Sony KD55X85JAEP

Bekijk 45 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Henk 01-06-2023

Denk goed na over aanschaf Sony product

Geschreven voor: Sony KD-43X89K

Voor mij nooit geen Sony product meer!
Zeer slechte customer contact center!
Aangeschaft product (Bravia Tv) een toestel met regelmatig terug kerende problemen die niet door Sony kunnen worden opgelost of je moet het toestel zelf naar een service center in het land brengen.
Op garantie voorwaarden doet Sony niets uit.
Weken wachten op niets oplossende antwoorden!
Helaas moeten wij het er voorlopig mee doen.

Minpunten

• Diverse software matige problemen

jacqje83@live.nl 11-02-2023

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Sony KD-50X89K

Echt geen fijne tv. Ik vind het beeld helemaal niet zo scherp. Ook verloopt het vaak vertraagd en schokkerig. Geluid en beeld loopt regelmatig niet gelijk. Dan moet de tv weer opnieuw opgestart worden. Apps laden lang niet altijd. Vaak beeld wat even vast staat en blokjes vormt. TV loopt zeer regelmatig vast
Enige wat wel handig is is de bediening van het toestel, gebruiksvriendelijk is hij wel.
Maar ik heb enorme spijt van deze aankoop. Mijn 10 jaar oude led tv werkte beter en had veel beter beeld.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Beeldkwaliteit
  • Vastlopers
  • Vertragingen

h*****@z******* 10-02-2023

Een goede beslissing

Geschreven voor: Sony KD-43X89K

Deze Sony 43X89KD Tv gekocht na veel gelezen en gehoord te hebben over de betrouwbaarheid en duurzaamheid van deze Tv.
Alleen het zelf opnieuw ordenen van de Tv zenders lukt niet en ook werkt Teletekst niet.
Dit zijn wat aandachtspunten, maar verder een perfecte beeld-en geluidskwaliteit met veel mogelijkheden etc..
Ben blij met deze Sony aankoop!

Pluspunten

• Perfect Beeld- en geluidskwaliteit
  • Veel mogelijkheden
  • Kwaliteits product

Minpunten

• Niet kunnen ordenen van Tv zenders
  • Geen Teletekst

Peter 27-07-2021

Fijne en gebruiksvriendelijke televisie

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Zoekende naar een nieuwe tv kreeg ik de mogelijkheid dit model te testen. Vanaf moment bij het ontvangen begon het feestje, alles wat mooi en solide verpakt, de installatie en het op z'n plek zetten verliep soepel, ook prima alleen te doen. De tv heb ik op z'n pootjes gezet, welke er op 2 manieren onder geplaatst worden. Zelf gekozen voor de brede optie, waardoor de tv goed en stabiel staat. De smallere optie is niet geprobeerd dus durf daar niets over te zeggen.

Nadat het installatieprogramma doorlopen is (wat snel en soepel gaat) begint het optimaliseren. Hiervoor is wel wat tijd benodigd, omdat de opties best uitgebreid zijn en de standaard beeldkwaliteit matig is. Wanneer het gepersonaliseerd is was ik meer dan tevreden. Mooi strak en helder beeld, weinig tot geen irritaties met kleuren en zwartwaarden. Geluidstechnisch valt de tv wel erg tegen, men zegt dat het goed en sprankelend moet zijn, maar dit vond ik alles behalve. Natuurlijk prima te verhelpen met externe apparatuur, maar niet zoals verwacht en verkocht.

Verder niks meer dan lof, alles klopt, van afstandsbediening tot design en van aansluitingen tot beeldkwaliteit. Kortom, een prima en betaalbare tv die voldoet aan menig verwachting

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk
  • HDMI 2.1

Minpunten

• Geluid

Nick 23-07-2021

Goede prijs/kwaliteitverhouding en veel functionaliteiten

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

De Sony Bravia 55X85J kwam binnen in een gigantische doos. Hoe de doos eraf moest was nog wel duidelijk, maar de handleiding hoe de poten eronder gezet konden worden zonder de tv op te tillen was niet te volgen. Het is gelukkig wel gelukt om dit te doen zonder de tv te beschadigen.

Deze tv heeft een heel levendig scherm met gigantisch veel kleuren. Het lastige is wel dat je dit per type content (en soms per aflevering van een serie) aan moet passen om de beste beeldweergave te krijgen. Omdat dit vrij veel gedoe is heb ik voor één instelling gekozen die over het algemeen goed werkt. Het beeld heeft daarnaast wat last van weerspiegeling bij een te grote kijkhoek. Wanneer je de lichtinval beperkt of rechter voor de tv gaat zitten heb je hier geen last van.

Het geluid is wat mij betreft al perfect voor een platte tv zonder losse speakers. Tuurlijk is dit altijd nog te verbeteren met allerlei speakers in de kamer, maar zelfs zonder komt het geluid al van alle kanten op je af.

De diverse ingeboude streamingdiensten en koppelingen met slimme bedieningssystemen zijn eevnoudig te gebruiken. Zo bedien in de tv meestal met mijn Google Nest speaker. Het is me alleen nog niet gelukt om de tv hier mee uit te zetten, waardoor ik alsnog de afstandsbediening moet pakken.

