De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Air Force Extreme Silence snoerloze steelstofzuiger - RH8971 blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Poetsmiep 21-09-2018

Makkelijk wendbaar, goede accuduur

Ik mocht deze steelstofzuiger testen. Ik was er erg nieuwsgierig naar omdat ik toe ben aan een nieuwe stofzuiger. Ik vind het ideaal dat er geen snoer meer aan zit! Mijn woonkamer is net te groot dus ik moest met m’n oude stofzuiger altijd met een verlengsnoer werken.
Hij doet op de grote stukken goed z’n werk! Zeker omdat ik 2 honden heb lopen! Ik vind het alleen jammer dat er geen hulpstukken bij zitten om bijvoorbeeld de trap goed te kunnen stofzuigen. In de hoeken komt hij niet echt dus daar heb je nog wel een gewone stofzuiger bij nodig! Dus als je gelijkvloers woont is hij ideaal!

De tank is gemakkelijk te legen. En het lichtje wat op de vloer schijnt is ook een uitkomst. Ook vind ik hem niet zwaar en je komt goed onder kasten. Het lukt mij alles te stofzuigen (op de hoogste stand!) zonder dat de accu leeg is. Het geluid valt ook mee. Mijn oude stofzuiger maakte een hoop herrie! Laten we zeggen: mijn man is blij met deze! Haha
Ik vind het ook een mooie stofzuiger. En omdat ie snoerloos is pak je hem makkelijker om bijv even de deurmat te doen.

Ik ga er nog even over nadenken of ik deze ga aanschaffen en m’n oude stofzuiger voor de trappen bewaar of er 1 kies waar er hulpstukken bij zitten.

Pluspunten

• Geen herrie
  • Snoerloos
  • Mooie uitstraling
  • Soepel te bedienen
  • Lange accuduur

Minpunten

• Geen hulpstukken voor de trap
  • Komt niet in de hoeken bij de trap

José 10-09-2018

Wie kent de Queen klassieker niet met Freddy achter de steelstofzuiger?
Zo enthousiast als hij stofzuigt is mij in het echte leven (met een 'gewone' stofzuiger) nog nooit gelukt.
Ik hoopte daar met het testen van deze stofzuiger betere ervaringen mee te krijgen. Helaas is dat de Rowenta Air Force Extreme Silence snoerloze steelstofzuiger - RH8971 niet gelukt.
Ik ben wel bevooroordeeld, ik heb nog geen enkele stofzuiger in mijn bezit gehad die aan al mijn eisen voldeed.
Die eisen zijn: verschillende vloeroppervakken 'aankunnen', goed in de hoeken kunnen, ook in de hoogte wat stofwebjes kunnen bereiken, handzame opzetstukken om even een stoel af te nemen, een richeltje mee te pakken, gemakkelijk wendbaar, lang snoer, niet te lawaaierig en vast nog meer dingen die me nu even niet te binnen schieten.

Deze stofzuiger is in mijn optiek eigenlijk alleen geschikt voor vloeroppervlakken. De trap gaat moeizaam en je komt niet in 'afwijkende' hoeken. En dan vind ik het geluid dat hij maakt terwijl ik de vloer stofzuig nog het meest in de buurt komen van een schuurmachine. Nu is een lawaaierige stofzuiger niet fijn, maar het gevoel dat ik de vloer sta te schuren wil maar niet wennen.
Het in elkaar zetten gaat simpel, het uitnemen van het stof compartiment moest ik even onder de knie krijgen. Er zit een handige tool bij om de borstels los te maken. De steelstofzuiger neemt weinig plek in en blijft ook als je ervoor kiest niet de steun op te hangen goed staan.

Pluspunten

• Stil
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Alleen geschikt voor vloeroppervakken
  • Schuurmachine geluid

Robbie 03-09-2018

Stille stofzuiger

Zeer makkelijke en super stille stofzuiger.
Het opladen van de accu duurt even maar daarna kan je super genieten van de stofzuiger. Ik vindt wel dat deze snel op is. Zeer goede zuigkracht en door zijn driehoek mond kan je veel plekker bereiken. Snelheden zijn aanpasbaar en voor de donkere hoekjes zit er ook verlichting op. Overgang van laminaat naar een vloerkleed heeft hij geen problemen mee. Hij vindt alles prima. Al het vuil komt in een bak die je makkelijk kan legen. Door de steel ligt te draaien stuur zo door de kamer heen.

