Philips GC4937 - Reviews

tile-stoomopbrengst
55 g/min stoomopbrengst
Functies
verticaal stomen, sprayfunctie, druppelstop

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC4937 op Kieskeurig.nl.

Francoise 03-12-2017
  • Product gekregen

Smoothie

Geschreven voor: Philips GC4937

Prima strijkijzer. Doet wat ie moet doen, namelijk kreukvrij maken! Groot reservoir dus stoom blijft komen, kan een strijkbeurt doen zonder water bij te vullen.
Apparaat is wel zwaar, maar glijdt hierdoor niet zo snel van de strijkplank. Als je strijkt hoef je hem niet op te tillen, het apparaat koelt af wanneer je hem even niet gebruikt.

Pluspunten

• snel warm
  • groot waterreservoir

Minpunten

• zwaar
  • groot

Geurtsen 11-02-2021

Het product is moeilijk aan de gang te krijgen.

Geschreven voor: Philips GC4937

Als de stekker in de contactdoos is gestoken gebeurt er eerst niets, na het bewegen van het strijkijzer nog niets en het blauwe licht blijft knipperen.
Na de stekker weer uit- en in de contactdoos gestoken te hebben lukt het meestal (niet altijd) dat het strijkijzer warm wordt en dan gaat het strijken wel goed.
Deze onduidelijkheid wordt ervaren als zeer onprettig.

Meuro 17-06-2020

Een stoomstrijkijzer om aan te raden aanraden.

Geschreven voor: Philips GC4937

Dit is gewoon een fantastisch product, waarmee het strijken van kleding echt sneller gaat. Wat de temperatuur bepaald en die prettige stoom functie erbij. En hoort echt in het huishouden thuis.

Strijkijzer1 04-01-2020

Super fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC4937

Nadenken is bij dit strijkijzer niet meer nodig. Je strijkt zo makkelijk de was weg doordat hij zelf de temperatuur wijzigt. Het apparaat voelt even wat zwaar aan maar als je langer bezig bent merk je er niks meer van. Ik ben meer dan tevreden. Ook voor de prijs is het een mooi apparaat.

Nijntje1970 27-12-2019

Je bent zo door je strijkwas heen!

Geschreven voor: Philips GC4937

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nu 2 weken in gebruik, en ik merk dat ik een heel stuk sneller door mijn strijkwas heen ben. Het strijkijzer is iets groter en zwaarder dan mijn vorige, maar dit vind ik een voordeel. Zo hoef je niet zoveel kracht te zetten. De temperatuur word automatisch geregeld en past zich aan aan het stof, dit is een groot pluspunt! Water bijvullen ging ook makkelijk, er zit een handig vul bekertje bij. Al met al zeer tevreden. Maakt niet teveel lawaai bij stoomfunctie.

BounceHill 23-12-2019

Fijn stoomstrijkijzer!

Geschreven voor: Philips GC4937

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Toen ik het stoomstrijkijzer uit de verpakking haalde, dacht ik wat een zwaar apparaat. Tijdens het strijken had ik daar geen last van. Het stoomstrijkijzer glijdt ondanks zijn gewicht gemakkelijk over de te strijken kledingstukken. Ik streek mijn was al met een stoomstrijkijzer, maar daar moest ik steeds het materiaal instellen. Met de Philips GC4937/20 Stoomstrijkijzer strijk ik mijn hele berg was in 1 moeite door weg. Ik ben nu veel sneller klaar omdat dit stoomstrijkijzer zich automatisch aan het materiaal aanpast. Ook is het stoomstrijkijzer snel op temperatuur voor gebruik en geeft het een goede stoom. Jammer dat er naast de extra stoomfunctie geen spray-functie op zit om de kleine kreukjes vochtig te maken zodat deze gemakkelijk weg te strijken zijn. De ontkalkingsfunctie heb ik nog niet goed kunnen uittesten omdat er geen kalk in het stoomstrijkijzer zat.
Verder heeft dit stoomstrijkijzer een fijn lang snoer dat niet gauw in elkaar draait. De opening in de stekker vind ik erg handig. Zonder al te veel kracht te zetten haal je de stekker moeiteloos uit het stopcontact.
Helaas ben ik wat minder te spreken over het kapje van het waterreservoir. Dit zit maar aan een heel klein gedeelte vast en klapt de verkeerde kant open. Het is niet zo solide waardoor het snel af kan breken. Ik had liever gezien dat de klep naar boven klapt en ook aan de bovenzijde vast zat aan het toestel. Dit is ook beter als u het resterende water uit het waterreservoir wilt weggooien.

