Samsung Galaxy Tab 2 10,1 inch / zwart / 16 GB

Samsung Galaxy Tab 3 8,0 inch / zwart / 16 GB

• Staat Niet nieuw
Samsung Galaxy Tab 3 8,0 inch / zwart / 16 GB
Bekijk alle Tablets

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 73 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab 2 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl.

deijer 08-09-2014

7,3
Ik heb deze tablet nu ruim anderhalf jaar in bezit. Hij bevalt prima en voldoet aan alle verwachtingen. Alleen voor e-books lezen is hij, naar mijn mening, echt te zwaar.

Hij is nu aan een 2e jeugd begonnen omdat ik er een Cyanogenmod met android 4.4.4. (Kit Kat)op gezet heb. Die werkt uitstekend, hij is sneller en met veel nieuwe opties. Voor deze tablet worden door de alternatieve androidontwikkelaars nog steeds nieuwe android ROM's gemaakt zodat je ook na de stop van de officiele updates van Samsung (tot 4.2.2) bij kan blijven met de android versies.

J.Huisman 01-06-2013
  • Product half jaar in bezit

Tablet werkte prima, totdat ik tegen het volgende probleem opliep:

De enige oplossing voor dit bekende probleem is een factory reset: totaal onacceptabel.
Mijn advies: niet kopen totdat er een Nederlandse update voor Android 4.0.3 voor deze tablet beschikbaar is.

tekker 02-06-2013

Mijn advies is: wel kopen. De kans is klein dat je tegen hetzelfde probleem loopt en mocht een factory reset nodig zijn, dan is dat binnen 10 minuten gepiept en de apps worden vanzelf weer geïnstalleerd. Waarom geeft iemand overigens voor alle onderdelen een 4 wanneer hij tegen een probleem loopt dat niets te maken heeft met deze onderdelen...

HHHH1111 06-09-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Meer dan een jaar in het bezit van deze tablet en ben zeker niet ontevreden. Redelijk snel, licht in het gewicht goede accu speelt alles af en werkt heel goed i.c.m. de Horizon van UPC eigenlijk nooit geen problemen hooguit enkele irritaties. Deze tablet loopt zomaar vast meestal als ik in een email bericht zit en dan kan het hele verhaal opnieuw geschreven worden. Ook bij Google moet ik 3x de tekstruimte aantikken voordat het keyboard verschijnt. Bij de Action een bluetooth mini keypad gekocht en dit werkt perfect samen met deze 5110. Ben zeker niet ontevreden maar enkele irritaties zou ik graag opgelost zien.

Neverbrake 07-09-2014

Hallo HH e.v. ik snap het even niet. Je hebt eigenlijk nooit (geen) problemen, maar je tablet loopt zomaar vast, je kunt niet zonder problemen een mailtje schrijven en bij Google verschijnt het keyboard pas na een drie keer aantikken.Naar mijn mening zijn dat geen irritaties meer maar problemen.
Doet e.e.a. zich ook voor als je het tablet zonder alle rimram gebruikt?
Vind het nogal onduidelijk allemaal.
Maak het ramgeheugen eens schoon, misschien heb je er (te) veel apps op staan of, als het er inzit, is er misschien iets niet goed met je geheugenkaartje. Een beetje via trial and error een oplossing zoeken denk ik.
Vr. groet.

jandeman63 10-05-2014
  • Product half jaar in bezit

Hiervoor een Tab 1 10.1 gehad. Nooit problemen mee gehad maar sinds i deze Tab 2 heb niets dan ellende. Traag, vastlopers en dan uit zichzelf opnieuw opstarten. Na een fabrieks reset en dan door de begin instellingen lopen wil niet. Via Samsungs "advies"opgestuurt na Dynafix. Ze hadden niks geconstateerd stond er op de bon en binnen 5 minuten na de opstart viel hij al weer uit. O ja, Dynafix heeft ook nog even een kras op het scherm gemaakt. Gebeld met Samsung en die zeggen, stuur hem nog maar een keer op. Bedankt Samsung voor de goede service!

celine2000 06-05-2014
  • Product half jaar in bezit

hij gaat best wel snel leeg als je spelletjes speelt. ze moeten van samsung ook uitvinden net als dat ze bij eem ipad hebben dat er geen virussen opkomen.

jaap kees 25-12-2013

Sinds kort aangeschaft en wat een leuk ding. Netflix erop en dat werkt top. Ook beeld is super . Wel heb ik er een samsung toetsen bordje bij dat werkt beter.gebruik hem voor internetten en wat streamen dan is dit voor het geld een topper. Ook het geluid is goed in stereo!!Opmerkelijk is de accu duur, zit als vanaf vanochtend ermee te klooien en nu nog maar half leeg.
Aanrader dus.

bugsfunny 22-12-2013

De grootste miskoop die ik ooit gedaan heb. Filmpjes afspelen zonder te bufferen vergeet het maar ondanks het steeds leegmaken van de buffers en het RAM geheugen en alle apps verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen. Beeldscherm, accuduur en opstartijd verdienen op zich een 7. Het cijfer 7 drukt voor mij niet de juiste beoordeling uit over hoe ik over deze tablet denk..Wil ik youtube kijken of zie.nl dan gebruiken we gewoon weer de desktop, iphone of s2 waar alles wel perfect op werkt.

