Sony ILCE-7RM2 - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Remco 27-12-2017

Mooie camera

Het voordeel van deze camera is dat het kan op hoge kwaliteit kan fotograferen en filmen. Dit zorgt voor een super handig en compact apparaat om van alles te kunnen vastleggen.

Pluspunten

• Werkt handig
  • Veel mogelijkheden voor het maken van foto's
  • Goed fotograferen en filmen
  • Erg compact

Minpunten

• start langzaam op

biek 06-12-2017

toch De R mark II

Lang nagedacht en veel gelezen voor de overstap van mijn spiegelreflex Canon naar een Sony systeemcamera. Had me georiënteerd op de A7 of A7 M II vanwege het prijsniveau. Kocht uiteindelijk een A7. De klik met Sony was er direct. Even wennen in het begin, maar dat gaat supersnel. Na een financiele meevaller toch maar weer naar de winkel gegaan en de A7 omgeruild voor een A7 R MII. En dat is echt een Wauw beleving. Kost best wel wat maar dan heb je ook het beste!!! Techniek, mogelijkheden, gripp en vooral idioot goed resultaat van foto's en (4K) video.

Pluspunten

• zie de lijst met specificaties!

Jaap 01-12-2017

Fantastich stuk techniek!

Al twee jaar fotografeer in met een Sony A7 mkII, maar bij mijn bezoek aan de Sony Alpha Day in Dusseldorf had ik de mogelijkheid om een tijdje te fotograferen met een A7r mkII, een fijne ervaring moet ik zeggen, zo fijn dat ik heb besloten om direct zelf die camera aan te schaffen.
Mijn huidige A7 mkII was binnen een dag verkocht en heeft een nieuw baasje gevonden, ik weet zeker dat die er ook weer blij mee is.

Pluspunten

• resolutie
  • 4K filmen in hoge kwaliteit
  • uitstekende digitale zoeker
  • professioneel

Minpunten

• batterij redelijk snel leeg (bekend probleem)
  • silent shutter alleen in single shot mode

Tom 30-11-2017

Sony ILCE-7RM2

Heb deze camera gekocht door het dynamische bereik van de full-frame sensor, de in body stabilisatie werkt super! Daarbij bied Sony nu professionele ondersteuning en de kreeg ik bij de Kamera Express 5 jaar garantie.

Pluspunten

• 42 mp full fram sensor
  • Eye AF focus
  • Compact
  • Dynamische bereik
  • In body stabilisatie

Minpunten

• Levensduur accu's
  • Langzamere post production.

Gestaag 27-11-2017

Sony a7rII

Ik heb vorige week de sony a7rii tijdens de black friday actie van Kamera-Express aangeschaft. Ik zat al een paar jaar naar een eigen dslr te kijken, maar sinds 2015 is mijn oog toch op de mirrorless systeemcamera gevallen. De a7 series zijn in mijn opinie het meest interessant.
Als student fotografie is een eigen camera een pré en fullframe wel echt de sensor die je wil. De sony a7rII bevat een 42.2 megapixel sensor, waarmee je ontzettend scherp beeld kunt leveren.
Ik heb een tijd zitten twijfelen tussen de a7sII en de a7rII, dit vanwege de lichtgevoeligheid. Beide camera's hebben een ontzettend hoge iso, wat super fijn is bij low light situaties. Maar de a7sII heeft een kleinere sensor, waardoor deze minder ruis op een hogere iso heeft, dan de a7rII. Aangezien ik in de toekomst wil filmen en fotograferen ben ik toch voor de a7rII gegaan. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit die mij is geleverd.
Sony is in mijn ogen wel een digitaal hoogstandje, er zijn firmware updates beschikbaar voor je camera, waarbij dingen verbeterd en/of toegevoegd worden. Mijn a7rII bevat bijvoorbeeld de functie "zebra" en er is de mogelijkheid "peaking" aan te zetten en een kleurtje te geven. Bij zebra wordt overbelichting direct aangegeven op je beeld en peaking is ontzettend handig wanneer je gebruik maakt van analoog glas wat geen AF heeft. Peaking geeft hierbij met rood aan welke punten scherpgesteld zijn. Zelf gebruik ik op het moment een minolta md adapter met een oude md f/1.4. Dit levert beeldschoon resultaat op.

