Tefal FV 5370 - Reviews

stoom
Continue stoom
40 g/min.

Rmeertens 20-10-2015 Product maand in bezit

Ik strijk al 30 jaar met tefal strijkijzers maar dit is m'n laatste vanwege ontevredenheid. stelknop voor instellen temperatuur zit op de verkeerde plek, tijdens een strijkbeurt raak je deze makkelijk aan waardoor deze een andere temperatuur pakt. Ook bij hoogste temperatuur regelmatig druppelen.

Test case 12-10-2015 Product paar weken in bezit

5,7
Na een goede Philips die na 10 jaar de geest gaf heb ik voor deze Tefal gekozen op basis van de reviews. Na 2 weken kan ik stellen dat het geen beste keuze is gebleken. Het apparaat strijkt ronduit slecht geeft zeer onregelmatig stoom af. Ook de stoomregelaar werkt slecht. Bij het rechtop zetten pruttelt het strijkijzer irritant en is daadoor ook luidruchtig. De powerzone knop wordt regelmatig tijdens strijken ongewenst ingedrukt (zit precies in de greep waardoor deze vaak per ongeluk wordt ingedrukt.
Geen aanrader dus

ArjanNikon 31-07-2015 Product jaar of meer in bezit

4,7
Ik heb dit apparaat ruim twee jaar in mijn bezit. Het strijkt prima. Als hij het doet. Want inmiddels heeft hij de geest gegeven. Ik was aan het strijken, werd even afgeleid door een mailtje. Nadat ik dit mailtje had afgehandeld, wilde ik verder gaan. Ik had het strijkijzer keurig op zijn rug geplaatst. Toen ik het oppakte en verder ging, merkte ik dat het heel erg vreemd ging. De strijkplaat was helemaal afgekoeld en op de plaats waar ik het strijkijzer had neer gezet, was het helemaal nat geworden. En wat ik ook probeerde, het strijkijzer wilde niet meer warm worden.
Nu had ik wel vaker last van lekkage's. Het viel mij ook op dat als ik klaar was met het strijken en het waterreservoir was nog (deels) gevuld, ik bij de volgende strijkbeurt het waterreservoir weer helemaal moest vullen. Waar was het water gebleven?? En ook tijdens het strijken merkte ik dat ik af en toe water verloor.
Omdat ik het apparaat nog maar 2 jaar en 4 maanden in mijn bezit heb, wilde ik het laten repareren. Kom ik tot de ontdekking dat de winkel waar ik hem heb gekocht niet meer bestaat. Vervolgens via de website van Tefal kwam ik bij Groupe Seb terecht. Daar kwam ik tot de conclusie dat het geen nut meer heeft om het strijkijzer nog op te sturen. De uiterst vriendelijke dame, dat wel, kon mij geen coulance garanderen. Dat was afhankelijk van de bevindingen van de technische dienst. En de reparatie- en verzendkosten komen zeer waarschijnlijk uit boven het bedrag dat ik er destijds voor had betaald. Kortom, je kunt beter een nieuwe kopen. Uitermate frustrerend. Die nieuwe, dat wordt geen Tefal meer. Tefal heeft zichzelf goed voorzien van de beruchte 'Tefal-laag': de klachten glijden mooi van ze af!!

dream123 16-04-2014 Product kwartaal in bezit

5,3
met 3 maanden in gebruik spontaan gestopt met alles en gaan water lekken. verder wel prettig in gebruik geweest toen het nog prima deed.

robbertje58 26-07-2013 Product paar dagen in bezit

Naar aanleiding van alle goede berichten hier bij kieskeurig, ook dit strijkijzer gekocht. Ik ben natuurlijk direct aan het strijken gegaan, en ik moet zeggen hij gaat erg goed. Mooi soepel over de overhemden, geen lawaai of gezucht, sterk om te voelen en mooi gemaakt.
Stomen heb ik niet eens nodig, alles wordt zo ook al mooi glad gestreken. Er gaat veel water in en de opening om er water in te doen is best wel ruim.
Stroomdraad haakt nergens achter en hij staat aardig stevig op zijn beugel. Ik geef voor alles een 10 omdat ik voor mij niet meer te wensen heb en zeer tevreden ben over deze strijkbout. O ja, de instelling van de warmte blijft ook mooi zitten waar ik hem op zet. Ik ben er blij mee.