Pluspunten

• Stil
  • Zakloos
  • Draadloos

Minpunten

• Kan geen stoelen of banken stofzuigen
  • Batterij snel leeg

Eric 02-09-2018

Erg wendbaar en makkelijk in gebruik

Wij hebben altijd een "normale" stofzuiger gehad. Deze werkt overigens nog steeds prima, maar je pakt hem niet zo snel uit de kast; gedoe met slang, apparaat en snoer. En naar boven sjouwen is al helemaal een gedoe. Een draadloze steelstofzuiger leek ons dan ook voor boven een ideale uitkomst; en ik moet zeggen dat deze Rowenta boven onze verwachting bevalt. We pakken nu veel vaker even snel deze stofzuiger en het huis is dan ook een stuk minder stoffig. Ook onder het bad en tafel komt deze makkelijk doordat je hem helemaal plat kan leggen en zo onder het bed kan schuiven. Hij is ook erg licht waardoor we hem nu ook beneden gebruiken. "Qua zuigkracht is deze bijna vergelijkbaar met onze andere stofzuiger, maar zo veel wendbaarder en handiger. Als deze kapot zou gaan denk ik dat we nog een tweede steelstofzuiger aanschaffen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaar
  • licht en flexibel

Minpunten

• relatief kleine vuilopvang

A3VERMEER 31-08-2018
Heerlijk snoerloos met een goed bereik op plekken waar je moeilijk kunt komen. Goed wendbaar en geen nare luchtjes...

Pluspunten

• Snoerloos
  • Bedieningsgemak
  • Geruisloos

JAN 31-08-2018

Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971

We hebben de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 goed ontvangen. In de doos zat een duidelijke beschrijving van hoe alles in elkaar moest gezet. Jammer was dat er geen ‘batterij’in zat om direct even te kunnen zuigen. We moesten dus eerst een tijdje wachten, voordat we de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 konden gaan testen en gebruiken. Toen de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 helemaal was opgeladen zijn we vol goede moed begonnen met onze eerste zuigoefeningen. De Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 maakt weinig geluid en is redelijk stil. De zuigkracht is geweldig, vooral ook omdat je die kracht kunt regelen middels een knopje aan de voorzijde onder ‘vingerbereik’.
De bedoeling van ons was om de gewone stofzuiger met snoer te laten staan. Dat is echter niet mogelijk, want als je bijvoorbeeld de bank of stoelen wilt zuigen, gaat dat niet met de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971. Het is dus jammer dat de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 geen ‘kruimeldief’ mogelijkheden heeft. Dat is iets tegen gevallen.
Wat positief is, is dat de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 een mond heeft die in een driehoek vorm is. Hierdoor kun je uitstekend in de hoekjes komen.
Kortom de Rowenta Air Force Extreme Silence RH8971 is een prima apparaat, makkelijk in gebruik, maar heeft zo zijn beperkingen en die zijn dan hierboven omschreven. Verder suiper snel en gemakkelijk te gebruiken. Mooie vorm en gemakkelijk in gebruik dankzij de ‘sturende’ kop.

Trilla 30-08-2018

Gemakkelijk, handig op te bergen, prima accuduur

De Rowenta Air Force Extreme Silence een stofzuiger voor het gemak. Mijn huisje is nog nooit zo snel gestofzuigd. Dat komt mede doordat die draadloos is. Ik merk dat ik de stofzuiger veel sneller even pak om een paar kruimels te op te zuigen. In tegenstelling tot mijn oude stofzuiger (met draad) is deze inderdaad veel stiller. Je moet niet verwachten dat je helemaal niks hoort, maar het is zeker niet storend als iemand in huis hem gebruikt (turbo modus) en jijzelf televisie zit te kijken op volume 100..
Er zitten op de stofzuiger 3 zuigstanden; een lage, medium en turbostand. Zelf maak ik gebruik van de turbostand. Ik gebruik de stofzuiger nu ongeveer elke dag en kan op een volle batterij ongeveer een week mee doen.
De behendigheid van de stofzuiger is prima, enigszins zwaar met draaien etc, zie een ouder iemand (oma of opa) hem niet zo snel gebruiken. Daarnaast ook omdat er geen slang bijzit, merk ik wel dat het moeilijk is om bijv. je vensterbank te stofzuigen (hoge oppervlakte). De stofzuiger optillen is namelijk geen oplossing. Dus het gemis van een slang is wel aanwezig. De lichtjes bij de stofzuigermond zijn zeker handig! Je ziet inderdaad wel meer als je in schemerlicht aan het stofzuigen bent.

Al met al zou ik deze stofzuiger wel aanraden als je met gemak even snel wilt stofzuigen. Ik mis wel een beetje de slang (behendigheid) voor de hoge oppervlakte. Echter het gemak waarbij je deze stofzuiger even pakt en opbergt zijn voor mij een groot pluspunt.

