Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB op Kieskeurig.nl.

Anoniem 02-10-2020

Al gelang naar behoeven een UITSTEKENDE tablet!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Een perfecte tablet. Ik ben een persoon met een oogziekte, waardoor ik niet veel achter scherm kan zitten. Het scherm van de Tab S7+ maakt het voor mij veel gemakkelijker om door de dag heen te komen. Zijn AMOLED-scherm die een 120 hz refreshrate, bleu light filter en hoge pixelframe heeft, zorgen serieus ervoor dat ik veel langer achter een scherm kan zetten.
Daarnaast zijn en uiterlijk maken het zeer fijn om een tablet als deze vast te houden. Hij is licht en zit lekker in je handen.
En natuurlijk zijn toetsenbord, waarmee ik nu schrijf, zeer aangenaam is om te gebruiken en te typen, en vooral dat hij zeer dun is, is het zeer gebruiksvriendelijk.
Kijk je veel filmpjes, dan moet je zijn dolby atmos speakers effe proberen, je zal er verstomt van raken.
Als laatst is de DEX-mode een knaller. Het maakt alles, in het bijzonder multitasking, zo aangenaam dat je de hele dag eraan wilt zitten.
Ik raad het iedereen aan!

Tineg 08-09-2020

Een juweeltje

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Microsoft Office werkt met Dex geweldig. Ik merk geen verschil met mijn laptop. Ik ben erg blij met met grote scherm (12,4 inch).

Pavara 04-09-2020

Prachtige tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Sinds een paar dagen in het bezit van deze prachtige tablet. Ik heb er ook meteen een keyboard cover bij aangeschaft, waarmee het eigenlijk een soort van laptop wordt. Dit in combinatie met mijn Office 365 abonnement. Zo heb ik een hele fijne handson compacte tablet handig voor vergaderingen, etc. Echt perfect.

Anoniem 01-09-2020

Wauw. De moeite van het wachten meer dan waard

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Al een tijdje was ik op zoek naar een tablet voor het gamen en ik stond te popelen toen ik hoorde over dit prachtige technische hoogstandje.
Ik ben al jaren een trouw gebruiker van de Samsung Galaxy tablets, en alhoewel ik nooit echt veel te klagen had, steekt de 7+ er toch wel echt tussenuit.
Het is een krachtpatser in een stijlvol jasje en ik kan tot nog toe geen minpunten bedenken.
Samsung heeft zich weer eens van haar beste kant laten zien met dit paradepaardje, wat zeker waar geeft voor het geld.
Al mijn games draaien vlekkeloos en heerlijk snel.
Het heldere beeld en gebruiksgemak zijn om van te smullen.
Eigenlijk verwacht ik van Samsung niet anders na al mijn gebruikerservaringen met eerdere modellen, maar ondanks dat, hebben ze me blij verrast met deze super tablet

Mylene06 29-08-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

De Samsung tab s7 plus voelt erg goed aan. Het scherm is prachtig en dex werkt goed. Alleen de camera vind ik tegenvallen. Ik heb twee foto's bijgevoegd, waarvan 1 gemaakt met de tab s7 plus en 1 gemaakt met mijn galaxy s9.

Anoniem 04-05-2021

Wat een schitterend beeld!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Ik ben erg tevreden met de nieuwe Galaxy Tab S7+. Gebruik hem als tweede scherm tijdens het werken of kijk er 's avonds een film op. Het beeld is erg scherp en ook het geluid is uitstekend. Het gebruik van de S-pen is voor mij nog even wennen.

pascal174 02-05-2021

Gewldige tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

De tablet wordt voornamelijk gebruikt om films en series te kijken. De beeldkwaliteit is ongeëvenaard en de beeldverhouding van 16:10 is fijn voor films. Ook het geluid is aanzienlijk verbeterd t.o.v. mijn vorige tab s4.

Verder een lekker snelle processor, Samsung gebruikt voortaan dezelfde processor als hun top smartphone van dat moment.

Seys 01-05-2021

Groot scherm voor tablet

Gemakkelijk in gebruik
Snel en performante tablet
Leuk groot scherm om film te bekijken
Batterij gaat redelijk lang mee

Antonkr 29-04-2021

Prima scherm lekker groot

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Groot formaat. Perfect display en geluid. Veel ruimte en snel.

