Fysic FX-5725COMBO Big Button dect phone - Reviews

DECT

7,9

herman 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

duidelijk

handige en duidelijke telefoon, en ook heel makkelijk met een tweede hand set. antwoord apparaat is zeer goed en ook de handsfree knop. zeer geschrikt voor wat oudere mensen.

Pluspunten

• helder en duidelijk scherm
  • bediening

Marja 12-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima toestel, mooie grote toetsen en duidelijk scherm.

Voor deze prijs krijg je een mooie en goed te gebruiken vaste telefoon/Dect
Duidelijk scherm en mooie grote druktoetsen op het basisstation.
Alle plus en min punten kan ik nog niet benoemen,pas 1 week in bezit.
Een minpunt die ik tegenkwam was dat ik na het invoeren van 33 contacten(telefoonnummers)
hetzelfde nog eens moest doen op het andere toestel,er is geen mogelijkheid om de telefoon dit zelf te laten doen.
Leuke beltonen aanwezig, maar ik mis toch wel de normale beltoon (TRiiiiiNGGGGGG)

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Grote toetsen
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• Normale beltoon (Tring---Tring) niet aanwezig
  • Adressenboek niet te kopieeren naar andere toestel

Michel 04-10-2016 Product paar dagen in bezit

Grote toetsen en een handset

Ik heb dit basisset gekocht en nog uitgebreid met twee losse handsets. In totaal heb ik nu één basisset en drie handsets. Het is even zoeken hoe je de losse handsets moet aanmelden. Maar verder werkt deze Fysics FX-5725 prima. Grote toetsten en helder geluid.

Pluspunten

• grote toetsen
  • groot display

Minpunten

• het menu is niet infinitief

Johannes de M. 16-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte service 4Launch/Fysic.

De Fysic FX-5725 telefoonset heb ik november 2015 via internet bij 4Launch gekocht voor mijn dementerende, slechthorende moeder (84) omdat zij met haar oude telefoon de bellers niet meer goed kon verstaan en de oude telefoon vaak niet hoorde overgaan. De vaste telefoon voor in de huiskamer, de DECT-handset voor in de slaapkamer. Ideaal zou je zeggen. Met de volume-instellingen kon ik de ringtone en het hoornvolume zo instellen dat ze de telefoon weer hoorde overgaan en de beller weer verstond. Mooi dus.

Helaas bleek de DECT-handset niets meer te doen een volgende keer dat ik bij mijn moeder kwam (waar ik niet zo heel vaak langs kan aangezien zij in Driebergen woont en ik in Middelburg). Allereerst heb ik er toen andere, opgeladen, oplaadbare batterijen in gedaan. De telefoon deed het weer! Het leek slechts te liggen aan de batterijen. Mooi. Opgelost!

Helaas, toen ik de volgende keer bij mijn moeder kwam weer hetzelfde verhaal. De handset deed weer niets meer. Het lag er dus aan dat de batterijen niet oplaadden. Toen de handset met bijbehorend blaadstation teruggestuurd naar 4Launch met de uitleg dat het defect niet aan de batterijen lag, maar aan het feit dat het opladen niet werkte.

Redelijk snel kwam het toestel terug en Joepie! hij deed het weer.
Echter voor de derde keer helaas. Een volgende keer dat ik bij mijn moeder kwam, bleek de DECT-handset weer zo dood als een pier te zijn. Toen ik de handset nakeek, leek het erop dat ze er alleen andere batterijen in hadden gedaan, terwijl ik al had gemeld dat het daar niet aan lag. Dat is dus vrij waardeloos.

Na overleg met 4Launch de handset opnieuw teruggestuurd. Dat is overigens prima geregeld via een gratis antwoordnummer.

Na twee maanden had ik nog niets gehoord. Dus vorige week maar eens een mailtje gestuurd toen ik er even tijd voor had. Toen kreeg ik van 4Launch het verzoek om de complete telefoon (vast toestel met draad en draadloze DECT-handset) terug te sturen zodat het omgeruild zou kunnen worden. Dat kan echter niet omdat mijn dementerende moeder dan helemaal niet meer telefonisch bereikbaar is. Dat heb ik dus aan 4Launch gemeld, met het verzoek om eerst een nieuwe set op te sturen en graag zo snel mogelijk zodat we alles na ruim 9 maanden nog voor mijn vakantie eindelijk goed zouden kunnen afhandelen. Sindsdien niets meer van 4Launch gehoord. Ik ben dus erg teleurgesteld in Fysic en 4Launch! De vaste telefoon bevalt op zich prima in de praktijk. Mijn dementerende moeder kan er voldoende mee overweg en hoort alles weer redelijk goed. Alleen is het erg triest dat zij nu al 9 maanden zonder telefoon in haar slaapkamer zit. De service van Fysic en 4Launch is erg onder de maat.

Wordt vervolgd, als er nieuws is. Waarschijnlijk pas in september na mijn vakantie..... Hopelijk hoor ik tenminste nog wat van 4Launch.

Pluspunten

• Gespreksvolume voldoende
  • Beltoonvolume voldoende

Minpunten

• DECT-handset defect
  • Slechte service 4Launch
  • Slechte service Fysic

wjb 31-07-2016 Product paar weken in bezit

handig(e) seniorentoestel(len)

De verstaanbaarheid is niet altijd even goed, moet wellicht wennen. Verder handig toestel met grote verlichte toetsen, dat aangeeft als iemand heeft gebeld terwijl je niet in de gelegenheid was op te nemen. Onhandig dat handset blijft knipperen dat oproep gemist is, terwijl op het draadtoestel oproep wel beantwoord is.

