Philips GC9640 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9640 op Kieskeurig.nl.

jan 22-09-2016

Te duur

Geschreven voor: Philips GC9640

Het toestel strijkt zeer gemakkelijk en is heel licht, zodat een volle mand was snel verdwijnt. Jammer dat het slechts 3 maanden meegaat en vervolgens defecten is gaan vertonen (boiler, doorloopcircuit, pomp
, ...).

Pluspunten

• lichte strijkbout
  • regelt temperatuur zelf

Minpunten

• defect na 3 maanden

Corrie1 21-08-2016

Strijken met plezier!

Geschreven voor: Philips GC9640

Heerlijk licht in de hand. Bovendien niets meer in te stellen. Dit is mijn vierde stoomgenerator in 20 jaar, maar deze overtreft alle andere apparaten.

Pluspunten

• Geen soorteerwerk meer.
  • Tank met veel water
  • Makkelijk te ontkalken.

Minpunten

• de prijs misschien

Tree66 14-07-2015
  • Product kwartaal in bezit

Ik mocht de PerfectCare-Elite stoomstrijkijzer uitproberen via Insiders, en strijken deed ik altijd al met plezier, maar het is nu nog leuker geworden met dit strijkijzer. Je hoeft geen temperatuur in te stellen dus zijde of linnen, het kan allemaal achter elkaar gestreken worden. hij glijdt moeiteloos over alle stoffen en maakt het super glad, wel is het handig dat je de strijkplank en strijkijzer kan laten staan want elke keer opruimen is niet echt handig, ik vind het ook niet prettig om het strijkijzer tijdens het strijken op de plank te laten staan, doordat de strijkplank hoes glad is, glist deze makkelijk weg, handig zou zijn om een hittebestendige mal mee te leveren om daar je strijkijzer tijdens het strijken op te zetten. de dikke snoer is vrij stug en blijft hierdoor wel wat vaker achter de plank hangen. je kan de stoomknop gebruiken als je stoom wil, maar je kan deze ook vastzetten door continu stoom. Ik ben zeer tevreden over de stoomgenerator

Natasha 27-01-2021

Technisch gezien: super; praktisch gezien: teleurstellend

Geschreven voor: Philips GC9640

Technisch gezien een heel goed apparaat. Niks op aan te merken.
Praktisch gezien stoor ik mij aan 2 dingen elke keer als ik strijk en gezien de prijs zou dat niet nodig moeten zijn. De kabel, waar de stoom door gaat is vrij dik en zwaar, zit aan de linke kant van de stoomgenerator; ik ben rechtshandig dus ik strijk van rechts naar links en sleep elke keer die kabel over de net gestreken oppervlakte. Naar mijn idee was het praktischer geweest om de stoomkabel en de stekkersnoer om te wisselen.
Ik mis ook de snoergeleider: dit had het slepen van de stoomkabel voorkomen. Gezien de prijs had het standaard er bij moeten zitten. Ik had zelf een gekocht, maar kan het niet goed instaleren omdat de stoomkabel (naar mijn idee) op de verkeerde plek zit: het zit elkaar allemaal in de weg en de stoomkabel is vrij dik voor de snoergeleider. Het is mij nog niet gelukt om de perfecte positie hiervoor te vinden.
Ik heb hiervoor een goedkopere stoomgenerator gehad, maar praktisch gezien (in gebruiksgemak) was ie veel beter. Bij de volgende ga ik iig zeker letten op de locatie van de stoomkabel.
Ik ben kritisch ik weet het, maar als ik 260,00 euro voor een strijkijzer betaal wil ik geen irritaties.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Lichtgewicht bout

Minpunten

• stoomkabel zit in de weg
  • geen snoergeleider

Pien 09-01-2021

DUUR APPARAAT BIJZONDER SNEL KAPOT

Geschreven voor: Philips GC9640

April 2020 dit apparaat gekocht om deze binnen 2 maanden al naar het service centrum te retourneren,omdat het apparaat na correcte ontkalkingsprocedure blijft alarmeren en dus niet opstart. Apparaat bijna 2 1/2 week in service centrum. Bleek iets met stoom regulator.