Deze tv levert een prima prijs kwaliteit verhouding wat mij betreft. Er zijn enkele kleine verbeterpunten, maar voor dit bedrag doet deze tv het perfect.

Pluspunten

• Helder beeld met veel kleuren
  • Eenvoudige bediening
  • Helder geluid zonder extra speakers

Minpunten

• Veel aanpassingen nodig voor beste beeld
  • Weerspiegeling bij te grote kijkhoek

Gloobi 23-07-2021

Mooie TV maar vereist wat tuning

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Via ReviewClub deze TV nu een paar weken in mijn bezet en uitvoerig getest, als gaming scherm, met PS5 Xbox Series X en gewoon als TV voor films en series.

Zoals andere reviews hier ook al bevestigen: De beeldkwaliteit is meer dan goed. Maar wat mij betreft niet out-of-the-box. De standaard instellingen zijn niet echt een optimale keuze. De standaard 'game' instelling is bv. extreem flets, en doet absoluut geen recht aan de HDR mogelijkheden van de PS5 of de Xbox Series X. Daarvoor moest ik eerst contrast, kleur en zwart instellingen aanpassen voordat ik in de buurt kwam van het beeld van mijn OLED scherm. Wees dus bereid 5-10 te steken in het tweaken van de instellingen. Op zich geen probleem, maar blijft vreemd dat de standaard instellingen matig overkomen.

Voor TV content (streamen series, films en Blu-Rays) is het al iets beter, maar moet je wel rekening houden met het type content. het meeste van Netflix, Prime en Disney+ werkt prima met de Cinema instelling, al moet je ook die nog even tweaken. Maar bv natuurdocumentaires zijn bv weer beter te bekijken met 'Levendig' als instelling. Een minder groot probleem, maar het blijft een beetje gedoe en je zou verwachten dat de standaard instelling een soort van soort van optimale grootst gemene deler is, maar dat is ie absoluut niet. Switchen dus, afhankelijk wat je kijkt of speelt en even tweaken naar persoonlijke smaak.

Als je dat dan eenmaal hebt gedaan, is de kwaliteit prima en kan ie zich aardig meten met OLED.

Dan, minder belangrijk dan de beeldkwaliteit, maar voor sommigen ook soms een punt ter overweging: de vormgeving. Die is, voor mij persoonlijk, prima in orde. TV heeft geen gekke opvallende design kenmerken waardoor hij te veel opvalt. Mooi, onopvallend design, zoals je van Sony gewend bent (al is de dikkere onderrand wel jammer). Ook handig en bovendien van invloed op de uitstraling: verstelbare voeten die of in het midden of aan de zijkant geplaatst kunnen worden. Geeft je TV net een iets andere uitstraling

Het uitpakken van de TV is verder eenvoudig (al had de unboxing handleiding iets minder abstract gemogen), het instellen is super simpel (op een WIFI probleempje na, maar 2e keer werkte het wel). Die simpele stappen van het instellen zijn helaas niet meer terug te vinden in de rest van de menu's als je TV eenmaal staat. Het instellen van specifieke instellingen zoals HDR zijn soms verborgen op onlogische plekken.

De geintegreerde Chrome TV is uiteraar erg handig en werkt goed, en, ook handig: bespaart je een HDMI poort voor een Chrome Cast. Werkt verder prima en valt niks op af te dingen.

Tot slot het geluid: voor mij persoonlijk een minpunt, mijn oude Bravia gaf beter geluid. Maar dat was dan ook een koelkast model met een soort van ingebouwde soundbar onder de TV. Ook in vergelijking met een OLED zonder soundbar vond ik deze TV niet er uit springen. Ik zou dus sowieso adviseren een Soundbar of andere externe audio setup te koppelen aan deze TV om je games en films vol tot hun recht te laten komen.

Conclusie: een mooie, kwalitatief goede TV die in staat is heel mooi beeld te geven, maar je moet er wel wat voor doen om het ideale resulaat te bereiken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ingebouwde Google TV

Minpunten

• Standaardinstellingen
  • Geluid

Margreet 21-07-2021

Top tv

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

De tv kwam binnen in een grote doos. Gelukkig stond er op de doos hoe je deze moest verwijderen met z’n 2en. Dat was heel simpel om te doen. De pootjes kon je er op 2 manieren onder zetten dicht bij elkaar of verder bij elkaar. Dit was heel simpel om te doen.
Nadat die op z’n plek stond kon de installatie beginnen, had niet verwacht dat dat zo makkelijk ging. De tv doet bijna alles zelf.
Na de installatie kon het tv kijken gaan beginnen. Je komt in een groot menu waar je heel makkelijk kan kiezen wat je wilt gaan kijken. Gewone tv of bv Disney (als je een abo hebt) of andere diensten. Wat ook heel fijn is is dat op de afstandsbediening ook een paar knoppen zitten van oa Netflix en Disney.
Het beeld is heel helder en het geluid is top.
Wat mijn kinderen heel grappig vonden is dat ze kunnen praten tegen de tv als ze iets willen kijken. En dan zoekt de tv het zelf op.
Al het al een hele fijne en goede tv.

