Nikon 1 J3 + 1 NIKKOR VR 10-30mm

Olympus OM-D E-M10 Mark II + M.ZUIKO ED 14-42mm

9,0 (2)

vonsje 14-09-2014 Product half jaar in bezit

7,6
Ik heb de J3 nu al zo'n driekwart jaar en ben tevreden. Wat mij echter wel opvalt is dat de camera vrij snel bewogen foto's maakt. Als het wat donkerder wordt dan gooit hij snel de sluitertijd wat langer wat leidt tot bewogen foto's. Ik heb er vaak wel een oplossing voor, ik zet dan in de handmatige stand de sluitertijd vast op zo'n 1/125 en dan gaat het wel goed. Maar in de autostand springt ie vrij snel naar de 1/60 tot 1/30 en dan is de foto vaak bewogen.
Je kunt er prachtige foto's mee maken maar je moet al snel van de automatische stand af en het zelf instellen...

eef53 18-09-2013 Product maand in bezit

9,4
Gemakkelijke en ideale camera met een zeer gebruiksvriendelijk menu.
Ook de speciale menu's doen goed hun werk en geven een goed resultaat, zekers bij de nachtstand.
Ook het wisselen van lenzen gaat snel en gemakkelijk.
Met een druk op de rede knop en je zit in de film modus met een zeer goede kwaliteit .
Al met al een ideale camera voor diegene die een spiegelreflex te groot vind maar toch een goede kwaliteit foto's wil maken.

alievaesen 05-09-2013 Product paar weken in bezit

De Nikon 1 J3 is een gebruiksvriendelijk toestel met veel mogelijkheden en heel duidelijke foto's. Enig nadeel is dat je het fototoestel gelijk moet kopen met de lens. Koop je de lens later, dan krijg je deze niet in dezelfde kleur als het toestel geleverd.

fotokees040 02-09-2013 Product paar weken in bezit

Het is dat ik deze camera nu nog niet lang genoeg in bezit heb maar wat een klasse camera , misschien waren het anders allemaal tienen. Ik heb afgelopen week tijdens een flashmob staan filmen met deze camera en moet zeggen super wat ik er mee gemaakt heb, mooie kleuren en lekker scherp beeld.

Max144 01-09-2013 Product kwartaal in bezit

9,4
Fijne camera, makkelijk lenzen verwisselen en foto's superscherp en altijd goed. Functie beste moment vastleggen werkt heel goed en heeft al heel wat mooie actiefoto's opgeleverd.

rvelten 01-09-2013 Product maand in bezit

9,4
Camera gekocht als vervanging van mijn oude (defecte) Nikon D50 SLR., waarbij ik dacht dat het wennen zou zijn om van spiegel reflex naar een systeem camera over te stappen. Enige waar ik aan moet wennen is dat ik niet meer door de zoeker hoef te kijken. De foto's zijn extreem mooi van de Nikon 1 en de verschillende menuopties geven genoeg mogelijkheden tot creativiteit. In veel gevallen met mooier en beter resultaat dan met de SLR.

Ik heb de Nikon 1 wel uitgebreid met de Nikor 10-100 zoom lens om fatsoenlijk zoom bereik te hebben. Dit zou ik iedereen wel aanraden.

dievanMone 31-08-2013 Product kwartaal in bezit

Fijne compacte camera met de mogelijkheid om snel kwalitatief verrassend goede foto's te maken met de automatische stand, evt. aangepast met b.v. achtergrond vervagen. Anderzijds de mogelijkheid om de tijd te nemen voor creatieve beelden. Erg mooi is ook de slow motion functie en geweldig vind ik de mogelijkheid van het maken van vele beelden per seconde. De camera is razend snel! Ook de kwaliteit van de filmbeelden is prima. Binnen scherpstellen van filmbeelden met tegenlicht gaat wat moeilijker. De camera blijft dan zoeken naar de juiste belichting. De camera is licht en compact en hierdoor ideaal om mee te nemen op wandelvakantie. Ik heb ook luchtfoto's vanuit een chessna genomen die wat kwaliteit betreft evengoed waren dan foto's die ik gemaakt heb met een spiegelreflex. Kortom zeer tevreden met deze aankoop!
Het enige waar ik nog naar zoek is het handmatig opklappen van de flitser. Hoe moet dit?

Disneyfiel 31-08-2013 Product kwartaal in bezit

Een heerlijke camera voor de amateur! Gekozen voor deze camera omdat hij in een zeer korte tijd ontzettend veel foto's kan maken. Op die manier is het mogelijk om net dat ene moment vast te leggen wat jij graag wil. De camera heeft daarnaast nog veel meer mogelijkheden. Mogelijkheden die voor mij niet zo heel interessant zijn. Ik ben niet iemand die daar snel gebruik van maakt. Camera aan, foto maken en weer verder, zullen we maar zeggen.

arnoldvanemmerik 31-08-2013 Product paar weken in bezit

Het is een prachtige camera met een heel mooi uiterlijk. Qua bediening kan ik alleen zeggen gewoon geweldig en niet op de laatste plaats. De kwaliteit van de foto's zijn echt fantastisch! Camera om aan te raden!

willemhk 30-08-2013 Product paar weken in bezit

Vind het gebruik van de camera ook met andere lenzen zeer makkelijk en goed. En de camera is handzaam en makkelijk mee te nemen.

