Sony KD55XD8005

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Bjorn84 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte beeldkwaliteit

Deze Sony televisie mag er zeker zijn! Het is niet zo maar een televisie, nee deze mag zich scharen in het rijtje van de 4K ultra HD kwaliteit schermen. Dat is er dan ook wel letterlijk en figuurlijk aan af te zien! Daarnaast is de televisie ook vormgegeven met een ultra strak design. Het is net een dienblad wat op zijn kant staat. Kwa bediening is de televisie ook echt smart te noemen. Hij is in een handomdraai geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Vervolgens kun je zo lang je wilt genieten van de perfecte beeldkwaliteit. Hierbij valt positief op te merken dat de televisie heel subtiel een klein beetje naar achteren gekanteld staat op zijn poten. Wat de kijkhoek nog net iets comfortabeler maakt. Wat ook nog eens mooi meegenomen is, is dat hij voor een schappelijke prijs te verkrijgen is.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Vormgeving

D 21-06-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne TV met veel opties

Makkelijk te monteren en aan te sluiten. Mooi beeld en een goed geluid. Veel apps en gebruiksgemak. Prima TV, is aanrader.

Pluspunten

• Makkenlij
  • Mooi
  • Fijne afstandbediening

Minpunten

• kan atijd beter maar wordt dan ook duurder

Missy 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastische tv

Heb de tv een aantal maanden in mijn bezit. Prachtig beeld, geluid wat minder daarom aangesloten op mijn Sony home theatre set. Installatie was een fluitje van een cent. Tot op heden geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Makkelijke installatie

John de Beeldbuis 11-01-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastisch scherm voor een mooie prijs

Na het ontvangen van de televisie ben ik blij dat ik het heb gehouden bij de 49 inch. Een perfecte maat voor mijn knusse huisje. De installatie van de televisie is simpel, een paar schroefjes hier en daar en hij staat. De voet van de televisie voelt erg stevig, en de televisie zelf ook. Het eerste wat opvalt is het gave design van de televisie. Hier kijkt iedereen van op.
Tijdens het installeren van de laatste updates gaat het al echt kriebelen om eens een goede voetbalmatch op dit scherm te zien. De kleuren van de tv zijn standaard te fel, dus die heb ik maar meteen aangepast. Dat gaat gemakkelijk, en het hele menu werkt prima.

Ik ervaar geen vertraging in de beelden en het zwart is ook erg mooi. In vergelijking met mijn Philips is dit een groot pluspunt. Ook zijn de randjes om het scherm erg dun, waardoor je veel diepte hebt. Dit maakt televisie kijken een echte ervaring.

Na het kijken van een goede pot voetbal op de zondag middag heb ik er nu al spijt van dat ik deze televisie niet eerder heb aangeschaft. Op de televisie zit ook een live football modus, wat heel goed werkt. Als je dit aan zet worden de kleuren feller waardoor het minder vermoeiend wordt om het snelle voetbal te kijken. Ook rolt de bal soepel door een hogere framerate. Voor mij als voetbalfan een echte toegevoegde waarde op deze televisie.

Ook reageert 'ie snel in vergelijking met andere televisies die ik ken,is echt SMART. Kortom, hij doet echt wat je wilt. Dat scheelt toch. Ook heeft de tv een goede kijkhoek omdat het scherm iets naar bovengekanteld is.

Echter zijn er ook een paar kleine minpuntjes. De voet is niet draaibaar, dus hiervoor zul je 'm aan de muur moeten hangen. Ook is het geluid een beetje blikkerig, maar ik had niet anders verwacht. Gewoon een goed geluidssetje op aansluiten!

Het koppelen van je google account werkt top, en het bedienen van de tv met je telefoon is erg handig. De bijgelerde afstandsbediening is licht en de knopjes werken goed, kan geen zooi tussenkomen, op de lange termijn toch een groot voordeel. Alleen jammer van de grote Netflix knop, dit lijkt toch een beetje op reclame. Maar gelukkig kijk ik veel naar Netflix, dus is het voor mij wel weer handig....