Het grote nadeel zijn al die standaard geleverde apps. Ik heb wel genoeg aan Google, Microsoft en provider beveiliging

Anoniem 28-04-2021

Handig in gebruik en snel

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Prachtig apparaat gebruik em veel aan boord als ik films en series wil kijken. Zeker de aanschaf waard. Hele handige s-pen. Baterij gebruik is optimaal kan em wel 2 dagen gebruiken zonder op te laden.

Pieter 29 27-04-2021

Top tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Geweldige tablet, super snel mooi beeld zelfs het geluid valt niet tegen. Misschien wat duur, zeker een aanrader!

Annet1963 27-04-2021

Fijn formaat tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Fijn tablet om kranten en tijdschriften op te lezen. Maar natuurlijk om ook alle andere dingen op te doen

TJohnson 25-04-2021

Algemene indruk van de Galaxy tab S7 plus.

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Toen ik voor het eerst de doos opende van het tablet dacht, oh my God, wat groot maar nu dat ik hem een week of twee gebruikt heb dacht ik blij dat ik deze heb alles netjes overzichtelijk. Een prachtig beeld, goede accu, snel, etc. Ben blij dat ik dit formaat heb gekozen en deze is een sterke concurrent voor Apple, mijn vrouw heeft een Apple maar ik wil hem voor geen goud wisselen.

DorineK 24-04-2021

Prachtige vervanger notebook

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Prachtig beeld, makkelijk mee te nemen als PC vervanger. Goede synchronisatie met mijn oneplus 6 smarthone. Beperkingen van android blijven. Dus werken met Adobe photoshop is niet mogelijk. Bijgeleverde pen, die magnetisch op tablet geklikt wordt, zit niet stevig vast en kan beter apart worden opgeborgen.

GJ Ooms 24-04-2021

Hele goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Super blij met mijn galaxy tab s7+. Het heeft een hele mooie kwaliteit beeldscherm. Heel scherp beeld. Hij werkt snel dus dat is fijn voor spelletjes. Beeldscherm is de juiste groote om lekker een serie op te kijken. Ook maak je heel makkelijk foto's die mooie kleur en scherpte hebben.

Anoniem 21-04-2021

super tablet.

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

het tablet is perfect. Zou het in de toekomst mogelijk zijn om een muis of andere apparaten eraan te koppelen zoals een printer ?

mvansluis 20-04-2021

De volbloed hengst onder de tablets!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Alweer ruim 7 maanden geleden werd de Samsung Galaxy Tab S7 serie aan de wereld voorgesteld werden. Ik heb afgelopen december de Galaxy Tab S7+ (alleen wifi) met bijbehorende Samsung Keyboard Cover gekocht.

Behuizing en design:
Ik vindt de Samsung Galaxy Tab S7 + er bijzonder mooi en hoogwaardig uitzien. Bouwkwaliteit is goed en het apparaat voelt heel erg solide aan. Het ziet eruit als en voelt aan als een high end tablet.
Hij is echter wel aan de zware kant, vooral in combinatie met de keyboardcover en door de grootte en hoekige randen ligt hij niet altijd lekker in de hand.

Ik zelf heb voor de kleur Mistic Grey gekozen, maar had voor het mooie Mistic Navy gekozen als deze toentertijd beschikbaar was geweest.

Scherm:
Het 12.4 inch scherm is prachtig en de kleuren spatten ervan af. Door de resolutie (2800x1752 met 266 pixels per inch) is alles superscherp. Bij vernieuwingsfrequentie op 120Hz lopen alle bewegingen vloeiend wat meer rust geeft aan je ogen. Je kan de vernieuwingsfrequentie terugbrengen naar 60Hz als je bijvoorbeeld meer levensduur uit je batterij wilt krijgen. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar 120Hz.

