Philips GC8940 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
8 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8940 op Kieskeurig.nl.

Kojak 28-12-2018

Enorm tevreden

Geschreven voor: Philips GC8940

Ik ben zeer tevreden over dit toestel. De strijk is nog sneller gedaan. Een zeer efficiënt en gemakkelijk toestel.

Pluspunten

• Efficiënt
  • Gebruiksvriendelijk

Marleen 28-12-2018

Strijken gaat veel soepeler

Geschreven voor: Philips GC8940

In vergelijking met een reguliere strijkijzer is deze stoomgenerator echt een upgrade. De strijkijzer is erg licht. Hij is veel lichter dan een normale strijkijzer. De SteamGlide zoolplaat zorgt ervoor dat het strijken erg soepel gaat. Doordat er veel stoom uit, verdwijnen kreukels snel. Je hoeft geen kracht te zetten om je kleren of handdoeken te strijken. Het gaat haast vanzelf. Mocht je toch iets hebben waar veel kreukels in zitten, dan kun je extra stoomstoten geven, of de max stand gebruiken. Er zit geen temperatuurknop op, maar dat is ook niet nodig, de strijkijzer kiest zelf de juiste temperatuur. Je hoeft je was dus niet te sorteren. Verder vind ik het fijn dat er een eco-modus op zit, die minder stroom kost. Als je kleinbehuisd bent, let dan wel op. De stoomgenerator is veel groter is dan een regulier strijkijzer. Je moet wel voldoende kastruimte hebben om hem kwijt te kunnen. Dat zelfde geldt voor je strijkplank, ook die moet voldoende ruimte bieden om hem op te kunnen zetten.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Strijkt soepel
  • Eco-modus
  • Stelt zelf de juiste temperatuur in
  • Makkelijk in het gebruik

Minpunten

• Groot (moeilijk op te bergen)
  • Kan tussendoor niet rechtop zetten
  • Toevoerslang is moeilijk op te bergen

WilcoC 07-01-2019

Mooi licht strijkijzer met groot waterreservoir

Geschreven voor: Philips GC8940

Super fijn strijkijzer doordat hij en licht is, een groot waterreservoir heeft en je hoeft geen temperatuur in te stellen.

Ik draag veel overhemden en zie er graag netjes uit (en ben een man) dus wil ook graag makkelijk gebruiksgemak.

De Philips GC8940 voldoet hier aan alle eisen. Water bijvullen, apparaat aanzetten en en strijken maar. Door dat je geen temperatuur hoeft in te stellen is dit ideaal.

Pluspunten

• Geen temperatuur instellen
  • Groot waterreservoir
  • Makkelijk in gebruik
  • licht en glad strijkijzer

Minpunten

• groot van formaat

katrienmo 03-01-2019

Efficiënt

Geschreven voor: Philips GC8940

Het strijken gaat met dit toestel echt sneller.
Overtrof mijn verwachtingen.
Waar ik vroeger 2-3 keer over iets moest strijken, volstaat nu 1 keer.

Pluspunten

• Snelheid
  • Efficiënt

Minpunten

• Zwaar

Ine 03-01-2019

Prijs/Kwaliteit echt een aanrader

Geschreven voor: Philips GC8940

Wat een heerlijke machine in vergelijking met mijn vorige toestel! Het toestel warmt snel op en is dus snel klaar voor gebruik. Ook tijdens het strijken geen probleem om het water veilig bij te vullen. Strijkijzer zelf is licht en past mooi in de hand. Nooit nog bezig moeten zijn met de stand (temperatuur) van het toestel is ook wel zeker een pluspunt. Voor mij een mooi toestel dat ik met veel plezier gebruik!

Pluspunten

• Gemakkelijk water bij te vullen tijdens gebruik
  • Geen gedoe meer om de juiste stand in te stellen
  • Schakelt automatisch uit bij niet gebruik
  • Spitse punt vergemakkelijkt het strijken

testopzenbest 28-12-2018

krachtige stoomblazer

Geschreven voor: Philips GC8940

strijken is een stuk eenvoudiger geworden ik ben een man die minder kent van soorten stoffen en textielen. door het automatisch aanpassen hoef ik niet steeds te zoeken naar de 'juiste' temperatuur. Vaak stond het toch verkeerd. Dit probleem is opgelost. Ook ben ik verrast door de krachtige stroomstraal, hij reageert snel en krachtig, hiermee krijg ik alle kreuken weg. het toestel is ook verrassend licht wat langere strijknamiddagen aangenamer maakt.

Pluspunten

• krachtige stoom
  • licht
  • neutrale kleur

Minpunten

• duurt iets langer om op te warmen

CélineDeConinck 28-12-2018

Wat een strijkgemak!