Christien 21-12-2019

Het stoomstrijker is zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC4937

Dit stoomstrijkijzer strijkt alle was in een handomdraai moeiteloos weg dankzij de automatische temperatuuraanpassing aan de soort stof die u strijkt. Alles wordt prachtig glad, het strijkijzer wordt nooit te heet maar tast voorzichtig en snel zijn temperatuurmogelijkheid af. Ook het doseren van de stroomstoot gaat heel gelijkmatig zonder enige overbodige herrie. Ook het oppervlak van de strijkzool is heel ergonomisch; lekker breed met een goede punt aan de voorkant om tussen de knopen te strijken en tussen plooitjes te strijken.
Kortom `de was is in een handomdraai mooi glad gestreken!

Brenda1293 18-12-2019

Log in de hand, redelijke hitte.

Geschreven voor: Philips GC4937

Strijkijzer is echt log en te groot. Zwaar is niet erg, maar de handgreep ligt gewoon niet lekker in de hand. Krijg er blaren van in mijn duim aan de binnenzijde. Het feit dat je zelf niet stoom instelling kan aanpassen is heel jammer, ik strijk namelijk in 99 % van de gevallen altijd op de hoogste stand en deze strijkijzer regelt het zelf op basis van de stof. Ik moet hierdoor vaker over een deel van de stof heen strijken, dus je krijgt een wachttijd zodat het sneller weer warm wordt, en daardoor duurt het strijken veel te lang. Met mijn vorige strijkijzer was ik sneller klaar. Je kunt de snoer ook niet oprollen aan de onderzijde want deze glijdt elke keer los aan de onderkant weg. Hierdoor ziet het ook niet netjes opgeruimd uit, maar warrig omdat je de snoer op geen enkele wijze netjes kunt oprollen. Jammer voor het geld wat het heeft gekost.

HansAirfryer 22-10-2019

OptimalTEMP is ideaal!

Geschreven voor: Philips GC4937

Kreuken gaan snel weg met deze strijkijzer. Ook Optimal Temp is ideaal voor het strijken van alle materialen.

boutje 03-11-2018

vernieuwend

Geschreven voor: Philips GC4937

het is even wennen omdat je geen warmte aan kunt geven voor linnen en of zijde, hij stelt zichzelf volledig in. ik heb ja gezegd of ik hem aan zou bevelen maar dat ligt er maar net aan, het is een goede strijkbout maar wel zwaar voor iemand die niet zwaar kan en of mag tillen.

marriebarrie 21-12-2017

makkelijke strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC4937

strijkt goed hoewel ik het wel jammer vind de temperatuur niet te kunnen regelen waardoor het soms lijkt of het te heet of te koud word.
en is wat aan de zware kant.
verder een top strijkijzer

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • strijkt makkelijk
  • grote tank

Minpunten

• wat zwaar
  • geen te,peratuurregeling

Loesje86 18-12-2017

Strijkt licht

Geschreven voor: Philips GC4937

Toen ik de grootte zag, schrok ik wel even, aangezien het best een groot apparaat is. Maar tijdens het strijken ligt hij heerlijk in de hand en is totaal niet zwaar!
Ik heb getest op wat lastigere kleding, en deze waren binnen enkele tellen kreukvrij.
Ik vind hem tijdens het oppakken wel zwaar in de hand, maar daar heb je tijdens het strijken totaal geen last van. En erg fijn dat je de temperatuur niet meer in hoeft te stellen en je dus in één keer door kan gaan!
Ik heb mijn andere strijkijzer toch maar in de kast gezet om lekker verder te gaan met deze!

Pluspunten

• Strijkt licht
  • Geen temperatuur instellen
  • Geoot reservoir

mikeclau 16-12-2017

een heerlijk strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC4937

wij zijn zeer tevreden over het gebruik van dit strijkijzer. ligt goed in de hand en produceert genoeg stoom om de kreukels te verwijderen. ik hoef totaal geen moeite meer te doen om goed gestreken was te krijgen.

Cheenook 14-12-2017

Mooi design, met goed resultaat

Geschreven voor: Philips GC4937

Het is niet een lichtgewicht strijkijzer, maar na een tijdje strijken merk je dat je niet zoveel druk hoeft te zetten en het apparaat zijn werk wel doet. Mooi kreukloos resultaat en wat ook erg handig is, is dat je de temperatuur niet hoeft te regelen. Je krijgt bijna het gevoel dat je helemaal niks meer hoeft te doen.
1 minpunt is dat het waterreservoir vrij snel leeg is wanneer je de stoomfunctie gebruikt. En moet ook zeggen dat hij ook alleen met de stoomfunctie het mooiste en gladste resultaat geeft.

