Sony α ILCE-5100L - Reviews

24 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

carlo 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

Camera aangekocht bij Foto Semeins. Foto Semeins heeft naast zijn webshop ook een fysieke winkel in Tiel.
Omdat wij goed advies wilden en de camera ook wilden uitproberen zijn we naar Tiel afgereisd.
Dit was een goede beslissing. Uitstekend geadviseerd en door het uitgebreide assortiment diverse camera's kunnen uitproberen.
Uiteindelijk gekozen voor de systeemcamera Sony A5100 incl. telelens.
Wat een fijne camera. Mooie scherpe foto's en veel extra's, zoals wifi en een kantelbaar scherm. Wel is de telelens relatief zwaar, in verhouding tot de camera.

Björn4 25-04-2015 Product kwartaal in bezit

de camera is een uitstekend toestel voor beginners waaronder mezelf. de interface is gemakkelijk te gebruiken en enkele camera instellingen kunnen handmatig worden gewijzig, dus ideaal om fotografie te leren.

de camera is heel klein (voor dergelijke met wisselbare lens), dus ook een stuk gemakkelijker te dragen

foto's komen heel goed uit en scherp.

Yifan Zhang 05-04-2015 Product maand in bezit

It's a really good camera, I really love it. It has a very nice appearance and it is really portable.

ilonavb 30-03-2015 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze camera twee maanden geleden gekocht. Heb zitten twijfelen tussen de a5100 en a6000. Gezien het geringe verschil in kwaliteit tussen beide camera's, het prijsverschil en het handige kantelscherm uiteindelijk voor de a5100 gekozen. Tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. De camera heeft enorm veel opties en ik ben er nu goed eigen aan. Een uitstekende camera met geweldige fotokwaliteit naast mij Nikon D5100.

Wouws 09-03-2015 Product paar weken in bezit

Hele fijne camera met ontzettend veel gebruiksgemak. Je kan eenvoudig goede fotos maken maar ook zelf achter het stuur stappen en creatief aan de slag! Ik heb zojuist de telezoom lens bijgekocht en ben daar ook weer heel tevreden over. Hele scherpe foto's ook bij beperkt licht!

eline213 09-03-2015 Product maand in bezit

The tilt-able screen is great for selfies and it works great under low light environment. Focus is also very good.

Job82 07-03-2015 Product maand in bezit

Ik heb de camera nu een maand en hij bevalt goed. De kwaliteit van de foto's is erg goed, ook bij weinig licht. Je kunt de automatische stand gebruiken, maar het is ook mogelijk alles handmatig in te stellen. De camera bevat hiervoor een handige helpfunctie die je een uitleg over elke instelling geeft.

Filmen werkt ook goed. De camera heeft goede microfoons wat een goed geluid oplevert. Helaas is het zoomgeluid van de lens hierdoor ook hoorbaar.

Na het installeren van de Sony app op je telefoon is het erg gemakkelijk om foto's van de camera naar je telefoon te kopiëren.

Bzrk 05-03-2015 Product maand in bezit

7,4
Pluspunten: zeer snelle focus en goede burstmodus. Foto's lijken bijna altijd te lukken. Feature om foto's scherp te stellen door het scherm aan te raken werkt prettig. Ook leuk om foto's direct in de gratis Sony cloud te kunnen uploaden.

Ik vind de menustructuur niet altijd even duidelijk. Even snel wisselen van shooting modus gaat (nog) niet zo makkelijk. Ook vreemd dat het menu niet genavigeerd kan worden met de touchscreen.

Bij het bekijken van foto's op de camera kan het touchscreen ook niet worden gebruikt. Roteren van foto's gebeurt niet automatisch (in ieder geval niet by default).

tomclaassens 04-03-2015 Product kwartaal in bezit

Mooi compact formaat met de foto kwaliteit van een grote camera, Bediening is goed, mogelijkheden zijn erg uitgebreid. Reactietijd is geweldig! Ik maak de mooiste moment opname`s als nooit tevoren. Via wifi naar de TV streamen is ideaal (mits TV wifi heeft) Ben er erg tevreden mee.