Pluspunten

• Installatie

RBnwk 20-07-2021

Mooie led televisie met handige opties

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

De tv kwam binnen in een grote doos en had een speciale manier van uitpakken waardoor je de tv niet hoefde aan te raken, wel moest je dit samen doen. Gelukkig kon je de uitpak handleiding meteen vinden als je de doos van boven had opengemaakt.
Het was fijn dat we dit samen deden want de tv is nog best zwaar, de bijgeleverde pootjes kon je makkelijk eronder vast klikken.
Het installeren was een eitje, je doorliep heel simpel de stappen.
Eerste keer met instellen nog even zonder Google account gedaan zodat we sneller door de stappen heen waren.

Het instellen van het beeld is natuurlijk eigen smaak en heeft verschillende opties, wij hebben hem nu op standaard gezet, ook kleur en helderheid kan je nog aanpassen ook dit is echt wat je wilt.
Qua beeld en geluid is het echt een top tv, scherp helder beeld en goed geluid. Het geluid van de tv wordt in de installatie afgesteld op de positie waar de tv ten opzichte van de gebruiker is opgesteld Dit kan je dus zelf instellen als gebruiker. Hierdoor benut je de optimaal geluidseffecten van de televisie.
De afstandsbediening is erg gebruiksvriendelijk zo kan je snel en gemakkelijk schakelen tussen netflix, YouTube, Disney+ en Prime.
Geen moeilijke instellingen of zo, de TV reageert hier meteen op, en werkt geweldig.
Ook de bluetooth aansluiting die je kunt maken met je hoofdtelefoon of oortjes is een prettige toevoeging.
Ook kan de TV zoeken naar DNLA-systemen binnen je netwerk, zoals een NAS of PC, waardoor kunt kijken of luisteren naar je eigen opgeslagen films/muziek.
Het is een makkelijk te bedienen TV waar je ook nog diverse app’s aan toe kan voegen.
Kortom een fijne TV.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Margo 19-07-2021

Schitterend beeld!

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Huidige bezitters van een ouder Sony bravia model en al enige tijd op zoek naar een andere tv. Nu staat inmiddels de Sony KD-55X85 JAEP, 55" LED-TV bij ons te "shinen" op het tv kastje. Het past precies ;)

Uitpakken en installeren is met een kleine vloek en een zucht gedaan. Het stelt eigenlijk niks voor, het vergt gewoon geduld en rust van de partij die hem uitpakt. Niet mijn sterkste kwaliteiten ;) Maar zonder kleerscheuren alles neergezet en het installeren kon beginnen. Niks geen moeilijkheden, gewoon een helder duidelijk menu. Het koppelen van ons KPN kastje duurde even maar is met behulp van Google ook netjes gelukt.

Het beeld is schitterend. De instellingen kunnen naar ieders wens worden aangepast, er zijn tal van voorinstellingen en voorkeuren die voor ieder het perfecte beeld weergeven. Het voelt letterlijk als een bioscoop.

Het menu is overzichtelijk. Ik hou van makkelijkheid, daarnaast wist mijn dochter van 5 me sneller te vertellen hoe het werkt dan dat ik het doorhad. Pluspuntje hier hoor ;)

Vormgeving: dikke plus! Geen brede randen, subtiele voeten onder het scherm. Misschien hangen we hem nog aan de muur, maar staand is het gewoon al een eyecatcher. Niet opvallend maar wel strak design.

Minpuntje?
Dat is toch wel echt het geluid. Diverse opties geprobeerd maar het blijft een "blikkerig" gehoor. Wij hebben onze soundbar er nu op aangesloten wat een verademing is voor de oren. Qua geluid valt hier nog wel een prestatie te halen.

Verder? Meer dan enthousiast!

Pluspunten

• beeld
  • design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geluid!

Anne 19-07-2021
  • Product gekregen

Een aanrader

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Deze TV heeft een fantastisch groot scherm, zonder dikke buitenranden, super plat en daarom staat deze tegen onze zwarte achtermuur staat dan ook super tof (valt ondanks het formaat toch een soort van weg).
Het geluid is super goed en het werken met Google assistent werkt prima. Zelf kijken we nu TV via internet ipv van de kabel en dit.werking met de verschillende app’s (die makkelijk te benaderen en down te loaden zijn) erg goed. Onze vorige TV reageerde traag op dit soort app’s, hier gaat het super snel. De beeldkwaliteit is goed, niet uitmuntend, maar toch dik tevreden hoor, soms is het beeld iets wat flets. Wellicht een instelling. Anyway een dikke plus!

