Microsoft Surface Pro 4 256 GB / zilver - Reviews

Opslag
256 GB opslag
12,3 inch scherm
Led schermverlichting

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

AN 18-12-2015 Product paar weken in bezit

De eerste die een review gaf sprak van een grote teleurstelling.
Ik noem dit nog een nette uitspraak. Dit apparaat is gewoon bedrog, WEGGEGOOID GELD.

Beschamend hoe slecht het touchscreen is. Met pen of zonder het werkt beroerd, dwz. als het kreng sowieso al werkt.
Beschamend dat ik nu reeds voor drie keer voor schut stond bij het geven van presentatie van mijn met veel tijd voorbereid werk. Op mijn oude pc want op de Surface is dat een veilige aangelegenheid.

Het kreng, pardon de MICROSOFT SURFACE PRO 4 voor maar liefst .1600, - Euro gaat meestal gewoon niet aan.
Gelukkig zijn er Apple gebruikers die flitsend het wel kunnen, binnen 1 minuut wat mij in 30 minuten niet eens lukt.
Een netwerk vinden is net zo moeilijk als een de goude pot geld aan het einde van een regenboog.

De dure MICROSOFT Draadloze Video adapter, kun je gebruiken als gok machine. doet hij het wel of doet hij het niet. Meestal niet en zo ja slechts voor korte duur.
Kijk je alleen al naar de dure (zgn) gratis meegeleverde pen, dan slaat alles op tilt. Pen, video addapter etc. vallen uit.

Gelukkig voor mij en een zaal vol toeschouwers kon de Apple TV het fluitend. Wat kost dat nou vroeg, ach voor een luttele 500 Euro heb je er al en ze werken altijd.

Nee de MICROSOFT SURFACE PRO 4 wordt met veel marketing tamtam op de markt geramd, maar dat is dan ool als wat ze presteren voor het veel te veel ontfuselde geld. De pen kun je eenmaal uitgervallen niet meer koppelen en moet je dus ieder keer opnieuw starten. Zonder pen is het het touchescreen nauwelijks touchscreen te noemen. Met een beetje geluk gebeurt af en toe iets, maar meestal dingen die je net niet wilt.

Windows 10?Als Windows gebruiker ben ik wel wat gewend en daar wen je ook aan. Maar dit TROEP!!!!
Het in niet af. Elke fag bakken pdates, waarvoor het werkt toch zo al beroerd genoeg.

Al die moeite om Aplle de loef af te steken, falen ENORM

Overigens moet ik wel toegeven dat wij in ons gezin ook ervaring hebben met een ASUS tranformerbook 300 chi doet et voor zijn 600 Euro ook prima op alle fronten een verademing t.o.v. de ongelooflijke woekerprijs van MICROSOFT. Zelf het gamele Windows 10 lijkt beter te werken, als Asus zelfs alle rottiheid er uit haalt.

Kortom KOOP DIT KRENG NIET!!@!!
ict-er 22-01-2016

opmerkelijk. De eerste pre orders kwamen uit op 18/12, maar toen had u dit apparaat al enkele weken in bezit. Verder opmerkelijk dat u in een zakelijke omgeving een apple TV aantreft. In mijn 20 jaar als ict-er kom ik deze niet tegen. Met draadloos connecten bedoelt u wellicht miracast. Een intel standaard (geen microsoft) Wellicht een idee om een vga of hdmi kabel te gebruiken. Miracast werkt overigens van alle draadloze protocollen het makkelijkst. Al is chromecast voor film beter geschikt.

AndreStoffig 10-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Opvolger van de SP3, die ik een jaar heb. Het is alleen maar beter geworden, met windows 10 ipv 8.1, 4G om maar wat te noemen. Een perfecte 2 in 1, hoewel ik eigenlijk altijd de typecover gebruik, sporadisch de pen en veel touch

BvandeK 23-11-2015 Product paar dagen in bezit

Dit product is een grote teleurstelling. Het apparaat is mooi en de verpakking ook, maar verder is het (veel) weggegooid geld. Windows 10 is een soort van Beta, nog lang niet af en vol met onlogica en fouten. Surface loopt regelmatig vast, in het scherm zitten vlekken en hij is traag. Mijn telefoon is vele malen sneller. Het switchen van tablet naar laptopfunctie werkt slecht. Verder werkt het touchscreen slecht en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Carst 02-01-2016

Hoe werkt de Surface nu na de vele updates?

ict-er 20-01-2016

Bij mij vlekkeloos. Ben vanaf begin betatester van windows 10 geweest. Enige slordige van MS is dat de windows hello functie na een update soms moeilijk doet, maar die heet dan ook beta.

eggosj 27-04-2017 Product paar weken in bezit

prima apparaat, beschamende accuduur

Het apparaat vervangt mijn Apple laptop en mijn PC en dat doet ie goed.
Ik vind Windows 10 (nog) niet zo fijn, maar dat heeft dan weer niets met dit apparaat te maken.
De accuduur is breschamend: Na een hele nacht opladen geeft hij aan 100% en een werktijd van 3 uur en 50 minuten. Als hij een hele dag zonder te laden niets staat te doen vermindert de accuduur toch.