Nu weer hetzelfde probleem. na correcte ontkalkings procedure. IK BEN ER ZO KLAAR MEE. Gebeld met consumenten service. Ik wil een nieuw apparaat . Moet voor de 2 e keer opgestuurd naar service centrum. Garantieperiode loopt ook vlot door op deze manier terwijl ik het apparaat niet kan gebruiken. Voor een dergelijk duur apparaat,vind ik dit echt niet kunnen.

Pluspunten

• strijkijzer is licht

Minpunten

• stoomfunctie ontregelt na ontkalkingsprocedure
  • duur
  • reparatieduur is erg lang
  • garantie niet verlengd met reparatieduur
  • geen vervangend apparaat

2chris 26-06-2019

Prima super handig

Geschreven voor: Philips GC9640

Super strijkijzer. Alleen maar spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht.
Is zeer comfortabel en super licht op mee te strijken. Ikzelf ben reuma patiënte en kreeg vroeger bij het strijken altijd pijnlijke handen, door het gewicht van het ijzer. Met dit strijkijzer is strijken voor mij een plezier geworden.

Clio 13-12-2017

top toestel!

Geschreven voor: Philips GC9640

Deze stoomgenerator is enorm krachtig! Kan er niet meer zonder, is de prijs absoluut waard! Voor deze nam ik altijd de krachtigste calor stoomgenerator, daar was ik altijd super tevreden van(behalve dat ze snel kalkproblemen hebben en veel lawaai maken)Maar deze is zonder twijfel veel beter! Het strijkt sneller door de supergladde zool, kreuken gaan zeer snel weg door de krachtige stoom, en je moet niet meer kijken naar de tekeningen op de t-shirts..hierover kan je strijken zonder probleem! Hij is ook stil in gebruik, viel onmiddellijk op! Ook delicate stoffen kan je strijken, geen handdoek meer nodig! Bespaart me dus een hoop tijd! Zeker met 3 kinderen is dit wel een pluspunt! Het enigste waar ik vooral aan moet wennen is het lichte strijkijzer, calor is een pak zwaarder! En je kan deze strijkijzer niet rechtop zetten, maar je mag deze gewoon op je strijkplank/stoomgeneratorhouder laten staan. Het water bijvullen gaat ook zeer vlot, gewoon erin gieten en terug insteken en je kan direct door strijken. Niet meer wachten tot het terug opgewarmd is! Het handige hieraan is ook, dat het toestel biept als hij opgewarmd is, dus kan je nog effe de was sorteren en bij het signaal weet je dat het klaar is om te strijken! Het ontkalken gaat ook zeer makkelijk, het toestel geeft aan wanneer het tijd is om te ontkalken! De functie eco en automatisch stomen zijn ook handig! Het toestel past zich automatisch aan naargelang de soort stof! Je moet dus niet op het knopje duwen om stoom te krijgen, dat doet hij vanzelf!
Het enigste minpuntje vind ik (ter vergelijking van de calor) dat de stroomkabel niet tegoei kunt opbergen in het te voorziene gat, maar de strijkijzer kan je wel vastklikken vanboven waardoor je het handig kunt opbergen!

Pluspunten

• snel, vlot, handig in gebruik, stil
  • kan op alle stoffen, krachtig

Minpunten

• stroomkabel moeilijk in vak te krijgen

Peter 31-08-2017

Stoom en vooral veel water

Geschreven voor: Philips GC9640

Dit apparaat is voor mij een grote miskoop! Het is niet mogelijk iets te strijken zonder dat het kletsnat wordt. Met de stoom komt er veel water, waardoor het strijken stroef en ongemakkelijk gaat. Het wordt iets beter als je heel lang strijkt in de ECO stand, maar ook dan nog steeds veel water.

John smit 10-01-2016

Ik ben er super blij mee. Strijken wordt ook een stuk leuker. Ben trouwens ook veel sneller klaar met strijken. Al komt je blouse er gekreukt uit met deze strijkijzer is het binnen 2 minuten helemaal glad.

babs1271 28-07-2015

Strijken wordt bijna leuk ;-)
Een super fijn strijkijzer wat automatisch de juiste temperatuur instelt, licht in gebruik is, automatisch ontkalkt en een afneembaar waterreservoir heeft. Strijken gaat echt een stuk sneller en eenvoudiger. Het apparaat is wel groot maar past bij mij prima op de strijkplank. Een echte aanrader!!