famsimonse 30-08-2013 Product kwartaal in bezit

super fijne camera, makkelijk mee te nemen en makkelijk in gebruik, een echte aanrader dus voor iedereen die overweegt een nieuwe camera aan te schaffen

Jan Nijsen 30-08-2013 Product paar weken in bezit

Gezocht naar een lichte camera die snel foto's achter elkaar kan maken. Keuze viel op de Nikon J3.
Fantastische camera met diverse mogelijkheden. Enige minpuntje is dat het scherm niet draaibaar is.

akoedijk 30-08-2013 Product kwartaal in bezit

Gebruiksgemak vind ik minder met name omdat de camera die klein is toch relatief zwaar is en dan heb je echt het gevoel dat je de camera niet comfortabel kunt vasthouden. Zeker als de grotere lens is aangebracht.

bakkerea 30-08-2013 Product paar weken in bezit

Ik had eerst de Nikon 1 J1 en dat was al een pracht camera. Ik werd nieuwsgierig naar de volgende generatie en heb daarom deze J3 aangeschaft. Ik ben echt onder de indruk van zijn eigenschappen en mogelijkheden. Ik kan dit product echt aanraden !!

pjotr1964 30-08-2013 Product maand in bezit

Mijn enige commentaren zouden zijn dat bij Makro foto's de scherpstelling snel in de problemen komt en dat een hoedje, hoe goedkoop dan ook voor de lens een pre was geweest. Wanneer je nu de lenzen verwisseld houdt je een onbeschermde lens over in je tas. In het verleden leverde Nikon bij de lenzen wel een hoedje. Nu echter met deze specifieke maten van de lenzen die hierbij horen is moeilijk aan een passende hoes te komen. Ik had gezien de degelijkheid van Nikon iets meer van de mogelijkheden verwacht.

janita94 04-08-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Ik heb de camera 2 weken mogen testen namens het testpanel van kieskeurig.nl
Ik was erg tevreden met het gemakkelijke gebruik en de kwaliteit van de foto's. Het is een ideale camera voor iemand die een spiegelreflexcamera eigenlijk te moeilijk vindt, maar toch meer wil dan een gewone compactcamera.
Één van de mooiste dingen van de camera was de creatieve functie. Hiermee kon je onder andere een foto maken met selectieve kleur en een panorama foto.
De camera heeft nog veel meer functies en is echt een aanrader, hij is zijn geld dubbel en dwars waard!

ropalant 31-07-2013 Product paar weken in bezit

goede degelijke camera met zeer veel mogelijkheden,handig in gebruik,batterij voldoet ruimschoots,connectiviteit is uitstekend beeldstabilisatie zeer goed,jammer dat er geen handgrip op zit,flitser mag van mij op de voorkant

bobit 30-07-2013 Product paar weken in bezit

Dankzij kieskeurig.nl testpanel kon ik dit apparaat testen.
Het is kwalitatiefvol product, dat degelijke foto's weergeeft. Het is gebruiksvriendelijk enkel het gebruikersprogramma vergt wat oefening. Het toestel biedt verschillende mogelijkheden, onderandere miniatuur foto, 'trage weergave' en biedt tal van mogelijkheden voor filmopname met zeer goede kwaliteit.Ook de functie 'best moment' vast leggen vind ik een absolute aanrader! Het is een fantastisch toestel dat ik je zeker wil aanraden wil je kwalitatief volle foto's en filmpjes maken!!!

mfy 29-07-2013 Product paar dagen in bezit

Twee weken lang was ik de gelukkige 'eigenaar' van de Nikon 1 J3 omdat ik door Kieskeurig was geselecteerd voor het testpanel.

Het toestel heeft een mooie vormgeving, ziet er degelijk uit en is makkelijk om mee te nemen. Met behulp van de menu's is het toestel eenvoudig te bedienen.

De kwaliteit van de foto's/films (full HD) is zeer goed en de mogelijkheden zijn erg uitgebreid, wat het ook weer heel leuk maakte om het toestel te mogen testen.

De kwaliteit van de gemaakte avondfoto's zijn binnen een bepaald bereik, van goede kwaliteit ondanks de kleine flitser. Een stuk beter dan de foto's die ik met mijn huidige compact camera maak.

De creatieve optie biedt veel mogelijkheden waaronder foto's met kleurfiltering, slowmotion, foto's met effect (zachte foto's), details licht/schaduw en panoramafoto's te maken. Dit is nog maar een kleine opsomming van de mogelijkheden die het toestel biedt.

De bediening van het toestel is eenvoudig ondanks de vele mogelijkheden die het biedt.

Voor iemand die meer wil dan een compact camera maar niet voor een spiegelreflexcamera kiest, is de Nikon 1 J3 een uitstekende keuze.

Wel is het jammer dat de 10-30 mm lens een beperkt bereik heeft. Een verbinding tussen de lensdop en camera was handig geweest en tot slot (klein minpuntje) had Nikon voor een vrolijker muziekje mogen kiezen bij het afspelen van de diashow.

piezeltje 26-07-2013 Product paar weken in bezit

Deze opvallende witte camera bevat 1001 mogelijkheden om met een kleine camera toch een speciale en professionele foto meer te zetten. Door de vele mogelijkheden is het wel even inlezen hoe alles werkt, maar daarna heb je wel kwaliteit. Ook filmen is voor deze camera geen probleem. Het is een vrij dure camera maar zeker een investering waard.