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Het is een hoogwaardig product. De prijs was wel even pijnlijk voor een student, maar de kwaliteit is er wel naar. Jammer genoeg zag ik de prijzen in het buitenland wel dalen na de komst van de mark III series en doet Nederland hier helaas niet aan mee. Gelukkig heb ik in ieder geval wat korting kunnen krijgen via de black friday actie.

Pluspunten

• Digitaal hoogstandje
  • Fullframe
  • 42 MP
  • E-mount veel mogelijkheden tot analoog glas
  • Kleiner formaat want mirrorless

Minpunten

• Erg prijzig voor de student
  • Geeft meer ruis dan de a7sII

sa foto 26-11-2017

Duidelijk een van de beste camera's

Na maanden de markt te hebben gevolgd (Canon, Nikon, Olympus, Sony), was er maar één optie over qua prijs kwaliteit, nl. de Sony A7RII. Voor mij is dit de overstap van Canon naar Sony. Al mijn canon lenzen kan ik behouden en werken bijna allemaal perfect met de Metabones EF-E mount T adapter, dit zowel voor de EF as de EF-S lenzen van Canon, Tamron en Sigma. De kwaliteit van de foto's is excellent.

Pluspunten

• kwaliteit
  • gebruik van canonlenzen

Minpunten

• batterijen raken snel leeg
  • geen touchscreen

Sony A7R II 11-11-2017

Lichte camera als "zwaargewicht"

Ik heb de camera gekocht als een lichtgewicht camera die gemakkelijk in de hand is, gemakkelijk mee kan, en toch veel mogelijkheden biedt voor de gevorderde amateurfotograaf. Qua capaciteiten is de Sony A7RII een 'zwaargewicht" die gemakkelijk kan wedijveren met de duurdere fullframe-spiegelreflexcamera's, die op de markt te koop zijn.

Pluspunten

• de hanteerbaarheid en bedieningsgemak
  • het gewicht, wat bij lange wandelingen fijn is
  • de applicatiemogelijkheden
  • de afstandbediening met de IPhone
  • De transfer met de Iphone en computer

Minpunten

• de batterijen zijn snel leeg
  • de gebruiksaanwijzing had uitgebreider mogen zijn

Chris Dick 12-08-2017

Super camera met simpele bediening, menu in het Nederlands

Gun jezelf eens een topcamera ! Sony is weer helemaal terug in fotoland met zijn alpha7-reeks. De Sony a7R (met de R van resolutie-whaw!) en vooral deze mark 2 ofte M2 is een aanrader, trust me.
Samen met mijn Sony RX100 (een kleine duiveltje doet al) heb je alles bij de hand voor alleen maar geslaagde foto's op vakantie en erbuiten. Aan verschillende lenzen geen gebrek voor deze Full-Frame; mijn 16-35mm zoom is grandioos en mijn 70-300mm is een all-rounder, met de 24-70mm zoom erbij fotografeer je werkelijk alles wat je maar dromen kan...... Ik wil absoluut nog één van hun makro-lenzen!

Pluspunten

• Helder gebruiksmenu (Nederlands!)
  • Compacte professionele Full-Frame camera
  • Aanvaardbare prijs voor zo'n topcamera
  • Groot assortiment Sony lenzen ( compatibiliteit!)
  • Heldere zoeker voor elke brildrager aanpasbaar

Minpunten

• Extra batterij nodig
  • Verticale grip biedt meer houvast

Luchtfotograaf 07-01-2017

De beste systeem camera op dit moment

Vanwege de zeer hoge kwaliteit eisen die mijn klanten stellen aan de luchtfoto's en videobeelden die ik regelmatig voor hen maak ben ik overgestapt naar de nieuwe Sony A7R Mark 2. De Nikon uitrusting voldeed nog steeds prima maar de nieuwe ontwikkelingen van spiegelloze systeemcamera's spreekt mij buitengewoon aan. Collega's hebben inmiddels al veel ervaring met het Sony A7R systeem opgedaan en zijn héél enthousiast over de resultaten zowel voor de foto alsook voor de video K-4 bestanden. Bij Kamera Express heb ik een mooie deal kunnen maken vanwege het gunstig inruilen van mijn oude spiegelreflex apparatuur. De prijzen van de nieuwe full frame systeem camera's zijn weliswaar pittig maar ik ben buitengewoon blij met deze overstap.