Samsung Galaxy Tab S3 zilver / 32 GB / 4G - Reviews

32 GB opslag
Resolutie
2048 x 1536 pixels
9,7 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 357 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Patricia777 06-06-2017

Mijn allereerste tablet de Samsung Galaxy Tab S3!

Ook ik kon natuurlijk niet achterblijven en ben overtuigd om een tablet aan te schaffen, mijn keuze was snel gemaakt want ik ben een enorme Samsung-fan. Daarnaast is bijna alles hetzelfde als op mijn Samsung Galaxy A5 2017, dus ideaal.

De installatie van de S3 gaat supersnel. Na het openen van je Google-account, en het openen van je Samsungaccount, kun je direct aan de slag. Overzetten van je apps van je telefoon van je Google-account naar de S3 gaat snel.

De batterij gaat verrassend lang mee, hij kan tot wel 12 uur video of 102 uur audio afspelen. En de oplader kan supersnel opladen.

De vernieuwde S-pen is ideaal voor het maken van notities of tekeningen. Of je gebruikt de pen om te typen i.p.v. je vingers.
Beeldkwaliteit is zeer mooi, mooie kleuren, helder en rustig voor de ogen.

De tablet kan zeker ook als e-reader gebruikt worden, ideaal daarin is het blauw licht filter wat hoofdpijn en vermoeide ogen voorkomt.

Het geluid van de S3 is geweldig d.m.v. 4 boxen.

Met de ingebouwde vingerafdrukscanner ontgrendeld je de tablet direct en de blauwe licht filter zorgt ervoor dat je ook tot in de late uurtjes van je tablet kan genieten.

De S3 heeft een 13-megapixel camera waarmee je foto's of 4K-video kunt maken en een 5-megapixel camera voor videochats en selfies.

Ook is het mogelijk om tegelijk een film te kijken terwijl je op de andere helft van het scherm een app gebruikt.

Doordat de voor- en achterkant gemaakt zijn van gehard glas heb ik er een beschermhoes en screenprotector bijgekocht want ik wil hem zo lang mogelijk mooi houden. Ik moet wel zeggen dat de S3 inclusief beschermhoes best zwaar is. Maar dat komt misschien omdat ik geen tablet gewend ben.

Ik ben verliefd op de S3!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Snelle oplaadtijd
  • S-pen
  • Beeldkwaliteit
  • Vingerafdrukscan

tom_v_dalen 21-07-2018

sorry maar deze review lijkt zo overgenomen uit een commercial van samsung`.
dat je verliefd bent op een tablet geeft overigens aan dat je iets te kort komt verliefd op je hond of je vriend ok maar op een tablet ????

BartTilburg 01-06-2017

De Samsung Galaxy Tab S3, de sportwagen onder de Tablets!

Het elegante premium design valt direct op als je de Samsung Galaxy Tab S3 in je handen hebt. Prachtig de combinatie van glas en metaal. Het tablet is flinterdun en ligt perfect in de hand, evenals de meegeleverde S-Pen. Knap stukje vakmanschap van de heren van Samsung.

Onder de kap vinden we een Qualcomm Snapdragon 820-processor, 4GB werkgeheugen en 32GB opslagruimte, deze is eenvoudig uit te breiden naar 250GB via het MicroSD kaartslot aan de zijkant. Tevens beschikt hij over een 13 megapixel camera aan de achterkant en 5 megapixel camera aan de voorkant. De accu is krachtig, maarliefst 6.000 mAh, hiermee kan je 12 uur video kijken. De krachtige accu kan je snel opladen met de meegeleverde USB-C kabel.

Met slechts één druk op de vingerafdruksensor opent het apparaat. Het beeldscherm is werkelijk fantastisch, een 9,7-inch Super Amoled-scherm, met een beeldschermresolutie van 2.048 bij 1.536 pixels. Super scherp beeld met prachtige kleuren, het mooiste scherm dat ik ooit op een tablet ben tegengekomen, chapeau Samsung!

De S-Pen is heerlijk om te gebruiken, het is net alsof je met een echte pen schrijft, zelfs het geluid van de penstrepen zijn nagebootst, aan alles is gedacht. Super handig voor het maken van notities, presentaties of het maken van de mooiste tekeningen. De S-Pen hoeft ook niet opgeladen te worden.

