Philips BT 5205/16 - Reviews

Toepassing
baard
Voeding
batterij/netstroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BT 5205/16 op Kieskeurig.nl.

ruben86 13-01-2016

Een prima baardtrimmer. Hij is wel groter dan mijn vorige trimmer, maar een stuk stiller en nauwkeuriger. Hij pakt in 1x alle haartjes terwijl ik met mijn vorige (ander merk) meerdere keren over mijn baard moest gaan voor het gewenste resultaat. Alleen het kapje (wat je moet lostrekken om de tondeuse te gebruiken) ziet er wat slap uit. Ik hoop niet dat ik deze snel een keer kapot trek of dat hij snel lam is.

Beau3 02-08-2019

Scheert goed, kwaliteit slecht

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Het apparaat scheert en trimt goed, maar ik vind de opvang van haartjes niet hygiënisch aangezien het niet met water mag worden afgespoeld.

De kop was al na 6 maanden kapot omdat er zwakke lipjes aan zitten die makkelijk breken. De service van Philips is echter goed, ik kreeg snel een nieuwe kop opgestuurd.

Anoniem 08-07-2019

Trimt gelijkmatig

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Het trimmen gaat mooi gelijkmatig zonder moeite, de opzetstukken verwisselen is even zoeken naar de juiste 'slag', maar dat is daarna geen probleem. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mouset7 27-06-2019

Mooie en krachtige trimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Ik heb de baardtrimmer nu een tijdje in mijn bezit en gebruik hem meerdere keren per week. Accu gaat lang mee en trimmer voelt 'krachtig' aan. Het design ziet er mooi uit, maar ligt voor mij wat minder comfortabel in de hand. Ik merk zelf dat ik hem meer aan de bovenkant vast pak ipv in de bolling. Met de meegeleverde additionele opzetstukjes heb je een grote variëteit aan lengtes. Een handige reis etui wordt ook meegeleverd alsmede een lader om de trimmer 'staand' op te laden. Laden gaat overigens snel. Vanwege de waterresistentie maak je de trimmer eenvoudig schoon onder de kraan. Het meegeleverde mini-schoonmaakborsteltje voelt daardoor wat overbodig. De huid voelt niet pijnlijk of gevoelig aan na het trimmen en trimmer is nauwkeurig. Zeker aan te raden voor deze prijs [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Gruijters 25-06-2019

hele fijne baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

De baardtrimmer ligt fijn in de hand. Hierdoor ben je instaat om nauwkeurig te werk te gaan. De bijgeleverde accessoires zijn praktisch en makkelijk te verwisselen.
De trimmer is in te stellen op verschillende scheerlengtes, deze worden ook duidelijk aangegeven. De trimmer is stil in gebruik en makkelijk te onderhouden.
De batterij heeft een prima levensduur. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Martijn 24-06-2019

Prima trimmer!

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Getest en positief beoordeeld. Al een tijdje opzoek naar een goede solide trimmer. Vriendelijk in gebruik en resultaat als gewenst. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Zuidervaart 21-06-2019

Toptrimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Deze baardtrimmer levert goed werk.
Met z'n bereik van 0,4 tot en met 20 mm is alles te doen wat een trimmer moet kunnen.
Hij ligt goed in de hand, voelt stevig en ziet er ook nog stoer uit.
Baard trimmen gaat soepel en zelfs m'n hele hoofd geeft geen enkel probleem.

Wat mij vooral ook erg beviel was dat je de trimmer gewoon onder de kraan kan afspoelen. Dagje laten drogen en weer klaar voor gebruik. En vooral geen gedoe met een borsteltje. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

T Hoogstede 20-06-2019

Gebruiksvriendelijke trimmer.

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Erg fijne en gebruiksvriendelijke trimmer.
Ik gebruik hem zelf voor mijn baard en hoofd en dat doet de trimmer perfect, de gewenste lengte is goed af stellen.
Stel je bent de trimmer vergeten op te laden kan je hem met stekker gebruiken, een optie die erg handig is.
Daarentegen is hij ook weer snel opgeladen.
Het enige nadeel aan de trimmer vind ik de grote van het apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Merrick_999 19-06-2019

Makkelijk en vriendelijk in gebruik met uitstekend

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Scheert prima met een krachtige motor. Snel op te laden.
Pootjes van scheerkoppen stevig, eenvoudig te demonteren en weer in elkaar te zetten. Afwasbaar dus simpel schoon te houden.
Wordt geleverd met opberg etui.
Trimmen zelf gaat probleemloos en goed door krachtige motor. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Koen 19-06-2019

