Sony α ILCE-7K - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Friezenburg 17-01-2018

Gewicht een verademing en perfecte beeldkwaliteit

Heb een Nikon full frame met lichtgevoelige lenzen (2,8) en dan heb je veel gewicht mee te nemen. Dus op zoek gegaan naar een full frame camera die minimaal dezelfde beeldkwaliteit kon leveren maar lichter zou zijn en goed in de hand zou liggen. De zoektocht is geëindigd bij de sony. Een lichte, compacte, lichtgevoelige en snelle camera die haarscherpe foto's kan nemen en die ik veel ga uitlaten.

Pluspunten

• Vormgeving: ligt goed in de hand
  • Lens 24-70 goed bereik.
  • Compact
  • Beeldresultaten bij slechte lichtomstandigheden
  • Snel

Minpunten

• Accu alleen te laden via camera

Diana 31-12-2017

Ligt fijn in de hand

Ik wilde graag een full-frame camera, maar eentje die niet zo zwaar is.
De Sony a7 is echt een zeer prettige camera, snel, mooie foto's, makkelijk te bedienen en aangenaam in gewicht, zeker voor mensen die een zwaardere camera niet goed vast kunnen houden.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • mirrorless
  • lifeview
  • mooie foto's

Petra 31-12-2017

Fijne camera, duidelijk menu, super scherpe foto's!

Is als vervanging voor mijn Samsung nx 300. Camera heeft dezelfde mogelijkheden plus nog een aantal extra's.
Ben super tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Heeft een duidelijk scherm
  • menu goed te begrijpen

Mark 16-12-2017

Fullframe

Van een Nikon D7000 over gegaan naar de Sony A7. De twijfel die ik had is weggenomen door een rondje foto's te maken in de stad. De kwaliteit van de twee camera's is niet te vergelijken waarbij de Sony A7 met kop en schouders boven mijn Nikon uit steekt. De Sony geeft meer kleur weer en de foto's zijn realistischer dan bij de Nikon waar de foto's vaak wat vlak/flets zijn.

De 50mm 1.8 is in bestelling en ik kan niet wachten tot die binnen is!

Pluspunten

• Scherpte
  • Kleuren
  • Kantelbaar scherm
  • Sensor

Annemarie 30-11-2017

Goede grip, makkelijk in gebruik, alle gewenste functies

Ooit ben ik begonnen met Minolta en nu na meerdere uitstapjes terug bij Sony, dat Minolta heeft overgenomen. De full-frame die ik zo graag wilde voor de prijs die ik kan betalen. Alles handmatig instelbaar, geen onnodige frutsels die ik toch niet gebruik, prachtig beeld, makkelijk te bedienen, supersnel, uiteraard volledig handmatig instelbaar, maar ook voorkeuzes, stuk lichter van gewicht dan spiegelreflex. Toestel ligt goed in de hand, prima grip. Een feest om mee te mogen werken.

Pluspunten

• uitgebreide mogelijkheden
  • makkelijk te bedienen menu
  • snelheid!
  • kantelbaar scherm
  • handig geplaatste knoppen

Minpunten

• krijg niets bedacht

Joery 25-11-2017

Geweldige camera!

Ik heb de camera aangeschaft voor school, en ben uitermate tevreden tot nu toe!
De full frame censor, op zo'n kleine body is geweldig!!

Pluspunten

• Full frame sensor
  • Kleine body

Arnold 29-09-2016

Accu niet zo best

Instelingen moeilijk krijg geen hulp ondersteuning ingesteld WiFi naar smart phone gaat wel naar pc gaat niet draadloos Tv draadloos afspelen werkt ook niet Sony gebeld en kreeg te horen zoek het maar uit dit verwacht je niet van €1500,- jammer wel mooie foto's

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Full frame

Minpunten

• Geen ned. Gebruiksaanwijzing
  • Weinig lenzen
  • Instelingen valt niet mee

Camera Nomad 20-03-2015
  • Product maand in bezit

De beeldkwaliteit van de camera is echt goed. Mooie kleuren. Zelfs wanneer het donker is fotografeert/filmt hij met een hoge iso nog steeds goed. In gebruik is de camera makkelijk naar je eigen hand te zetten door de drie in te stellen functieknoppen (c1, c2, c3). Wel merk ik dat de aparte record knop voor video soms nog wat moeilijk te vinden is, zou handiger zijn als het filmen ook in werking zou kunnen worden gesteld door de ontspanknop in te drukken. Verder is de camera robuust, maar licht, en daarom prettig om overal mee naar toe te nemen. Hij is zelfs spatwaterdicht, dus regen is geen probleem. Voor de camera althans...

