke ochtendspits in de badkamer verlies ik geen tijd met dit apparaat!
Korst samengevat:
- Veel meer mogelijkheden
- Waterbestendig, dus eenvoudig in schoonmaak.
- Lange batterijduur
- Scherpe messen, waardoor de scheerbeurt snel gaat (tijdbesparend)
Topproduct!
Het enige wat wennen was, was de verschillende kopjes verwisselen. Ze spannen redelijk in het begin, waardoor het lijkt dat je iets zou breken.
Maar na een aantal keren het vervangen gaat dit gemakkelijk!
Ik hoop wel over tijd dat de kopjes niet breken. Moest dat het geval zijn zou het wel top zijn om de kopjes apart te bestellen.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • waterbestendig
  • lange batterijduur
  • tijdbesparend

Minpunten

• manier waarop kopjes bevestigd worden

Dylanserdo 14-10-2017

Wil geen andere meer

Omdat ik zo tevreden ben met mijn nieuwe multigroom deel ik graag een review. In het begin had ik niet door hoeveel verschil er in een scheer apparaat kan zitten. Sinds ik deze heb kwam ik erachter. Ik ben veel sneller klaar dan normaal en voor mijn gevoel scheert het ook beter. Je hoort je tijdens het scheren dat die veel haartjes meeneemt. Het apparaatje ligt lekker in de hand en in vrijwel geluidloos.(de zoomer) plus de accuduur gaat super lang mee.

Pluspunten

• Scheert vlot en goed
  • Zowat Geluidloos

Minpunten

• Opbergsysteem
  • Opladen via kabel

jtjscholten 13-10-2017

Fantastisch apparaat

Na jaren met scheermesjes om te gaan, is dit mijn eerste baardtrimset. Dit toestel ligt vlot in de hand en laat zich gemakkelijk bedienen. Voor mij was de handleiding iets te beperkt om de mogelijkheden van het toestel duidelijk te maken en uit te leggen welke scheerkop er gebruikt moet worden voor de baard of lichaamshaar. Maar in gebruik word het allemaal wel duidelijk. Eenmaal opgeladen, zijn de minpuntjes snel vergeten en kan je er vlot mee overweg.Het trimmen van de baard is nog nooit zo snel en pijnloos geweest als met een scheermes. De scheerkoppen laten zich vlot vervangen en het toestel is snel gereinigd. Het enige echte jammere aan het toestel is de opbergzak. Dit maakt het niet makkelijk om een opzetstuk te pakken. Ik zal het hiervoor niet laten om dit toestel te kopen. Prachtig apparaat met de complimenten aan Philips.

Pluspunten

• goed resultaat
  • accuduur
  • pijnloos
  • veel accessoires

Minpunten

• opbergzakje

MustangBert 12-10-2017

Geweldig toestel!

De Philips multigroom is een geweldig toestelletje! Niet alleen de look is verbluffend maar ook de mogelijkheden! Er zitten zeer veel opzetstukjes bij waaronder een brede tondeuse met maar liefst 4 verschillende kammen, een neus en oor trimmer, 2 stoppelkammen voor een stoppelbaard, nog een extra metalen precisietrimmer voor details, en een volledige bodyshaver! Als extra zit er ook nog een opbergzakje bij waardat alle onderdelen gemakkelijk in opgeborgen kunnen worden! De mesjes op het toestel zijn zelfscherpend en geven een uiterst gedetailleerd resultaat! Nog een groot voordeel is dat de batterij tot 2 uur mee gaat, en dat dit toestel zelfs in de douche mag gebruikt worden! Zeker een aanrader!
erg veelzijdig toestel!, waterbestendig, professionele look, tot 2 uur batterij, 5 jaar garantie, opbergzakje, dualcut technology met zelfscherpende mesjes!

Pluspunten

• Erg veelzijdig toestel
  • Tot 2 uur batterij
  • Zeer veel opzetstukjes
  • Waterbestendig
  • Professionele look

yourivw 12-10-2017

veel mogelijkheden

Toen ik een tijd geleden eindelijk mijn pakketje op kon halen, was ik al enthousiast. Dit is zo gebleven!

Wat een mogelijkheden en wat kan je er veel mee doen. En het werkt super goed (tot nu toe). Eerst even opladen en aan de slag ermee.

Enkel nadeeltje vind ik persoonlijk is dat het product toch nog redelijk wat herrie maakt.

Groot voordeel is het gebruiksgemak, de verschillende opzetstukken, je kan het gebruiken onder de douche en het simpele schoonmaken/houden van het product.

Kortom, ik zou het zeker aanraden. Al vind ik zelf het ontzettend irritant bij mijn gezicht als het zoveel geluid maakt, maar dit heeft denk ik ook te maken met de kracht en precisie van het product

Bregje 11-10-2017

Top apparaat

Bij het openen van de doos viel het mij gelijk op hoeveel accessoires waren bijgeleverd. Het scheerapparaat heeft veel power en doet jet zelfs fantastisch onder de douche. Ik trim mijn baard ermee en ben echt onder de indruk van hoe makkelijk dit apparaat scheert. Het enige wat ik een beetje onduidelijk vind is het feit dat je 14 opzet stukken hebt en het best een onderzoek is om er achter te komen welke voor wat is. Ik zoi dit scheerapparaat zeer aanraden

Pluspunten

• Veel kracht
  • onder de douche te gebruiken

Cupra310 11-10-2017

Super apparaat

Zeer ergonomisch en veelzijdig toestel, stond versteld van de resultaten.
De batterij gaat heel lang mee. het toestel is heel eenvoudig te reinigen, deze mag namelijk onder de douche ook gebruikt worden.
Door de vele toebehoren kan je van kop tot teen alles perfect onderhouden. Als extra is hij ook heel stil bij het gebruiken.

Pluspunten

• Lange Batterijduur
  • Veel toebehoren
  • gebruik onder douche

Minpunten

• geen laadstation