Sony ILCE-7RM2 - Reviews

Camera type
systeemcamera (body)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sony A7R II 11-11-2017

Lichte camera als "zwaargewicht"

Ik heb de camera gekocht als een lichtgewicht camera die gemakkelijk in de hand is, gemakkelijk mee kan, en toch veel mogelijkheden biedt voor de gevorderde amateurfotograaf. Qua capaciteiten is de Sony A7RII een 'zwaargewicht" die gemakkelijk kan wedijveren met de duurdere fullframe-spiegelreflexcamera's, die op de markt te koop zijn.

Pluspunten

• de hanteerbaarheid en bedieningsgemak
  • het gewicht, wat bij lange wandelingen fijn is
  • de applicatiemogelijkheden
  • de afstandbediening met de IPhone
  • De transfer met de Iphone en computer

Minpunten

• de batterijen zijn snel leeg
  • de gebruiksaanwijzing had uitgebreider mogen zijn

Chris Dick 12-08-2017

Super camera met simpele bediening, menu in het Nederlands

Gun jezelf eens een topcamera ! Sony is weer helemaal terug in fotoland met zijn alpha7-reeks. De Sony a7R (met de R van resolutie-whaw!) en vooral deze mark 2 ofte M2 is een aanrader, trust me.
Samen met mijn Sony RX100 (een kleine duiveltje doet al) heb je alles bij de hand voor alleen maar geslaagde foto's op vakantie en erbuiten. Aan verschillende lenzen geen gebrek voor deze Full-Frame; mijn 16-35mm zoom is grandioos en mijn 70-300mm is een all-rounder, met de 24-70mm zoom erbij fotografeer je werkelijk alles wat je maar dromen kan...... Ik wil absoluut nog één van hun makro-lenzen!

Pluspunten

• Helder gebruiksmenu (Nederlands!)
  • Compacte professionele Full-Frame camera
  • Aanvaardbare prijs voor zo'n topcamera
  • Groot assortiment Sony lenzen ( compatibiliteit!)
  • Heldere zoeker voor elke brildrager aanpasbaar

Minpunten

• Extra batterij nodig
  • Verticale grip biedt meer houvast

Luchtfotograaf 07-01-2017

De beste systeem camera op dit moment

Vanwege de zeer hoge kwaliteit eisen die mijn klanten stellen aan de luchtfoto's en videobeelden die ik regelmatig voor hen maak ben ik overgestapt naar de nieuwe Sony A7R Mark 2. De Nikon uitrusting voldeed nog steeds prima maar de nieuwe ontwikkelingen van spiegelloze systeemcamera's spreekt mij buitengewoon aan. Collega's hebben inmiddels al veel ervaring met het Sony A7R systeem opgedaan en zijn héél enthousiast over de resultaten zowel voor de foto alsook voor de video K-4 bestanden. Bij Kamera Express heb ik een mooie deal kunnen maken vanwege het gunstig inruilen van mijn oude spiegelreflex apparatuur. De prijzen van de nieuwe full frame systeem camera's zijn weliswaar pittig maar ik ben buitengewoon blij met deze overstap.