Huskie 16-07-2021

FIjne tv met veel functies

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Ik heb de tv nu een dikke week in huis en ik ben tot nu toe zeer tevreden over de tv. Hij heeft een strak design waardoor hij bij elk interieur pas. Er zit een hele subtiele rand om het scherm. Deze rand is ook zwart waardoor hij eigenlijk niet opvalt. De installatie van de televisie was heel makkelijk. Eigenlijk kon dit niet fout gaan omdat het stap voor stap ging.
Zoals ik vaak vind bij tv´s is het geluid een beetje matig. Ik zou er dan ook een soundbar bij plaatsen.
Via de Google Home app kan je de tv bedienen via google. Je kan hem dan ook bedienen via je stem. Dit is heel makkelijk maar vooral ook leuk.
Door de 4K HDR processor reageert de tv super snel op de bediening. Hij start alles zeer snel op.
De kleuren van het scherm zijn super mooi en scherp. In ons geval hebben we de tv schijn hangen omdat deze in de aanbouw hangt. Ook als je er schuin op kijkt is het beeld scherp.
Op de tv zijn verschillende streamingdiensten ingebouwd. Je kan hierdoor diensten zoals Netflix gemakkelijk kijken. Omdat de tv bij ons in de aanbouw hangt gebruiken we hem voornamelijk voor streamingsdiensten.
Mocht er een app niet op de tv staan dan kan je via de telefoon of tablet makkelijk naar de tv streamen doormiddel van de ingebouwde chromecast

De tv voldoet zeker aan mijn eisen.

Pluspunten

• ingebouwde chromecast
  • mooi design
  • streamingsdiensten via app op tv

Minpunten

• geluid is wat minder

s***********@h********** 16-07-2021

Beeldschone Sony met minimale effort maximaal plezier!

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Als Sony-lover ben ik natuurlijke meteen verliefd op de slanke uitvoering van deze TV, al zou het nog mooier zijn als je de draden beter weg zou kunnen werken. Heb het nu met wat tie-wraps vast gemaakt dus uit het zicht maar volgens mij kan dat professioneler!

De kleuren zijn haar scherp, dat mag ook wel met 4k maar het geluid blijft hier iets bij achter, heb verschillende instellingen geprobeerd maar helaas krijg ik het niet voor elkaar om het (nog) beter te krijgen.

Enige echte minpuntje is het niet overweg kunnen met de CI+ module van Ziggo, hierdoor heb ik alsnog mijn mediabox nodig en kan ik geen gebruik maken van opnamefunctie van de tv.

Natuurlijk is deze televisie sneller, beter en meer intelligent dan mijn 11 jaar oude sony Bravia, dus ik had niet anders verwacht dan deze snelheid van laden van beelden maar ook van apps. Het werkt dus perfect over de wifi, het enige minpuntje is dat hij geen connectie heeft als hij uit staat. Je kunt hem dus niet aan roepen als hij uit is. Ook de google assistant moet je via het microfoontje op de afstandsbediening 'aan' zetten. Ik had gehoopt/verwacht dat het net als een speaker of hub via 'Hey Google' te gebruiken zou zijn. Dat kan nog verbeterd worden!

Het Apps menu werkt super simpel en snel dus daar ben ik groot fan van! Helaas gooit hij Videoland er meteen uit dus er zal iets zijn met die app. App opnieuw geïnstalleerd maar mag niet baten, dan maar casten wat dat werkt als een trein! NPO, Netflix, Videoland, ziggogo, alles streamt hij als een gek!

Het gebruik is echt super simpel, zelfs mijn ziggobox wordt aangestuurd via de afstandsbediening van de tv.

Conclusie:
Prachtige TV met veel gebruiksgemak, instellen was een eitje! Beeld is prachtig, geluid kan beter.

Pluspunten

• Snel instellen
  • Snel naar de Apps en internet
  • Prachtig design
  • Superscherp beeld

Minpunten

• CI+ module niet bruikbaar
  • Geluid kan beter

glaasjemelk 15-07-2021

Keurige TV, beeld valt wat tegen

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Via reviewclub.nl kreeg ik de unieke kans de splinternieuwe Sony KD-55X85J te testen. Model 2021. De verwachtingen waren hoog, aangezien ik bij de buren een OLED TV had gezien. Ik was heel benieuwd of het beeld van deze Sony dit kon evenaren. De prijs is namelijk vergelijkbaar. De TV wordt geleverd en uitgepakt. Heel handig: zet de doos op zijn kop, haal de doos van de TV, klik de voeten eraan en de TV staat!

Unboxing: Na de TV aangezet te hebben, word ik gelijk door een handig menu geleid. Met mijn Google account is alles snel ingesteld en in no time kan ik Youtube filmpjes in 4K kijken.

Beeld: Als eerste dus Youtube gekeken in 4K. Hierbij vallen me enkele zaken gelijk op. Ontzettend felle kleuren in de standaard instellingen. Daar moet behoorlijk aan getuned worden voordat het enigszins acceptabel wordt. Het TRILUMINOS PRO systeem, dat juist kleuren natuurlijk zou moeten laten uitkomen, heeft op mij geen indruk gemaakt. De kijkhoek valt ook ronduit tegen. Vanaf de zijkant is het beeld best flets en veel minder dan recht ervoor. Kijken via de kabel kan ik niet testen, aangezien ik via KPN IPTV kijk. Ik heb dus het KPN kastje via de HDMI aangesloten en het TV beeld aldus beoordeeld. Ook hier vallen me de felle kleuren op. Scherpte en contrast zijn prima in orde en er is amper sprake van ghosting. Hier heeft Sony prima werk geleverd.