De nieuwste series kijken in 4K kwaliteit is echt een verademing op deze televisie, je krijgt écht haarscherp beeld. Waar ik hiervoor ongeveer één aflevering per week keek is dit nu toch beduidend meer. Ligt het aan de winter? of aan mijn nieuwe televisie? Het is iniedergeval een geweldige combinatie, en een goede aankoop voor tijdens de koude dagen.

Ik ben erg tevreden en hoef niet meer naar de cinema. Ook is hij betaalbaar, en is de tv echt dit geld waard.

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit
  • Fraai design
  • Rustig voor de ogen
  • Live-football modus

Minpunten

• Geen draaibare voet
  • Geluid is niet slecht, maar ook niet goed

Marco 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

4K voor een betaalbare prijs!

Na 6 jaar is het wel tijd voor een nieuw toestel, zeker nu er meer 4K uitzendingen (met name Netflix) voorhanden zijn.
Mooi vormgegeven toestel, door de dunne omlijsting is deze 55 inch niet veel groter dan de oude 47 inch.
Stevige en mooie standaard, de TV is in zijn geheel maakt een solide indruk.
Kleuren zijn standaard te fel, ik ben nog aan het uitvogelen wat ik zelf het prettigst vind.
Contrast is zeer goed, vooral bij een 4K uitzending veel diepte.
Het geluid is goed, zeker in vergelijking met andere TV's. Voor de ultieme film ervaring is er uiteraard wel een surround set of soundbar nodig, maar voor het gewone TV kijken prima geluid.

Als Smart TV is er een ruime keuze aan apps, ik gebruik er echter maar een paar.
Nog beter (persoonlijke voorkeur) is de ingebouwde chromecast waardoor ik nu vanaf mijn ipad of iphone netflix etc. kan opstarten.
Ook wat minpuntjes, de afstandbediening is wat onhandig, er loopt soms een verticale streep (heel licht) bij een bepaalde achtergrond door het beeld en mijn Ci+ kaart kan ik niet gebruiken (toestel zou niet geschikt zijn).
Ben Ik tevreden? Ja denk ik, ben er nog niet uit met de kleuren, maar met name het contrast heeft mij aangenaam verrast. Moet nog wel wat probleempjes oplossen, deze Sony zou wel geschikt moeten zijn voor Ci+.

Pluspunten

• contrast
  • geluid
  • ingebouwde chromecast

Minpunten

• afstandbediening is wat onhandig
  • kleuren zijn standaard te fel

Dennis 22-12-2016 Product paar weken in bezit

UltraTV

Ik heb deze TV een week in gebruik en ben erg tevreden over dit toestel, de vormgeving is erg mooi, de dunne metalen rand rondom laat het slanke design echt goed uitkomen en de RVS voet draagt daar heel goed aan bij, ik vind dat de TV een premium indruk maakt qua design en gebruikt materiaal. De afstandsbediening vind ik erg standaard, eenvoudig, geen fantasie en met grote Netflix en Google knop vind ik het net een reclameblok, geen porem naast mijn Marantz afstandsbediening. Het beeld is prachtig, uitermate scherp, heel veel kleur en verschrikkelijk veel detail. de 4K resolutie komt alleen tot zijn recht als een afbeeldingen van voldoende scherpte getoond worden, wat bij een telefoon niet altijd het geval blijkt te zijn. het algehele Android menu vindt ik een beetje chaotisch en vol met links en apps, ik hoop dat dit later in te delen is zodat bv. de favorieten als eerste naar voren komen. Het geluid vind ik van een normale kwaliteit, scherp helder, weinig lage tonen, het geluid komt uit de onderzijde en aangezien onze televisie naast een buitenhoek in de kamer komt het geluid even ver achter de televisie als ervoor, geen nadeel, zeker niet met muziek, behalve als mijn kinderen drukke cartoons kijken. er zitten lekker veel aansluitingen aan de TV, met name USB en HDMI, waarvan 1 het geluid van de TV naar een cinemaset, of iets dergelijks, stuurt, dat is wel een uitkomst bij het bekijken van media vanaf een USB stick, wat erg goed gaat. Hoewel ik nog geen 4K media heb kunnen proberen, buiten foto`s die er subliem uitzien op dit scherm, speelt fullHD perfect. Ik heb deze TV nog niet zolang dus heb nog niet alle functies gebruikt, maar verwacht wel dat ik meer en meer tevreden zal worden nadat alle mogelijkheden zich hebben laten gebruiken.