Pluspunten

• handzaam
  • vervangt lap- en desktop

Minpunten

• accuduur
  • accuduur

Bart van der Kroon 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooie combinatie laptop/ tablet

Setup was super makkelijk en snel gedaan. Het toetsenbord wat apart besteld moet worden is absoluut een must, zowel voor gemak van typen als voor bescherming van het beeldscherm. omdat het een tablet is heeft het beeldscherm een reflecterend oppervlak wat een minpunt. Accuduur is lang, de functies van de pen zijn instelbaar en erg handig wanneer de pen daadwerkelijk als handtekening medium word gebruikt op officiële documenten. gezichtsherkenning bij opstarten is magisch en de opstarttijd is 2 seconden.

robert john 08-08-2016 Product maand in bezit

Fijne tablet, jammer van de accu

Geweldig fijne tablet en een prima vervanger voor je logge laptop.
Zware audio- en video-editing programma's draaien als een zonnetje. Ik heb de i5/256Gb.

Toch ook 3 minpunten:
De noodzakelijke type-cover moet apart worden gekocht, echt van de zotte.
Accuduur is ver beneden de maat. Zeker als je het scherm iets lichter zet dan de aanbevolen stand(bij werken met fel omgevingslicht bv) dan is de accu wel erg snel leeg.
Daarnaast gebruikt Microsoft een heel eigen stekker om op te laden, die ook niet van de lader zelf los te halen (zoals bij andere merken, usb-stekker) dus ff opladen via je telefoonladertje is er niet bij, ook voor de auto heb je weer een aparte lader nodig.

Voor wie deze 3 punten niet belangrijk zijn, het is verder echt een heel fijn apparaat. M'n geliefde iPad heb ik niet meer gebruikt, dat zegt al genoeg.

Anoniem 14-02-2016 Product half jaar in bezit

6,7
Deze laptop heb ik nu een halfjaar in het bezit en ben er niet echt te spreken over. Er zijn nog te veel problemen die door Microsoft wel wordt onderkend, maar echter niet gedegen wordt opgelost.

De display poort werk niet;
Op een externe docking stations werk het internet soms wel en soms weer niet
Op een externe docking stations werk het geluid wel en na een half uur stopt het geluid er weer mee
De batterij is binnen 4 uur leeg.

Het is een duur geprijsde laptop met nog te veel kinderziektes die door Microsoft niet wordt opgelost.

ict-er 15-02-2016

Hoi Loevie
Zou hem terugbrengen. Werk hier dagelijks met display port en kijk films op tv en geen problemen mee. Batterij hoort het ook veel langer dan 4 uur te doen.

Anoniem 16-02-2016

Heb je ook een dockingsstation? Als ik deze namelijk gebruik valt het geluid na 15 a 30 minuten helemaal uit. Voor wat betreft de display port bedankt, namelijk twee andere collega's hebben hetzelfde probleem dat de port niet werkt. Van alles al geüpdate en dergelijk, maar echter zonder resultaat.

ict-er 21-01-2016 Product maand in bezit

Sinds 20 jaar grote laptops voor het eerst de gok met een kleiner scherm gemaakt. Naast een super goed scherm, handige windows hello en bijgeleverd stylus, is het toetsenbord zodanig goed, dat een laptop niet meer nodig is.
Grootste pluspunt en nergens opgemerkt is dat de kickstand als steun kan dienen op schoot. Je hoeft de tablet dus niet meer te ondersteunen, alleen maar een beetje balanceren. Hierdoor is deze vederlicht.
Acuurduur bij normaal gebruik zo'n acht uur. Prima.

Cenkie 10-01-2016 Product paar weken in bezit

De Surface pro 4 is de ideale laptop in tabletformaat. Prachtig beeldscherm, supersnel, robuust en ontzettend praktisch. Ik ben weer helemaal fan van Microsoft dankzij hun Surface reeks.

DDIG 10-01-2016 Product kwartaal in bezit

In alle opzichten een fantastisch product. Enige minpunt dat IK kan ontdekken is de sub-optimale accuduur. Het beeldscherm is verbluffend, en de flexibiliteit van het apparaat is fenomenaal. Wil je lightweight werken, trek je het toetsenbord er af en ga je in tablet mode heerlijk relaxed werken. Zeer tevreden over.

SilvioAm 09-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het beste ervaring ooit apparaat is supersnel en mooi heb het al een tijdje en ik kan het iedereen aanraden

Snek 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Handzaam, compact maar toch een compleet workstation met indrukwekkende prestaties voor werk en prive.