Geluid: De standaard geluidsinstellingen zijn uitstekend. Deze TV scoort absoluut hoog qua geluidskwaliteit. Het X-Balanced Speaker systeem werkt uitstekend: Voor een platte TV voldoende laag aanwezig en er is absoluut geen behoefte aan een soundbar. Dat heb ik wel eens slechter gehoord!

Connectivity: tijdens het eerste instellen word gelijk naar een wifi punt gezocht en die wordt snel gevonden. Ook 5Ghz wordt ondersteund, da’s een pluspunt. De verbinding is stabiel en snel. Geen klachten. Helaas wordt de TV niet gevonden door mijn laptop om draadloos naar te streamen. Ik vermoed dat dit niet wordt ondersteund. Dat is jammer, de TV van de buren wordt wel gevonden.

Google TV: fijn dat de TV ingebouwde Chromecast heeft. Hiermee is streamen van content vanaf je laptop of smartphone een eitje. Werkt uitstekend. Ook de Google assistent voert feilloos commando’s uit. Heel handig.

Menu en apps: het menu op de afstandsbediening is logisch en overzichtelijk. Ook op de TV is alles logisch qua structuur. Knoppen voor Netflix en Youtube ontbreken niet. Alles werk intuïtief en vooral erg snel.

Design: De TV oogt erg luxe en staat er stevig op zijn twee ranke ‘kraaienpoten’ Erg mooie TV om te zien. Ik denk dat aan de muur een nog mooiere uitstraling geeft.

Energieverbruik: ik heb 100 watt gemeten in de standaard instellingen. Het verbruik varieert tussen 80 en 125 watt. Redelijk standaard, volgens mij.

Concluderend: een keurige TV met in mijn optiek een tegenvallend beeld, vooral als het gaat om de natuurgetrouwheid van de kleuren. Voor hetzelfde geld koop je een OLED TV, die volgens mij betere beeldkwaliteit biedt. Verder een snelle TV met prima geluid.

Pluspunten

• geluid
  • google TV
  • snelheid menu's

Minpunten

• natuurlijkheid kleuren
  • kijkhoek

DustinW 15-07-2021

Deze Sony Tv heeft het allemaal.

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Sinds een week in gebruik en nu al gewend aan de grote van deze tv. Ik had namelijk eerst een 37 inch beeld formaat en was daarom wel een beetje bang dat ik hem eigenlijk te groot zou vinden, maar dat wend dus echt snel.

Het uitpakken en installeren van de Sony tv is super makkelijk. De voetjes die erbij zitten kun je op 2 manieren plaatsen, iets dichter bij elkaar of wat verder uit elkaar. Ik heb zelf voor de 2e optie gekozen omdat ik het persoonlijk mooier vind. Maar de 2e optie is ook vooral bedoeld om de Sony tv in combinatie met een soundbar te kunnen gebruiken.

Maar de optie van de soundbar kan je makkelijk laten schieten. Door de X balanced speaker is het geluid wat uit de Sony tv komt formidabel. Tijdens de setup van de tv bepaald de tv, door een test uit te voeren, hoe het geluid het beste in de woonkamer te plaatsen is. En ondersteund de film die je kijkt bijvoorbeeld Dolby Atmos dan kan je helemaal je lol op, werkelijk genieten!

Daarnaast beschikt de Sony tv over een HDR X1 processor die ervoor zorgt dat het beeld goed verwerkt kan worden, dat in combinatie met triluminos pro en Motionflow xr en je hebt beelden die van het scherm afspatten. Omdat ik al een “oudere” tv had kon ik hierdoor zo goed het verschil merken, zoveel meer detail en zwart was ook echt zwart.

Qua smart tv is deze Sony tv van alle gemakken voorzien. Zowel Apple als Google en hun technieken worden volledig ondersteund. En in mijn geval, alleen Apple in huis, vond ik dat echt fijn. De Apple TV is voor deze tv niet meer nodig.

Verder kun je inloggen op al de populaire streamingdiensten zoals o.a. Netflix of Disney+ en met een druk op de knop zit je dus zo op je juiste dienst. Handig daarbij is de afstandsbediening die is duidelijk en overzichtelijk met bijvoorbeeld een knop voor Netflix. En kun je het even niet snel genoeg vinden dan kun je ook nog altijd gebruik maken van Voice search, die te bedienen is vanaf de afstandsbediening.

Voor mij is het duidelijk, deze tv kan in iedereen zijn wensen voorzien voor de komende 5 tot 10 jaar, een echte aanrader dus.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Geluid
  • Goede Smart Tv
  • Goed te gebruiken in Apple omgeving

Minpunten

• Staat relatief hoog op voetjes

Gino 14-07-2021

Super tv!