Pluspunten

• Handig
  • Gemakkelijk op te bergen
  • Goede accu
  • Licht op stofzuiger mond
  • Stiller dan menig andere stofzuiger

Minpunten

• Geen slang
  • Hoge oppervlakte kan je niet stofzuigen

Laurens Ouwerkerk 29-08-2018

Een draadloze stofzuiger zoals deze is ontzettend handig, je pakt m er zo bij om even wat troep op te zuigen. Hij is wel wat onhandzaam, waardoor hij lastig onder bv de bank komt. Er zit ook geen bracket bij om hem bv in de trapkast op te hangen, dat zou wel mogen voor deze prijs. Geen los te koppelen kruimeldief, dus vind hem wel wat beperkt voor deze prijs.

Pluspunten

• zuigt goed
  • pakt hem er makkelijk bij

Minpunten

• geen kruimeldief
  • geen meegeleverde opties/opzetstukken

Maria1962 29-08-2018

Goede stofzuiger

Werkt super goed wendbaar alleen gebruik aanwijzing was moeilijk voor ouderen sumier en bleef schroef over.
Verder heel handig oplaadbaad dus geen gedoe met labels waar je over kunt vallen. Handig verlichting dus je kunt zien of he iets mist en verschillende sterkten zuigkracht.
Weet niet of t zou werken op vloerbedekking en kledwn hier alleen laminaat en regels

Pluspunten

• Wendbaar
  • Geen snoer oplaadbaar
  • Verlichting
  • Meer sterkten zuigkracht
  • Geen zak nodig

Minpunten

• Gebruik aanwijzing sumier mag uitgebreided
  • Na tijdje word t zwaar in pols

G. Wallet 26-08-2018

Voldoende zuigkracht, Handzaam

Het was altijd al een wens om een draadloze stofzuiger te hebben. Ik had hier vooraf geen hele hoge verwachtingen van. Iets op accu is altijd minder dan op netstroom.
Toch heeft dit product mijn verwachtingen overtroffen. Zuigkracht is voldoende en je pakt hem gemakkelijk om even snel te zuigen. Het is eigenlijk een verkapte kruimeldief. Het is nog niet een vervanger voor de 'gewone' stofzuiger.

Pluspunten

• Handzaam
  • Lange accuduur
  • Verlichting

Minpunten

• Geen opzetstukken

Johanna 24-08-2018

Handig als 2e stofzuiger

Een snoerloze stofzuiger leek me superhandig. Dat is deze aan de ene kant wel, je kunt er overal mee komen zonder je om een snoer en stekker te bekommeren. Aan de andere kant is hij wel vrij zwaar en log als je bijv. een trap moet stofzuigen. Als 2e apparaat op bijvoorbeeld een andere verdieping is hij wel geschikt. Hij wordt als "stil" omschreven maar dat vind ik tegenvallen. Hij maakt ook op de stilste stand best nog veel herrie. Ook de puntige vorm van de zuigmond is niet overal even handig, je kunt niet goed in de hoekjes komen want niet alle hoekjes volgen de vorm van de zuigmond.
De verlichting op de zuigmond voegt ook niet veel toe.
Het is wel een mooi, handzaam, gemakkelijk verplaatsbaar apparaat met voldoende zuigkracht voor bijvoorbeeld laminaat en dunne vloerbedekking. Zuigen van een wat dikker kleed valt niet mee. De batterij gaat lang genoeg mee om het hele huis te zuigen en is vrij snel weer opgeladen. De stofcontainer is gemakkelijk te verwijderen en te legen.

Pluspunten

• snoerloos
  • ziet er mooi uit
  • zeer geschikt als 2e stofzuiger

Minpunten

• niet geschikt om een trap te stofzuigen

Joor 22-08-2018

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een draadloze stofzuiger aangezien dit veel gemakkelijk werkt. Dat is bij deze dan ook zo, echter zitten er wel wat minpunten aan. Hij komt namelijk lang niet overal bij omdat zuiger zelf een onhandige vorm heeft en die daarnaast niet heel erg plat kan. Wel gaat die erg lang mee en is die relatief stil. Ik zou het product aanbevelen als 2e stofzuiger, om even snel mee te kunnen zuigen.

Pluspunten

• accu
  • stil

Minpunten

• Pakt niet alles
  • Soms wat onhandig

C.Louwerse 22-08-2018

Super handig!

Ik mocht deze steelstofzuiger gaan testen, was er erg benieuwd naar en ook best wel een beetje sceptisch. Heeft hij wel genoeg zuigkracht, gaat de accu lang genoeg mee en dat soort vragen.
Maar ik moet zeggen, deze vragen zijn beantwoord met een ja.
wat een geweldig ding, handig, niet zwaar, zuigt krachtig en is makkelijk te pakken.
Hij heeft trouwens 3 zuig standen, waardoor het niet altijd meteen nodig is om herrie te maken. En zelfs op de turbo stand vind ik dat hij redelijk stil is!
Wat nog wel even een leuk puntje is om te vermelden is dat er een lampje in de voet zit, waardoor je al het stof heel goed ziet liggen, waar je normaal al dacht dat het schoon was!
Ik gebruik hem vooral naast mijn gewone stofzuiger voor de "tussendoor zuigbeurten".
Kan deze zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Goede zuigkracht, 3 standen
  • Weinig lawaai