Snel en gemakkelijk

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Het scheerapparaat ligt fijn in de hand en is daardoor gemakkelijk in het gebruik. Het apparaat trimt snel en secuur. Ik heb tot nu nog geen wondjes of irritaties gehad na het trimmen. De batterij gaat veel langer mee dan mijn vorige scheerapparaat, hier hoef je deze niet na elk gebruik uren op te laden. Het etui is ideaal voor op reis. Al met al een fijn apparaat voor een goede prijs. Enige minpunt wat ik kan bedenken is dat er misschien meer opzetstukjes bijgeleverd zouden kunnen worden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Klooster 19-06-2019

Geweldige baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Mijn vorige scheerapparaat was kapot gegaan en ik wilde de baardtrimmer van Philips uitproberen. Het heeft mijn verwachtingen overtroffen, hij werkt erg gemakkelijk en snel. Daarnaast kan hij op een heleboel verschillende standen. Ik ben helemaal fan van dit product. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Henk 19-06-2019

Hele fijne Baardtrimmer van Philips

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

De Philips Baardtrimmer BT5515 is een prima werkende baardtrimmer, eenvoudig in gebruik, duidelijk instelbaar en ook goed af te lezen.
Hij is afspoelbaar onder de kraan, hoeft niet ge-olied te worden en blijft prima scherp (voor zover dat na kort gebruik te zeggen valt).
De meegeleverde accessoires zijn netjes, een prima reis-etui een lader met standaard zodat hij niet ergens in een hoekje hoeft te worden neergelegd.
Er zijn twee maten kammen voor op de trimmer, de ene voor de lange baard en de andere voor de kortere baard. Met een stevige draaiknop kan de lengte waarop de baard gekortwiekt wordt worden ingesteld, je hoeft niet bang te zijn dat de instelling plotseling inzakt en je baard ineens een stuk korter is dan je van plan was. Ook is het eenvoudig om de kam eraf te halen om in de hals vlak op de huid te scheren. Bij het terugplaatsen van de kam komt deze op de hiervoor ingestelde lengte terug.

De kammen werken prima, zijn prettig afgerond waardoor je niet jezelf hoeft te prikken met de voorkant van de kam. Door de vorm van de kam kan het wel eens zo zijn dat er hier en daar een haartje plat blijft liggen, een keer van richting wisselen bij het trimmen lost dat wel weer op.

Al met al een erg prettige baardtrimmer [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Camiel 18-06-2019

Fijne baardtrimmer, trimt snel en effectief

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

De eerste keer dat ik deze baardtrimmer gebruikte, viel me al gelijk op dat het trimmen vrij vlot gaat. Haartjes worden gelijk goed geknipt en ik hoef niet vaak over dezelfde plekjes heen (dat wat ik bij andere trimmers wel moest doen voor een goed resultaat).
Om kort te trimmen, op de laagste stand, kan de kam erop blijven. Dus niet gelijk met het metaal over je huid heen. Bij veel trimmers resulteerde het zonder kam trimmen dat de metalen mesjes nog weleens in mijn huid blijven steken. Zonder kam gebeurt dit bij deze trimmer niet (niet dat het nodig is, maar wilde het toch testen).
Ook fijn is dat je de kop gewoon onder de kraan kan afspoelen, zonder dat je 'm eraf hoeft te halen.
Ook hoofdhaar op korte stand trimmen gaat perfect en snel met deze trimmer.
Mijn conclusie: by far de beste baardtrimmer/tondeuze die ik ooit heb gebruikt! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

vd Ven 17-06-2019

Fijne baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Scheert prima en ligt goed in de hand. Kapjes makkelijk te verwisselen. Scheerlengte erg makkelijk in te stellen en ook duidelijk zichtbaar. Laadt snel op en batterij gaat lang mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tonnaer 17-06-2019