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Het installeren van deze smart tv was een eenvoudige klus.
Het monteren van de draagpoten bleek middels een simpele klik in een schuifsysteem. Het installeren van de instellingen bleek vanwege de ingebouwde Chromecast ook eenvoudig. Nadat de WiFi gekoppeld is, blijkt dit een tv van alle gemakken voorzien. De afstandsbediening heeft verschillende directe knoppen welk je naar Netflix, DisneyPlus en Youtube schakelen zonder enige moeite. Het beeldkwaliteit van deze televisie is echt super scherp, gedetailleerd en mooi qua kleur.
De grootte van 55 inch geeft het kijken van films en series een extra dimensie. Bij de meeste huidige televisieproviders zenden ze ook zenders in 4K dan wel UHD uit.
Kortom een echt aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Grootte
  • Beeld scherpte

Madboy1973 14-07-2021

Super beeld

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Toen de TV uit de doos kwam was mijn eerste reactie wat is hij groot, maar toen hij even stond was ik er snel aan gewend.
Beeld is werkelijk fantastisch en de snelkoppelingen op de afstandsbediening naar de streamingdiensten werkt perfect.
Ik kijk veel natuurdocumentaires en met het supergrote scherm en het 4K beeld waan je jezelf daar.
De TV staat nu op pootjes maar ik zou hem zeker ophangen.
Het geluid doe ik via mijn soundbar van Sonos via de optische kabel maar hier moet ik nog de perfecte afstelling zien de vinden.
Ben zelf in bezit van de Ziggo next box maar ook voor de TV is de Ziggo go app beschikbaar.
De TV aan en uitzetten en apps starten via de Google assistent is ook wel leuk/handig.

Al met al een mooi TV.

Pluspunten

• 4K beeld
  • Groot
  • Google TV

CasperB 14-07-2021

Hele fijne TV, aanrader!

Geschreven voor: Sony KD55X85JAEP

Qua formaat moest ik in eerste instantie erg wennen aan deze TV. Mijn vorige was 42" en dit is toch wel een stukje groter. Ik wil echter niet meer terug!

Naast het formaat is het zo dat deze TV perfect aansluit bij mijn wensen. De installatie was zo gepiept en binnen no-time kon ik TV kijken. De afstandsbediening van de TV stuurt ook het kastje van Tele2 aan, waardoor ik de afstandsbediening hiervan niet meer nodig heb.

De software op de TV werkt lekker snel en zorgt ervoor dat ik mijn AppleTV niet meer heb gebruikt. De ingebouwde Apps zijn vlot en de Chromecast/AirPlay ondersteuning is ook erg prettig. Hierdoor heb ik geen additionele hardware meer nodig om te kunnen streamen van mijn telefoon naar de TV.

Soms valt de wifi weg, en een herstart van de TV/Router lost dit niet op. Hopen dat een software-update van de TV hier wat aan kan doen.

Pluspunten

• Snel!
  • Beeldkwaliteit
  • 100HZ
  • Chromecast/Airplay ondersteuning
  • Ingebouwde apps

Minpunten

• Wifi valt af en toe uit

Joan 26-05-2021

Super mooie tv met prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

Super mooie tv met prachtig beeld en mooi geluid. zodra je een film op zet beleef je de film helemaal en mis je alleen nog de popcorn. Tv is makkelijk te installeren zodra die aangesloten is. Wat ook heel fijn is dat hem kan koppelen aan je WiFi. De afstandbediening werkt ook erg fijn, verschillende knoppen op zoals een knop voor Netflix, YouTube en nog meer andere waardoor je gelijk kan genieten van je film/muziek. Wij raden deze tv zeker aan, kan zowel staan op je kast of eventueel aan je muur hangen.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi beeld
  • Smart tv

Wicked88 25-05-2021

Geweldige TV, in alle aspecten

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

Kortom gezegd: geweldig product!

TV was snel uitgepakt en hing binnen no time aan de muur. De meegeleverde spacers en moeren zorgen er voor dat je deze snel aan een bestaande beugel kunt hangen. Oude er af + nieuwe aan de muur was in nog geen kwartiertje klaar.

Instellen net zo snel, je opent de google home app en je stelt je voorkeuren in. Logt in op je favoriete apps en met wat wifi of een stabiele utp verbinding kun je letterlijk alles gebruiken: je provider app downloaden en inloggen, netflix youtube, videoland, disney+ en prime waren zo up and running.

Het schakelen gaat erg snel en je kunt tussentijds naar andere apps zonder prestaties te verliezen. De apps blijven op de achtergrond aan staan waardoor het gebruiksgemak dik in de plus scoort. Ondanks de lage energielabel G en een verbruik van meer dan 100Kw/1000uur is het alsnog te verwaarlozen. Als je van een model komt die 3 jaar oud is dan zit je op hetzelfde energieverbruik.

Maar dan komt het verschil in prestaties: het beeld en geluidskwaliteit zijn uitstekend te noemen. We kijken graag film en de kleuren komen mooi tot leven. Prestaties die je verwacht van hogere modellen, de O en Qleds. Zwart is zwart, wit is wit. Heb je op het scherm een scheiding van deze 2 kleuren, dan krijg je geen grijze vlak maar een mooi contrast. Hierdoor is het film kijken gewoon een plezier.

Dankzij de snelle response tijd is het gamen ook weer leuk geworden. Zowel op de PC als PS4 pro gaat het uitstekend. Kan niet wachten tot de PS5 er op aangesloten wordt.

