Bosch BCH3P255 - Reviews

Accu/Batterij oplaadtijd
5,0 uur
Hoogte
115,00 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCH3P255 op Kieskeurig.nl.

7,9

MarryTM 19-10-2018

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Deze stofzuiger werkt vooral veel makkelijker dan een standaard stofzuiger omdat hij snoerloos is.
Hij is best wendbaar, draait redelijk makkelijk om de meubels heen. Het ondergedeelte is wel "dik" waardoor ik moeizaam onder de banken en stoelen kan zuigen.
Heb een dik vloerkleed, die zuigt hij goed schoon dankzij de roterende borstel, maar bij de rand merk ik dat de zuigkracht niet goed genoeg is om de rommeltjes langs de rand mee te zuigen.
Hij pakt haren wel goed mee door de draaiende borstel.
De borstel in de voet kan je makkelijk eruit halen en de haren/rommel wat erom heen vast gedraaid is kan je makkelijk doorknippen door het geultje en daarna de haren eraf halen.

Van de accessoires gebruik ik het mondje het meeste, is handig voor de trap en banken.
Vind het wel een voordeel dat je alle opzetstukken bij de hand hebt en die niet ergens los moet opruimen (en daarmee sneller kwijtraakt)
Je kan hem staand wegzetten, dit werkt het beste op een gladde ondergrond, iets dikkere vloerbedekking is net te onstabiel waardoor hij kan omvallen.

De accu gaat redelijk lang mee, je kan er prima een ronde mee door het huis maken.
Nadeel vind in wel dat je de kruimelzuiger niet los van het apparaat kan opladen, die moet eerst in de stofzuiger gezet worden.

De kruimelzuiger zelf is makkelijk eruit te halen om langs de randen en losse dingen op te zuigen.
De zuigmond steekt zelf niet echt uit waardoor je niet makkelijk in de scherpere hoekjes van de trap komt, dit kan uiteraard wel met een verlengstuk, maar had wel makkelijk geweest als hij iets puntiger was.

De zuigkracht valt me tot nu toe niet tegen, had na de eerste keer zuigen wel dat hij minder hard zoog, maar dat bleek achteraf een prop haren/stof/rommel te zijn wat in het slangetje in de voet de boel blokkeerde.
Het reservoir is redelijk makkelijk te legen, is alleen niet heel groot.
Het gewicht vind ik wel iets aan de zware kant, wanneer ik wat langer aan het zuigen ben merk ik wel dat ik vaker van hand wissel.

Tot nog toe ben ik best tevreden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Accessoires bij de hand
  • Draadloos
  • Wendbaar
  • Borstel is makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Dikke onderkant wat lastiger zuigt onder banken
  • Kruimelzuiger kan niet los worden opgeladen.
  • Zuigmond steekt niet ver uit van kruimelzuiger

Janneke 13-02-2019

Uiteindelijk weer weg gedaan

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

In het begin was ik best positief. Handig dat je hem zo in een hoekje kan zetten. Snoerloos. En een redelijke zuigkracht.
Toch na een maand begon ik mijn oude stofzuiger te missen. Die kwam met gemak onder het bed door, en deze niet. Ook het zuigen werd naar mijn idee minder. Wat dikkere vuil zoog die niet op en op de trap vond ik het ook onhandig, en wou mijn 2 trappen niet met de kruimelzuiger doen.
Ik heb getwijfeld om hem te houden, maar achteraf blij dat ik hem weer terug heb gedaan.
Het was niet echt geschikt voor grote gezinnen.

Pluspunten

• Snoerloos

M. 07-01-2019

Miskoop voor ons

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Wij hebben de stofzuiger inmiddels bijna 3 maanden en zijn niet tevreden over de werking hiervan. Het is absoluut geen stofzuiger die een 'gewone' stofzuiger kan vervangen. Wellicht hadden wij hierover verkeerde verwachtingen. Voor deze prijs vind ik echter de werking tegenvallen en mag je toch ook wel wat verwachten. Wij hebben na de geboorte van onze dochter veel beschuit met muisjes getrakteerd. Die muisjes vallen ook veel op de grond, maar deze stofzuiger zuigt ze niet op. Ze schieten alle kanten op behalve in de opvangbak. Als je de stofzuiger optilt en ze bovenop de op te zuigen muisjes zet dan verdwijnen ze wel in de opvangbak. Maar als je pech hebt en je tilt de stofzuiger op vliegen ze er net zo hard weer uit. Frustratie alom. Wij hebben spijt van onze aankoop. Een mail naar Bosch over onze ontevredenheid mocht niet baten. Niet tevreden, geld terug kennen zij helaas niet, want de stofzuiger was immers al gebruikt. De stofzuiger volstaat niet in een huishouden als hoofdstofzuiger. Wellicht wel te gebruiken voor boven/ruimtes die niet veelvuldig gebruikt worden voor snel schoonmaken voor het oog. Miskoop dus voor ons. Jammer!