Minpunten

• wieltjes op voet kunnen alleen rechtdoor

Bobby 20-08-2018

Stil & lange accuduur

Deze stofzuiger doet wat het verwacht. Het installeren ging gemakkelijk met een bijgeleverd tooltje. De meegeleverde adapter om de stofzuiger op te laden is simpel en dat bevalt mij wel. Niet een heel groot laadstation wat geinstalleerd moet worden. De laadtijd is overigens wel best lang. Het stofzuigen zelf gaat heel gemakkelijk. Hij glijd goed over de vloer en wanneer je het "sturen" onder de knie hebt gaat dit ook heel makkelijk. Het apparaat kan niet heel plat zodat je niet gemakkelijk onder de lage plekken komt. Een goede stofzuiger voor erbij

Pluspunten

• Stil
  • Accuduur
  • Gewicht

Minpunten

• Kan niet heel plat
  • Prijzig

Bea 19-08-2018

Op het eerste gezicht een mooie stofzuiger, maar in gebruik zwaar in de hand liggen, stofzuigt geen hoogpolig tapijt, op dit moment is het niet echt mijn stofzuiger. Ben pas een week aan het testen dus wie weet veranderd mijn mening nog. Maar zoals het er nu voorstaat is dit geen stofzuiger voor mensen met een beperking, omdat ie veel te zwaar is .

Pluspunten

• Ziet er goed uit

Minpunten

• Zwaar in gebruik
  • Stofzuigt geen hoogpolig tapijt

Leroy 19-08-2018

Ik heb deze stofzuiger nu twee weken, en hij voldoet niet geheel aan de verwachtingen, hoewel het niet hebben van een snoer echt een pluspunt is, is de zogenoemde draaicirkel erg moeizaam. En vind ik de stofzuiger in zijn geheel ook erg zwaar. Hij doet zijn naam wel eer aan, aangezien hij inderdaad veel minder geluid produceert dan een ouderwetse stofzuiger. Onze hond reageerd nauwelijks op de rowenta. De zuigkracht is prima voor wat je ervan kan verwachten, doormiddel van drie verschillende standen kan je goed schakelen tussen verschillende ondergronden.
Groot pluspunt is het lampje op de zuigkap. In donkere hoekjes van je huis kan je toch goed zien wat je wegzuigt. Nadeel vind ik wel de kleine opvangbak. Valt mij erg tegen dat eigenlijk na één keer het gehele huis te hebben gezogen, de bak alweer geleegd moet worden. Kortom het is een handige stofzuiger maar als je meer comfort verwacht zou ik verder kijken!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Verlichting op zuigkap
  • Minder herrie

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Moeilijke draaicirkel
  • Opvangbak snel vol

Jeffery 19-08-2018

Kruimeldief 2.0

In een groot huis met jonge kinderen vinden wij het fijn om regelmatig te stofzuigen. Wij waren op zoek naar een gebruiksvriendelijke, krachtige, draadloze stofzuiger die je even snel kan pakken. De Rowenta stofzuiger zet je zonder moeite in elkaar om vervolgens meteen aan de slag te gaan. Het apparaat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit met blauw en groene licht. Het blauwe licht geeft de accuduur aan en het groene licht de zuigkracht. De stofzuiger ligt lekker in de hand en is ook geschikt voor de wat langere medemens. In het begin is het even wennen aan de relatief kleine stofzuigermond. De zuigkracht is in TURBO stand goed. In deze stand kun je niet je hoogpolig tapijt mee zuigen. De opvangbak voor vuil en stof is makkelijk los te koppelen en te legen. Omdat het apparaat draadloos is pak je hem er snel bij en wordt stofzuigen bijna een feestje...

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Draadloos
  • Zuigkracht
  • Goede accu
  • Wendbaar en ligt goed in de hand

Minpunten

• Kleine zuigmond
  • Komt niet goed overal onder
  • Zuigkop zit vast.
  • Niet geschikt voor plinten en fijn zuigwerk

Michiel 17-08-2018

Prettig in gebruik

We waren al een tijdje op zoek naar een draadloze oplossing voor een stofzuiger, We hebben de Rowenta getest en zijn zeer verrast. De stofzuiger is snel opgeladen en is prettig in gebruik. Hij is niet al te zwaar en zuigt moeiteloos alle dingen op. We merken wel dat hij minder prettig is om even de trap te doen, daar is hij te groot en iets te zwaar voor. Het voordeel van draadloos is dat je hem sneller pakt en mee naar boven neemt. Al met al een zeer fijne stofzuiger.

Pluspunten

• gewicht
  • prijs
  • zuigkracht

Minpunten

• minder flexibel voor bv. een trap