Neverbrake 25-12-2013

Hallo bugsfunny, met het bewuste tablet zou je zonder enig probleem filmpjes moeten kunnen afspelen. Met ons exemplaar gaat dat zonder haperingen. Wij maken nooit buffers en RAM geheugen leeg of gaan terug naar de fabrieksinstellingen.Laat staan alle apps verwijderen. Bij ons niet nodig. Het zou nog een exemplarische afwijking kunnen zijn, maar zou je niet eens naar de snelheid van je netwerk kijken? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn, misschien niet direct voor de handliggend maar kennelijk heb je daar nog niet naar gekeken.In ieder geval geef je daar geen informatie over. Download WifiAnalyser eens. Dan kun je het e.e.a. zien.
Succes.

jaap kees 25-12-2013

Klopt denk ik wat iemand anders vertelde ,you tube gaat top en allles loop gesmeerd met deze tablet . Ik zou hem updaten en anders bijv naar service centrum gaan . Succes!!

Erichappy met tv 13-12-2013

4,3
Leuk apparaat, maarrrrrrrrrrr : Na een paar weken helemaal beu. Loopt vast, start traag op of accu leeg! Dus grijp ik maar terug op mijn 3 jaar oude Ipad die -in mijn ogen- perfect werkt alhoewel daar het laden wat traag gaat. bv een internetpagina laden duurt 2 a 3 seconden. In het begin in een oogwenk.
Na de gebrekkinge telefoons van mijn kinderen (SD kaart fout, hebben alle Samsung telefoons) en deze ervaring heb ik besloten : Nooit meer Samsung. Alle goede recensies ten spijt, het voelt als rommel, ziet er soms uit als rommel en het werkt als rommel. En zoveel goedkoper is het niet (meer).
Of zoals dochterlief omschreef : Soms Allerlei Mankementen, Soms Uit Normale Garantie. (SAMSUNG)

Anoniem 16-11-2013
  • Product half jaar in bezit

Rot ding.Ik heb er echt spijt van dat ik hem heb gekocht;langzaam in alles en moet na elke gebruikte 10 min opnieuw opgestart worden. Irriterend!

Promesse50 17-11-2013

je moet er even tijd insteken, want het is niet echt een rotding maar veel toepassingen maakt het niet gemakkelijk. Je hebt waarschijnlijk een vergrendeling erop gezet dat"ie op standby gaat"?, dat kan je veranderen bij instellingen, je kunt zelf een tijd erin zetten.Als dat niet het geval is, dan moet je toch bij je winkel te rade die hem verkocht heeft. Handig is ook een servicepunt op te zoeken van Samsung, in Amstelveen bijvoorbeeld zit het servicepunt bij de Vodafone, die kunnen je zeker helpen. Informeer anders even op de site, kan je er heen om goed geholpen te worden, gaat zeker lukken!!

spoekie2000 18-11-2013

Het is zeker geen rotding: ik heb hem al anderhalfjaar tot volle tevredenheid. Alleen de accu had wat grotere capaciteit mogen hebben. Nu moet ik hem elke avond opladen.
Misschien heb je teveel toepassingen open staan en moet het het RAM geheugen eens wissen.

duivelientje 10-11-2013

7,3
Na in juni al de tab 2 te hebben gekocht had ik binnen 2 weken al het probleem dat de tablet niet wou opladen. Nq de tablet 3x te hebben opgestuurd kon ik kiezen geld terug of een nieuwe. Ik koos voor een nieuwe maar nu ongeveer 3weken later heb ik weer het zelfde probleem. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Promesse50 11-11-2013

Voor die prijs mogen dit soort problemen niet voorkomen, maar gauw retour geven!!

C. la Fleur 28-12-2013

Soms wil de tablet niet laden wanneer de accu helemaal leeg is, op het scherm staat dan een rood kruis door de batterij, even de stekker uit het stopcontact en dan er weer in doen, dan staat het spanningteken er weer in, en wordt de accu geladen,

Jammer dat de accu niet via de computer ( USB aansluiting ) kan worden geladen, er staat dan een rood kruis door de batterij.