Prestaties:
Samsung heeft de Galaxy Tab S7+ uitgerust met de Snapdragon 865+ en 6GB RAM aan werkgeheugen. Deze combinatie maakt van de Samsung Galaxy Tab S7+ een echte power house. Ik heb persoonlijk nog nooit zo’n krachtige tablet gebruikt. Ik heb dan ook niets kunnen bespeuren waaruit blijkt dat deze tablet moeite heeft met een bepaalde taak of functie. Ik ben geen gamer, maar heb Asphalt 9 op de Tab S7+ geïnstalleerd om te zien hoe dat ging. Ik heb deze game op verschillende smartphones (van high end tot budget) kunnen testen. Dit spel op de S7+ was het beste wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Maar dat ligt niet alleen aan de Snapdragon 865+, maar ook aan het grote scherm, met felle kleuren, hoge vernieuwingsfrequentie en goed geluid uit de 4 speakers. Een uitstekend device om games op te spelen dus.

Accuduur:
De Samsung Galaxy Tab S7+ beschikt over een 10.900 mAh batterij. Dat klinkt als veel en dat is het zeker ook. Maar toch gaat de tablet niet zo lang mee als ik zou verwachten met deze grote accu. Waar het ‘m nou precies in zit weet ik niet. Het zou het grote Oled scherm kunnen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat de S-Pen en Keyboard cover, welke allebei energie ontlenen van de tablet, daar debet aan zouden kunnen zijn. Ik doe ook geen hele gekke dingen met de tablet. Ik gebruik ‘m regelmatig om series te kijken of om te lezen/studeren en een beetje op het internet te surfen. Ik speel er geen games op. Hoe dan ook, ik had op dit vlak een betere prestatie verwacht.

Nu zou je de accu met een 45 Watt-lader versneld kunnen opladen. Maar helaas: er zit slecht een 15 Watt-lader in de doos. Aangezien ik de tablet niet de hele dag door gebruik, kan ik ‘m tijdig (en ’s nachts) aan het stroom leggen. Ik heb nog niet de noodzaak ingezien om de 45 Watt-lader aan te schaffen.

Camera:
De Samsung Galaxy Tab S7+ heeft 3 camera’s. Aan de voorzijde zit een 8MP lens. Achterop zit de 13MP hoofdcamera en de 5 MP groothoeklens camera.

Doorgaans koop je niet een tablet voor de camera’s. Wanneer je bijvoorbeeld een tablet gebruikt voor zakelijke/werk gerelateerde doeleinden is het fijn als de tablet goede foto’s kan maken. En dat kan je met een gerust hart aan de Samsung Galaxy Tab S7+ overlaten.

De camera app heeft een aantal functies die je niet op elk device terugvindt en wil ik hier even extra benoemen. Zo heeft de video camera een Professionele video stand waarbij je net zoals de foto Pro modus opnames kan maken en daarbij handmatig zaken zoals belichting, witbalans en de ISO waarde kan regelen. Ook is er de Enkele Opname (Single Take) functie waarbij je met de druk op de knop een filmpje opneemt wat ongeveer 10 seconde duurt. Van die opname maakt hij dan bijvoorbeeld 7 afzonderlijke filmpjes en foto’s van hetzelfde moment. Dus bijvoorbeeld een foto met bokeh effect, een foto in zwartwit en een andere filter. Of filmpjes die het moment versneld vooruit en achteruit spoelen of er een loop in maken. Een hele leuke en handige functie wat mij betreft.

Software:
Op dit moment draait het toestel op Android 11 met de Android beveiligingspatch van 1 maart 2021. Samsung heeft hier zijn eigen One UI 3.1 schil overheen gelegd. Ik heb vorig jaar de Samsung Galaxy S20+ mogen reviewen en kreeg kort geleden bij mijn nieuwe werkgever de Samsung Galaxy A50 als werktelefoon. Ik had dus al wat ervaring met Samsungs “nieuwe” schil. Daarvoor kende ik Samsung alleen nog met de Touchwiz user interface en was daar geen fan van. Maar sinds een aantal jaar heeft Samsung dus de One UI in gebruik. Wat veranderd is, is dat deze qua kleuren veel minder schreeuwerig is en dus rustiger oogt. Maar als je One UI nog niet gewend ben kan het qua functionaliteiten en opties in het begin nog overweldigend aanvoelen. Wanneer je voor de eerste keer het toestel opstart wordt je overspoelt door vragen om je aan te melden voor verschillende diensten die Samsung aanbiedt. Dit zou van mij wel wat minder mogen. Daarna lijkt het of alle opties dan ook meteen ingeschakeld staan.

