Sony Xperia Z2 SGP512E1 zwart

Lenovo TAB 2 A10-70 blauw

1920 x 1200
Lenovo TAB 2 A10-70 blauw

Lenovo Yoga Tablet 3 Pro 10 zwart

1920 x 1200
Lenovo TAB 2 A10-70 wit

8,9

Teig 04-03-2015 Product paar weken in bezit

Een geweldige tablet, lekker snel mooie kleuren.
Hij is ook lekker licht, samen met m'n experia Z1 telefoon een mooie combinatie.
Ik kan hem iedereen aanraden.

edkok 02-03-2015 Product maand in bezit

Zeer tevreden over aankoop. Hiervoor had ik een Nexus 10. Daar heb ik o.a meevergeleken.

Beeldscherm em opstartsnelheid zijn zeer goed en vergelijkbaar in geval van android 4.4.4. Maar de Nexus werkt (nog) vloeiender android 5. De sony heeft nog geen android 5, dus dat kon ik niet met elkaar vergelijken. Met 4.4.4 is de Sony al zeer snel en soepel.

Redelijk "kale" android implementatie van android 4.4.4, dus niet veel (maar toch nog te veel!) overbodige sony apps. In ieder geval beter gedaan dan de Touchwiz van Samsung. De sony apps laten zich soms vervelend gelden, door (commerciele) meldingen. De apps kun je natuurlijk stoppen.

Accuduur is zonder de speciale STAMINA instellingen van de Sony vergelijkbaar. Vooral deze STAMINA instellingen van de Sony maken de accuduur merkbaar (veel) langer, afhankelijk van de gekozen instellingen.

Verdere pluspunten tov de Nexus:
- water en stofdicht, erg handig!
- door het opladen via de magneetlader hoef je niet steeds het klepje naar de usblader open te maken.
- de mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken
- er zit zelfs een FM radio ontvanger in, vooral fijn als er geen WIFI is of de databundel (te) klein is
- erg mooi design.
- erg licht dus prettig lang vast te houden.

Nadelen:
- nog geen update naar android 5. Dat maakte op de nexus veel verschil, dus ik ben benieuwd!
- net als de Nexus flinke randen om het scherm.
- de uitgang voor de headset zit onderaan. Ik had 'm liever aan 1 van de zijkanten gehad.
- de magneetlader moet precies geplaatst worden, een docking station werkt dan beter dan een losse stekker

Samenvattend: een absolute aanrader!

lvpac 02-03-2015 Product kwartaal in bezit

Prima tablet met heel mooi beeld. Een heel ergonomisch toestel,licht en toch stevig. Met de camera maak je echt uitstekende foto's en films.De batterij gaat ongeveer een week mee bij normaal gebruik maar het opladen duurt wel lang.

foto-Giel 24-02-2015 Product maand in bezit

De Z2 heeft een zeer goede kijkhoek,en scherp,prettig beeld. De kleuren zijn levensecht. Zwart is ook echt zwart. De Z2 wordt naast een Sony Alpha 77 II digitale camera gebruikt en de grote bestanden worden moeiteloos verwerkt. RAW-bestanden (.ARW van sony) zijn geen probleem. Alleen als je in "album" snél door de foto's bladert, wil deze app wel eens afsluiten. De fotobewerkings-apps die standaard meegeleverd zijn, zijn voldoende voor basic bewerkingen als uitsnijden, rechttrekken en kleur/belichting aanpassen. Voor wat meer creatieve bewerkingen is er de "Schets"-app, leuk maar niet echt professioneel.
Zet je fotoshop-touch erop (€8,-), dan kan je lekker los gaan.
Foto's gaan via de wifi van camera naar tablet.

De tablet start direct op als de cover geopend wordt of de aan/uit knop gebruikt wordt.
Aangenaam verrast met de accuduur. Heb geen ervaring met andere tablets, maar vergeleken met een laptop kan je eindeloos bezig zijn.

Inge1983 17-02-2015 Product maand in bezit

Lichtgewicht tablet, daarom makkelijk mee te nemen.
Tevens waterdicht dus ook buiten veilig te gebruiken.
Beeldscherm is zeer goed, mooie kleuren en helder beeld.
Snelle processor dus korte opstarttijd en tijdens gebruik geen haperingen.
De accuduur is goed, bij ons normale gebruik (spelletje, internet, geen films) ruim een dag.
Minpunten: Wel vrij prijzige tablet en de camera is niet geweldig.

anjastabel 13-02-2015 Product paar weken in bezit

Tablet is licht, snel en zeer gebruiksvriendelijk.

+ Punten
tablet reageert super snel, door de snelle processor
Scherm is zeer helder, en reageert perfect op op je vingers

- Puntje
Geen mobiel internet, er moet altijd WiFi zijn.

Red27 12-02-2015 Product paar weken in bezit

ik heb de tablet nu al een paar weken en hij bevalt erg goed. De tablet heeft een prettig formaat en is opvallend licht. Het opstarten duurt zo'n 15 seconden en dan is hij direct klaar voor gebruik.
De functies komen exact overeen met de Xperia telefoons, en aangezien ik al 4 jaar Sony telefoons heb, vind ik dit erg handig.
De accuduur is super. Als ik hem intensief gebruik kan hij 10uur mee voordat ik hem aan de oplader moet leggen.
het enige nadeel van de tablet vind ik de tijd die hij nodig heeft om op te laden. Dat duurt wel een paar uur.
Het geluid vind ik goed maar niet geweldig. De boxen zitten aan de voorzijde. Ik vind dat geen probleem aangezien ik de tablet in een hoes/standaard heb en hem dus niet perse vast hoef te houden.
De camera op de achterkant maakt prachtige foto's/beelden. De camera op de voorkant is iets minder scherp, maar nog steeds is het beeld van zeer goede kwaliteit.
Het scherm reageert goed en snel op aanraken, en het scherm spiegelt amper. Met een anti-glare screen spiegelt hij helemaal niet meer!
Ik zou deze tablet zeker aanraden.