DimDost 18-10-2013
  • Product half jaar in bezit

Redelijk goede tablet voor de prijs. Leuk voor internetten, email en wat spelletjes. Soms behoorlijk aan de trage kant. Ik vind de accu snel leeg gaan, ook als ik de tablet niet gebruik en de Wifi etc. uitzet. Ik weet niet wat er dan zo aan die batterij vreet. Achteraf gezien had ik toch liever de veel snellere Note gekocht want ik werk veel liever met een Stylus. Wat ik ook heel erg vind tegenvallen is dat er nog steeds geen update beschikbaar is, terwijl Jellybean 4.2.1 wel al in Juni uitgerold is. Mijn advies is als je op zoek bent naar een Tablet in deze prijsklasse, kan je toch beter 100 euro meer uitgeven voor een beter model.

Neverbrake 19-10-2013

Hallo DimDost, als je bij Instellingen bij Batterij kijkt zie je de verbruikers weergegeven. Daar moet je de oplossing kunnen vinden lijkt me. De vraag is natuurlijk ook wat je onder "snel leeg gaan" verstaat. En het moge duidelijk zijn dat als je liever met een styus werkt je deze tablet niet had moeten kopen. Dat argument hoeft overigens niet voor iedereen te gelden. Een verkeerde keuze kun je niet op de eigenschappen van het apparaat afwentelen.
Vr. groet.

Promesse50 11-11-2013

Tja die batterijen van Samsung, mijn telefoon weet er ook van, vaak de hele dag toch wel aan het opladen..... een 2e accu van een niet merk doet het overigens langer, maar dit terzijde.
Het is lastig dat de batterij niet lang meegaat, als je thuis zit oké, maar bijvoorbeeld op vakantie/onderweg kan dit een probleem worden. Zelf vond ik de tablet niet traag voor de tijd dat ik deze heb uitgeprobeerd, maar het is net denk ik ook wel, wat je aan snelheid gewend bent, nou dan was de tablet sneller bij mij dan mijn laptop.

avand79 25-09-2013

7,3
Recent hebben we een galaxy tab 2 aangeschaft. Voor mijn werk heb ik een ipad 2. Na een paar maanden de galaxy tab te gebruiken. Heb ik toch wel spijt dat we privé ook geen ipad hebben aangeschaft. Wat mij vooral stoort, is de touch functionaliteit. Zowel de reactiesnelheid, als alle pop ups e.d. die verschijnen omdat je net mistoetst. Maar misschien is het even wennen en ben ik gewoon teveel verwend met de Ipad.

dolfgeerts 18-08-2013
  • Product kwartaal in bezit

Prima app. en het sync via deja office werkt prefect.
Absoluut waarde voor je geld.
De verschillende apps weken prima alsook het swipen

arystoteles 09-08-2013
  • Product kwartaal in bezit

Nu zo'n 3 maanden in bezit. Was heel enthousiast. Heel mooi scherm en redelijk gebruiksvriendelijk. Maarrrrrrr: mijn vreugde is getemperd.
Bij elke opstart een reclame/aanbieding van een game. Om gek van te worden!
Erger nog: na laatste software-update werken een paar dingen niet meer. Internet homepage onthouden, helaas! Melden van binnenkomende e-mail met ingesteld geluidje: gebeurt niet meer.
Ik vind dit zeer teleurstellend.
Gelukkig heb ik mijn oude iPad 1 nog!!!

Frankiebel1001 27-07-2013

4,3
Ondanks dat ik behoorlijk samsung fan ben, is dit de slechtste koop die ik ooit gedaan heb.
Het tablet is echt heeeeel traag. Klik ergens op en vaak duurt het dan tot wel 10 seconden voordat er een reactie is.
Beeldscherm is top als je binnen bent, maar buiten echt slecht te zien. Daarbij speiegelt het ook ongelofelijk.
Apparaat loopt ook regelmatig vast. Opnieuw starten is de enige mogelijkheid. Duurt zomaar meer dan een minuut.
Hoe irritant is dit alles, met andere woorden....gewoon een slecht product.

Ik heb enorme spijt dat ik dit ooit heb aangeschaft. Werkelijk waardeloos !

Tondeus 29-07-2013

Helemaal mee eens

Neverbrake 30-07-2013

Hallo Frankiebel, ik zou er mee teruggaan. Wij hebben dit apparaat nu ruim een half jaar. Is in de tussentijd wel wat trager geworden bij het opstarten, komt ook door de virusscanner, maar verder is er goed mee te werken.Wordt veel gebruikt. Internet en spelletjes. Vastlopen komt bij ons niet voor. Beeldscherm is inderdaad mooi, maar buiten minder goed bruikbaar.Veel reflecties.
Jouw narigheid lijkt op een exemplarische afwijking.
Vr. gr.