BeedBeet 30-07-2021

Het strijkijzer is een fantastisch product

Geschreven voor: Philips GC9640

Ik zou dit aanbevelen aan iedereen die een oud strijkijzer heeft het is werkelijk de moete waard zo licht is het .

ACBD 10-07-2021

Strijken wordt een bijzondere ervaring!

Geschreven voor: Philips GC9640

Stoomgenerator als geheel wel beetje zwaar ws mede door grote waterreservoir van 1 1/2 ltr. Maar, hij strijkt geweldig. Je strijkt elke kreuk in een keer weg. Ben zeer tevreden.

Paulus de boskabouter 06-07-2021

Een geweldige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9640

Hij strijkt als het ware vanzelf. Glijd goed over de stof en je hoeft geen druk uit te oefenen! Heerlijk gewoon.

Marie-Jeanne 23-06-2021

Strijken was leuk met de GC9650/80

Geschreven voor: Philips GC9640

Toestel werkte perfect, zolang het werkte. Maar na net geen 3 jaar, begon het te druppelen via de zoolplaat. Ik had toch een langere levensduur verwacht van een toestel, dat in de hogere prijsklasse valt. Bijna alles is te herstellen, maar ik ben een beetje ontgoocheld. Mijn man heeft gisteren een nieuw toestel gekocht, na lang aarzelen heeft hij opnieuw voor een Philips gekozen. Hopelijk heb ik met dit toestel meer geluk.

Peeke67 04-06-2021

Simpel in gebruik

Geschreven voor: Philips GC9640

Lang over nagedacht om deze strijkijzer te kopen maar nu we deze hebben, spijt ervan dat we niet eerder gekocht hebben. Wat een gemak met strijken, nergens naar omkijken gaat allemaal vanzelf.

LilouDiesel 22-05-2021

Perfecte stoom

Geschreven voor: Philips GC9640

Wauw, wat een zaligheid om te strijken, voor de eerste keer eens het begeleidende boekje gelezen en direct uitgetest. Strijken gaat bijna vanzelf haha. Top cadeau gekregen, strijken zal geen opgave meer zijn. Echt een top product.

slaapmutsje 09-05-2021

top product.

Geschreven voor: Philips GC9640

Wat een fantastisch apparaat! Had ik 25 jaar eerder aan moeten schaffen ;-) Strijken is nu een fluitje van cent.

Werkertje 04-05-2021

Beste stoomgenerator in zijn soort!

Geschreven voor: Philips GC9640

Dit toestel overtreft echt al mijn vorige strijkijzers en stoomgenerators. Mijn strijk is in een handomdraai mooi glad gestreken, waardoor ik meer tijd overhoudt om andere dingen te doen. Het toestel op zich is misschien wat aan de zwaardere kant in vergelijking met mijn vorige stoomgenerator van Philips, maar het ijzer op zich ligt heel licht in de hand waardoor het makkelijk te hanteren is. In eerste instantie dacht ik dat het waterreservoir wat aan de kleine kant was, maar het is perfect om mijn wekelijkse strijk uit te voeren. Handig bij dit model is dat je het waterreservoir kan afnemen om water bij te vullen. Ook is er een verbetering ten opzichten van mijn vorig toestel, dat er nu een soort van kraantje aanzit om het toestel te ontkalken. Kortom, voor mij is dit mijn beste aankoop tot nu toe.

Liessens 25-04-2021

Strijkplezier

Geschreven voor: Philips GC9640

Strijkijzer ligt goed in de hand, het weegt niet te zwaar, is wendbaar in gebruik.
Handig dat het ijzer zich automatisch aanpast aan het textiel dat gestreken wordt.
Super handig dat het strijkijzer gewoon op de plank kan geplaatst worden om het strijkgoed even juist te leggen.

MaartenSch 22-04-2021

Kan niet beter

Geschreven voor: Philips GC9640

Aanzetten en gaan. Zo simpel is het. Niet meer na te hoeven denken op welke stand.
Lekker licht ijzer om mee te strijke