Geschreven voor: Philips GC8940

Waaauw! Wat een toestel! Ik kreeg de kans om dit toestel gratis te testen en ben echt enorm enthousiast! Één keer over een kreuk heengaan, en hij is verdwenen. Strijken is echt een plezier geworden! Hij past zijl warmte aan aan de stof van de kledij die je aan het strijken bent. Wanneer je het strijkijzer even vergeet, heb je ook geen brandplekken. Bovendien schakelt het toestel automatisch uit als het een tijdje niet gebruikt wordt. Ik kan dit product aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• Geen brandplekken
  • Kreuken gaan er supersnel uit
  • Schakelt automatisch uit
  • Groot waterreservoir
  • Regelt automatisch de juiste temperatuur

SandyK 28-12-2018

Fantastische stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Fijn strijkijzer, ik schrok even van het ontbreken van de temperatuurknop maar dat is onterecht gebleken. Hoe het werkt weet ik niet, maar het werkt! Heel tevreden over hoe het strijkijzer over de stof glijdt. De lange stoomstoot is ook heel fijn! Enige minpunt is voor mij het vrij warme snoer (tussen basis en strijkijzer).

Pluspunten

• Gladde strijkzool
  • Veel/lang stoom

Minpunten

• Heet snoer

enthousiaste gebruiker 28-12-2018

Uitstekende stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Ondanks de krachtige prestaties, is dit een zeer licht & soepel strijkijzer. Dit is een belangrijk punt voor mensen met rug/schouderproblemen.
Is snel opgewarmd
zeer gebruiks- en onderhoudsvriendelijk

Pluspunten

• licht
  • gebruiksvriendelijk
  • snel warm

WilmaM 28-12-2018

Lichtgewicht, gemakkelijk hanteerbaar.

Geschreven voor: Philips GC8940

Al een tijdje gebruik ik dit apparaat. De verwachtingen die gewekt worden, worden overtroffen. De strijkbout is een heus lichtgewicht waardoor deze gemakkelijk hanteerbaar is. Je doseert zelf de stoom zodat je de kreukels er heel precies uit kan strijken. Strijken is niet mijn hobby maar op deze manier wordt het zeker minder onaangenaam.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk hanteerbaar.

Minpunten

• snoer wordt warm

Mdf83 28-12-2018

Lichtgewicht

Geschreven voor: Philips GC8940

Het strijkijzer is snel warm (2min)en klaar om te gebruiken als het blauwe lampje aan blijft.
Het strijkijzer past automatisch zijn temperatuur aan, wat even wennen was in het begin. Met een bang hartje de delicate stukken gestreken, geen brandplekken, dus zeker geslaagd.
Door de gladde strijkzool strijk je veel sneller. Je kan ook heel precies strijken door de scherpe punt. Hoekjes zijn geen probleem.
Door het 1,8l waterreservoir kan je een lange tijd strijken en steeds bij aanvullen tijdens het strijken.
Zeer licht toestel. het strijkijzer kan je vastzetten op de generator. Geen gevaar meer dat het er af valt. De snoeren zijn wat moeilijker om op te bergen naar mijn mening.
Stoomfunctie was defect bij mijn toestel. Kreeg maar een heel klein beetje stoom. Hierbij Philips Consumer support gecontacteerd. Ik werd vriendelijk verder geholpen. Eerst wat tips gekregen zoals ontkalken ( fluitje van een cent) maar het probleem bleef zich voor doen. Ze zijn nu naar een oplossing aan het zoeken. Dus over de stoomfunctie kan ik spijtig genoeg nog niets zeggen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Scherpe strijkpunt
  • Gladde strijkzool

Minpunten

• Stoomfunctie defect momenteel

Sparijn 27-12-2018
  • Product gekregen

Perfecte combinatie van Gemak, kwaliteit en efficiëntie.

Geschreven voor: Philips GC8940

Geen knopjes of verschillende strijkstanden, geen zorgen maken wanneer ik het (per ongeluk) op laat staan. Het strijkijzer denkt als het ware voor mij.

Welk materiaal ik ook onder het strijkijzer krijg, de Perfect Care plus past er zich aan aan. Het oude strijkijzer verdwijnt resoluut de kast in, om er nooit meer uit te komen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Groot reservoir
  • geen knopjes of instellingen
  • Is licht in de hand ook bij lange strijkbeurten
  • past automatisch temperatuur aan

AnneliesIvens 27-12-2018

Krachtige, simpele stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Het is een aangename stoomgenerator, die snel en makkelijk werkt. Kleine minpuntjes (echt klein) zijn dat er geen signaal is als hij warm is en je dus goed moet op de lamp letten en dat hij bij niet-gebruik helemaal uitschakelt en niet een tijdje in 'standby' gaat.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Glijdt over de kleren
  • Schakelt volledig uit bij niet gebruiken

Minpunten

• Geen signaal als hij opgewarmd is
  • Geen standby, wel direct volledig uitschakelen
  • Toestel niet rechtop te zetten tussendoor

Eeefff 27-12-2018

Krachtig en snel

Geschreven voor: Philips GC8940

Snel warm, geen temperatuur instelling nodig, geen brandvlekken op je kledij of strijkplank. Krachtige stoom. Kreukels zijn zo verdwenen. Zeer licht hanteer en wendbaar.