Prima baardtrimmer, doet wat je ervan verwacht

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Werkt prima, en doet wat hij moet doen: je baard netjes trimmen. Er zijn verschillende opzetstukjes voor verschillende lengtes. Mooi design. Wat handig is, is dat hij gewoon waterdicht is, dus je kunt het gedeelte met de mesjes onder de kraan afspoelen zodat hij langer schoon blijft. Dit kan natuurlijk ook met de opzetstukjes, deze haal je eenvoudig los.
De batterij laadt snel op, en werkt ruim lang genoeg, in ieder geval nu het product nieuw is. Of dit lang zo blijft, daar kan ik helaas nog niet over oordelen.
Ik zou het verder alleen geen revolutionair apparaat noemen, het werkt prima maar zoals eigenlijk altijd met baardtrimmers is het wel handig om meerdere keren over je baard heen te gaan voor een goed en gelijkmatig resultaat, in ieder geval met de opzetstukjes. Voor het trimmen zonder opzetstukjes volstaat één keer eigenlijk wel.
Er zit een fijn tasje bij om alles in op te bergen, maar daarin zit wel alles los zonder verdere vakjes, dus ik ben een beetje bang dat de plastic opzetstukjes (sowieso al het meest fragiele onderdeel meestal) waarschijnlijk het eerst stuk gaan, ook omdat er wel wat uitsteeksels aan zitten die het makkelijkst afbreken.
Al in al is het echter een fijne baardtrimmer! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MichelMichelMichel 17-06-2019

Krachtige trimmer met uitgebreide mogelijkheden

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Solide apparaat dat ook nog eens zeer handig en gebruiksvriendelijk werkt.
Trimmer is met een draaibaar wieletje eenvoudig aan te passen per 0,2mm! De trimmer geeft de mm-stand ook nog eens digitaal aan op het apparaat zelf. Doordat hij zo nauwkeurig trimt, kun je heel makkelijk een verloop trimmen of per kleine stap testen tot welke lengte je wilt gaan. Trimmer voelt heel krachtig aan en werkt snel en nauwkeurig. Achteraf zeer eenvoudig schoon te maken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Eelco 17-06-2019

Handig compact apparaat

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

De Baardtrimmer is een fijn en compact apparaat waarin gemakkelijk verschillende standen kunnen worden ingesteld. Ik gebruik de om met verschillende instellingen op plekken waar meer of minder beharing zit, op deze manier krijg je een egale baard. Ik trim mijn baard kort en hoef hem dan twee á drie keer per week even bij te houden. Maar ook als de haren wat langer zijn, doet ie gewoon zijn werk. De accu gaat op deze manier makkelijk meer dan een maand mee, waardoor je hem prima op reizen en vakanties kan meenemen zonder rekening te hoeven houden met opladen. De keuze voor Philips is er wat mij betreft één op gevoel. Dat gevoel maakt Philips nog steeds waar met een apparaat wat in alle opzichten aan mijn verwachtingen voldoet. Ik zou hem iedereen aanraden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Edwin 17-06-2019

makkelijk instelbaar

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

makkelijke baardtrimmer, wat ik vooral handig vind is dat je makkelijk kan schakelen in de lengte. Ook makkelijk de kam voor de wat langere haren. Ligt lekker in de hand en doet zijn werk goed. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sjefke89 16-06-2019

Fijn product

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Ligt goed en stevig in de hand. De accu gaat verrassend lang mee. De afstanden zijn duidelijk zichtbaar en makkelijk leesbaar. Door het waterdichte ook makkelijk schoon te houden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Maat 16-06-2019

Nauwkeurige en fijne baardtrimmer

Geschreven voor: Philips BT 5205/16

Allereerst ligt deze baardtrimmer fijn in de hand. Het heeft een erg fijne vormgeving en is niet te zwaar of te groot. Daarnaast is het snel opgeladen en daardoor snel klaar voor gebruik. Dan kun je anderhalf uur vooruit met een volle lading. Mocht het nodig zijn is deze baardtrimmer ook nog altijd met het oplaadsnoer te gebruiken.

De baardtrimmer is eenvoudig in te stellen tot de gewenste lengte, tot wel 40 lengtes. Het trimmen op zich gaat snel en eenvoudig. Waar ik met eerder baardtrimmers nog wel eens een stukje opnieuw moest trimmen, heb ik dat met deze niet of nauwelijks. Wat ik ook handig vind is de precisietrimmer die eenvoudig geplaatst kan worden. Dit gebruik ik voor de snorharen onder de neus waar ik met de gewone scheerkop niet alles kan trimmen.

Een nadeel vind ik dat de haren niet met een opzuigsysteem worden opgevangen.
Daardoor is na het trimmen wel iets meer werk of alles schoon te maken. En ik had er ook graag een hardcase voor op reis bij gezien.

Tenslotte is de scheerkop makkelijk te verwijderen en schoon te maken met water. Ook met de scheerkop er op kun je trimmer afspoelen onder kraan; dat is ideaal. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]