FotoMaster 03-03-2015 Product kwartaal in bezit

Kwaliteit foto:
Perfect voor zo'n kleine camera tegen een spiegelreflex aan
Mogelijkheden:
De camera is voor zien van de nieuwste snufjes zoals wifi apps welke vanaf je telefoon te bedienen zijn.
Gebruikers gemak.
De standaard funcionaliteiten zijn direct te benaderen en duidelijk zoals zoom en menu en terug kijken van foto's.
Vormgeving
Hij is heel handig klein maar toch goed beet te houden met je handen. De grootte is vooral doorslag gevend.
Hij maakt spiegel reflex kwaliteit fotos terwijl hij maar een kwart weegt en een derde van het formaat van een gemiddelde spiegelreflex is
Degelijk heid
Het flitsertje voelt niet echt degelijk aan.

KeyMasterAniel 03-03-2015 Product maand in bezit

Geweldig toestel.
ik heb het toestel nu een maand en er is een groot verschil tussen deze A5100 en de oude nex toestellen.
nl. de foto stabilisatie is heel erg verbetert.
Ik kan het toestel nu an mijn zoontje(7 jaar) geven en hij maakt er goede foto's mee.
Verder is de remote app geweldig om te filmen en om foto's mee te maken.

Ik ben zeer tevreden over mijn toestel Sony A5100

MarkdeRoo 02-03-2015 Product paar weken in bezit

Mooie systeemcamera, compact. Veel mogelijkheden voor instellingen, aperture, belichting, sluitertijd, focus. Wifi ondersteuning voor delen foto's en handige app voor afstandsbediening via smartphone.

Enige overweging voor de betere amateurfotograaf is de keuze voor een full-frame of model met digitale zoeker. Uitgezonderd deze twee opties alles wat men zich kan wensen.

florisssss 02-03-2015 Product maand in bezit

Super camera!
De wifi koppeling werkt ideaal met ipad en GSM.
Mis alleen de mogelijkheid om externe fliters of microfoon aan te sluiten.

Effectos 02-03-2015 Product maand in bezit

Zeer tevreden over de eenvoudige bediening en kwaliteit foto's. Met filmen ben ik nog aan het experimenteren, maar echt een verademing na mijn Canon S90. Aanrader!

M.J. Eenkhoorn 02-03-2015 Product paar weken in bezit

Complete, compacte camera met veel mogelijkheden. Erg gebruiksvriendelijk en de WIFI functie is enorm handig om foto's te delen met andere apparaten. Tot nu toe alleen maar positief over deze aankoop!

chichichi 02-03-2015 Product maand in bezit

The product looks good and can satisfy different needs of different levels.
It is very easy to get on to use. And in all kinds of environment it can work well.

deingrid 02-03-2015 Product maand in bezit

Ik heb de Sony nu een maand in mijn bezit en ben erg tevreden. De kwaliteit van de foto's zijn zeer goed en ook de mogelijkheden zijn uitgebreid. Door de vele mogelijkheden duizelt het in het misschien wel een beetje, dus daar moest ik wel even aan wennen en me even in verdiepen. Vormgeving en degelijkheid zijn ook helemaal prima. Erg fijne, compacte camera.

Vibhor 01-03-2015 Product paar dagen in bezit

I am very happy with my purchase of Sony Alpha 5100. The picture quality is very good and the product is exactly what I was looking for. A camera that takes very good pictures and is still not very bulky like the SLRs. Proud to own Sony Alpha 5100 :)

Hansels14 26-02-2015 Product kwartaal in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk toestel voor een beginnende fotograaf. Je kunt geheel automatisch fotograferen maar ook zelf het toestel instellen.

Mouad Batata 26-02-2015 Product maand in bezit

Leuke toestel. Maakt mooie foto's. Als beginner is het wel even zoeken hoe alles werkt. .