Ann 24-12-2018

Super strijkijzer!

Geschreven voor: Philips GC8940

Het ijzer ligt goed in de hand. Het is licht genoeg voor langdurig strijken. De hoeveelheid stoom is net ideaal. Zelfs na 2u non stop strijken geen lekkende strijkplank.
Dat je de temperatuur niet hoeft in te stellen betekent een enorm gemak en tijdsbesparing (geen was meer sorteren).
Bij dunne stofjes hoef je zelfs de achterkant niet te strijken. Krachtige machine dus! Strijken gaat zo veel sneller.
De grootte is normaal voor een stoomgenerator. Ja, hij neemt meer plaats in dan een gewoon ijzer, maar hier blijft hij gewoon op de speciale strijkplank staan. Je kan beide snoeren netjes opbergen in/rond het toestel.
Het reservoir is groot genoeg. Enig minpuntje is dat het reservoir niet makkelijk te legen is: er blijft altijd een bodempje water in staan.
De ontkalkingsfunctie heb ik nog niet geruikt maar lijkt heel gebruiksvriendelijk.
Ook top: de eco-modus strijkt echt goed! Minder energiegebruik zo.

Pluspunten

• Geen temperatuur instellen
  • Licht strijkijzer
  • Krachtig
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Waterreservoir moeilijk te legen

Joken 22-12-2018

Degelijk toestel. Prijs kwaliteit is top

Geschreven voor: Philips GC8940

Dit is een heel degelijk toestel. Prijs kwaliteit is dit geweldig. Het toestel zelf warmt vlug op en is makkelijk hanteerbaar omdat het zo licht is. Het is de eerste keer dat ik werk met een toestel waarvan je de temperatuur niet zelf hoeft te regelen. Het is even wennen maar eens je het gewoon bent is het super. Er is ook een groot waterreservoir beschikbaar dat je constant kan bijvullen al heb je dit niet echt nodig want je kan een berg strijken zonder water aan te vullen. Als ik iets negatief zou moeten zeggen is dat je het toestel niet rechtop kan zetten.

Pluspunten

• vlug warm
  • krachtig
  • groot reservoir
  • temperatuur wordt geregeld

Minpunten

• rechtzetten

Ronnietjuhh 21-12-2018

Ik strijk nu met plezier

Geschreven voor: Philips GC8940

Ik gebruik het apparaat nu 1 week en ben helemaal verliefd.
Er zitten 2 knoppen op het apparaat, aan en eco.
Hij bepaalt automatisch welke stand er gebruikt moet worden en daar hoef je als gebruiker dus niet meer aan te denken.

Het design is mooi, licht van gewicht maar enorm krachtig.
Ik heb een kleine strijkplank en dat is wel lastig omdat het apparaat groot is, dus ik koop een nieuwe strijkplank want de strijkijzer gaat er nooit meer uit!

• Krachtig
  • Licht van Gewicht

Minpunten

• groot

CaeLus26 21-12-2018

Een echte aanrader

Geschreven voor: Philips GC8940

Dit strijkijzer heeft een groot reservoir waardoor je langer kunt strijken zonder te moeten bijvullen.
Rond het reservoir is een handig opbergvakken voor de kabel van het strijkijzer zelf.
Het strijkijzer is zeer licht wat zorgt voor aangenaam strijken.
Met mijn vorige strijkijzer kreeg ik nooit goed de kreuken uit de gewassen dekbedovertrekken. Dit strijkijzer strijkt ze weg zonder enige moeite.
Omdat hij zo goed en snel de plooien gladstrijkt, is de was ook sneller gestreken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Licht in de hand
  • Handig opbergsysteem

loredarco 21-12-2018

super strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8940

de strijk is in de helft van de tijd gedaan
zeer gebruiksvriendelijk
gewicht : zeker een pluspunt
blij dat ik dit toestel mag testen via insiders !!!!!!

Pluspunten

• gewicht
  • gebruiksgemak
  • snel warm

WimProot 21-12-2018

Licht, snel op temperatuur. Toptoestel!

Wauw! Wat een toestel.
Zeer tevreden van deze stoomgenerator. Supersnel op temperatuur, zeer licht strijkijzer, meer dan voldoende stoom en... uitneembaar en voldoende groot waterreservoir! Heel erg handig.

Ook de kabel kan netjes opgerold worden, strijkijzer kan vastgeklikt worden op de stooomgenerator. Kortom, zeer tevreden! Automatische temperatuurinstelling lijkt ook goed te werken.

Om toch een minpuntje te bedenken, je kan het strijkijzer zelf niet rechtzetten (al zou dit ook niet nodig zijn - je zou geen brandplekken mogen krijgen maar nog niet getest... :))

Pluspunten

• licht
  • uitneembaar waterreservoir
  • snel op temperatuur

Minpunten

• toestel kan niet rechtop staan