Pluspunten

• Staand wegzetten

Minpunten

• Onvoldoende zuigkracht
  • Vuil wordt niet opgezogen, maar verplaatst
  • Grote zuigkop, onmogelijk onder bed/bank/box
  • Hoekjes/randen worden niet schoon
  • Zwaar

A. Schilder 30-12-2018

Heel wendbaar en lange gebruiksduur.

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Heel wendbaar en zwenkt heel gemakkelijk elke kant op. Doordat het zelfstandig kan staan heeft het maar een kleine opbergplek nodig. Het heeft een lange gebruiksduur en is niet zwaar. Ook is het te verkleinen tot een handige kruimeldief en op de traptreden is deze ook heel handig.

Pluspunten

• twee in een
  • lange werktijd

Milt 18-12-2018

Net uitgetest...???? Soepel in gebruik, en doet het prima

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Soepel in gebruik, en beter handteerbaar als grote stofzuiger, top zuigkracht.
Goed te plaatsen in hoekje, dus altijd direct bij de hand.

Hans 23-11-2018

Handige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

De Bosch Flexxo is een goed product. Handig en wendbaar en ook kun je bijv. makkelijk onder het bed stofzuigen. Makkelijk is oook de afneembare handstofzuiger voor bijv. de trap of de auto.

Pluspunten

• Geen zware stofzuiger
  • Makkelijk en wendbaar

Anna 09-11-2018

Hele fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Wat een super fijne stofzuiger is dit zeg. Geen snoer die achter je aan komt maar gewoon swingend het hele huis door. Is er een klein hoekje of wil je niet meteen de hele stofzuiger pakken omdat je iets hebt laten vallen pak je gewoon de kruimeldief die er ook bij zit. Enigste nadeel va. Het apparaat vind ik dat hij niet onder mijn bed en bank te gebruiken is. Voor de rest maakt hij niet heel veel geluid, ja je hoort het wel maar storend is het niet en doet verder precies wat hij beloofd. Ik ben super tevreden en raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Groot en past daardoor niet onder mijn bank

Annet 31-10-2018

Hij is vooral heel handig!

Eerste indruk.:
Mijn eerste indruk is heel positief.
Het apparaat is licht van gewicht. Alle accessoires zitten heel mooi verwerkt in het apparaat dus je raakt nooit een mondstuk kwijt. Er is 1 klepje waar een mondstuk achter op te bergen die vrij kwetsbaar lijkt, verder gebruik moet nog uitwijzen of dit ook zo is.
De stofzuiger maakt weinig herrie en is heel wendbaar. Over de accuduur kan ik nog niet oordelen. Wordt vervolgt.....

Na een aantal weken in gebruik:
Hierbij nog een update na wat langer en intensiever gebruik.
De accu gaat lang genoeg mee, ik ben zeer tevreden over de accuduur. Doordat de stofzuiger snoerloos is is hij heel makkelijk "ff snel" gepakt.
Wat tegenvalt is de kracht als je hem als kruimeldief gebruikt om bv de auto te stofzuigen, dan mist hij toch net wat vermogen.

