Sony α ILCE-7K - Reviews

Inclusief objectief
Filmen in full hd

Arnold 29-09-2016 Product paar maanden in bezit

Accu niet zo best

Instelingen moeilijk krijg geen hulp ondersteuning ingesteld WiFi naar smart phone gaat wel naar pc gaat niet draadloos Tv draadloos afspelen werkt ook niet Sony gebeld en kreeg te horen zoek het maar uit dit verwacht je niet van €1500,- jammer wel mooie foto's

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Full frame

Minpunten

• Geen ned. Gebruiksaanwijzing
  • Weinig lenzen
  • Instelingen valt niet mee

Camera Nomad 20-03-2015 Product maand in bezit

De beeldkwaliteit van de camera is echt goed. Mooie kleuren. Zelfs wanneer het donker is fotografeert/filmt hij met een hoge iso nog steeds goed. In gebruik is de camera makkelijk naar je eigen hand te zetten door de drie in te stellen functieknoppen (c1, c2, c3). Wel merk ik dat de aparte record knop voor video soms nog wat moeilijk te vinden is, zou handiger zijn als het filmen ook in werking zou kunnen worden gesteld door de ontspanknop in te drukken. Verder is de camera robuust, maar licht, en daarom prettig om overal mee naar toe te nemen. Hij is zelfs spatwaterdicht, dus regen is geen probleem. Voor de camera althans...

RJVW78 04-03-2015 Product paar weken in bezit

Kwaliteit van de foto's is zelfs met de kitlens erg goed.
Camera bied erg veel mogelijkheden (misschien wel tè veel). En is uit te breiden met apps.

Camera ligt lekker in de hand en de knopppen zijn naar eigen wens in te delen.

Het enige wat mij tegenvalt is het ontbreken van een externe oplader. Opladen van de batterij dient te gebeuren door het aansluiten van een usb- kabel.

Wat mij betreft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

Hzp 03-03-2015 Product maand in bezit

Ik herinner me nog onze eerste kleuren TV uit 1972. Een sony trinitron. Een kleintje met een prachtig beeld, uitstekend te bedienen,zeer handzaam door goed handgrepen, twee antennes en: niet kapot te krijgen.
Dat heette destijds “solid State”.
Nu, 43 jaar later m,n eerste FF camera. De sony A7. Ook een kleintje met een prachtig beeld, uitstekend te bedienen, goede handgreep en WiFi ipv antennes.
Of ie ook “Solid Sate” is weet ik nog niet. Heb ‘m pas een maand. Maar ik heb goede hoop.

virgil1969 01-03-2015 Product paar weken in bezit

Gezien de mogelijkheden icm de full frame sensor de beste prijs kwaliteitverhouding. Het loont echt de moeite om de tijd te nemen en alle mogelijkheden en opties te leren kennen.

Yao Tang 19-02-2015 Product maand in bezit

7,6
I have used many Sony products include cameras and laptops. Sony alpha 7 is the ideal camera I am looking for. The most attractive part is full frame photo and is able to use the adapter ring to change canon lenses. All in all, it is a good camera.

roefderoever 19-02-2015 Product paar weken in bezit

Zeer goede, en compacte fotocamera met Full Frame sensor. Samen met de kitlens maakt deze camera uitstekende foto's, ook in de moeilijkste omstandigheden (weinig licht, veel contrast). Auto focus is vlot, maar niet zo snel als een DSLR camera dus voor actiefotografie is de A7 minder geschikt (dan ben je beter af met de Sony A6000). Groot voordeel van de Sony mirrorless camera's is dat je met goedkope adapters zo ongeveer alle soorten oude lenzen kunt gebruiken. Ik heb bij mijn A7 nog een oude Pentax 50mm f1.7, een Panagor 24mm f2.5 en een Minolta MD 135mm f2.8 lens. Deze kosten slechts een paar cent, en werken uitstekend.

Matholar 19-02-2015 Product maand in bezit

Na m'n zware spiegelreflex een lichtgewicht camera die qua prestaties niet onderdoet. Op sommige mogelijkheden zelfs beter.

BobC1963 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Kleine en handzame camera met een van de beste full-frame sensors op de markt. Het is een mirakel dat alles in zo'n kleine camera past. De camera is perfect geschikt om te gebruiken met de lenzen uit de vorige eeuw. Door de elektronische viewfinder gaat het handmatig scherpstellen perfect; zeker met behulp van de ingebouwde hulpmiddelen.
Het fotograferen geeft nu weer het 'gevoel' dat ik vroeger had met een analoge spiegelreflex camera in de jaren 80.
De fotobestanden die de camera levert kunnen goed bewerkt worden met de bekende applicaties.