Met de Samsung Galaxy Tab S3 heb je écht iets moois in handen, hij heeft de kracht van een Italiaanse sportwagen, de elegantie van een ballerina en de Samsung Galaxy S-Pen heeft de precisie van een hartchirurg.

Samsung heeft met de Galaxy Tab S3 wederom de concurrentie een flinke slag toegebracht. Ik durf te stellen dat dit het beste tablet is wat er te krijgen is, en dat voor een zeer scherpe prijs ten opzichte van de concurrent.

I LOVE IT

Pluspunten

• Prachtig design
  • Snelheid is subliem
  • Accuduur is erg goed
  • Samsung S-Pen is erg handig
  • Beeldscherm is geweldig mooi

tom_v_dalen 21-07-2018

weet niet wat ik van de ophemeling moet zeggen maar als aspirant koper moet ik van de eerste 2 reviews behoorlijk overgeven.
ik heb in het verleden een samsung gehad en die ligt nu ergens stof te vergaren omdat de batterij ermee gestopt is kan hem alleen nog gebruiken als hij aan de stroom hangt.
o en ik denk dat err bij samsung ook dames werken.

Frederik 29-06-2017

Een van de betere, maar ook duurdere tablets van het moment.

Als lid van een consumentenpanel mocht ik de Galaxy Tab S3 een aantal weken testen. Met een wat oudere iPad (iPad 4 van ruim vier jaar oud) en alleen maar iPhones in ons huishouden waren we wat bevooroordeeld, maar ik ben positief verrast. Natuurlijk is een nieuw merk met een ander besturingssysteem even wennen, maar uiteindelijk werkt alles best fijn. Toch gaat hij binnenkort weer terug, ondanks dat ik hem voor de helft van de adviesprijs had mogen houden. De vooruitgang ten opzichte van onze oude iPad is voor mij gewoon te beperkt en bepaalde eigenaardigheden willen maar niet wennen. Bovendien is hij een stuk duurder dan de iPad destijds, wat hij voor mij niet kan verantwoorden.

De eerste indruk: Bij het openen van de doos valt het strakke design op, hij is erg dun en relatief licht van gewicht. Het glas van voor en achter geeft een zeer hoogwaardige indruk, maar daardoor is hij wel wat glad en gevoelig voor vingerafdrukken. Een aluminium achterkant voelt wellicht wat fijner, omdat het wat koeler is en meer grip geeft.
Er zit zoals wel vaker geen standaard hoesje in de verpakking, maar het papieren zakje waar hij in komt werkt prima om hem zonder krassen op te kunnen leggen. 's Avonds doe ik hem daar meestal ook weer in terug. Let wel op de plakstrip van dit hoesje, want die zat al meteen vast aan mijn tablet.
Jammer is dat het pennetje niet in de tablet opgeborgen kan worden, al ontdekte ik laatst wel dat de linkerkant van de tablet magnetisch is, dus je kan hem daar wel tussendoor even vastklikken.

Nadat ik de Tab voor de eerste keer had aangezet, wilde hij meteen een software-update installeren. Dit ging best vlot, maar het feit dat hierbij allerlei tekens over de zwarte achtergrond gleden, deed me wel erg aan de oude MS-DOS pc's denken. Niet erg overtuigend in elk geval. Ook leek hij na de installatie even vast te hangen.

Het eerste dat ik gedaan heb toen alles eenmaal geïnstalleerd was, is een muziekvideo op YouTube kijken. Samsung jubelt over de beeld- en geluidskwaliteit, en dat is zeker niet overdreven. Het beeld is erg helder en scherp. Het geluid is prima voor een tablet en omdat hij uit vier speakers kan kiezen, heeft de stand van de tablet geen invloed op de luisterervaring. Wel merk ik dat de Tab bij intensiever gebruik aan de achterkant op een bepaalde plek best warm wordt.