Maar overall een heel mooi apparaat met veel gemak en ruimtebesparend omdat de accessoires in het apparaat verwerkt zijn

Pluspunten

• Accessoires verwerkt in het apparaat zelf
  • Goede accuduur
  • Kruimeldief en stofzuiger in 1

Minpunten

• Kruimeldief los weinig vermogen/zuigkracht

Winnie123456789 29-10-2018

goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Mooie, kleine stofzuiger. Makkelijk op te bergen. zuigt erg goed. Geen snoer, dus ideaal voor het hele huis.
Nadelen: lange oplaadtijd, past niet onder banken of kasten. Leegmaken geeft wat rommel, reservoir is ook erg snel vol( we hebben wel een kat in huis)

Pluspunten

• geen snoer
  • goede zuigkracht

Minpunten

• past niet onder banken
  • klein opvangreservoir
  • rommel bij leegmaken

Janneke 26-10-2018

Fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Het is een fijne stofzuiger, heerlijk dat die snoerloos kan stofzuigen. Soms lastig als je hem niet hebt opgeladen.
De zuigkracht is goed. Met gemak zuigt de stofzuiger de (lange) kattenharen van de vloerbedekking. Hij is makkelijk qua bediening, het loopt heel soepel. In het begin even wennen voor je arm, het is vrij zwaar. Maar na een paar keer stofzuigen voel je dat niet meer.
Ideaal dat je de kruimelzuiger eruit kan klikken, zelfs met accessoires erbij! Heb wel het idee dat de kruimelzuiger minder kracht heeft om te zuigen. Maar kan het werk prima doen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Kruimelzuiger die erbij in zit

Minpunten

• Opladen voordat je gaat stofzuigen

Sjtienuh 26-10-2018

Goede vervanging van een grote stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Na ontvangst heb ik hem direct uit de doos gehaald. Wat mij opviel is dat de stofzuiger verpakt was in 3 dozen, dit lijkt me wat overdreven, maar gezien de waarde misschien ook wel weer slim. Verder is de stofzuiger minimaal met plastic verpakt, wat ik weer een plus vind voor het milieu.

De stofzuiger is eenvoudig in elkaar te zitten, let wel op dat er een schroefje eerst los gedraaid moet worden bij de bovenkant van de stofzuiger, hierna wordt de steel ermee bevestigd aan het onderste gedeelte. De rest is makkelijk vast te klikken. Wat ook handig is, is dat de extra onderdelen in de steekstofzuiger kunnen worden opgeborgen zodat je altijd de andere zuigmond bij de hand hebt.

De steelstofzuiger is makkelijk hanteerbaar, maar nog redelijk aan het gewicht, maar omdat het gewicht onderaan de steel zit is dit niet vervelend.

Op een parket en tegelvloer werkt de stofzuiger redelijk goed, soms merk ik dat hij niet alle deeltjes in een keer oppikt, maar als je er vaker overheen gaat wordt het toch opgezogen en heb je een goed en snel resultaat.
Tevens is de “kruimeldief” handig voor het stofzuigen van de trap, met de zachte borstel heb ik het houten gedeelte gedaan en door het ervan afschuiven van de haren heb ik de halve maantjes goed kunnen reinigen.

Ook voor het uitzuigen van de zitbank draait deze alleskunner zijn handen niet om. Ook hiervoor zit er een mondstuk bij voor op de “kruimeldief” hierdoor is hij makkelijk te bedienen en kom je ook in alle hoeken van de bank.

Als laatste zit er een hulpstuk bij voor het opzuigen van stof- en spinnenwebben. Plastic geeft niet af op de witte muur wat ik wel had bij mijn andere stofzuiger. Dus dat is een positief iets wat ik eraan ervaar en geeft ook de kwaliteit van het materiaal weer.

Pluspunten

• Eenvoudig in elkaar te zetten
  • Compact

Minpunten

• Pakt niet altijd alles op

kikker99 26-10-2018

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Een fijne stofzuiger die je makkelijk even snel pakt. Geen gedoe meer met snoeren en stopcontacten, gewoon aanzetten en het hele huis zuigen. Door de verschillende accessoires kom je in alle hoekjes en kiertjes. Met een volle accu kun je ca. 1 a 2 uur achter elkaar zuigen, opladen duurt een paar uurtjes. Enig minpuntje is het relatief kleine reservoir, wat overigens wel makkelijk te legen is.

Pluspunten

• Makkelijk te pakken
  • Wendbaar
  • Snoerloos, dus zo het hele huis door
  • Voldoende zuigkracht

Minpunten

• Relatief klein reservoir

Margrete 25-10-2018

KLEINE KRACHTPATSER

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Sinds een paar weken in het bezit van deze steelstofzuiger.
pluspunten;
erg wendbaar
sterke zuigkracht
licht van gewicht
snoerloos dus geen gedoe en pak je hem snel

min punten;
na het HELE huis te stofzuigen gaat de accu 2 rondes mee
sommige delen kwetsbaar plastic
niet handig voor onder de kast en bedden, geen optie voor de trap.