RJVW78 04-03-2015

Kwaliteit van de foto's is zelfs met de kitlens erg goed.
Camera bied erg veel mogelijkheden (misschien wel tè veel). En is uit te breiden met apps.

Camera ligt lekker in de hand en de knopppen zijn naar eigen wens in te delen.

Het enige wat mij tegenvalt is het ontbreken van een externe oplader. Opladen van de batterij dient te gebeuren door het aansluiten van een usb- kabel.

Wat mij betreft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

Hzp 03-03-2015
  • Product maand in bezit

Ik herinner me nog onze eerste kleuren TV uit 1972. Een sony trinitron. Een kleintje met een prachtig beeld, uitstekend te bedienen,zeer handzaam door goed handgrepen, twee antennes en: niet kapot te krijgen.
Dat heette destijds “solid State”.
Nu, 43 jaar later m,n eerste FF camera. De sony A7. Ook een kleintje met een prachtig beeld, uitstekend te bedienen, goede handgreep en WiFi ipv antennes.
Of ie ook “Solid Sate” is weet ik nog niet. Heb ‘m pas een maand. Maar ik heb goede hoop.

virgil1969 01-03-2015

Gezien de mogelijkheden icm de full frame sensor de beste prijs kwaliteitverhouding. Het loont echt de moeite om de tijd te nemen en alle mogelijkheden en opties te leren kennen.

Yao Tang 19-02-2015

7,6
I have used many Sony products include cameras and laptops. Sony alpha 7 is the ideal camera I am looking for. The most attractive part is full frame photo and is able to use the adapter ring to change canon lenses. All in all, it is a good camera.

roefderoever 19-02-2015

Zeer goede, en compacte fotocamera met Full Frame sensor. Samen met de kitlens maakt deze camera uitstekende foto's, ook in de moeilijkste omstandigheden (weinig licht, veel contrast). Auto focus is vlot, maar niet zo snel als een DSLR camera dus voor actiefotografie is de A7 minder geschikt (dan ben je beter af met de Sony A6000). Groot voordeel van de Sony mirrorless camera's is dat je met goedkope adapters zo ongeveer alle soorten oude lenzen kunt gebruiken. Ik heb bij mijn A7 nog een oude Pentax 50mm f1.7, een Panagor 24mm f2.5 en een Minolta MD 135mm f2.8 lens. Deze kosten slechts een paar cent, en werken uitstekend.

Matholar 19-02-2015
  • Product maand in bezit

Na m'n zware spiegelreflex een lichtgewicht camera die qua prestaties niet onderdoet. Op sommige mogelijkheden zelfs beter.

BobC1963 19-01-2015

Kleine en handzame camera met een van de beste full-frame sensors op de markt. Het is een mirakel dat alles in zo'n kleine camera past. De camera is perfect geschikt om te gebruiken met de lenzen uit de vorige eeuw. Door de elektronische viewfinder gaat het handmatig scherpstellen perfect; zeker met behulp van de ingebouwde hulpmiddelen.
Het fotograferen geeft nu weer het 'gevoel' dat ik vroeger had met een analoge spiegelreflex camera in de jaren 80.
De fotobestanden die de camera levert kunnen goed bewerkt worden met de bekende applicaties.

JRH1234 10-01-2015

Ik heb de Sonu A7 nu 2 weken in mijn bezit. De kwaliteit van de foto´s, zelfs met de kit lens, is erg god. Zelfs bij weinig licht kun je nog mooie foto´s maken. Belangrijkste reden voor mij om de A7 te kopen was de full frame sensor in combinatie met de compactheid en het gewicht van de camera. Het is knap dat Sony zoveel kwaliteit en functionaliteit in een kleine en lichte behuizing heeft kunnen krijgen. Enige kritische punt is het ontbreken van een flitser, deze dien je los bij te kopen. Daarnaast is het E mount lensaanbod nog wat klein. Ga er echter vanuit dat dit komende jaar verder uitgebouwd wordt.