Enige jammere op het gebied van de software vind ik dat het niet mogelijk is om op de uiterste linker scherm te kiezen voor Google Discover. Deze optie is voorbehouden aan de nieuwere Samsung modellen zoals de S21 serie. Ondanks dat de Tab S7+ One UI 3.1 heeft zal je het moeten doen met Samsungs eigen nieuws feed Samsung Free.

Hoe dan ook, inmiddels heb ik op meerdere Samsung toestellen ervaring met Samsungs software en ik kan, nu ik eraan gewend ben, zeggen dat ik de legio opties wel waardeer. Want wat Samsung aan extra functionaliteiten en opties aanbiedt doet het ook goed. Er zitten natuurlijk ook zaken in zoals AR Emoji camera en andere Samsung apps die van mij achterwege mogen blijven. Deze kan je dan nog uitschakelen. Dus hoewel ik gewoonlijk voor Less is More ben kan ik wel zeggen dat ik erg tevreden ben met wat Samsung op software gebied doet.

Extra functies:
De Samsung Galaxy Tab S7+ is voorzien van Face Unlock en een vingerafdrukscanner onder het scherm. Persoonlijk vind ik het prettig om deze twee ontgrendeld methodes gecombineerd te gebruiken als ze op een toestel aanwezig zijn. Met dubbel tab op het scherm of klik op de startknop ontwaak je het scherm en dan ontgrendeld het toestel met Face Unlock of wanneer je het toestel niet recht voor je hebt met de vingerafdrukscanner onder het scherm. Heel prettig en dat op de Tab S7+ werken beide functies beter dan dat ik vorig jaar op de S20+ heb ervaren. Samsung heeft er echt werk van gemaakt.

Uiteraard moet ik hier melding maken van de aanwezigheid van de S-pen van Samsung. Ik dacht op voorhand dat ik de S-pen helemaal niet zou gebruiken. Maar ik gebruik de pen regelmatig om te navigeren en bij studeren teksten te markeren. Echter biedt de pen veel meer functies die ik persoonlijk niet gebruik. Sinds kort is het na een update mogelijk om in invulvelden de S-pen te gebruiken om tekst te schrijven. Het werkt, maar helaas nog niet zoals ik zou willen. Dus deze feature is goed op weg, maar er nog niet helemaal. Ook in andere apps zijn vaak velden waar je aantekeningen kan maken of dingen moet noteren niet geschikt om deze functie te gebruiken. Over het algemeen heb ik bij de S-Pen het gevoel dat er enorm veel mee mogelijk is maar ik het volledige potentie nog niet ontdekt heb en niet gebruik.

Met het geluid uit de 4 speakers zit het wel snor. De speaker produceren voldoende en goed geluid. In combinatie met het prachtige scherm is het een feest om hierop films te kijken of games op te spelen.

Conclusie
De indruk die de Samsung Galaxy Tab S7+ op mij achter heeft gelaten is dat het een echte powerhouse is. Het heeft de kracht van een volbloed hengst, maar helaas niet het uithoudingsvermogen van een werkpaard. Het schitterende scherm met hoge vernieuwingsfrequentie, de talloze handige functies en opties in de software maken het een zeer fijn apparaat om te gebruiken. Op dit moment is er geen betere en completere Android tablet te vinden.

Anoniem 19-04-2021

Ik blijf bij Samsung voor altijd

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Ik heb de s7+ voor een zeer aantrekkelijke prijs kon krijgen. Tot nu toe, geen spijt gehad. Wat een prachtige ding! De design, de spen. Alles is top kwaliteit en boven verwachting. Jammer dat ik de s21 telefoon niet kon bestellen voor een aantrekkelijke prijsje ook maar ik klaag niet. Been heel erg tevreden en dankbaar en blijf voor altijd trouwe klant.

Anoniem 19-04-2021

Weer een top product van Samsung

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Dot is echt de beste tablet van Samsung geen twijfel over mogelijk.
Samsung is de nummer 1 op het gebied van tablets en telefoons
Ga zo door Samsung!

Veysel kayak 19-04-2021

Supersnelle en professionele tablet!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S7+ 12,4 inch / brons / 256 GB

Super fijn tablet om echt alles mee te doen. Van zware spellen tot simpel boekhoudwerk. Tablet doe wel raar bij sommige apps bij doorschakeling naar know