Maar al met al.... ik ben tevreden met 2 kids en 3 poezels die nooit buiten komen
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Natascha 25-10-2018

Fijne stofzuiger, snel klaar voor gebruik

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Dit is echt een fijne stofzuiger. Hij staat in de hoek van mijn woonkamer en hij is ieder moment klaar voor gebruik. Accuduur is meer dan voldoende. Ligt goed in de hand. Fijn dat de kruimelzuiger er gemakkelijk vanaf te halen is, ook tijdens het stofzuigen.
Een groot nadeel is dat je de opvangbak na elke zuigbeurt schoon moet maken, alsmede het filter.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Lange accuduur

Minpunten

• Vaak schoonmaken opvangbak
  • Duur in aanschaf

Eve1984 23-10-2018

Makkelijk in gebruik, wendbaar, laadt snel op

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Mijn allereerste snoerloze en zak-loze stofzuiger. Het apparaat is heel wendbaar, laadt snel op, makkelijk in gebruik, opvangbak is makkelijk te legen en de losse kruimeldief is zeer handig. De stofzuiger kan op alle soorten ondergrond worden gebruikt zonder dat je hem moet verstellen.

Ik vind wel vervelend dat de stofzuiger onderaan zo dik is waardoor je niet even onder de bank of een kastje kan stofzuigen. Ook is hij zwaarder waardoor ik 2 handen nodig hebt om hem even op te tillen als hij iets net niet oppakt. Voor het stofzuigen van de trap vind ik hem ook niet ideaal, dan moet ik het met de kruimeldief doen met opzetstuk maar met mijn vorige stofzuiger ging dat beter.

Al met al wel een fijne stofzuiger omdat ik hem sneller pak om even iets te stofzuigen en als ik dan toch bezig ben doe ik de bovenboel ook meteen. Omdat je geen snoer e.d. mee moet sjouwen naar boven, ga ik makkelijker even door en ben ik een kwartier klaar om mijn hele huis te stofzuigen.

Pluspunten

• wendbaar
  • makkelijk in gebruik
  • laadt snel op

Minpunten

• zwaar

Enrique98 22-10-2018

veelzijdig

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Afgelopen week heb ik voor het eerst de stofzuiger uitgeprobeerd. In het begin is het even wennen hoe het allemaal werkt en welke onderdelen waar zitten en hoe ze werken. Maar eenmaal aan de gang is het vervolgens een fluitje van een cent. De grote vlakke stukken zuigt hij moeiteloos en makkelijk. Hoekjes zijn ook makkelijk door de kantelbare borstelmond. Vloerbedekking, houtvloer, het maakt niet uit, het gaat moeiteloos en hij zuigt goed. De steelstofzuiger of de kruimeldief: beide zijn heel makkelijk in gebruik. Fijn is het om te zien wat er is gezogen. Ik had een klein kettinkje meegezogen en zag meteen welke dit was. Het was een oude, goedkope, dus maar laten zitten... Het grote voordeel vind ik dat het een draadloos apparaat is. Overal neem je het even gauw naar toe. Waar ik anders over het hele huis steeds de stekker in een ander stopcontact moet doen (met een klassieke stofzuiger), kom ik nu overal snel en makkelijk. Het bespaart in die zin veel tijd. De opzetsteel is makkelijk en bovendien uitschuifbaar. Ook met een zachte borstel eraan. Fijn voor boven op de kast zuigen, met alleen de kruimeldief. Sowieso is het heel makkelijk dat alle accesoires direct beschikbaar op het apparaat zitten. Ik vind de basiszuigstand voldoende, maar het kan dus nog krachtiger door de drietal standen. De auto is heel makkelijk uit te zuigen. Ik deed dit in het verleden met een goedkope kruimeldief, maar dat is veel werk en zuigt minder goed. Met de kruimeldief van dit apparaat gaat het sneller en beter. Het design oogt stoer en luxe. Het opbergen is echt supermakkelijk, gewoon staand. En het is gelijk weer klaar voor gebruik. Ik heb het inmiddels nu 3x gebruikt, maar het blijft een makkelijk apparaat. Het nadeel vind ik dat het apparaat zwaarder in de hand ligt dan een klassieke stofzuiger. Maar dit ook weer niet zo'n nadeel dat het irritant is. Een ander nadeel is dat ik niet onder ons bed en onder kasten kan zuigen. De bank wil nog net. De steel is namelijk te dik. Met het verlengstuk kom je er wel, maar dat is een veel te kleine opening om zo'n groot oppervlak te moeten zuigen. Dan is een steelstofzuiger toch handiger. Een paar keer dacht ik: het mondstuk is wel heel flexibel (handig!), maar ook kwetsbaar wellicht. Ik ga er maar vanuit dat dit stevig genoeg is. Al met al ziet het apparaat eruit zoals het ook presteert: krachtig en veelzijdig. Voor regelmatig en op verschillende plekken/verdiepingen stofzuigen is het een ideaal apparaat.