Het geluid is tot dusver goed te noemen. Als je een surroundset hebt dan kies je daar natuurlijk voor, je hebt tenslotte gekozen voor een bepaalde kwaliteit. Maar het standaard geluid uit de TV is erg goed. Als de kids op bed liggen en we kijken een serie is het voldoende maar voor een goede actie film kies je toch snel voor een complete beleving: dat kan gelukkig door het prachtige beeldweergave die de TV levert.

Gebruiksgemak is al benoemd. De TV is overal erg simpel en duidelijk in. Alle instellingen staan op een logische plek en voor iedereen is er de mogelijkheid om de TV in te stellen. Van een paar simpele instellingen tijdens het kijken, tot het ruim aanpassen van alle instellingen in het volledige menu.

Conclusie: ondanks het verbruik is hij zeker de moeite waard. Hij staat hier geen dag en nacht aan, dus dat zal op 10 jaar gebruik geen grote invloed hebben. Voor dit formaat vind ik dit een goede ratio, geweldige prestaties tegenover een redelijk energieverbruik. Eerste keer Sony na jaren andere merken te hebben gehad, wellicht voortaan ook in de toekomst alleen maar Sony door de ervaring van deze TV.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • AndroidOS
  • Gebruiksgemak
  • Compatibaliteit

Minpunten

• (energielabel, voor mij geen probleem)

Jill Pigmans 21-05-2021

B-keus

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

Ik heb deze tv getest omdat wij een grotere tv wilde, we hebben nu 42 inch en gaan er dus flink op de grootte op vooruit. Onze huidige tv is al wat ouder en reageerde qua smart tv al wat trager. Deze Sony is wat dit betreft een verademing en reageert super snel. Bij het openen van de doos viel mij meteen op dat er een energielabel G werd gegeven. Natuurlijk is in de oude labeling nog steeds een A maar met de wetenschap dat er dus energie zuinigere tv op de markt gaan komen is dit wel erg jammer.
Toch blijkt ook dat de tv soms (3x totaal in 2 weken) vast loopt wanneer apps zoals Videoland worden gestart. Ook het uitzetten van de tv of iedere andere knop werkt dan niet behalve dan de kabel uit de tv te trekken.
Qua geluid is het echt geen topper, het is aan te raden om speakers extern erop aan te sluiten.
Het voordeel dat het een Google tv is, heeft voor ons weinig meerwaarde. Wij gebruiken ons Google account niet waardoor de opties zoals foto’s die je in je Google account zou opslaan als schermbeveiliging aan kunt zetten op de tv niet van toepassing is. Het instellen ging wel erg vlot en het lezen van de beschrijving was dan ook niet nodig.

Pluspunten

• AppleTv koppeling

Minpunten

• Loopt vast
  • Energie label

ydj 19-05-2021

Snel, gebruiksvriendelijk, prachtig beeld

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

We zijn ontzettend blij met de televisie. Hij is heel groot waardoor je een film echt kunt beleven. Hij reageert heel snel: in 10 seconden hebben we netflix aanstaan en in één overzicht hebben we alle applicaties. De televisie is gebruiksvriendelijk: ik ben niet heel handig met smart-apparaten maar deze televisie is voor iedereen heel makkelijk te gebruiken: het spreekt voor zich. De kwaliteit van het beeld is ook heel goed! Het geluid is nog niet zo goed als onze eigen boxen, maar door die eraan te koppelen is het voor ons af. Een aanrader deze televisie!

Pluspunten

• snel
  • scherp beeld
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluid is iets minder dan dat van onze box

JoDo71 11-05-2021

Een echte aanrader. Super tv

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

De Sony X80J 55" Smart TV (Google TV) laat zien waar Sony voor staat. Het set-up proces verliep zonder problemen en is zelf voor een leek makkelijk te doorlopen. De afstandsbediening is netjes en overzichtelijk. De stroomadapter is ingebouwd in de TV zelf. Dit scheelt in ruimte achter je TV kast. De poten van de tv zijn makkelijk te installeren, maar mijn voorkeur gaat uit naar bevestiging aan de muur. Als je de tv op zijn poten laat staan held hij wat achterover. Mijn eerste indruk van het design van deze tv is dat hij goedkoop oogt, niet iets wat ik gewend ben van Sony.

Allereerst stond ik versteld van het beeld dat zelfs met SD kanalen tevoorschijn getoverd werd. Een enorm verschil met de vorige Sony die alweer 5 jaar oud was. Dankzij de Motionflow XR is de beeldkwaliteit van deze tv zo ontzettend mooi en kun je genieten van vloeiende en scherpe details, zelfs bij snel bewegende beelden. In één woord adembenemend. Te samen met het Dolby Vision wat de scènes tot leven brengt en Dolby Atmos wat de kamer met surround sound, is het net of je in je eigen bioscoop zit. Je kijkt niet naar een film, je zit er midden in.