Wat na de eerste weken opvalt is dat de Samsung toch echt minder intuïtief werkt dan de iPad. Zo zit ik regelmatig vast op een pagina of in een functie waarbij de knop links onderaan (buiten het scherm dus) de enige optie is om terug te keren, waarbij op een iPad meestal gewoon opzij geswiped kan worden of er nog een gewone terugknop op het scherm te vinden is. Zeker als je de Tab rechtop op je buik laat rusten, zit dit knopje net buiten bereik. Ook is het in het donker even zoeken omdat de knoppen pas verlicht worden als je er al op geklikt hebt. Daarnaast valt het op dat de achtergrondverlichting in de schemering steeds op een neer gaat. Hij lijkt dan te twijfelen tussen twee instellingen.
De vingerafdruksensor werkt ook niet altijd even goed. Die is blijkbaar nogal ongevoelig afgesteld. Ook kunnen er maar vier afdrukken in opgeslagen worden, wat met gemeenschappelijk gebruik wel wat beperkt is. Je wijsvinger instellen betekent namelijk dat hij je duim niet herkent.

Lang heb ik gezocht naar het menu met instellingen. Ik klikte wel op de icoontjes bovenin, maar het schermpje dat dan verschijnt, verdwijnt ook meteen weer. Blijkbaar moet je van bovenin het scherm naar beneden swipen om alle functies zichtbaar te maken. Een knop op de startpagina is toch handiger.
De typfunctie waarbij je woorden maakt door over het toetsenbord te swipen werkt prima, al zitten er vaak dubbele spaties tussen en blijft hij soms woorden steeds weer corrigeren terwijl je bijvoorbeeld één letter anders wil hebben.
Waarschijnlijk zijn bovenstaande eigenschappen voor iemand die altijd met Android heeft gewerkt veel minder relevant. Ik kan er na een paar weken in elk geval nog niet geheel aan wennen.

Tevreden ben ik over de snelheid van de tablet. Apps starten snel op en wisselen tussen apps gaat probleemloos. Films afspelen gaat zonder haperingen. Wel heeft hij soms wat moeite met het laden van zware internetpagina's of bijvoorbeeld grote foto-albums op Facebook. Daar had ik eigenlijk meer van verwacht van zo'n high-end apparaat. Het opladen van de accu gaat dan wel weer veel sneller dan 'vroeger'. Ook verloopt werken in Word of Excel een stuk beter dan via de iPad.

Samenvattend is de Tab S3 een uitstekende tablet met een prachtig scherm, mooi geluid en een aantal fijne opties, waar je wel een forse prijs voor betaalt. Als je er je huidige tablet mee wil vervangen, moet je daar wel erg op uitgekeken zijn, of gewoon een gadget freak zijn. Vervanger van de laptop is het voor mij ook nog niet, al heb ik het los verkrijgbare (en dure) toetsenbord niet kunnen gebruiken.

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Goed geluid
  • Prettige functies

Minpunten

• Beperkte intuïtie
  • Prijzig

Ivar 26-07-2018

Top aankoop. Geld dubbel en dwars waard, zeker met de acties

Super mooi amoled screen, goede accuduur tot 6 uur intensief gebruik. Mooie glazen finish. Super snel reageren en multitasking. En met de cadeau geleverde toetsenbord een echte vervanging van mijn laptop. Tevens de HDR content via Netflix is super mooi. Top aankoop

Pluspunten

• amoled screen
  • HDR netflix content
  • accuduur
  • actie mediamarkt met toetsenbord en cashback
  • reactie vermogen en multitasking

BlovesT 24-07-2018

Prachtig duidelijk scherm mooie vorm

De mooiste tablet de ik heb kunnen vinden. Ligt goed in de hand en heeft een fantastische vormgeving. Zo duidelijk scherm heb ik nergens gezien. Een top product !!

Pluspunten

• vorm
  • beeld
  • gewicht
  • snelheid
  • uitbreidbaar

LindaC 01-03-2018

Fijn dun en licht scherm

Ik had hiervoor een TabS2 en ben nu met volle tevredenheid overgegaan naar TabS3. Niet zoveel verschillen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Buiten ebook lezen zonder weerspiegeling.

Minpunten

• Glazen kwetsbare achterkant
Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 zwart / 32 GB / 4G

eltree 24-02-2018

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi+4G Zwart Superlicht en supersnel

Meest scherpe tabletscherm groot geheugen en werkt zowel op Wifi als ook via 4G, dus overal veilig te gebruiken. Deze tablet is opvallen licht in gewicht en mooi dun.
De glazen achterkant zal moeten bewijzen of hij sterk genoeg is, maar ik heb het tablet in een originele en praktische perfect passende keyboard cover geplaatst waarmee van breuk geminimaliseerd is.
Bovendien geleverd inclusief een zeer handige S-Pen en 4(!) zeer goede luidsprekers.
Samen met de originele Samsung keyboard cover een universeel praktische tablet.

