Gigaset AS300A Duo

Panasonic KX-TGC222

Panasonic KX-TGC222

giga300A 10-05-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
De AS300A duo 3 dagen geleden ontvangen en aangesloten volgens handleiding opladen. De volgende dag was de handset nog niet geladen en was de verbinding weg tussen handset en basisstation. Balen? Ja want je hebt zo'n ding om te kunnen bellen.
In het display van de handset knippert constant "basis" waarschijnlijk omdat die het basisstation niet 'ziet'.
Vermoedelijk het krijgt het basis station geen spanning van de lader of is het basisstation defect.
Contact gezocht met gigaset via de site.

Henri Hurkmans 14-06-2013 Product jaar of meer in bezit

Heb de Gigaset AS300 A Duo in augustus 2012cht. En nu sinds 2 weken laad de handset maar steeds op wat ik al raar vind. Heb geen goeie aankoop gedaan. Terugbrengen is geen optie want heb geen reserve telefoon.

EricM 15-06-2012 Product paar dagen in bezit

Algemeen: zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding!
Ik weet niet wat andere reviewschrijvers tegen de geluidskwaliteit hebben. Bedoelen ze de ringtoon, het ringtoonvolume of de kwaliteit van het gesprek? De ringtoon (10 stuks) en het volume daarvan (5 gradaties) zijn prima in te stellen. De geluidskwaliteit tijdens het gesprek is niets op aan te merken.
De mogelijkheden zijn meer dan voldoende, o.a. intern bellen en - ongelofelijk voor deze prijs - een antwoordapparaat. Telefoonboek voor 60 nummers (40 meer dan veel oude duurdere sets!) Nummerherkenning voor DTMF en FSK (werkt dus altijd)
Voor degenen die altijd met een Siemens hebben gebeld, wijkt het gebruik niet veel af. De menu's zijn logisch. De handset is iets compacter dan veel oudere voorgangers en daardoor zijn de toetsen en display(letters) ook wat kleiner, maar zeker niet priegelig.
Toch een minpuntje in de vormgeving: de glanzende voorkant en ook de gedeeltelijke achterkant is niet praktisch; handen en oren zijn nou eenmaal altijd vettig, dus dat wordt regelmatig opwrijven. Hoewel door Gigaset het tegengestelde is bedoeld vind ik persoonlijk een glanzend design goedkoper ogen dan een mat uiterlijk, maar voor de nog geen vijf tientjes die de set kost neem ik dat graag op de koop toe.

avdlugt 22-12-2011 Product paar dagen in bezit

Net aangeschaft als gedeeltelijke vervanging voor oude Gigaset. Daarvan vertoonde één handset kuren; inschakelen en luidspreker aanzetten maakte de set dood. Repareren is er voor dit soort prijzen natuurlijk niet bij. Handig is dan de compatibiliteit van oud met nieuw; ik kan de overgebleven handset gewoon aanmelden op het nieuwe basisstation. En de in de oude handset aanwezige lijst van te bellen nummers is zo over te zetten op de beide nieuwe. Weliswaar een beetje onhandig, want het moet nummer voor nummer, maar toch sneller dan alles handmatig invoeren. Een vraagteken bij duurzaamheid, omdat ik de oude set nog maar drie jaar had. Voor de rest: wie niet alle toeters en bellen wil kan met deze set prima uit de voeten.

Clemens 21-10-2011 Product paar dagen in bezit

Ik ben overgestopt op KPN Glasvezel en mijn gedateerde Siemens Gigaset 4015 comfort icm Gigaset 4000 handset, presenteerde geen nummerherkenning meer.
De set bestaat uit 2 toestellen en dat was voor wat mij betreft ruim voldoende. Gek genoeg kon ik de oude set gewoon als 3e en 4e toestel aanmelden en werkte de nummerherkenning gewoon. Mooi die compatibeliteit van de verschillende series. De oude set was al 15 jaar in gebruik. Petje af voor Siemens.
Er lagen andere sets voor nog minder geld, maar de verkoper kreeg de minste retourklachten van Siemens. Dit verhaal hoorde ik 15 jaar geleden bij de aanschaf van mijn huidige set ook al. Misschien klopt het wel.
Er zijn in de Siemens serie heel veel keuzes en persoonlijk vind ik de net gelanceerde touchscreen erg fraai. De huisgenoten vinden dat niks en een toestel moet gewon recht toe recht aan zijn. Nou dan kom je met dit toestel goed uit. Redelijk simpel met veel opties waaronder een automatisch antwoordapparaat. Geavanceerde opties zoals de oude set - inbraakbeveiliging en babyfoon ontbreken - maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we die nooit gebruikt hebben.

1. Geluidskwaliteit.
Minder pregnant dan de oude set. Vooruitgang t.o.v. de oude set, maar telefoons die gaan blijven irritant.

2. Mogelijkheden.
Ruimschoots. Terugbellen, automatisch antwoordapparaat en onderling bellen. Ruimschoots voldoende.

3. Gebruiksgemak.
Heel wat eenvoudiger dan 15 jaar geleden.

4. Vormgeving.
Hier ga je geen prijzen mee winnen. Maar ze staan niet in het zicht in huis.

5. Duurzaamheid.
Durf hier niets over te zeggen.

titatovenaar1974 31-08-2011 Product paar dagen in bezit

5,2
Deze telefoon gekocht omdat ik altijd een siemens had, maar blijkbaar is siemens verleden tijd en heet het nu gigaset(?).
In ieder geval.. een waardeloos geluid, kleine knopjes en algeheel goedkope indruk van het toestel. Vlekt heel snel door glim glim uiterlijk.
Snel terug gestuurd naar webshop en toen maar een panasonic gekocht en die bevalt eigenlijk prima.