Philips SpeedCare GC6627 - Reviews

Druk
5 bar
Stoomdruk
110 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SpeedCare GC6627 op Kieskeurig.nl.

8,1

Elizzze 09-08-2016

Snel, strak en kreukloos strijken

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Met stoom strijkt deze zeer strak en kreukloos. Enorm fijn resultaat. Zonder stoom gaat deze wat stroever.
Het is duidelijk in gebruik. Een gebruikskaartje / uitleg als toevoeging zou handig kunnen zijn, ontbreekt nu. Zou tevens handig zijn als er een vulbeker bij zou zitten.
Unit is erg groot voor op de strijkplank. Komt daardoor wat lomp over en is wat onhandig met de snoeren.

Wendy d 09-11-2016

Nog steeds tevreden

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Ik ben nu al een paar maanden ermee aan het strijken maar hij is super fijn. Ik heb ook andere mensen laten strijken en die waren ook zeer tevreden. Hij ziet er lomp uit maar is dat totaal niet. Heel licht in gebruik en voor alle stoffen goed

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Voor alle stoffen goed te strijken

Spm 21-06-2018

Super snel en licht strijken

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Deze stoomgenerator is echt een aanrader. Als je de stoomfunctie gebruikt, is de kleding snel en mooi gestreken. Ook is het een licht product om vast te houden.

Pluspunten

• Licht
  • Goede stoomfunctie
  • Bespaart tijd

AnnYves 06-12-2017

Lekker lang en glad strijken met de stoomgenerator

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Dankzij de stoomgenerator van Philips is er meer vrije tijd. De strijk gaat veel sneller en is bovendien beter gestreken. Dus snel en goed..... het bestaat wel degelijk. Er werden vorig weekend 2 volle wasmanden gestreken met één reservoir. We hadden bewust de strijk een beetje opgespaard om het toestel aan een uithoudingstest te onderwerpen. We waren echt verbaasd over het resultaat. Gaan en blijven gaan...... Er werden tot op heden nog geen nadelen gevonden. Ik ben rechtshandig en m'n vrouw linkshandig. Ook dit is geen probleem voor de Stoomgenerator van Philips. We zijn echt overtuigd en kunnen het toestel echt aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gladder strijken

Wendyfranky 30-11-2017

Prachtig toestel

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Heel tevreden van het strijk resultaat.
De hemdjes vliegen hier over de strijkplank.
Beter of de voorganger.
Licht in de hand. Heel goeie dosering van de stoom.

Pluspunten

• Super goeie stoom capaciteit
  • Compact
  • Groot reservoir
  • Nooit meer knoeien met de juiste temperatuur

Minpunten

• Niet afneembaar reservoir

Esma1974 09-08-2016

Snel in gebruik

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Makelijk om te gebruiken, warmt heel snel op. Niet al te ingewikkeld. Strijkt super snel. Raad t iedereen aan

Pluspunten

• Snel warm
  • Strijkt super

Ronny45 08-08-2016

lekker stijken

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

apparaat is snel warm en ligt lekker in de hand en handig om mee te nemen door het slotje
wel wennen dat er een water slang aan het toestel hangt, maar hij strijkt ligt en makkelijk
ik ben zeer te vrede met deze strijkijzer

0uard1a 29-07-2016

Makkelijk in gebruik en snel

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Via Insiders kon ik deze stoomgenerator gebruiken om te testen. Toen ik het pakketje ontving vond ik het nogal groot en was een beetje bang dat het niet op mijn strijkbout zou passen. Gelukkig was dat niet het geval. Je kunt makkelijk water toevoegen in de generator er zit een knop onder de strijkijzer waardoor je de stoom kunt gebruiken. Hij is erg snel te gebruiken binnen een paar minuten. Volgens Philips 2 minuten. Ik heb dat niet bijgehouden. Maar ik had veel haast in de ochtend en toen ik de strijkijzer aansloot en water toevoegde in de generator was deze heel snel klaar om te gebruiken. De knop bij de handgreep kon ik makkelijk indrukken en ik zag gelijk dat alle kreukels in mijn shirt verdwenen. Waar ik wel een beetje bang voor was, was het neerzetten van de strijkijzer op de generator. Ik dacht dat het dan zou smelten. Dit was niet het geval gelukkig. Daarnaast hoef je de tempratuur niet in te stellen ideaal en ook dat je niet continue water dient bij te vullen. Je strijkt zo een hele wasmand weg met een volle waterreservoir. Enig minpuntje is het snoer. Die kun je niet opvouwen of wegstoppen na gebruik. En ook dat je niet weet wanneer het apparaat klaar is. Ook is het wel handig als je een optie hebt om te kunnen spuiten.

F. 29-07-2016

Strijkt super!

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

In eerste instantie had ik mijn twijfels. De basis (waar het water in gaat) leek me best groot- en ik twijfelde of ik dit wel handig zou vinden.
Ik ben echt super verrast over dit strijkijzer! Het strijkt heerlijk licht -stomen gaat super handig.
Ik ben erg blij met dit strijkijzer!

