Philips Azur Ionic GC4630/02 - Reviews

droog & stoom
Continue stoom
40 g/min.

Juul14 09-09-2009 Product half jaar in bezit

Met veel plezier heb ik circa negen jaar gestreken met een Philips strijkijzer HI545. Helaas is deze kapot gegaan en was het economisch niet meer rendabel om het losse contactje in het apparaat te laten repareren.

Een half jaar geleden heb ik een nieuw Philips strijkijzer gekocht, de GC4630. Het apparaat strijkt goed, maar ergonomisch is het een draak. Het apparaat is zwaar, groot, log, lomp, ....

Is het apparaat voor reuzen ontwikkeld? Is het de bedoeling dat nu alleen mannen nog maar strijken? Voor een vrouw van 1,63 meter is het een onhandelbaar toestel.

Het apparaat is zwaar, veel te zwaar. Rechtop zetten is al een hele klus en laat ik maar zo veel mogelijk achterwege. Langer dan 10 minuten achtereen strijken gaat niet lukken zonder RSI-klachten te krijgen.

Het apparaat is log en lomp, zowel voor mijn kleine handen als voor mijn kledingstukken. Om mijn blouses netjes te kunnen strijken is het apparaat veel te groot.

Ook is het strijkijzer minder handig. De stoomregelaar en temperatuurregelaar zijn beide een stuk onduidelijker geworden t.o.v. mijn oude apparaat, het opbergsysteem voor het snoer is er ook op achteruit gegaan en het veiligheidsgeluidsignaal ontbreekt.

Het enige pluspunt van de GC4630 is de Ionic Deepsteam, maar voor mij weegt dat niet op tegen de vele nadelen. Misschien toch maar mijn oude strijkijzer laten repareren .....

bartelink 27-08-2009 Product paar dagen in bezit

Vandaag voor het eerst gestreken; wat een zwaar apparaat. Water vullen kan niet volledig horizontaal dan lekt ie, ook niet verticaal da krijg je het water er niet in... maar nog veel belangrijker ik kan het apparaat niet vasthouden zonder de ionic knop in te drukken.. ligt dus niet lekker in de hand. Daarnaast ook meteen de eerste lek druppels zichtbaar terwijl dit juist een anti-druppel strijkijzer moet zijn... deze gaat meteen weer terug naar de winkel!

leon1809 31-01-2009 Product paar weken in bezit

Geweldig strijkijzer. Plaats niet snel een recentie maar dit ding is het waard.

Strijk nu eigenlijk met plezier mijn overhemden.

Zeer goede stoomfunctie en druipt niet na. (tefalkwaaltje).

Wel is het strijkijzer behoorlijk zwaar. Ik heb daar geen probleem mee, mijn vrouw moest er aan wennen.

boker000 28-10-2008 Product half jaar in bezit

Prima strijkijzer. Goede stoomfunctie, met name diepe stoomfunctie erg prettig bij spijkerbroeken. Goede en simpele ontkalkings- / reinigingsfunctie. Geld zeker waard!

Sunshine2007 21-07-2008 Product paar dagen in bezit

Een fantastisch strijkijzer! Echt leuk zal dat werk nooit worden, maar met deze toch een heel stuk makkelijker. Door de 'deep steam' strijk je zo de kreukels uit bloeses en overhemden, ideaal. Op het eerste gevoel lijkt het strijkijzer misschien wat aan de zware kant, maar met strijken merk je daar niets meer van, zo makkelijk glijdt hij over de stof. De stoomstand kun je ook nog eens verdubbelen. Zelfs ik vind het strijken nu niet meer zo'n hele vervelende klus!