merwe 21-06-2013 Product paar dagen in bezit

Super apparaat itt de Philips Azur, de beste koop van de consumentenbond die ik eerst had besteld.
Deze gaat geruisloos zijn gang, lekker degelijk, mooi vormgegeven.
Kopen!

loempia2 14-05-2013 Product paar dagen in bezit

Afgaande op de zeer positieve beoordelingen hier ook dit strijkijzer gekocht.
Van de beoordelingen hier is geen woord overdreven; werkelijk een fantastisch apparaat!
Net als een van de beoordelaars hier had ik ook notoire, moeilijk te strijken 'kreukelgevallen' maar dat apparaat strijkt ze moeiteloos weg.
Minpuntje: er wordt geen maatbekertje oid bijgeleverd zoals bij mijn vorige strijkijzers.
Verder is het apparaat idd iets aan de zware kant, maar dat wijt ik aan de topkwaliteit er van.
Over de degelijkheid kan ik natuurlijk na een paar keer gebruiken niet oordelen maar het apparaat voelt robuust aan en lijkt me niet zo snel kapot te gaan als mijn vorige strijkijzer, dat ook 2400 watt was maar aanmerkelijk minder goed werkte én snel kapot ging.

wimdejonge 20-03-2013 Product maand in bezit

Uitstekend strijkijzer met ruim voldoende mogelijkheden. Ligt heel lekker licht in de hand. Laat zich soepel over de strijk verplaatsen. Beveel dit aan een ieder aan.

Super Strijkboutje 18-03-2013 Product paar dagen in bezit

Een waanzinnig fijn strijkijzer. Weinig kracht nodig en de overhemden worden superglad en mooi gestreken. Deze strijkijzer is echt een super aanwinst ben er erg blij mee.☺

rivella 24-02-2013 Product paar weken in bezit

Een waanzinnig fijn strijkijzer. Weinig kracht nodig om overhemden, lakens e.d. glad te krijgen. De zool glijdt overal makkelijk overheen. Ik merk echt het verschil tussen een goedkoop strijkijzer en een iets duurdere. De beste aanschaf ooit. Je zou bijna plezier krijgen in het strijken.

dorazouf 04-01-2013 Product paar dagen in bezit

Echt een fijn strijkijzer. Een beetje lastige vulopening, maar dat hebben ze volgens mij allemaal. Ik ben benieuwd hoelang deze het uithoudt. De meeste strijkbouten gaan er bij mij uit, als ze bruine vlekken gaan hoesten. Ben wel van plan om alleen gedemineraliseerd water te gebruiken. Ben ook heel benieuwd of dat kalkstaafje voldoet.

Ik heb hem bij modern.nl en die was goedkoper dan de goedkoopste aanbieder hier en bovendien kreeg ik van tefal ook nog een tientje korting. helemaal blij dus.

Hij strijkt de overhemden, in kortere tijd, zo plat als een dubbeltje. Verder voelt ie absoluut niet zwaar. Het is gewoon een prettig apparaat en zeker een aanrader. Het enige minpuntje vind ik de kleur. Roze, groen of lila was zoveel beter geweest.

Koomen1 30-11-2012 Product paar dagen in bezit

Fijn strijkijzer, wordt snel heet en doet gewoon goed zijn werk. Grote opening voor het bijvullen, lang snoer en degelijk. Hij is wel vrij zwaar maar dat vind ik geen probleem.

