Tefal Fasteo Stoomgenerator SV6020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Fasteo Stoomgenerator SV6020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AMK 12-11-2018

Stoomgenerator

Deze stoomgenerator is mij erg tegengevallen, het strijkijzer is zwaar en strijkt stroef. Als je de stoomknop gebruikt maakt het best lawaai en de stoomkracht valt tegen en hij stopt niet meteen wanneer je de knop los laat.

Minpunten

• Zwaar
  • Geen vergrendeling
  • Tijdens stomen bromt het apparaat.
  • Zeer stroeve strijkzool.

Masha 13-03-2018

Mooie strijkijzer

Een mooi strijkijzer, en zeker het geld waard. Strijkt heel netjes. Heb het ook als cadeau gegeven aan mij moeder en ze is er heel blij mee.

Pluspunten

• Strijkt netjes
  • Ziet er mooi uit

JanW 28-02-2018

Goed strijkijzer

Ik strijk veel voor omdat ik voor mijn werk overhemden draag. Ik vind dit een rot klus! Maar met dit strijkijzer is het allemaal iets minder erg. Je hebt in een handomdraai alles glad door de stoom. Ook hoef je niet zo vaak het watereservoir te vullen omdat deze zo groot is. Super handig! Ik zou hem iedereen aanraden die snel door zijn strijkgoed heen wilt.

Maartje 20-02-2018

Erg fijn apparaat

Vooral hardnekkige vouwen krijg je er goed uit, stoomfunctie heel fijn
Niet te zwaar en makkelijk wendbaar.

Pluspunten

• Uitstekende stoomfunctie
  • Wendbaar
  • Valse vouwen makkelijk te verwijderen

Minpunten

• Groot onderstel

JL 23-01-2018

Geeft veel stoom

Een strijkijzer met stoomgenerator is precies wat ik nodig had. Ik strijk vooral overhemden en het is soms heel lastig de kreukels er goed uit te krijgen. En vanwege het grote reservoir, hoef je niet zo vaak bij te vullen.
De Tefal geeft veel stoom, ook in de eco stand. Het is even wennen aan het doseren van de stoom. Omdat het waterreservoir niet in het strijkijzer zelf zit, is er enige vertraging in stoomafgifte. Als je dat eenmaal doorhebt, dan strijkt deze Tefal uitstekend. Zonder stoom vind ik de Tefal op sommige overhemden wat stroef glijden.
Het strijkijzer zelf is vrij compact en dat is erg handig. De hele set past prima op de strijkijzerhouder van mijn strijkplank en staat niet in de weg. De slang naar het reservoir is in het begin wat stug, maar wordt snel soepeler.
Fijn is dat het strijkijzer ook verticaal stoomt. Dat is handig voor bijvoorbeeld pakken.
Kortom: zolang je stoom gebruikt, doet deze Tefal precies wat je van hem verwacht.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • geeft veel stoom af

Minpunten

• stoom niet goed doseerbaar
  • onderkant niet echt glad

Margo 23-01-2018

Licht van gewicht, vrolijk van kleur

De stoomgenerator zit verpakt in een stevige doos. Als je hem uitpakt spreekt eigenlijk alles voor zich. Wel heb ik even moeten zoeken naar de aan/uit knop. De handleiding is universeel en kan dus wat afwijken van het ontvangen type. De kleuren zijn vrolijk en het ijzer is licht van gewicht. Doordat het revervoir los is kan er veel water in en hoef je gedurende een grote strijk niet bij te vullen (kan wel als je dit wilt). Het ijzer lijkt over de was te zweven, de zool is erg glad. De stoom is erg intens en je strijkt hierdoor de voor en achterzijde van je item. Nadeeltje vond ik dat je het reservoir moet vullen met een gieter, liever had ik het reservoir zelf uit kunnen nemen en dat onder de kraan gehouden. Ook vond ik het jammer dat je de stoom knop ingedrukt moest houden. Laat je de knop even los, dan moet je weer even wachten tot er weer stoom is. Voor een stoomgenerator in deze prijsklasse een prima apparaat, mocht je iets meer budget hebben dan zou ik voor een met een los reservoir gaan.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • eenvoudig te bedienen
  • aan/uitknop

Minpunten

• geen los reservoir
  • stoomknop ingedrukt houden
  • stoom duurt even

D.W. 20-01-2018

Mooi design, super strijkresultaat!

Mooie, niet te grote, stoomgenerator met een royaal waterreservoir. Door het doorzichtige reservoir is redelijk goed te zien hoeveel water er nog in zit. Water bijvullen gaat lekker makkelijk, er zit een ruime opening in het reservoir.
De strijkzool is echt heel glad, en het strijkijzer zelf is ook lekker licht.
Er komt veel stoom uit het apparaat (dit kun je regelen met 2 standen) en het strijkwerk wordt hierdoor echt heel mooi glad. Nadeel is wel dat je de stoomknop vast moet houden tijdens het strijken. Maar verder ben ik echt heel tevreden, vooral ook omdat de prijs niet te hoog is. Een aanrader!

Pluspunten

• mooi design
  • niet zo groot

Minpunten

• stoomknop vasthouden

Annie 20-01-2018

Snel gereed

Apparaat is snel klaar voor gebruik. Erg handig is ook de aparte aan/uit knop waarmee je het apparaat veiliger uit kunt zetten. Het ijzer zelf strijkt mooi glad. Met de stand 'syntetisch' komt er naar mijn mening te weinig stoom. maar wanneer je de knop dan vervolgens naar stand 'katoen zet heb ik al een aantal keer problemen ondervonden. Er komt dan water uit en het strijkgoed wordt nat. Een keer had ik het ijzer meteen op het station gezet en toen was daar een hele plas water in terechtgekomen. Naar mijn mening niet fijn wanneer dit gebeurd.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar

Minpunten

• Teveel stoomproductie bij veranderen stand
  • Bodem van het station wordt snel vies

Carel 18-01-2018

praktische vormgeving

Omdat mijn oude stoomstrijkijzer van Tefal na 10 jaar gebruiken langzaamaan aan vervanging toe is was ik heel blij met dit stoomstrijkijzer. Het voordeel van deze is dat er continue water aan het reservoir kan worden toegevoegd. Ook staat deze schuin op het station wat toch iets handiger is met oppakken en terugzetten van het strijkijzer. Heeft een korte opwarmtijd en de stoomstoot is prima toereikend om "dubbel"te strijken, zoals mouwen van een overhemd. Al met al een prima produkt

Pluspunten

• snelle opwarmtijd
  • waterreservoir tussentijds aan te vullen