Tefal FV5696 Turbo Pro Anti-Calc FV5696 stoomstrijkijzer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV5696 Turbo Pro Anti-Calc FV5696 stoomstrijkijzer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

coenbeijer 26-07-2022

Handig en snel

Snel op temperatuur, grote strijkstok.
Handige opening om te vullen met (strijk)water.
Jammer dat er maar één stand is voor de stroomsterkte.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Handige grote vulopening

Minpunten

• Slechts één stand voor stoomsterkte

c************@g******** 24-07-2022

Goede stoomstrijkijzer

Deze stoomstrijkijzer doet wat het belooft: je kleding strijken zonder moeite. Het is niet zo een zwaar ding als de stoomstrijkijzer die ik voorheen had. Dit is een compact ding wat je makkelijk opruimt. Het antikalk stukje heb ik nog geen mening over omdat ik dit moet aan de hand heb gehad, tot nu toe geen problemen met het strijken en geen witte strepen voorbij zien komen. Het handvat ligt prettig in de hand.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

MichelleW 21-07-2022

Goed strijkresultaat

Afgelopen weken heb ik de Tefal TurboPro Anti-Calc getest. Bij ontvangst van het strijkijzer viel mij direct de compactheid en het kwalitatieve materiaal van het strijkijzer op. Daarnaast heeft het stoomstrijkijzer een grote vulopening van het waterreservoir en heeft hij een mooie en strakke vormgeving.

Bij mijn eerste strijkbeurt is het strijkijzer volledig leeg gelekt. Dit kwam omdat ik het strijkijzer volledig gevuld met water, horizontaal op de strijkplank gezet. Het schijfje van het continu-stoom stond open. Dit resulteerde in een zijknatte strijkplankhoes en drijfnat laminaat. Ik vind het onhandig dat dit zomaar kan, maar deze 'fout' zal ik in ieder geval niet nog eens maken.

Wat ik fijn vind, is dat het strijkijzer snel opwarmt en goed in de hand ligt. Ook heeft het strijkijzer een krachtige continu-stoom en ook de stoomstoot is erg krachtig. Dit resulteert in goed en kreukvrij strijkresultaat. Ook de strijkzool is van goede kwaliteit en glijdt soepel over de stoffen.

Tot slot is de lengte van het snoer prima, maar voor mij net wat aan de korte kant.

Pluspunten

• Goed strijkresultaat
  • Compact
  • Krachtig stoom

Minpunten

• Korte snoerlengte

p******@h********** 19-07-2022

Bevalt erg goed.

Het strijkijzer inmiddels een aantal weken in gebruik. Wat een fijn strijkijzer! De beste die ik in al die jaren heb gehad. Glijdt feilloos over de te strijken kleding, is snel op temperatuur en ligt goed in de hand. Is wel wat zwaarder dan ik gewend ben. Ook het uiterlijk is mooie bijkomstigheid. Stoomfunctie nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Ligt goed in de hand
  • Glijdt makkelijker over de kleding heen

Marijke29 13-07-2022

Prima strijkbout

Behalve dat deze strijkbout er prachtig uitziet, is hij ook heel fijn in gebruik. Grote watertank waardoor je niet steeds hoeft bij te vullen. Als de bout op temperatuur is, glijd hij vol gemak heel soepel over het strijkgoed. Strijken is geen leuk klusje, maar met deze bout wordt het wel makkelijker!

Pluspunten

• grote watertank
  • soepel

jakayaca 10-07-2022

krachtig en makkelijk strijkijzer

Het strijkijzer voelt zwaarder aan dan mijn oude maar glijdt perfect over de verschillende soorten stof heen. Door de vele standen die erop zitten kan ik alles strijken, van welke soort stof het ook gemaakt is. Het vullen van het water is erg onduidelijk. Geen idee hoeveel er in moet. Blijkbaar vol als het eruit begint te lopen. Het strijkijzer is snel op temperatuur. De knoppen voor extra stoom, stoom aan-uit en spray op de stof zitten allemaal binnen handbereik en zijn makkelijk te vinden. Het netsnoer van 2,5 meter zorgt voor veel bewegingsvrijheid. De handleiding bij het strijkijzer vind ik niet altijd even duidelijk.

Pluspunten

• lange netsnoer
  • strijkt makkelijk over allerlei materialen
  • snel op temperatuur

Minpunten

• zwaar
  • handleiding niet erg duidelijk
  • water vullen

IemandAndersDanU 07-07-2022

Gevaar voor mens en stof

Dit strijkijzer vormt een gevaar voor mens, kleding en vloer. Mens: Direct na het in het stopcontact stoppen begint het apparaat te sputteren, en daar blijft het niet bij, regelmatig ook tijdens het strijken sputtert het inmiddels hete water er onverwachts uit. Stof: Helaas, dat was het einde van mijn egale kussenhoezen, inmiddels vol witte strepen na gebruik van dit strijkijzer, hiervoor nooit eerder problemen mee gehad. Vloer: Het apparaat blijft lekken tot het geheel leeg is, hoe ik het ook neerzet. De gehele vloer is doorweekt (gelukkig is deze waterdicht, maar als dat niet zo was...). Nee, dit product beveel ik niet aan. 1 positief puntje: Hij gleed wel prettig over het materiaal. Dit staat echter geenszins in verhouding met de andere negatieve aspecten zoals hierboven genoemd.

Pluspunten

• Glijd makkelijk

Minpunten

• Lekt
  • Sputteren
  • Strepen