Ik vond het beeld van mijn oude Sony tv altijd al perfect, maar live TV in 4k doet daar toch echt nog een flinke schep bovenop en dan te bedenken dat dit nog niet in HDR is. Met TRILUMINOS PRO™ en 4K HDR Processor X1™ komen meer dan een miljard kleuren tot leven word er vermeld en dit zie je zeker terug. Genieten van levensechte kleuren. Alles is een beleving en zo intens, echt prachtig. Voor HDR content zijn we gaan kijken naar wat Netflix series en Disney+ series. We stonden versteld van wat we te zien kregen. Alleen de maximale helderheid vond ik zelfs wat te hoog. Ik heb deze dan ook wat wat lager ingesteld, omdat avonds de felle vlakken in een film anders te fel zijn.

Ik heb mijn Google Assistant-apparaat gekoppeld voor handsfree bediening van de tv. Maar persoonlijk vind ik dat deze dienst niet erg goed werkt. Je moet korte zinnen inspreken wil het werken. Maar dit is leuk maar voor mij niet belangrijk.

Het streamen van films vanaf mijn Iphone gaat zo makkelijk met de Chromecast die is ingebouwd in de tv. Zonder op kwaliteit in te leveren kun je favoriete video's, games en apps vanaf je mobiel casten naar de tv met de Chromecast built-in.

Al met al is deze tv een echte aanrader.

Pluspunten

• Ontzettend mooi en scherp beeld
  • Perfect geluid
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Energieklasse G
  • Design ook goedkoop en plastic.

Hunter163 09-05-2021

top TV

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

Ik was op zoek naar een nieuwe tv. Vanwege een groter huis en dus ook een grotere woonkamer wilde ik een tv die ook aanwezig is. Ik had een 43inch beeldscherm. Na een speuractie op internet ben ik uitgekomen bij de Sony X80J 55 inch smart tv.

Toen hij werd geleverd dacht ik wel even slik, hij is erg groot. Maar nu deze op zijn plek hangt valt het gelukkig mee. Mijn kijkafstand is ongeveer 4 meter. Het strakke design met een kleine ‘lijst’om het beeldscherm past perfect bij mijn interieur.

Dan nu de prestaties; Het beeld is vlijmscherp. De kleuren levensecht. Wanneer ik een film of serie kijk wordt ik meegezogen in het beeld. Het geluid is voor een platte tv goed te noemen. Ik heb een soundbar aangesloten, ook van Sony, met het HDMI ARC systeem., maar dit is niet noodzakelijk voor een rustige tv avond. Voor een film is het wel fijn. De TV/afstandsbediening is voorzien van een Netflix knop. Daarmee open je meteen Netflix en je favoriete serie kan kijken. Mijn eerste indruk, ik heb de TV nu een week is zeer positief. Over een tijdje zal ik deze review aanvullen met mijn ervaringen.

Pluspunten

• groote
  • scherpte

Minpunten

• geen

RVelden 08-05-2021

Goede kwaliteit TV

Algemeen
De Sony Bravia KD-55X80J is een mooie TV om te zien. De smalle lijst om de tv en de smalle poten geven maximaal genot van de tv (en de optie om een soundbar tussen de poten te plaatsen) De afstandsbediening is even wennen, de ruwe textuur aan de achterzijde voelt in het begin vreemd in de hand.
Geluid
Het geluid van de tv zelf is erg prettig, maar kan toch niet op tegen de kwaliteit en geluidsdiepte van een soundbar. Ik heb mijn LG soundbar via een optische kabel aangesloten gehad, maar helaas kan ik dan niet het geluid regelen met de tv afstandsbediening. Via de headphone 3,5mm plug wel. (voor nieuwere soundbars is er wel een HDMI eArc beschikbaar en zou dit wel regelbaar moeten zijn)
Beeld
De kleuren en beeldkwaliteit is zeer scherp voor dit type beeldscherm (LCD, LED Backlit). De grootte van 55 inch is prima voor een kijk afstand van ongeveer 3 meter.
Apps/ smartfuncties
De appstructuur en bediening is heel intuïtief. T.o.v. mijn vorige LG android tv mis ik bijvoorbeeld wel de optie volgend aflevering bij Videoland.
Ook lopen de apps soms vast (Netflix, Videoland) deze moeten dan eerst handmatig via het menu afgesloten worden om weer werkend te worden. De NPO start app sluit af zodra er in de bovenste balk genavigeerd wordt (bijv. programma’s zoeken)
Google assistent
Ik was erg nieuwsgierig naar de Google assistent functie, aangezien ik best wat functies in huis hier mee bedien (nu via een JBL speaker). De functie werkt prima, echter niet met de “ok google” spraakbediening, maar met een knop op de afstandsbediening. Tijdens gebruik blijkt dat ik deze functie niet vaak gebruik en liever mijn commando’s via de speaker geef.

• Intuïtief menu
  • Google Assistant
  • Lichtsensor

Minpunten

• Soundbar geluidsregeling
  • vastlopende apps

JoDo71 07-05-2021

Sony X80J 55" Smart TV (Google TV)

Geschreven voor: Sony KD-55X80J

Al met al is deze tv een echte aanrader.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel apps waaronder Netflix,Spotify,YouTube,enz.
  • Werkt veelal met 1 Afstandsbediening
  • Uitstekende geluidskwaliteit
  • Uitstekende foto kwaliteit

Minpunten

• Slechte handleiding