Philips SpeedCare GC6612 - Reviews

Gebruiksklaar in
2 min.

7,9

MamaVan2Kids 18-12-2017

tevreden tot nu toe, beter dan wat ik al gehad heb.

Pro's Het toestel is licht in gebruik. (vroeger had ik na het strijken steevast pijn in mijn rechter arm en schouder) De stoomkracht is tiptop. Strijkt vlot een jeansbroek door slechts langs 1 kant te stomen. De zool glijdt vlot over de verschillende textielsoorten. (je moet wel zelf de temperatuur instellen) Door een "slotje" blijft het strijkijzer goed staan op de waterbak tijdens het transport.

Contra's Tijdens het stomen is er een geluid dat me eerst deed vermoeden dat er iets met het toestel aan de hand was. Het strijkijzer telkens terug op de basis plaatsen tijdens het strijken is nog wat wennen, ik heb dikwijls dat het er bijna afvalt. Mogelijks komt dit door het randje dat zorgt dat het toestel met het "slotje" stevig op te bergen is.

Pluspunten

• licht
  • stoomkracht
  • glijdt goed

Minpunten

• geluid bij stomen
  • terugplaatsen op de basis

tiene1977 26-07-2016

fijn toestel

Een super mooi toestel en een heel licht toestel. Het is mijn 3e stoomgenerator maar deze is zo licht dat het wel lijkt of ik een gewoon strijkijzer beet heb. Het ontkalken heb ik nog niet gedaan omdat dit nog niet nodig is. Maar dit lijkt me ook ideaal omdat de indicator dit aangeeft wanneer dit moet. Het enige wat ik een min puntje vind is het brommend geluid bij het stomen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

saida87 25-07-2016

super snel en makkelijk strijken

De Philips speedcare is je geld dubbel en dwars waard. De strijkijzer werkt snel en heel erg makkelijk vergeleken met mijn oude strijkijzer. De strijkijzer wordt snel heet, stoomt snel en heel veel en is licht in gebruik. Kortom, de kreukels gaan erg snel uit de kleding. De hele familie is blij met de komst van dit apparaat. Ik zeg DOEN!!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Wendy 20-07-2016

Voordeel van de twijfel

Net de eerste keer de Speedcare gebruikt en weet nog niet goed of ik nu tevreden ben of niet... Er zijn een aantal mooie voordelen, zoals het design, gewicht, het slotje voor het veilig dragen en het weinige geluid ten opzichte van mijn 8 jaar oude Philips strijkijzer! Maar ik vind de snoer wat stug, moet continue het knopje in duwen voor stoom te krijgen (niet prettig met mijn pijnlijke handen van de fibromyalgie) Bij mijn oude hoef ik alleen maar een schuifje om te zetten en de knop alleen maar te gebruiken voor powerstoom dus weet niet of dit de bedoeling is, maar zonder de knop in te duwen komt er gewoon geen stoom. Als er wel stoom komt strijkt het ontzettend fijn!! Ik ga nog een keer strijken van de week en beoordeel dan nog een keer. Misschien is het gewoon gewenning?

tiene1977 19-07-2016

fijne stoomgenerator

Ik vind het een fijne stoomgenerator. hij weegt een heel stuk lichter als mijn vorige. Ik vind hem makkelijk in gebruik. Enkel vind ik het jammer dat hij flinkt bromt tijdens t strijken/stomen.
Ook vind ik de gebruiksaanwijzing zeer beknopt.

verder een heel fijn en gebruiksvriendelijk product