J.J. 27-07-2016 Product paar weken in bezit

Heel Veel mogelijkheden

Voor de basisbehoefte( bellen en en contactpersonen geheugen)voldoet de set uitstekend. Grote toetsen en helder cijfers. Maar er zitten haast teveel mogelijkheden op ; die zijn prima te negeren. En al met al een zeer comfortabel "senioren"toestel.

Martien 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

vijftig plusser telefoon aanrader!

Beide vijftigplussers en erg blij met de nieuwe dect telefoon. Heel mooi design met grote druktoesten met grote cijfers en letters. Vooral blij met duidelijk afleesbaar display. Het geluid is zeer goed en aan te passen naar de gewenste sterkte.

Lambertus 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Fysic FX 5725Combo Button dect phone

Door de dubbele functie is dit toestel zeer geschikt voor ouderen: vast toestel in de huiskamer en wwn los toestel in bv de slaapkamer.
Verder zijn de velichte toetsen ( en grote toetsen)
een uitkomst voor slechtziende. Verder ziet er alles robust uit,ik denk ook schokbestendig
Een aanrader : Voor ieder die nog gewend was aan een
vast toestel,zoals vroeger gebruikelijk was

Henk 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

Ouderen telefoon met handset

9,4
Fraai vormgegeven toestellen, praktisch en handig.
Gebruiksaanwijzing vraagt enig aandacht, verder in het gebruik simpel.

Linda 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

goede telefoon voor slechthorenden.

Cadeau voor mijn vader die slechthorend is. Hij was blij met de telefoon. De beltoon is zeer luid instelbaar en de gesprekken zijn duidelijk verstaanbaar.

n.najar 21-04-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekends design en gebruiklijkheid!

Omdat ik 3 brillen gebruiken moet, een voor lezen, een voor computer en een voor ver kijken is het me niet makkelijk de telefoon te gebruiken omdat ik ieder keer een andere bril gebruiken moet, maar met deze toestel kan ik altijd gebruiken zonder een andere bril te gebruiken. Bovendien vind ik de rote licht flash is super als ik gebeld ben, vooral als ik echt bezig ben en er lawaii om me, met de flash licht kan ik ten minste zien dat ik gebeld ben. Bedankt Fysic en Wehkamp.nl

Ruud 11-04-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijke bediening , aansluiten en telefoneren

De gesprekskwaliteit is geweldig .Ook kan ik met mijn gehoortoestel het gesprek goed volgen. Kortom een aanbeveling waard.

Ruud Wichgers 04-03-2016 Product paar dagen in bezit

Voor privé gebruik perfect te gebruiken ook goed te gebruiken voor een klein kantoor of kleine organisatie.

G.Gerritsen 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

Moeder van 93 kan er goed mee uit de voeten. Geluiden goed in te stellen, beltonen niet allemaal even prettig, handset is vanuit fabriek al gekoppeld, handleiding is duidelijk, twee voorkeuzetoetsen is wat mager (liever 3 tot 5).

Frank 26-01-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekend toestel voor ouderen, grote toetsen, instelbaar geluid, stekker in het stopcontact en alles werkt! Mijn moeder is er erg blij mee!

Albert 14-01-2016 Product maand in bezit

Prima toestel voor oudere mensen, vooral het vaste toestel duidelijk en voorzien van grote heldere toetsen.
Adresboek moet je beide toestellen invoeren, dat is minder handig.
Handset heeft te kleine knoppen aan de zijkant (hier zit juist het adresboek)
Bij gemiste oproep moet je beide toestellen het knipperende lampje (van gemiste oproep) weer uitzetten.
Gezien de prijs voor twee toestellen, een prima product.
Duurzaamheid kan ik niet over oordelen, toestel een maand in bezit

Christion 18-11-2015 Product paar weken in bezit

Mooi toestel voor moeder gekocht, alles voor haar ingesteld en dan is het gebruiksgemak zeer goed.
Jammer dat je bij beide toestellen het hele adresboek moet intikken(bv bij een giga set kun je de adressen van ene naar het andere sturen, zodat je niet alles 2 keer hoef te tikken.
Bij een gemiste oproep gaat er een rood lampje branden, dit moet je bij beide toestellen bekijken anders blijft ie rood knipperen. en de extra handset heeft wel hele kleine knopjes aan de zijkant. verders is het gebruik TOP,al met al is mijn moeder zeer tevreden.

Mariette 16-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Dit toestel wordt gebruikt door mijn moeder die slechtziend is en slechthorend. Net voor het jaar om was ging de display kapot. Vandaar dat ik op duurzaamheid iets minder heb gescoord. Echter, het is een zeer gebruiksvriendelijk toestel dat zelfs met deze beperkingen goed te bedienen is. Laten we maar zeggen dat het feit dat het display vroegtijdig kapot ging, exemplarisch was.

Guus Schoorl 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Een fijn toestel voor ouderen mede door de grote druktoetsen met grote cijfers en letters. Instaleren ging makkelijk, ook de uitbreiding met een extra handset.
Jammer dat het oproep gemist signaal op ieder toestel afzonderlijk uitgezet moet worden.
De bediening van het adresboek op het vaste toestel is prime, op de handsets zit een onmogelijk knopje aan de zijkant

Sluis 21-10-2015 Product paar weken in bezit

Een fijn toestel mede door de grote druktoetsen met grote cijfers en letters. Gemakkelijk te installeren en te bedienen.