Pluspunten

• WiFi + LTE
  • handzaam formaat en licht gewicht
  • lange accuduur + laad snel op
  • zeer scherp en helder beeld
  • zeer snel en nauwkeurig met S-Pen

Minpunten

• misschien de glazen achterkant
Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 zwart / 32 GB / 4G

SnadderD 18-02-2018

Fantastisch Tablet, goede functionaliteit

Ontzettend fijne tablet, wordt op het moment gebruitk als 2de scherm voor referentie materiaal, documenten wijzigen on the go en feedback momenten op de studie én het werk. Alleskunner, zeker met de S Pen. Zonder cover misschien wat glad.

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • S Pen
  • Windows Suite werkt erg goed

Minpunten

• Erg glad zonder case/hoes
  • vrij veel dubbele apps

Tevreden tab S3 gebruiker 15-02-2018

Prachtig apparaat en lekker snel!

Supermooie snelle tab!
Zeker in combinatie met de pen en het toestenbord een echte aanwinst!
Naast mijn Samsung telefoon een prachtige aanwinst.

Pluspunten

• Professioneel uiterlijk
  • Mooi materiaal
  • Snel en veelzijdig

modika 09-09-2017

Samsung Tablet S3 wifi

Een fijn tablet, erg mooie kleuren, snel qwa performance,
Gemakkelijk in het gebruik. Ook bij fel licht is het scherm goed leesbaar.
Instellingen menu is makkelijk in gebruik, ook data op je tablet zetten is een eitje.

Pluspunten

• amoled scherm
  • licht in gewicht

Minpunten

• prijsklasse
  • opstarten zou sneller kunnen

Skywalker88 28-06-2017

Een supersnelle tablet met een prachtig scherm

Na de Samsung Galaxy Tab S3 ongeveer een week te hebben getest is mijn indruk erg positief. Een supersnelle tablet met een werkelijk prachtig scherm. De tablet is vrij dun en het design met de glazen achterkant en metalen zijkant ziet erg strak uit. Browsen op de tablet gaat snel en soepel. het switchen tussen tabbladen en andere apps gaat vlekkeloos zonder haperingen. Ook een redelijk zware app als Simcity Buildit draait zonder problemen. Grafisch ziet het er mooi uit. Zoals eerder genoemd heeft tablet een prachtig AMOLED scherm met HDR functionaliteit. Het beeld is scherp en de kleuren zien er erg mooi uit. Het is een genot om video's met deze tablet te bekijken, Het mooiste scherm wat ik tot nu toe op een tablet heb gezien. De tablet beschikt over 4 speakers op hoek, waardoor het stereo geluid erg goed en luid klinkt. Samsung levert bij de Galaxy Tab S3 standaard de S Pen mee. Een erg handige en leuke pen waar je verschillende dingen mee kunt doen. Met de Samsung Notes app maak je gemakkelijk notities. Voortaan heb je geen kladblok en normale pen meer nodig als je de tablet in de buurt hebt. De pen werkt erg goed en nauwkeurig. Wat wel jammer is dat je de pen nergens in de tablet kwijt kan, waardoor je het niet altijd bij de hand hebt. Maar los hiervan is het een hele handige toevoeging van Samsung. Een ander sterk punt is de batterij van de Galaxy Tab S3. Deze gaat tot 12 uur mee bij het kijken van video's. Wanneer je ook andere dingen gaat doen, zoals browsen en gamen, gaat de accu wel sneller leeg. Met de snel laden functionaliteit laadt je de volledige accu in slechts 3 uur op! Wat betreft de camera van de tablet. Het is een leuke toevoeging, maar ik zal er persoonlijk niet veel gebruik van maken. De kwaliteit bij genoeg licht is redelijk te noemen, maar bij weinig licht heb je al vrij snel ruis. Naast alle positieve punt toch nog een negatief puntje. De achter kant van de tablet zit in no time vol met vingerafdrukken. Die zijn weliswaar makkelijk schoon te maken, maar binnen de kortste keren is het weer vies. Een hoes is dus aan te raden. Daarnaast beschermt het de tablet natuurlijk tegen krassen andere schade. Kortom een top tablet van Samsung!

