Sony α ILCE-7M2K - Reviews

Kleur(en)
zwart

Godelieve 25-10-2017

wat een verschil!

Dit is mijn eerste systeemcamera. Ik wilde een professionele camera kopen met een full frame sensor. Ik realiseerde me wat ik mij zelf aan deed toen ik een filmpje zag van landschap- en natuurfotograaf Martin Podt. Hij sjouwt wat af in de natuur met zijn Sony systeemcamera. Met alle gemak heeft hij zijn camera met statief in zijn hand alsof het niets is. Prachtige foto's heeft hij gemaakt met dat kleine cameraatje.
Het is wel even wennen met de elektronische zoeker. Ik zie precies hoe de uiteindelijke beelden eruit komen te zien, omdat de effecten van je mijn verschillende camera-instellingen goed op het display worden weergegeven.
Wat ik begrepen heb is dat er een minimaal verschil is tussen de A7 Mark II en de A7R Mark II los avn het aantal mp. Het aantal mp van de A7 mark II is 24,3 mp en van de A7R is dat 42,4 mp. Ik vond het prijsverschil dermate groot dat ik voor de veel goedkopere A7 Mark II heb gekozen.

Pluspunten

• licht gewicht
  • ergonomisch gebruiksgemak
  • goede beeldstabilisatie
  • kantelbaar LCD-scherm

Minpunten

• Bediening van 117 AF punten is iets omslachtig.
Geschreven voor: Sony α ILCE-7M2K