Pluspunten

• design
  • materiaalgebruik
  • subliem beeldscherm
  • aansluitmogelijkheden
  • Googlefuncties

Minpunten

• geluid niet vol
  • afstandsbediening is lelijk
  • google menu rommelig

Gert 22-12-2016 Product paar weken in bezit

cinemagevoel bij je thuis

Ik heb nu enkele weken de Sony 55XD80 in gebruik. Toen ik het toestel thuis uit de doos haalde, was mijn eerste indruk: 'Die is te groot voor in mijn woonkamer'. Onze sofa staat amper 2 meter van de tv verwijderd.
Diezelfde dag was ik het grote scherm al gewoon. De beleving van een film of een documentaire is nog eens zo spectaculair. Niet alleen door het superscherpe beeld, maar ook de goede geluidskwaliteit heeft hier zijn aandeel in. Het cinemagevoel komt meermaals in je gedachten.

De Sony heeft een zeer strak design waardoor het ondanks zijn groot geen storende factor wordt in je interieur.

De afstandsbediening is van stevig materiaal en voorzien van rubber. Handig wanneer je kinderen hebt, die deze vaak op de grond laten vallen.
Hij is handig in gebruik. De kinderen waren er snel mee weg.

De prijs-kwaliteitverhouding is zeker de moeite waard, kortom een aanrader.

Pluspunten

• Super beeld
  • Goed geluid
  • Makkelijke installatie
  • Strak design

Sjors Steen 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Groots tv kijken.

Als je tegenwoordig tv wil kijken, of dat nu live, uitgesteld of via de streamingdiensten wil je hier optimaal van genieten. Tenminste ik toch.
Deze Bravia tv bied het en veel meer. Als je tijdens de snelle installatie van het menu de 'new age-achtige' muziek hoort werden mijn verwachtingen nog meer aangewakkerd. Natuurlijk blijft het onhandig om teksten in te voeren via de afstandsbediening. Gelukkig kun je dit nadien beperken door je Google account te koppelen zodat je de tv ook via een tablet of smartphone kunt bedienen.
Het geluid is zoals veel platte tv's tegenwoordig niet indrukwekkend maar ook niet rampzalig. Ik gebruik de tv als ondersteuning van mijn oude surroundsysteem. Dat bevalt mij heel goed. Sowieso is deze tv helemaal klaar om bijvoorbeeld via Bluetooth een soundbar of een ander geluidssysteem aan te sturen.
Handige tip: Gebruik je de radiozenders van je tv aanbieder, Spotify of een andere streaming. Je kunt het beeld afzetten zodat je niet altijd naar hinderlijke screensavers hoeft te kijken.
De beeldkwaliteit is indrukwekkend vooral bijvoorbeeld bij Netflix of Blue Ray.
Heel handig trouwens de 'Netflix' knop op de afstandsbediening waardoor je direct toegang hebt tot het menu. Over de afstandsbediening: de cover bestaat uit één stuk. Wel handig dat geen kruimels of ander vuil tussen de toetsen komen. Soms druk ik soms wel per ongeluk een verkeerde toets in doordat de toetsen dicht bij elkaar liggen.

Al met al valt er heel veel te beleven met deze tv. Ik blijf nog steeds ontdekken!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Direct toegang tot Netflix en Google play
  • 'Beeld uit' functie