Luc van Vessem 03-09-2012 Product paar dagen in bezit

Na het gebruik van een goed half uur, en met vele jaren ervaring met over het algemeen een Tefal strijkijzer is mijn weliswaar niet te lange ervaring met dit strijkijzer uitmuntend.

Daar ik bij veel zaken die die aanschaf was ook het toch wel hoge vermogen een zaak om over na te denken, maar mijn ervaring is dat alles veel beter gaat en dat zal natuurlijk ook wel iets met de strijkijzerzool te maken hebben, maar het grote vermogen waardoor de capaciteit doorlopend op een hoog niveau ligt veroorzaakt wel dat het beter en daardoor vlugger gaat, en dat het hoge verbruik tegen de kortere doorlooptijd toch teniet wordt gedaan, en daardoor voor mij een wel zeer economisch apparaat.

Het strijkijzer is door mij via internet besteld bij Mediamarkt en daar ook gehaald, en ook dat is een makkelijke en goede manier van zaken doen.

Veldhaas 04-08-2012 Product paar dagen in bezit

Erg blij met dit strijkijzer. Je merkt dat hij 2400kW heeft waardoor het strijken veel sneller en gemakkelijker gaat.Ik vind hem wel wat zwaar maar dat is niet hinderlijk.Advies is hem op de "hiel" te plaatsen en niet in de houder op de strijkplank, om beschadiging van de zool te voorkomen. Maar daar moet ik dan nog iets op bedenken.

zeynep 14-06-2012 Product paar dagen in bezit

Ik ben superblij met deze geweldige apparaat...De knopjes en al zijn zeer handig in gebruik en vooral het feit dat de stoomfunctie net onder je wijsvinger zit...Het mooiste van allemaal is de zool...hij glijdt gemakkelijk over de kledingstuk en geeft in een keer een goed resultaat...In de gebruikershandleiding staat een tip over de eco stand..ik heb de hele tijd in de ecostand gestreken,dat beviel mij nogal...

Kobes2 19-05-2012 Product paar dagen in bezit

Weliswaar maar een paar uur in bezit, maar de ervaring is erg goed. Mijn notoire hard-to-iron overhemd (gebruikmakend van een goedkoop strijkijzer) was voor dit apparaat geen probleem meer. In 1 keer strak en zonder zelf druk te hoeven zetten.

De degelijkheid kan ik nog niet goed beoordelen helaas. Het gebruiksgemak krijgt een wat lager cijfer vanwege het vrij hoge gewicht. Dat maakt het optillen en wegzetten wat vermoeiender.
De mogelijkheden zijn super, auto-off is erg praktisch bij een 2400watt apparaat. Automatisch schoonmaken zorgt ervoor dat je het ook doet en de stoomkracht is flink.

mroovers 03-09-2011 Product paar weken in bezit

Voor de Tefal gekozen vanwege goede testresultaten bij Consumentenbond, dit specifieke model vanwege de zelfreinigende zool, druppelstop en anti-kalksysteem. Veel mogelijkheden als spray, extra stoomboost, en verticaal stomen. Zelfs een eco stand voor minder stroomverbruik ontbreekt niet.

De zool is inderdaad erg glad en glijdt erg makkelijk over mijn overhemden. Heb het idee dat ik nu enkele minuten per strijkbeurt minder kwijt ben dan voorheen, en hoe minder lang ik hoef te strijken hoe beter. De rechtop-stand is zeer stabiel door de grote 'standaard' achterop. Hierbij merk je wel dat het een redelijk zwaar strijkijzer is, deels veroorzaakt door het grote waterreservoir. Voordeel hiervan is uiteraard dat ik nu al mijn overhemden in 1 keer kan strijken en niet ondertussen water hoef bij te vullen. De vulopening is overigens lekker groot en kan zo onder de kraan gehouden worden.

Conclusie: prima, degelijk strijkijzer met goede resultaten en gemakkelijk te onderhouden. Het gewicht kan voor sommigen misschien iets te hoog zijn; ga eens naar de winkel en til 'm op. Al met al een echte aanrader!