Pluspunten

• Prachtig AMOLED scherm
  • snelheid tablet
  • lange accuduur
  • S pen
  • 4 speakers aan elke kant

Minpunten

• snel vingerafdrukken achterkant

IreneMH 21-06-2017

Uitstekende tablet

Dit is een allround tablet die snel en goed werkt, qua design erg mooi, zeker met bijpassend hoesje. Zeer makkelijk in gebruik, al ben ik samsung gewend. Speelt probleemloos games en video's af. Het beeldscherm voelt erg rustig voor de ogen, waardoor ik hem ook als e-reader ben gaan gebruiken. Ik gebruik hem ook als laptop door hem aan te sluiten op een compact draadloos toetsenbordje. Wanneer je de pen consistent gebruikt went het snel en voorkom je vingerafdrukken. Kortom: zeer geschikt als vervanger van oude tablet, ereader en laptop!

Pluspunten

• Goede accuduur en laadt snel op (USB-C)
  • Scherp beeld en kijkt 'rustig'

Minpunten

• Prijzig
  • Van glas, dus kwetsbaar
Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S3 zilver / 32 GB / 4G

johan73 21-06-2017

prima aankoop

Een ideale tablet, bevat eigenlijk alles wat een tablet moet bevatten. Is snel, heeft een mooi design en goed gewicht. In de randen zitten vier speakers verwerkt, zodat je altijd stereogeluid hebt.

Pluspunten

• beeld
  • geluid

Minpunten

• grootte

Tegelaers 21-06-2017

Onder de indruk van deze tablet

We hebben enige tijd de Samsung TabS3 in gebruik en we zijn zeer onder de indruk. Een prachtig apparaat met veel mogelijkheden!

De Tab wordt geleverd in een strak zwarte doos, welke qua uiterlijk niet bijzonder uitnodigend of luxe uitziet. Echter op het moment dat je de Tab in handen hebt veranderd dat gevoel meteen, met zijn slank en strak design. Opvallend is hoe licht hij in gewicht is. Ultradun en erg prettig in de hand liggend. De verpakking straalt dan misschien geen luxe uit, de Tab zelf doet dat zeker wel.

Bij het eerste gebruik valt ons meteen de fantastisch heldere kleuren op.We hebben er inmiddels heel wat filmpjes en tv mee gekeken. Wat erg prettig is door de rijke en mooie kleuren van het amoled scherm. Ook 's avonds, zowel buiten als binnen gekeken, het blauwe licht filter maakt dit erg rustig voor de ogen. Dus je kan probleemloos in bed of buiten op je terras je films of programma's bekijken.

Nog een voordeel bij het kijken van films zijn de vier boxen die de Tab heeft, aan elke kant twee. Dit zorgt voor een prachtig geluid dat ook nog eens, mocht je dat willen, flink hard kan.

Met het mooie weer zijn we meteen de Tab buiten gaan testen. Met onze eigen, oude Tab is dit echt onmogelijk en ook op de telefoon heb je geen optimaal zicht op je beeldscherm. Met deze Tab gaat het echt perfect, in de zon gewoon goed zicht. Top dus! Maakt hem voor ons zeer geschikt voor op vakantie, voor filmpjes als e-reader.

Ik hou van foto's maken, dus dit ook uitgebreid getest. Ook hier vallen weer de schitterende, rijke kleuren op. Zelfs met flits blijven deze mooi. Naast 'de standaard foto' zijn er een aantal leuke filters, maar ook andere leuke mogelijkheden. De panoramafoto, de virtuele tour, waardoor je door het bewegen van de tablet rond kan kijken op de foto en diens omgeving. Erg leuk is de optie continu opname, waardoor je prachtige beeld voor beeld opname krijgt.

Dan de snelheid, van helemaal uit naar opstarten tikkie traag, maar in het gebruik, switchen tussen apps, en uit slaapstand razend snel. Opladen gaat snel, accuduur is uitstekend!

De bijgeleverde S- is fantastisch. Alsof je met een gewone pen schrijft. Ideaal voor het maken van aantekeningen. Of korte notes.