JRH1234 10-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb de Sonu A7 nu 2 weken in mijn bezit. De kwaliteit van de foto´s, zelfs met de kit lens, is erg god. Zelfs bij weinig licht kun je nog mooie foto´s maken. Belangrijkste reden voor mij om de A7 te kopen was de full frame sensor in combinatie met de compactheid en het gewicht van de camera. Het is knap dat Sony zoveel kwaliteit en functionaliteit in een kleine en lichte behuizing heeft kunnen krijgen. Enige kritische punt is het ontbreken van een flitser, deze dien je los bij te kopen. Daarnaast is het E mount lensaanbod nog wat klein. Ga er echter vanuit dat dit komende jaar verder uitgebouwd wordt.

Overall ben ik tot op heden zeer tevreden over mijn nieuwe Sony A7 met de kitlens.

kreeftje61 06-01-2015 Product maand in bezit

7,4
eerst had ik een Sony alpha 350.
Deze nieuwe camera is toch erg wennen omdat het instellen toch weer heel anders gaat. Wat een nadeel is . ik kan niet met fotoshop elements 11 werken want het formaat raw is weer anders dan van de alpha 350. De bijgeleverde software heeft veel minder mogelijkheden. en er zijn nog erg weinig lenzen op de markt.

robert_2 01-01-2015 Product paar weken in bezit

De Sony A7k is een prachtig toestel, dat meekomt met de top DSLR camera's. Echter wil ik deze Sony daarmee nog niet vergelijken omdat het huidige niveau DSLR erg hoog ligt. De afbeelding kwaliteit is erg hoog, mits deze in de RAW stand staat. De Jpeg zijn wat minder scherp, er komt een soort textuurlaag overheen.

De sterke punten van deze camera zijn zijn lage gewicht, degelijke bouw & elektronische viewfinder. De viewfinder reageert snel en is zeer lichtgevoelig, wat fotograferen in donkere omstandigheden mogelijk lijkt, hoewel de AF er wel duidelijk meer moeite mee heeft in donkere omstandigheden.
De sony A7 als systeemcamera is afhankelijk van een liveview omgeving, wat prettig is omdat er ook twee opties in zitten om exact te kunnen focusseren: focus Peaking en een zoom functie.

Wennen: door zijn kleinere formaat zijn de bedieningsknoppen wat klein en willekeurig gegroepeerd aan de rechterzijde. Alles is aanwezig en te veranderen, met wat aandacht zijn er prettige combinaties te maken. Een gevaar zit hem wel dat je heel eenvoudig onbewust instellingen kunt wijzigen.

De A7 heeft in tegenstelling tot de A7r een elektronische sluiter bij starten van de belichting, wat de A7 een snellere response geeft. Ik denk dat tijdens het uitlezen van de sensor deze nog licht gevoelig is en er een sluitermechanisme aanwezig is. Wat een aanwezige tik geluid geeft, wat je weer niet verwacht bij een spiegel-loze camera.

De A7 is een prettig toestel, met prima afbeeldingskwaliteit. compleet in het basis pakket, opties kun je bijkopen via de wifi verbinding in de applicatie menu. Voor deze prijsklasse mogen de aangeboden opties wel standaard zijn toegevoegd. NSC is nog praktisch beperkt maar wel leuk. Gebruik en verbinding via wifi kan sneller. Bij een volgende software release zou een ingebouwde help functie zeer welkom zijn.

Henk Zwaal 31-12-2014 Product maand in bezit

De camera is zeer degelijk uitgevoerd en geeft zeer scherpe beelden.De plaatsing van de backfocusbutton is een beetje ongelukkig.Moeilijk te vinden met de duim.Zelf had ik nogal wat problemen met de toepassing van de software,maar dat komt vermoedelijk doordat ik al een dagje ouder ben,78 jaar.
Verder een fantastische fullframecamera,lichter van gewicht en compacter dan een DSLR.

Timur 17-12-2014 Product paar weken in bezit

Hele goede camera, klein, licht en maakt hele mooie foto's. Ik ben heel erg tevreden mee. Full frame in een klein pakketje.Vroeger had ik een DSLR camera, zwaar, groot en onhandig. Dit is mijn eerste spiegelloze camera
en ik vind de elektronische zoeker veel beter dan een optische vooral om handmatig scherp te stellen.
Dat maakt de handmatig scherpstellen echt een plezier, zelfs makkelijker dan met film camera's en ik heb veel manueel focus lenzen.
Eigenlijk mijn enige aanmerking is dat de shutter button voor mij iets verder naar voren geplaatst zou mogen zijn. In de A7II is dit al verbeterd.
Over de autofocus mogelijkheden van de camera kan ik niets zeggen, want dit gebruik ik nooit.

rramsahai 09-12-2014 Product paar weken in bezit

Goede camera. Super snel en licht met dezelfde (zelfs betere) functies dan een grotere spiegelreflex camera.
Qua vormgeving heb ik geen mooiere camera gezien.
Mogelijkheid tot het plaatsen van andere soort lenzen.

Kortom een goed apparaat om scherpe en mooie foto's mee te schieten.

