Sony α ILCE-6300 - Reviews

systeemcamera (body)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

Kurt 03-08-2018

Top camera voor een goede prijs

Ik was op zoek naar een goede camera die ook goed mee te nemen valt en waarmee je niet beladen bent. Zo kwam ik uit op deze. Ik heb deze camera gekocht met de sony prime lens sel35f1.8 en ik moet zeggen dat ik deze lens stukken beter is dan de standaard lens. Bookeh effect goed, scherp, f1.8 geeft zeer goede resultaten in het duister zodat de flitslamp niet meer wordt gebruikt. Een zeer tevreden gebruiker maar ik zal nog veel instellingen onder de knie moeten krijgen.
Ik raad zeker dit product aan maar toch best een lens kopen met stabilisatie in want de camera heeft geen interne beeldstabiliatie. Een goede andere lens is de sigma 30mmf1.4 maar de keuze viel toch op de sony lens : compacter,oss en goede bookeh alhoewel de sigma ook supergoede lens is, met een nog beter resultaat in het duister, en ik vind deze lens bij test nog betere natuurlijker kleurenpallet hebben. Een super combinatie a6300 met de sony lens sel35f1.8

Pluspunten

• scherpe beeldkwaliteit
  • snelle focus
  • 4k video
  • compact toestel
  • prijs sterk gedaald

Minpunten

• batterij
  • geen beeldstabilisatie
  • knop voor video ongelukkig geplaatst

Jeroen 23-08-2017

Kleine, veelzijdige camera

Wat een verademing! Als je, zoals ik, een DSLR bent gewend, valt het formaat en gewicht gelijk op. Dit is ook de reden dat ik de camera gekocht heb, als vervanger voor mijn DSLR.
De specificaties doen niet onder voor de DSLR, je hebt genoeg mogelijkheden om de camera aan te passen aan je eigen wensen. Ik ben vooral een fan van de Fn knop. De functies die ik het meeste gebruik, kan ik hier onder plaatsen en zijn dus met 1 druk op de knop beschikbaar. Top!
Wat bevalt mij verder nog: snelle autofocus (ook bij weinig licht), goede beeldkwaliteit (zowel qua kleur als scherpte) en de ergonomie.

De prijs vind ik minder en de beperkte keuze aan goede merkeigen objectieven. Ik heb mijn Nikon DSLR nog liggen met bijbehorende objectieven en zit te denken om een adapter te kopen om deze objectieven op de Sony te gebruiken. Scheelt ook weer in de kosten ;-)

Pluspunten

• Formaat en gewicht
  • Autofocus
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Beperkte keuze aan objectieven

anna 19-08-2017

Handige kleine camera

Een spiegelreflex camera gewend en ook bij deze camera Kun je veel zelf instellen naast de automatische stand. Hij stelt heel snel scherp en hierdoor zijn bewegende voorwerpen goed scherp vast te leggen. Ook is er een hele hoge iso waarde in te stellen waardoor een goede foto binnen hand bereik is. Hij is compact en klein en handig mee te nemen. Aanschafprijs is wat hoog, maar je hebt wel alles wat een camera hoort te hebben met mooie foto's als resultaat

Pluspunten

• Compact
  • Snelle autofocus
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Aanschafprijs