Megabijt 07-12-2017
  • Product gekregen

makkelijk en snel

Geschreven voor: Philips GC4937

Een makkelijk strijkijzer wat wel wat aan de zware kant is, dit is even wennen. Strijkijzer is snel warm en wat super handig is is de Stoomstoot optie om hardnekkige kreukel glad te strijken. Het strijkijzer stelt zelf de temperatuur in

Pluspunten

• Stoomstoot
  • geen instel mogelijkheden

Evelyne 06-12-2017

Ik ben zeer tevreden over dit product!

Geschreven voor: Philips GC4937

-Eerste indruk is goed!! Het strijkijzer heeft een mooie vormgeving en een mooie moderne kleur. Voelt wel wat zwaar, maar dat zal vast een reden hebben.
-Tweede indruk is heel goed! Fijn dat er een lang snoer aan zit en het strijkt lekker en goed glad. O.a. door het gewicht hoef je niet veel kracht te zetten en dat is wel prettig! Tevens vind ik het gewicht ook een beetje een nadeel, want doordat je het regelmatig op moet tillen is het wel minder dat het wat zwaarder is. De stoomfunctie werkt goed en is prettig als je wat dikkere en stuggere stof moet strijken. Wat ik ook handig vind, is dat de temperatuur automatisch wordt geregeld. Die hoef je dus niet constant bij te stellen als je verschillende stoffen moet strijken.

Ravencrow 06-12-2017

Snel klaar!

Geschreven voor: Philips GC4937

De strijkijzer ziet er erg mooi uit, een hele mooie kleur, vind ik. En ik ben ontzettend blij, dat ik tijdens het strijken de temperatuur niet steeds hoef in te stellen, maar gewoon alles in één keer kan strijken. Zo gaat het strijken lekker snel. De kreukels in de kleding gaan er heel snel en makkelijk uit, doordat het stijkijzer iets zwaar is, drukt deze op de kleding en gaat het strijken sneller. Ik vind dit een erg fijn stijkijzer. Nu, na een paar keer dit stijkijzer te hebben gebruikt, betrap ik mijzelf erop, dat ik veel liever met dit stijkijzer stijk, dan met mijn vorige apparaat. En dit heeft vooral te maken met het feit, dat ik de temperatuur niet meer hoef te regelen, wat een supersysteem is dit!

Siepie123 30-11-2017

Strijken wordt bijna leuk!

Geschreven voor: Philips GC4937

Ik heb hem nu een maand en heb nu een aantal keer gestreken met de garment care. In eerste instantie vond ik hem zwaarder dan verwacht maar toen ik eenmaal begon met strijken gleed ik echt over mijn was heen. Iets wat ik met mijn oude strijkijzer zeker niet had. De spijkerbroeken zijn nog nooit zo kreukvrij geweest en de overhemden van mijn man zijn ook veel beter uitziend nu. Dus voor mij alleen maar positief. Zou bijna strijken leuk gaan vinden.😄😄

Pluspunten

• Geen temperatuur in te stellen.
  • Glijd heerlijk over de was heen.

Noeke 22-11-2017

Erg handig strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC4937

De automatische temperatuurregeling is erg verrassend. Het is even wennen omdat je die instelling niet meer zelf moet doen. Het toestel warmt op in 2 min.
De zool is glad en glijdt gemakkelijk over de kleding. Verbazend is dat je de hete zool gewoon plat op de strijkplank mag laten staan, zonder dat het verbrandt! Dus nooit meer schroeiplekken in je kleding.
Bovendien schakelt het automatisch uit wanneer je het toestel 2 min (op de zool) of 8 min (op de achterkant niet gebruikt. Zeer handig en energiezuinig wanneer je een druk huishouden hebt en regelmatig wordt onderbroken tijdens het strijken en je vergeet om het toestel uit te zetten.
Met één beweging schakelt het dan ook direct terug aan.
Het toestel is niet erg licht maar doordat je het niet telkens op de achterkant moet zetten tijdens het strijken is dat probleem mooi opgelost.
Het design is dik oké, voor zover dat mogelijk is bij een strijkijzer.
Het toestel maakt een piepgeluid tijdens het opwarmen en tijdens het afkoelen. Ik weet niet precies wat de functie hiervan is.
De stoomboostknop is niet spectaculair en vergelijkbaar met de meeste strijkijzers.
Wat me zeer aangenaam verrast is dat philips ook aan het kleinste detail heeft gedacht om het strijken niet alleen gemakkelijker te maken maar ook het in en uitrekken van de stekker door een vingergat in de stekker te voorzien, top!

Noofje 21-11-2017

Een prima strijkbout .

Geschreven voor: Philips GC4937

Deze strijkbout doet wat hij beloofd.Voelt zwaar aan maar strijkt licht.Stoomfunctie werkt naar behoren en strijkbout is makkelijk na te vullen met water.Een aanrader deze strijkbout.