JH1945 04-12-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb tot nu met een camera met APS-C sensor gewerkt.
Door het vergelijken van de RAW files van mijn oude camera met deze Sony A7 valt je pas goed de kwaliteit op. De mogelijkheid om favoriete functietoepassingen voor te programmeren op speciaal daarvoor aangebracht knoppen is hhel prettig.

P. Erf 17-11-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze camera nu een anderhalve week in mijn bezit. Even wennen na een Canon EOS. Wat een gemak in bediening, alles dicht bij de hand. Het enige minpuntje wat ik kan vinden is de ontspanknop, die zit niet echt makkelijk. Wellicht is die te ruilen met de plek van de voorste instelknop. Het toestel geeft mooie heldere beelden en werkelijk schitterende kleuren. Ik ben een tevreden gebruiker

Marcovh 15-06-2014 Product paar weken in bezit

Ik had het geluk om om via Kieskeurig de Sony A7K 2 weken lang te kunnen testen. De A7 is een full frame camera voor de gevorderde of professionele fotograaf. Ben je niet helemaal bekend met alle in en outs van het fotograferen dan is deze Sony wellicht iets teveel van het goede.

De eerste dagen in gebruik had ik wat moeite om mijn weg te vinden door de verschillende menu's en functies. Zoals dat wel vaker voorkomt bij Sony toestellen zijn sommige menu's en schermen niet vanzelfsprekend. Eenmaal de weg gevonden kun je het toestel letterlijk eindeloos tweaken en instellen naar je eigen inzicht. Ook kun je verschillende apps downloaden voor extra functionaliteit.

Ik was met name verrast door de foto kwaliteit welke ook bij weinig licht condities zeer goed is. Met de ISO instelling op auto kan er in principe weinig misgaan. Op deze Sony zit geen ingebouwde flitser als je de externe flitser even niet wilt gebruiken, echter dat was voor mij geen gemis bij gemiddeld gebruik.

Na een tijdje gewerkt te hebben met alle manuele instellingen kon ik niet nalaten om ook eens wat foto te maken met de automatische instelling. Voor de echte foto die hard wellicht vloeken in kerk, echter de resultaten waren zeker niet slecht. Het enige wat mij stoort bij fotograferen in de auto stand in extreme kleur verzadiging. Vooral groen en paars spatten van je foto af.

Na de goede fotokwaliteit en weinig ruis bij extreme omstandigheden zijn de het gewicht en de zeer compacte afmetingen de grote troef voor deze full frame topper. Vooral gebruikers van gelijkwaardige toestellen staan versteld van het verschil.

Ben je een gevorderde hobby fotograaf of werk je (semi) professioneel, dan zal deze camera zeker aan een groot aantal van je wensen voldoen. Het voordeel van compacte afmetingen en lage gewicht ervaar je elke dag. Ga je bij aanschaf te uitbundig aan de slag met Sony accessoires dan kan de prijs aardig oplopen. Even goed vergelijken dus.

5.18.9.11 12-06-2014 Product paar dagen in bezit

Camera met veel mogelijkheden en goede kwaliteit van foto's.

Gebruiksgemak voor de basis is erg goed, kost weinig moeite om de basis onder de knie te krijgen. Nadeel is de applicaties die er zijn voor allerlei effecten en opties voor de foto's. Die zijn niet altijd even makkelijk te bedienen, soms wat ingewikkeld.

Verder vind ik het een mooie camera, stijlvol gemaakt, beetje retro en ligt erg fijn in de hand. Materiaal voelt stevig en robuust aan.

rdupre 12-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ook ik heb deze camera mogen testen voor Kieskeurig.
Voor de wat meer ervaren fotografen is dit een mooi alternatief voor als je niet wil sjouwen met een zware DSLR.
Het menu is even wennen, vooral als je een DSLR gewend bent.
Zoals al eerder vermeld door mijn test collega's komt de camera het best tot zijn recht door in RAW te schieten. deze files zijn van top kwaliteit en zeer goed te bewerken.

JPEGS kunnen door over processing een waterverf achtig effect krijgen.
RAW files hebben beeldformaat van 3:2, dus voor de mensen met bijvoorbeeld een MAC, die het hele scherm, 16:9, willen benutten, zonder zwarte balken aan de zijkant is de Fuji XE2 misschien een beter alternatief vanwege zijn top JPEGS.
JPEGS zijn in elk beeld formaat in te stellen.

Ruis is absent tot iso 6400, wat wel te verwachten is bij een full frame camera.
De camera heeft echter wel moeite met scherp stellen in donkere situaties.
Film kwaliteit en de audio opnamen zijn zonder meer goed.

Er zit geen externe lader bij, de camera moet in zijn geheel aan het infuus, en dat is geen voordeel.
Er is nu wel dankzij EBAY een externe lader te koop.

De kwaliteit van de Lenzen is zonder meer goed, alleen het aanbod is wat vreemd.