Overall ben ik tot op heden zeer tevreden over mijn nieuwe Sony A7 met de kitlens.

kreeftje61 06-01-2015

7,4
eerst had ik een Sony alpha 350.
Deze nieuwe camera is toch erg wennen omdat het instellen toch weer heel anders gaat. Wat een nadeel is . ik kan niet met fotoshop elements 11 werken want het formaat raw is weer anders dan van de alpha 350. De bijgeleverde software heeft veel minder mogelijkheden. en er zijn nog erg weinig lenzen op de markt.

robert_2 01-01-2015

De Sony A7k is een prachtig toestel, dat meekomt met de top DSLR camera's. Echter wil ik deze Sony daarmee nog niet vergelijken omdat het huidige niveau DSLR erg hoog ligt. De afbeelding kwaliteit is erg hoog, mits deze in de RAW stand staat. De Jpeg zijn wat minder scherp, er komt een soort textuurlaag overheen.

De sterke punten van deze camera zijn zijn lage gewicht, degelijke bouw & elektronische viewfinder. De viewfinder reageert snel en is zeer lichtgevoelig, wat fotograferen in donkere omstandigheden mogelijk lijkt, hoewel de AF er wel duidelijk meer moeite mee heeft in donkere omstandigheden.
De sony A7 als systeemcamera is afhankelijk van een liveview omgeving, wat prettig is omdat er ook twee opties in zitten om exact te kunnen focusseren: focus Peaking en een zoom functie.

Wennen: door zijn kleinere formaat zijn de bedieningsknoppen wat klein en willekeurig gegroepeerd aan de rechterzijde. Alles is aanwezig en te veranderen, met wat aandacht zijn er prettige combinaties te maken. Een gevaar zit hem wel dat je heel eenvoudig onbewust instellingen kunt wijzigen.

De A7 heeft in tegenstelling tot de A7r een elektronische sluiter bij starten van de belichting, wat de A7 een snellere response geeft. Ik denk dat tijdens het uitlezen van de sensor deze nog licht gevoelig is en er een sluitermechanisme aanwezig is. Wat een aanwezige tik geluid geeft, wat je weer niet verwacht bij een spiegel-loze camera.

De A7 is een prettig toestel, met prima afbeeldingskwaliteit. compleet in het basis pakket, opties kun je bijkopen via de wifi verbinding in de applicatie menu. Voor deze prijsklasse mogen de aangeboden opties wel standaard zijn toegevoegd. NSC is nog praktisch beperkt maar wel leuk. Gebruik en verbinding via wifi kan sneller. Bij een volgende software release zou een ingebouwde help functie zeer welkom zijn.

Henk Zwaal 31-12-2014
  • Product maand in bezit

De camera is zeer degelijk uitgevoerd en geeft zeer scherpe beelden.De plaatsing van de backfocusbutton is een beetje ongelukkig.Moeilijk te vinden met de duim.Zelf had ik nogal wat problemen met de toepassing van de software,maar dat komt vermoedelijk doordat ik al een dagje ouder ben,78 jaar.
Verder een fantastische fullframecamera,lichter van gewicht en compacter dan een DSLR.

Timur 17-12-2014

Hele goede camera, klein, licht en maakt hele mooie foto's. Ik ben heel erg tevreden mee. Full frame in een klein pakketje.Vroeger had ik een DSLR camera, zwaar, groot en onhandig. Dit is mijn eerste spiegelloze camera
en ik vind de elektronische zoeker veel beter dan een optische vooral om handmatig scherp te stellen.
Dat maakt de handmatig scherpstellen echt een plezier, zelfs makkelijker dan met film camera's en ik heb veel manueel focus lenzen.
Eigenlijk mijn enige aanmerking is dat de shutter button voor mij iets verder naar voren geplaatst zou mogen zijn. In de A7II is dit al verbeterd.
Over de autofocus mogelijkheden van de camera kan ik niets zeggen, want dit gebruik ik nooit.