CONI34 17-08-2019

Super makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Het is echt een aanrader want deze strijkijzer is lekker licht en soepel, allerbelangrijkste: het resultaat wat je krijgt met deze stoomgenerator is perfect!

JOJG 08-03-2019

Viel tegen

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Het eerste apparaat dat we kochten ging binnen een paar maanden kapot. De vervanger; onder garantie, ging binnen twee jaar kapot. Gelukkig kregen we wel ons geld volledig retour.

Marc87 23-02-2019

Slechte levensduur

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

2 jaar de 6627 gehad. Ten opzichte van de conventionele stoomstrijkijzer, gaat dit een stuk comfortabeler. Echter hebben we nu ook veel geleerd van het gebruik hiervan. Precies na 2 jaar en 1 mnd gaf het strijkijzer de geest. Phillips maakt geen uitzondering op hun garantie. Geven alleen 40% korting op hun website voor een nieuw strijkijzer. Echter die prijzen liggen 20% hoger. Dus 20% gebakken lucht. Wij zijn zeer teleurgesteld in de service van Phillips. Geen Phillips meer voor ons.

Minpunten

• Levensduur
  • Vaak kalkreinigen

ghsch 01-08-2018

Bruine stoom

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Heb deze stoom generator nu 1 jaar en iedere x als ik aan t strijken ben komt er onverwachts een bruine drap uit. Ik vind dit uitermate vervelend omdat ik de kleding opnieuw moet wassen wat toch niet de bedoeling is! Ook lekt hij vaak.

IngeHJ 28-05-2018

Ik vind het geen goede stoomgenerator

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Ik ben ivm lekkage overgestapt van een Tefal stoomgenerator naar een Philips. Helaas kan het apparaat niet tippen aan het apparaat dat ik had. Het is eerder een stoomstrijkijzer dat stoomt door een druk op de knop dan een stoomgenerator met druk. Er komt amper krachtig stoom uit. Af en toe hoopt blijkbaar de druk zich op en dan wordt het tikkende geluid een bromtoon. Daarna gooit het apparaat er flink wat water uit.
Daarnaast "hangt" de strijkbout in een soort richel, waardoor het moeilijk uit de houder gaat. Het plastic randje onderaan is dan ook aan het afbrokkelen. Kortom; ik ben niet tevreden en bedenk me nog even wat ik ga doen.

Femke 11-12-2017

Strijkt zeer vlot

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Hij start snel op, licht hanteerbaar, glijd met gemak over alle stoffen zonder zelf aan te passen. Het opbergen neemt ook niet teveel plaats in. De strijk blijft nu niet meer lang staan, strijken is terug plezant met dit ijzer.

Pluspunten

• Temperatuur past automatisch aan
  • Makkelijke op te bergen

Minpunten

• Geen losse waterbak

MinnieSN 09-12-2017

Efficiënt maar kan gebruiksvriendelijker

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Er zijn voor mij zowel plus- als minpunten. Daarom beoordeel ik het als "gemiddeld". Pluspunten: strijkt redelijk vlot op alle stoffen, warmt snel op en groot waterreservoir. Minpunten: waterreservoir niet afneembaar, snoer mag langer en strijkoppervlak wordt redelijk snel vuil (waardoor dus ook vlekken en pluisjes op kledij).
Het toestel valt aan te raden qua efficiëntie, maar af te raden qua gebruiksgemak.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • strijkt vlot op alle stoffen
  • warmt snel op

Minpunten

• kort snoer
  • waterreservoir niet afneembaar
  • strijkoppervlak snel vuil

Lisette55 28-11-2017

Dit product verkalkt snel.

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Ik gebruik dit stoomstrijkijzer nu 1 1/2 jaar. De automatische kalkmelder werkt niet goed. Die zou automatisch moeten werken, maar doet dit maar 2-3 x per jaar, wat veel te weinig is. Het apparaat moet maandelijks ontkalkt worden, maar dit staat niet in de gebruiksaanwijzing. In het begin was ik super tevreden over dit apparaat, maar nu heb ik hem al naar de reparateur moeten brengen. Hopelijk is hij nog te repareren.

Wendy 25-11-2017

Vrij goed

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Compact, stoomt veel vrij veel lawaai stoomt lang na. Geen afneembaar reservoir. Waermt vrij traag op.
------------------------------------------------------
Met draaiknop

Pluspunten

• Compact
  • Glijdt goed

Minpunten

• Stoomt lang na
  • Reservoir zit vast

RanTheMan 09-11-2017

Een Miskoop

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Een tijdje terug heb deze strijkijzer gekocht en hij valt mij zwaar teken. Regelmatig druppelt hij met soms bruin vocht. Zodat ik het kleding stuk opnieuw moet wassen.
Als de strijkijzer klem zet valt het onderste gedeelte er af.
Ook moet je hem voorzichtig in de houder plaatsen bij het strijken anders floept hij er uit....op de grond dus.
Al met al een vreselijke mis koop.

10063 27-04-2017

Uitstekende soomgenerator

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6627

Deze stoomgenerator werd door de consumentenbond niet voor niets als beste koop aangeduid.
De prijs / kwaliteit verhouding is goed en het strijken, stomen is nu een fluitje van een cent.