Minpuntjes: er zit geen universele mini USB lader in zit, dus weer een extra stekker erbij. En de originele prijs, toch behoorlijk prijzig, ook van accessoires, zou ook een minpunt kunnen zijn.

Wij zijn zeer tevreden over dit apparaat. Samsung heeft weer wat moois afgeleverd!

Pluspunten

• Zeer heldere en scherpe kleuren en beeld
  • Goed geluid
  • Mooie foto's
  • Licht in gewicht
  • Lange accuduur

Minpunten

• Geen universele mini USB aansluiting

Anitafold 20-06-2017

Super fijne tablet, snel en mooie beeldkwaliteit

Wat een perfecte tablet!
Na het uitpakken valt het strakke design meteen op. Het opstarten gaat snel en dan kijk je naar een scherp en contrastrijk scherm met heldere kleuren. Het 4:3 beeldformaat is prettig om mee te werken.
Het geluid is zeer goed en komt uit 4 luidsprekers. Als je de tablet draait dan draait het geluid mee.

Er zit in de 'home'knop een onzichtbare vingerafdrukscanner, eenmaal je vinger ingeleerd werkt deze perfect en echt snel.
Het opstarten van apps gaat snel en lijkt de tablet er geen moeite mee te hebben. Er is genoeg geheugen aan boord (32Gb) en deze is nog uit te breiden met een sd kaartje.

Er zit een pen bij zodat je makkelijk en precies kunt werken in diverse apps. Deze pen kun je alleen niet opbergen bij de tablet.
Een goed hoesje is wel aan te raden, de tablet heeft een krasvrije achterkant en dat maakt hem ook glad.

Kortom, het is een perfecte tablet waar je nog jaren plezier van zult hebben

zahrab 18-06-2017

Toch een overstap van Apple naar Samsung..!?

Ik heb onlangs de Samsung Galaxy Tab S3 ontvangen en direct was ik onder de indruk. Een mooi en strak design, dat viel mij meteen op. Wel moest ik ontzettend wennen aan de gebruikersinterface, aangezien ik een trouwe Apple-gebruiker ben.

1 van de eerste zaken die mij direct opvielen was het scherm, wat een scherpte en diepte. Ik heb ook meteen bij de instellingen gekeken hoe ik verder de HD scherpte kon aanpassen en dit heb ik direct getest op Youtube en Netflix. Wat ziet dat er mooi uit zeg, zo ontzettend gestroomlijnd en strak.

Qua gebruiksgemak is het even omschakelen van Apple naar Android. Maar desalniettemin, is het gebruiksvriendelijk en snel te leren.

Ik heb nooit eerder een pen gebruikt bij een tablet, even getest maar ik geef zelf de voorkeur aan m'n vinger. Wellicht komt dit door gewenning. En ik ben zelf snel met m'n telefoon & tablet, waardoor ik vergeet dat er een pen gebruikt kan worden.

Maar toen ik de tablet 2 dagen niet had gebruikt, schrok ik ervan dat er wel 40% van de batterij was verbruikt. Terwijl er geen activiteit was.....hij laadt wel snel op, sneller dan een ipad. Maar ik bleef mij verbazen dat de batterij zo snel leeg is.

Ondanks de batterij, is het misschien wel tijd om een overstap te maken van Apple naar Android, gezien de snelheid van technologische ontwikkeling bij Samsung.....maar daar denk ik nog even over na!

Even een update: m'n ipad heeft gewonnen! Ondanks dat ie alweer 2 jaar oud is, vind ik deze toch fijner dan de samsung!

Indien je deze toch koopt....geluid is top, heel helder. Perfect om Netflix te kijken!!
Maar voor mij is het toch te wijten aan gewenning, ik pak toch steeds m'n ipad sneller dan de samsung tab!

Pluspunten

• Snelle oplaadfunctie
  • mooie amoled scherm

Minpunten

• slechte levensduur batterij

mjas 18-06-2017

top tablet

Met veel plezier heb ik de samsung tab S3 een paar dagen geleden uitgepakt. Mijn vorige tablet was al vijf jaar oud (ook Samsung).

