Tefal Stoomstrijkijzer Ultimate Anti Calc FV9770 - Reviews

Continue stoom
55 g/min.
Kleuren
grijs, wit, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Tilda2 05-02-2018

Groot waterreservoir en langs per ook snel op temperatuur

Hallo,
Test dit apparaat nu sinds een paar weken en het bevalt prima. Snel op temperatuur en een behoorlijk waterreservoir plus ook Nog een lang snoer wat met links strijken simpeler maakt. Ziet er zeer gestroomlijnd uit met een brede achterkant om het snoer omheen te winden. Het gewicht valt wat tegen maar als je het strijkijzer zelf het werk laat doen en zo min toptitels gaat dat ook prima. Prijs en kwaliteit van het apperaat zijn goed. Wat mijn betreft een topper. Hoop dat het op lange termijn ook zo blojft

Pluspunten

• Lekker lang snoer
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Gewicht zwaar
  • Formaat erg groot

MarjanPL 01-02-2018

Soepel, snel en effectief!

Wat een fijn strijkijzer! Hij strijkt erg soepel bergen strijk weg. Ik vind hem zelf wel wat zwaar maar niet zo erg dat ik hem daarom niet zou kopen. Het waterreservoir is makkelijk te vullen en hij strijkt erg glad wat wel nuttig is bij een strijkijzer.

Pluspunten

• Strijkt écht glad
  • Glijd soepel over de strijk heen

Minpunten

• Ietwat aan de zware kant

Maar 29-01-2018

Tevreden over dit strijkijzer

Ik had een nieuw strijkijzer nodig omdat de oude water en kalk lekte.
Ik zocht een strijkijzer wat kon stomen en strijkwater kom sprayen voor hardnekkige kreukels. Ik wilde niet zo’n grote bak met water als stoom systeem.
Die dingen kan je amper opbergen en staan altijd in het zicht.
Wat de kleur van het strijkijzer betreft, ben ik niet heel kieskeurig. Ik berg zo’n ding het liefst op in de kast als ik het niet gebruik. Deze is toevallig paars, niet lelijk.
Belangrijker vind ik dat het strijkijzer snel en makkelijk te gebruiken is. Dat is het geval. Hij warmt heel erg snel op.
Verder spreekt het apparaat voor zich.
Het hele strijkijzer wordt goed heet, dus ook bloesjes of geplooide kleding is makkelijk te strijken.
Ik heb dit strijkijzer nu ongeveer vier weken, ik strijk bijna alles maar ben heel erg tevreden over het apparaat. Enige puntje voor mij is dat het snoer niet zo makkelijk om het strijkijzer heen te rollen is al je het wil opruimen.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Lekt geen strijkwater

Minpunten

• Snoer is niet op te rollen om het strijkijzer

Ootje 28-01-2018

Fijn apparaat

Fijn apparaat wat snel opwarmt. Redelijk zwaar maar ligt fijn in de hand. Goede stoomfunctie. Ontzettend lang snoer wat mij betreft te lang.

Pluspunten

• Goede stoomfunctie
  • Snelle opwarming

Minpunten

• Lang snoer
  • Zwaar

Gallow 27-01-2018

Tefal Stoomstrijkijzer Ultimate anti Calc FV9770

Dit is een fijn strijkijzer met een lekker lang snoer en hij is snel op temperatuur, heeft een goede stoomtoevoer en een groot waterreservoir met redelijk grote ingang om het water er in te gieten lekkere glade onderkant met een mooie punt voor de hoekjes. helaas is hij wel wat aan de zware kant

SharonM 26-01-2018

Goed strijkresultaat, maar wel een pittig klusje

Mijn oude strijkijzer lekte vuiligheid bij het stomen, vandaar dat ik een nieuw strijkijzer wilde testen. Dit strijkijzer heeft een grote en gladde strijkzool, aflopend in een mooie punt waardoor ook alle hoekjes goed te bereiken zijn. Het strijkijzer heeft een lang snoer wat erg fijn is. Al mijn was ziet er met dit strijkijzer weer piekfijn uit. De stoomfunctie werkt ook erg fijn. Wat even wennen is, is dat de stoom- en spuitknop verwisseld zijn.

Minder fijn aan dit strijkijzer is het gewicht, het strijkijzer is nogal zwaar. Na een flinke was wegstrijken heb ik dan ook wel een pijnlijke arm en schouder. Ook is het waterreservoir niet heel groot en het is moeilijk te zien of er nog water in het reservoir zit of niet. Het strijkijzer is ook breder dan een gemiddeld strijkijzer en past daarom ook niet goed in de houder van mijn strijkplank.

De anti-calcmodule ziet er mooi uit en is makkelijk te vervangen, maar deze heb ik nog niet gebruikt. Evenals het verticaal stomen.

Pluspunten

• Strijkresultaat
  • Lang Snoer
  • Strijkzool met goede punt
  • Goed stoomresultaat

Minpunten

• Te breed voor strijkplank
  • Klein waterreservoir
  • Waterreservoir moeilijk af te lezen
  • Zwaar

Lena77 25-01-2018

Gebruiksvriendelijk stoomstrijkijzer

Mooi stoomstrijkijzer die veel stoom geeft maar ik vind hem wel aan de zware kant, na 3 verpleegsterspakken gestreken te hebben had ik toch behoorlijk last van mijn schouder door het gewicht van de strijkijzer. Verder prima apparaat en gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Veel stoom
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Zwaar