Snickelaer 24-07-2013
  • Product kwartaal in bezit

Om te beginnen: ik heb de Galaxy pad 2 10.1 gewonnen, dus ik ben er zeker blij mee. Mijn score is echter vertekend, aangezien de website alleen beeldscherm, opstartsnelheid en accuduur meeneemt in het bepalen van de score. In werkelijkheid zou ik het apparaat een 6,5 geven. Beeldscherm en accuduur zijn wat mij betreft dik in orde. Opstarttijd ook: ik zou niet weten of dit snel of langzaam is, en het interesseert me eerlijk gezegd niet zo.

De grootste tegenvaller is echter het ontbreken van HDMI: de HDMI adapter van zijn voorganger (de eerste Galaxy Tab 10.1) past er weliswaar op, maar doet niks. Aansluiten op je TV is er dus niet bij, wat jammer is, want dat is een uitstekende toepassing voor een tablet (vind ik althans). Heel raar dat dit in de huidige versie afwezig is, terwijl deze er voorheen wel in zat: een gemiste kans. Voor diegenen die het belangrijk vinden: kijk verder naar een andere tablet.

Verder merk je dat de processor niet echt lekker snel is: dit zie je af en toe in het scrollen van het beeld. Verder niet echt een big-deal voor mij. Afwerking vind ik niet geweldig, dit is bij Apple beter in orde. Het voelt allemaal redelijk goedkoop aan. Maar ja: hij is dan ook niet echt duur.

Als bovenstaande kritiekpunten niet echt belangrijk voor je zijn, dan is het een prima tablet, met een prachtig scherm.

MoveIt 22-07-2013
  • Product half jaar in bezit

Een iPad was op dat moment te duur en daarom trok ik de stoute schoenen aan en kocht deze tablet. Dat was in Maart 2013.

Nu ik dit apparaat een half jaar in mijn bezit heb en vanwege het feit dat ik (althans mijn vrouw) een iPad heeft, kan ik op dit moment een gedegen afweging maken van wat voor mij het beste uitpakt.

Resumerende: Ik doe de Samsung van de hand en ik heb een iPad Mini gekocht.

Let op: De Samsung is een goed apparaat. Niks mis mee. Of het voor je werkt is puur persoonlijk. Ik ga hier dus ook geen campagne voor apple apparaten voeren.

Goed aan Galaxytab:
* Veel meer mogelijkheden mbt data opslag via usb-kits;
* Zeer goed geluid;
* Zeer goed beeldscherm;
* Opstarttijd acceptabel;
* Lange accuduur;
* Doet wat het belooft;

Minder kanten van Galaxytab:
* Sommige Apps crashen;
* Processorkracht net iets te weinig;
* Geen soepele swipe/scroll (wellicht door processor);
* Erg veel poespas, hetgeen de overzichtelijkheid niet ten goede komt.

Ik kies dus voor de iPad omdat ik iOS prettiger in de omgang vind. Nogmaals: dit is een persoonlijk gegeven.

Ik ben er van overtuigd dat degene die kiest voor de Galaxytab, een goede keuze maakt. Hij krijgt veel waar voor zijn geld. Maar voor degenen die zeer tevreden en gewend zijn met iOS en dit als prettig ervaren, en overwegen de Galaxytab aan te schaffen, zou ik willen adviseren toch te kiezen voor de iPad.

Overigens: Mijn Galaxytab was dus niet ge-"root" of ge-"rootend" of zoals dat heet.

Omdat de reviewscore gaat over beeldscherm, opstartsnelheid en accuduur, krijgt de Samsung van mij ook een hoge score omdat ze dit ook verdient.

Marcel-1971 15-07-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Het is een leuke tablet, handig om snel dingen op te zoeken op internet, maar de tablet heeft 1 groot nadeel . Na ongeveer een 9 maand in bezit regelmatig de storing gehad van dat het toetsenbord niet meer werkte. Enige mogelijkheid was dan een fabrieksreset.

DWelten 08-07-2013
  • Product maand in bezit

Ik vind het een fijne tablet. Leuk speeltje. Hij is niet supersnel en ook de software is al verouderd, maar accuduur is goed en het beeld mooi.

Ik heb echter een groot probleem: de usb kabel werkt niet! De samsung verbinden met een PC werkt niet.

Omruilen is ellende want BCC vertelt mij doodleuk dat de kabel opgestuurd moet worden. dit duurt 2 weken en dus kun je de tablet 2 weken niet gebruiken. BELACHELIJK!!!!!

mcarmiggelt 07-07-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Mooi ding, goed geluid, strak beeld. soms is hij mij te langzaam, of ik hem te snel.

Ik ben tevreden over het apparaat, het is voor dat geld een leuk speeltje met handige functies. Ideaal voor als je een filmpje ergens wil kijken, je mail wil behandelen.