Kärcher SC 952

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 952 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

review3r 29-04-2014
Geschreven voor: Kärcher SC 952

Wat een pruts apparaat. geen continue stoom druk en temperatuur, als het reservoir niet vol is en je moet horizontale plekken reinigen (dus apparaat schuin houden) is het klaar met stomen. kortom alleen geschikt voor iemand die als hobby stomen heeft, want voor normale schoonmaak klusjes is het een onding.

voltman 04-06-2013
Geschreven voor: Kärcher SC 952

Wat een super apparaatje,de meest idiote plekjes krijg je schoon!Zelfs al het stof tussen de verwarming krijgt ie weg.Onkruid er mee doodgestoomt etc..Ik kan alleen maar zeggen ''kijk uit wanneer je begint,want het is VERSLAVEND"

Schoonmaakpiet 19-02-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 952

snap de positieve reviews hier niet, wat een waardeloos apparaat! Stoom komt er met tussenpozen uit, maar zeker niet met de beloofde 4 bar druk. Bijgeleverd plat mondstuk/trekker past helemaal niet. Wat ik moet met het kleine spuitmondje weet ik niet, druk is te laag om hier vuil mee weg te spuiten. Borsteltje is klein en niet hard genoeg. Als je hier voegen/tegels mee wilt doen ben je 2 dagen bezig! Geef mij maar een harde borstel en goed schoonmaakmiddel, beter resultaat in een fractie vd tijd... Een 2 omdat schoonmaken met stoom goed voor t milieu is, maar deze gaat retour!

rob2611 20-05-2013

Een druk van 4 Bar hoeft u ook niet te verwachten bij een stoomtemperatuur van 105 °C. de druk zal dan 1.2 Bar zijn.
bij een druk van 4 bar zal de stoomtemperatuur 140°C zijn.

elisabeth -dress to impress 10-01-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 952

Wat een supergoed ding! Ramen worden streeploos schoon, ik heb er een trekkertje bij.Met name geschikt voor het verwijderen van vuil wat er al langer zit, zoals de richeltjes van de kozijnen en plinten etc. Even stomen, doekje erlangs en het ziet er weer uit als nieuw. Ook de wc kun je prima ermee reinigen, mn plekjes waar je niet goed bijkan. Ik heb ook de vaatwasser ermee schoongemaakt (de onderkant, waar vuil verzamelt) en het gasfornuis is ook weer als nieuw. Hoorde van de verkoopster dat je ook makkelijk je vriezer ermee kunt ontdooien en kinderschoenen schoonmaken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Voor grote dingen als badkamer is het niet een heel handig apparaat, mij duurt dat te lang. Voor chromen kranen is het wel weer super: even stomen, drogen met een microvezeldoekje en ze glimmen de pan uit!
Ik ben er super enthousiast over, perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

jeepee16v 11-08-2010
Geschreven voor: Kärcher SC 952

Vandaag lekker bezig geweest met de stoomreiniger!! Vanmorgen opgehaald bij elektrokoopjes voor 62,95. Ik had in eerste instantie verwacht dat ie groter zou zijn. Maar gelukkig niet want hij is zo mooi handzaam in gebruik. Ik had hem in eerste instantie aangeschaft voor de badkamer, het reinigen van de voegen. Had wat achterstallig onderhoud dus er zat hier en daar hardnekkig vuil. Delen van de badkamer die wel regelmatig schoongemaakt zijn zijn met deze stoomreiniger goed schoon te maken. Voor de hardnekkige delen heb ik eerst de wand ingespoten met badkamerreiniger. Het mag niet in het apparaat dus gewoon de wand inspuiten, kan het mooi inweken. Dan vervolgens het borstel-kopje monteren en poetsen maar. Het reservoir telt maar 0,25L maar daar kun je wel mee vooruit. En bijtevullen wanneer je wilt. De stoom kracht is niet altijd even krachtig maar voor deze doeleinden voldoende.
Ook heb ik stoffen bekleding van stoelen gereinigd. Dit ging echt super. Erzaten vlekken in die er al ruim meer dan 4jaar in zitten en verdwenen als sneeuw voor de zon. Ook handig het lange snoer!
Scoort voor mij GOED.