Pluspunten

• even gauw te pakken
  • veelzijdig
  • zuigt goed

Minpunten

• wil niet goed onder boxspring/bank

Ilda 22-10-2018

Beste stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Hij is heerlijk wendbaar, klein zodat ie overal mee naartoe kan (van beneden naar boven en dan kun je ook nog de trap stofzuigen) en zuigt als een malle. Super blij mee!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Draadloos
  • Laad snel op

Minpunten

• Kan met zijn dikke buikje niet onder de bank komen

eskabe 19-10-2018

Lekker handig

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Wij vinden het vooral handig om na het eten even snel onder de tafel te stofzuigen. Hij is zo gepakt en makkelijk in gebruik. Het vuilreservoir moet regelmatig geleegd worden, dat is natuurlijk wel een verschil met een normale stofzuiger met zak.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geintigreerde hulpstukken

Minpunten

• Dikkere onderkant, lastig onder kasten te zuigen

Pim87 19-10-2018

Handig snoerloos apparaat

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Ik ben erg blij met de aankoop van dit artikel. Ik vind het snoerloos kunnen zuigen erg fijn. Bij mijn oude stofzuiger moest ik meerdere malen de stekker in een ander stopcontact doen om heel de kamer te kunnen zuigen. Dit hoeft nu niet meer. Verder is het apparaat vriendelijk in gebruik, makkelijk mee te nemen en makkelijk op te bergen. De kruimelzuiger is ook erg fijn, zeker met de losse accessoires. Enige nadeel is dat de accu maar maximaal een uur mee gaat, dus je moet niet vergeten het apparaat weer op te laden.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Handig in gebruik
  • Makkelijk op te bergen
  • Wendbaar

Minpunten

• Accuduur

Inge88 18-10-2018

Nimbus 2000 onder de stofzuigers

Geschreven voor: Bosch BCH3P255

Het is altijd leuk als je een nieuw product mag uitproberen. Het in elkaar zetten vraagt alleen een wat gedetailleerde kijk. Zo eenvoudig als het in gebruik is, zo eenvoudig was het in elkaar zetten niet. De twee delen moeten met een schroef in elkaar... en dat stond niet duidelijk in de gebruiksaanwijzing... Positief: Het gebruik is eenvoudig en soepel. De soepel draaiende kop maakt dat je overal goed bijkomt. Echter doordat de onderkant zo breed is, komt hij niet onder de bank en bed en wordt hij na een tijdje behoorlijk zwaar. Zuigkracht wordt vervangen door de roterende borstel, wat ik juist een minpunt vindt (als je ergens niet bijkomt, kan de zuigkracht ervoor zorgen dat het opgezogen wordt). Ook is het een nadeel als je lange haren hebt, want deze raken helemaal vast te zitten in de roterende borstel. Het feit dat hij draadloos is, is wel een voordeel. Je bent namelijk veel sneller geneigd om het te gebruiken. Het apparaat bergt makkelijk op. Ook de kruimeldief is handig. Ik heb een paar verbeterpunten, maar overall wordt stofzuigen wel weer iets gemakkelijks en eenvoudigs. :-) Verbeterpunten: * Het gewicht is in verhouding tot het apparaat wat zwaar * meer geluid dan verwacht * Installeren van het apparaat *Bereikbaarheid van stang *zuigkracht en haren die vastlopen in borstels
*prijs-kwaliteitverhouding te hoog

Pluspunten

• Draadloos
  • beweegbaarheid

Minpunten

• zuigkracht
  • gewicht
  • bereikbaarheid (onder bank/bed)