Richveen 09-02-2015 Product paar weken in bezit

Prima tablet. De Z2 is dun en licht, ligt prettig in de hand en tablet / scherm reageert goed.
Klepjes is even wennen maar gekocht omdat de tablet waterdicht is. Tijdens de wandelingen wil het nog wel eens regenen in Nederland.
De randen rond het scherm zijn dik maar daardoor kun je de tablet goed vasthouden zonder dat de tablet ongewenste acties uitvoert. Verder is het scherm scherp, kleurrijk en helder

S. Esyrged 09-02-2015 Product maand in bezit

Prachtig toestel: mooi beeld, alles gaat vlot!
Waterdichtheid getest, op zich OK, maar deze reageert wel op de beweging van druppels of water.
Het zou ook een pluspunt zijn mocht de accu het iets langer volhouden. Dit is wel mijn eerste tablet, dus weinig vergelijk met andere.

Mark W S 09-02-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben de trotse eigenaar van de Sony Xperia Z2 32GB.

Deze werkt supersnel, het beeld is eveneens van hoge kwaliteit en de accu doet het ook behoorlijk goed.
Handig is ook dat ie water en stofbestendig is.

Hopelijk komt de beloofde Lollipop-update er gauw.

M.W.

Koen Van Oostakker 01-02-2015 Product maand in bezit

Snelle tablet, zelfs met meerdere apps open. Prachtig scherm. Waterdicht wat handig is in de keuken en je hoeft je daardoor geen zorgen te maken wanneer er kinderen met drank in de buurt zijn. Enige minpunt: geen flash ondersteuning. Ik raad de tablet zeker aan.

anjastabel 30-01-2015 Product paar dagen in bezit

Sony XPRIA Z2 is licht, dun en zeer gebruiksvriendelijk. Door dat het scherm capacitief is, reageert hij snel en nauwkeurig. Ik ben zeer blij met deze tablet, een echte aanrader voor iedereen.

de hestia 29-01-2015 Product maand in bezit

Ik heb eigenlijk weinig ervaring met de tablet, maar hij ziet er mooi uit en werkt goed.
Moet nog heel veel leren maar dit komt helemaal goed. Ben heel blij met mijn Sony tablet. Heel belangrijk is dat hij spatwater dicht is. We gebruiken hem aan boord van ons schip en ook om te navigeren.

ik_ben_niels 29-01-2015 Product paar weken in bezit

Erg goede tablet die vanwege zijn waterdichtheid goed blijft werken in stoffige en vochtige omstandigheden. Beeldscherm is helder en is onder alle omstandigheden goed zichtbaar, zelfs als de tablet nat is. Het tablet doet er lang over om op te starten (vergeleken met mijn macbook), wat betekent dat ik hem veelal gewoon aan laat staan. Gelukkig is dat vanwege de lange accuduur geen enkel probleem.
De boxjes klinken wat blikkerig dus externe geluidsversterking is een aanrader. Het tablet voelt stevig aan en kan behoorlijk goed tegen een stootje.

kadee 27-01-2015 Product maand in bezit

Al bij al een heel mooie tablet. Scherm ziet er goed uit en is behoorlijk snel. De accu gaat meestal wel bijna de ganse dag mee, als je je beperkt tot email, surfen en een occasioneel spelltje en/of video. Allen het opstarten vanuit volledige uit-stand duurt wel heel erg lang.

Dirk Elsen 25-01-2015 Product maand in bezit

Ik ben heel blij met dit toestel. Het is erg licht en ligt goed in de hand. De kleuren zijn levendig en natuurgetrouw. De tablet beschikt verder over een goede lens en zowel aan voor- als achterkant is er een camera aanwezig. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervond, is het gebruik van het querty toetsenbord. Wanneer je Nederlands als taal registreert, kan je enkel gebruik maken van een querty toetsenbord. Dit probleem is echter wel op te lossen door een app te installeren om een azerty

georges1944 20-01-2015 Product paar weken in bezit

Deze tablet is zeer licht en dun. Mooi afwerking en reageert zeer snel.Een van de vele pluspunten is dat men ze kan in nood geval in de regen kan gebruiken wat tijden het gebruiken als GPS outdoor kan gebeuren.
sony is op elk punt van wat beeld en geluid is toon aangevend.

timenfloor 19-01-2015 Product maand in bezit

de snelheid van de tablet vind ik goed helderheid van het scherm en de kleuren geven rust aan je ogen

Ivan & Nancy 16-01-2015 Product kwartaal in bezit

zeer goede en snelle tablet, groot scherm, uitstekende camera voor de beste foto's, waterdicht en krasvrij scherm. 1 minpuntje is het broze beschermkapje voor aansluiting maar al bij al een tablet zijn prijs waardig. Echt een aanrader.

Joey_V _1986 16-01-2015 Product paar dagen in bezit

De tablet bevalt goed!
Het ziet er erg mooi en stylish uit en wat het ding allemaal kan is ook echt heel goed.
De Sony cover heb ik er ook bij en die is echt heel handig.

Ik heb met elektronica altijd Sony gehad, tv PlayStation 1 t/m 4 en de tablet.
Sony me al jaren altijd goed bevallen.