Joseetje71 14-08-2012

Hoi Jeepee,

Hoe heb je de stoel gereinigd?
Heb je daar een extra accessoires voor?
Of heb je dat anders gedaan?

Gr. José

JeePee16v 15-08-2012

Hoi Joseetje71,

Bij de stoomreiniger zit een opzetborsteltje. Daarmee ga ik gewoon over de stoffenbekleding heen en veeg het na/droog met een doek.
Mvg JP

jette 1 28-12-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 952

In m'n hart had ik er niet zoveel vertouwen in, schoonmaken met alleen water/stoom. Geen lekker sopje, kon vast niet veel wezen. Aangestoken door positieve verhalen besloot ik het erop te wagen en een kleine stoomreiniger te kopen. Nog geen moment spijt gehad!!! Sterker nog, ik overweeg alsnog een sterkere stoomreiniger te kopen. De Karcher SC 952 is een prima apparaat voor de kleinere klussen. De magnetron, de wastafels, spiegels, voegen van de tegeltjes, de vieze zeepranden van de badkuip etc. Het ding doet werkelijk wat het belooft; alles is prachtig schoon. De stoomtoevoer gaat inderdaad niet helemaal gelijkmatig, maar is zeker voldoende voor kussen zoals ik noem. Zelfs de vloertegels in mijn hondenkennel zijn weer stralend! Maar dan kom ik gelijk bij de beperking van de SC 952. Voor deze schone tegelvloer heb ik wel een paar uur op m'n knieen gelegen. Niet iets om iedere week of maand te doen dus. Handig van de SC952 is het royale snoer, waardoor de actiradius van de reiniger groot is. En verder is hij erg handzaam en snel gebruiksklaar. Het vullen is in drie tellen gedaan. Ook handig voor even een snelle klus tussendoor. Binnenkort bij mij in huis dus een grotere stoomreiniger voor de vloeren en andere grote oppervlakten, maar de SC952 blijft voor de 'kleine, vieze klusjes' zeker paraat.
Een klein minpuntje: het ontkalken is een vrij omslachtig gedoe. Bovendien heb ik nog geen winkel kunnen ontdekken waar de speciaal aanbevolen reiningsvloestof wordt verkocht. Duurzaamheid kan ik niets van zeggen, ik heb de SC952 een week of 6 in gebruik.

Mich82 04-09-2008
Geschreven voor: Kärcher SC 952

Prima apparaat. Is inderdaad snel gebruiksklaar. Maar het is niet zo dat ie na 15 seconden klaar is om een kwartier lang op volle toeren te stomen.

NMa 15 sec. komt er koude stoom uit die naar mate je de knop langer ingedrukt houdt in kracht en warmte toeneemt. Dan neemt ie weer af kwa hitte en weer toe enzovoort. Het is een golfbeweging. Je moet dus wel een beetj gedulde houden om echt grote oppervlakten te stomen. Ook hardnbekkig vuil moet je best wel lang op dezelfde plaats stomen om het los te weken...

Maar eerlijk is eerlijk, hij doet wat ie belooft, zij het in een iets langzamer tempo dan de beloofde 'klaar in 15 sec.'doet vermoeden..

En mits je het reservoir vol houdt kun je ook schuin stomen...

josefien 06-04-2007
Geschreven voor: Kärcher SC 952

de voegen van mijn tegelvloer waren beige. nu na jaren zijn ze flink vuil geworden zeg maar gewoon zwart. met deze stoomreiniger zijn ze weer helemaal schoon. met het nylonborsteltje over de voegen en het vuil verdwijnt . ook de plinten,de toilet de muren de tegels de tuinmeubels de badkamer de richels tussen de inbouwoven nou ja je komt zelf iedere keer weer op andere dingen. kortom ik vind hem ideaal