Tijdens het uitpakken viel me gelijk het prachtige design, het lichte gewicht en de degelijke bouwkwaliteit op van deze tablet van Samsung. Het glazen ontwerp van de achterkant geeft de tablet een exclusief uiterlijk, mits schoon. Na tien minuten de tablet gebruikt te hebben, zit het hele toestel zichtbaar onder de vele vingerafdrukken. Gelukkig zijn dezen makkelijk weer te verwijderen. Het glas zocht er wel voor dat de tablet makkelijker uit je handen kan vallen. Een beschermhoes is daarom eigenlijk een 'must'.

Toen ik de tablet aanzette, was ik gelijk onder de indruk van de beeldkwaliteit van het scherm. Een slimme keuze van Samsung om te kiezen voor een amoled scherm. Het hoge contrast in combinatie met de hoge resolutie zorgt voor een geweldige premium beeldkwaliteit die door geen enkele andere tablet zal worden overtroffen. Chapeau Samsung!

Het geluid van deze tablet is zeker bovengemiddeld te noemen, maar daar blijft het ook bij. Het AKG-merk op de achterkant van de tablet had (te?) hoge verwachtingen geschapen. Zeker toen ik er achter kwam dat er maar liefst vier luidsprekers aanwezig zijn. Het geluid klinkt goed tot ongeveer 75% volume. Daarboven zijn vervormingen hoorbaar aanwezig. Ik vind geluid erg belangrijk, maar ik heb beter geluid gehoord op mobiele telefoons van de concurrentie. Desondanks is het geluid - zeker voor Samsung begrippen - goed te noemen.

Het opladen gaat ontzettend snel door middel van usb3. Helaas is de tablet ook relatief snel weer leeg. Na een dag of twee zul je de tablet altijd in het stopcontact moeten stoppen, ook als je hem nagenoeg niet gebruikt hebt.

De vingerafdrukscanner werkt heel snel en zit op een logische plaats. Op mijn mobiele telefoon heb ik deze functie (nog) niet, maar ik zie het nu wel als een pluspunt.

De tablet is verder volgestopt met goede hardware. Hiermee zul je zeker de komende paar jaar vooruit kunnen. Daarbij is de gebruiksvriendelijkheid van de tablet goed. Iedereen zal waarschijnlijk de tablet kunnen bedienen zonder eerst de handleiding te lezen.

De bijgeleverde PEN is handig, zeker om handgeschreven notities even snel te maken. Helaas is de pen niet in de tablet te stoppen, waardoor je hem waarschijnlijk vaak niet " bij de hand" zult hebben.

Al met al is dit een zeer goede tablet, waarmee je zeker de komende tijd vooruit kan.

Pluspunten

• beeldscherm
  • fast charging
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• gladde achterkant
  • accu snel leeg

Simone 16-06-2017

Mooie tablet met makkelijk pennetje

Geweldig, gebruiksvriendelijk, mooi en bijna elke minuut in gebruik. Ik doe er zelf heel veel mee. Ben een paar dagen met mijn moeder van in de 70 weggeweest en heb haar ook dingen laten doen en uit vinden op de tablet. Ze heeft zelfs geen mobiel dus ze was in het begin een beetje vreemd maar daarna had ze spelletjes ontdekt en moest ik vragen aan mijn moeder of ik mijn tablet terug mocht. Nu weet ik hoe de kinderen zich voelen als ik aan het spelen ben. Ik ben er echt super blij mee. Voor al het scherm vind ik een fijne verbetering. Het pennetje vind ik een grote plus. Ook het geluid zowel bij films als bij Skype gesprek vind ik het een verbetering ten opzichte van mijn ander tablet.

Pluspunten

• Pennetje

Woppa55 16-06-2017

Mooi helder scherm,goede accuduur

Voor het eerst een Samsung tablet in mijn bezit.Hiervoor had ik een Asus zenpad 3S.Mijn eerste indruk van de Samsung tablet is overweldigend.Vooral het mooie scherm en de accuduur springen er uit.Ik gebruik de tablet vooral voor games en films kijken.Dit gaat allemaal zeer goed

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur

Dennis wijker 15-06-2017

Echt een geweldig apparaat

Dit apparaat heeft het mooiste scherm van alle tablets
Is super snel en makkelijk ik gebruik
Laat snel op
Licht lekker in de hand
Met de pen kan je makkelijk schrijven als je notities maken

Pluspunten

• Supper scherm
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Weer een ander aansluitsnoer