Tefal SV6120 Express Essential SV6120 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV6120 Express Essential SV6120 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

attetjapnurd1 27-12-2020

perfecte stoomgenerator voor strakke kleding

Erg fijn stoomgenerator, de tefal is snel warm en erg makkelijk in gebruik. de grote watertank zorgt er voor dat je je kleding van een hele week in een keer klaar kan strijken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snel warm

Minpunten

• moeilijk op te bergen

kiwitjekimm 26-12-2020

warmt snel op, strijkt makkelijk glad

Wat een verschil met mijn oude strijkijzer. Ideaal groot waterreservoir! Warmt snel op en strijkt snel de plooien eruit! Vond de gebruikershandleiding wel wat onduidelijk. Het zorgt ervoor dat ik mijn was een stukje sneller kan strijken. De stoomfunctie heb ik vooral tijden het strijken gebruikt. Heel handig. Zorg wel voor een niet te smalle strijkplank want het geheel is redelijk groot.

Pluspunten

• warmt snel op
  • groot reservoir
  • goede stoomfunctie

Minpunten

• onduidelijke handleiding

Romy 25-12-2020

Tevreden

Strijken west echt makkelijk zo. Het apparaat is mooi, licht en gebruiksvriendelijk. Het is snel op temperatuur en zo kanjer strijken snel beginnen. Sommige kledingstukken hoef je maar aan 1 kant te strijken. Ik vind strijken echt niks aan, maar op deze manier is het erg makkelijk.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Licht in de hand
  • Kreukels gaan in 1 beweging weg

Minpunten

• De gebruiksaanwijzing is niet al te duidelijk

Regreb 24-12-2020

Gewoon goede strijkijzer

In het bezit van de Tefal stoomstrijkijzer type SV6120 Express Easy. Hiervoor gebruikte in een standaard Philips strijkijzer van 11 jaar oud. Die heeft altijd zijn werk gedaan maar kon wel eens vervangen worden door een nieuwe echt stoomstrijkijzer. Zeker nu er met een gezin gewoon veel meer was is dan toen in nog alleen was. Ik heb inmiddels drie keer de strijk gedaan en een keer gebruik gemaakt van de stoom functie zonder te strijken.

Het strijken gaat perfect. Omdat het apparaat wat groter is staat deze nu permanent op de strijkplank. Als je hem altijd wilt opbergen kan die wel lastiger zijn, maar voor ons staat hij niet in de weg. Een klein strijkijzer berg je wel zo op. Onlogisch is het formaat niet aangezien er een 1,4 liter reservoir in zit. Die vul je voorzichtig en zet het apparaat aan. Binnen no time is die op temperatuur en kun je aan de slag. Het strijken gaat dus heel simpel en snel. Precies wat je verwacht en hoopt bij een dergelijk apparaat. Dus hier voldoet deze aan alle wensen. Enige wat je hoeft te doen is temperatuur kiezen en strijken maar.

De andere optie heb ik onlangs geprobeerd. Dat is alleen stomen zonder te strijken. Dit voor een kleed gebruikt. Hiervan moet ik eerlijk zeggen dat het resultaat niet helemaal is zoals ik had verwacht. Tijdens het gebruik heb ik verschillende keren in de handleiding gekeken omdat ik mijn twijfels had of ik je wel goed deed. Er kwam geen continue straal stoom uit ofzo. Om echt iets goed te kunnen stomen is dat wel nodig. Dus over deze functie ben ik minder te spreken.

Al met al is het gewoon een prima strijkijzer wat doet wat je er van verwacht. Zoek je een no nonsense strijkijzer, dan is dit je machine!

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Alleen stomen zonder strijken werkt minder goed

Angelica 21-12-2020

Strijken wordt bijna leuk

Als je dol bent op strijken is dit apparaat een genot, als je er net zoals ik een hekel aan hebt wordt het bijna leuk. Alle kreukels verdwijnen met weinig moeite, zelfs hardnekkige kreukels zijn niet opgewassen tegen de stoomknop. Daar werd ik heel blij van want ondanks dat ik niet van strijken hou ben ik wel zo iemand die zelfs haar dekbedovertrekken strijkt. Mijn behoefte aan verzorgde kleding en strakke bedden wint het namelijk altijd en met deze Tefal Express Easy ben ik veel sneller klaar dan ik gewend ben. Het verticaal strijken werkt ook fijn, vooral bij kleding die te delicaat is om te strijken maar waar toch een kreuk in zit.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Verticaal strijken

Minpunten

• Reservoir niet afneembaar

Litavicos 21-12-2020

Groot maar super fijn

De grote water tank zorgt ervoor dat je behoorlijk lang door kan strijken. Dit is veel fijner dan een tank die op de strijkijzer zelf zit. De Tank kan ook een nadeel zijn omdat deze best groot is. Echter is de stoom kracht heel goed. Alle kreukels gingen vrij snel uit de kleding.

Pluspunten

• Grote water tank
  • snel warm
  • snel kreukvrij

Minpunten

• grote water tank

karinc 12-12-2020

fijne strijkbout

krachtige stoomgenerator. Tot nu alleen stoomstrijkijzers gebruikt. Dit werkt zoveel fijner! Geen stoom is ook echt geen stoom, wel stoom gaat heel gedoseerd en zonder gespetter. Beter en sneller resultaat dan ik gewend ben. Moest er wel een nieuwe strijkplank voor kopen, waar een plateau op zit om het apparaat op te plaatsen. Maar verder heel tevreden

Pluspunten

• krachtig stoomvermogen
  • gedoseerde stoomafgifte
  • sne en goed strijkresultaat

Minpunten

• slecht handleiding
  • wieltje met stofkeuze is klein en onder handvat

May20 10-12-2020

Super apparaat

Mooi en multifunctioneel apparaat. Er zitten genoeg strijkstanden op en deze zijn heel gemakkelijk intestellen. De stoomkracht is super en het vertikaal stomen is gewoon weg ideaal vooral als je op het laatste moment er achter komt dat er nog kreukels in je kleren zitten. Met het strijken van de was ben ik 2 tot 3 maal sneller klaar en met een heel mooi resultaat. Zelfs mijn dochter vind het nu niet erg om af en toe eens te strijken.
Het enigste nadeel vind ik dat er geen afneembaar waterreservoir op zit en de handleiding te wensen over laat.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Sneller klaar

Minpunten

• Geen afneembaar waterreservoir
  • Handleiding