Dyson Dyson Gen5 Detect

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Dyson Gen5 Detect op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s**9@h**l.com 19-09-2023
Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

De zuigkracht is er goed, ben een goedkope stofzuiger met kabel gewend dus dit was een hele verbetering. Daarbij heeft ie een laser detectie kop, die erg goed werkt om het vuil te detecteren. Het is fantastisch om te zien hoe de laser stof en haren ziet en hoe goed hij zijn werk heeft gedaan nadat hij eroverheen is gekomen. De opzetstukken zijn ook handig en de opladen en accu zijn helemaal prima. Echter, de toename van zuigkracht is niet altijd merkbaar en ik zet hem daarom altijd op eco.

Een nadeel van de Dyson Gen5 Detect is dat het stofreservoir snel vol zit bij het zuigen van tapijt met veel stof. Daarnaast voelt de stofzuiger niet super stevig aan voor een machine van deze prijs. Het ophangstuk biedt maar ruimte voor 2 opzetstukken en die passen er niet altijd tegelijk op. Dit zou beter moeten kunnen. Bovendien raakt de stofzuiger snel verstopt en moest ik binnen 2 weken de filter al wassen. Te veel stof van schuren of iets dergelijks kan de stofzuiger niet goed verwerken.

Over het algemeen is de Dyson Gen5 Detect een goede stofzuiger met een handige laser detectie kop. Het heeft een goede zuigkracht en handige opzetstukken. Echter, het stofreservoir zit snel vol en de stofzuiger voelt niet heel stevig aan voor een machine van deze prijs. Het ophangstuk biedt maar ruimte voor 2 opzetstukken en de stofzuiger raakt snel verstopt. Al met al, een goede stofzuiger met enkele tekortkomingen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • zuigkracht
  • opzetstukken
  • laser

Minpunten

• snel vol
  • beugel heeft maar ruimte voor 2 opzetstukken
  • niet erg stevig

s**9@h**l.com 18-09-2023

Top stofzuiger, wel prijzig

Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

De stofzuiger werkt ontzettend goed, ik vind hem alleen wel erg prijzig, vandaar de 8 en geen 10.

Positieve punten:
Zuigkracht, echt goed en een stuk beter dan mijn bekabelde stofzuiger die ik nu heb.
Opzetstukken, voor iedere ondergrond of doel kan je er een ander stuk opzetten. Met name de laser detect functie vind ik geweldig. Je ziet precies waar het vies is. En wat je hebt schoon gemaakt.
Ophangsysteem met lader, hierdoor pak je hem heel makkelijk.

Negatieve punten.
Zit snel vol als je echt flinke vieze stukken meepakt. Wij wonen op 3 hoog en het trappenhuis is wel echt een brug te ver voor de opslag en voor de filtering. Het lukt wel, maar moet heel vaak legen en verstoppingen eruit halen.
Ophangsysteem biedt maar ruimte voor twee opzet stukken en sommige passen er niet samen in.
Stevigheid,
Met name bij de lange buis lijkt hij wat minder stabiel helaas.

Al met al een top stofzuiger maar wel aan de prijzige kant. Vind dat hij voor die prijs nog wel wat verbetering nodig heeft.

Ik heb het product een paar weken mogen testen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Detect systeem

Minpunten

• Snel verstopt/vol
  • Ophangsysteem te weinig plek

c**n@h**l.com 11-09-2023

Prijzig maar perfect voor haren

Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

Al enige tijd stofzuigen wij met een draadloze stofzuiger maar na elke stofzuigbeurt moeten we de haren van onze langharige hond uit de borstelmond plukken. Het tijdvoordeel wat de stofzuiger ons opleverde zijn we telkens kwijt door het vrij moeten maken van de stofzuigermond. Ondanks dat we echt wel een goede a kwaliteit stofzuiger hadden uitgekozen. Dyson beweert dat dit met hun anti-klittechnologie verledentijd is en daarom hebben wij deelgenomen aan het testpanel om dit uitgebreid te testen. Tot onze verbazing werkt dit inderdaad! Je ziet de haren opschuiven en vervolgens verdwijnen in de stofzuiger. De automatische functie waarbij het apparaat zelf bepaald hoe hard of zacht het zuigt is echt ideaal omdat je daar zeker een uur mee kunt stofzuigen. Ik doe met 1 accu ongeveer 4 dagen en de accu is binnen no time weer opgeladen. Het reservoir zit na elke stofzuigbeurt vol maar deze is kinderlijk eenvoudig met 1 hand te legen, in tegenstelling tot andere merken. Op het scherm geeft het apparaat weer hoeveel pollen, huisstofmijt, virussen etc het heeft opgevangen, dit is leuk maar voegt bij ons niet echt iets toe. Wel het perfecte hepa filter waarbij je tijdens het stofzuigen geen last heb van allergieen of dergelijks. Het apparaat is prijzig maar ik vind het het zeker waard.

Pluspunten

• haren blijven niet in de borstel hangen
  • lange accuduur

Minpunten

• prijzig

k**o@h**l.com 11-09-2023

Mooi apparaat met goede zuigkracht

Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

Een aantal weken lang is de Dyson in ons huishouden getest. Vanaf het eerste moment merk je dat er aandacht is besteed aan deze stofzuiger: alles voelt solide aan, klikt goed in elkaar en werkt intuïtief. Erg wendbaar, goede zuigkracht, nuttige opzetstukken, vol slimme functies die ook echt werken. En het ziet er kleurig uit!

Ik vroeg me eerst af wat de laser van de Fluffy Optic zuigmond nou echt toevoegt, maar je kan daardoor echt goed zien waar je nog niet bent geweest en hoeveel stof er nog ligt. De deeltjes lichten goed op.

Als je de grote stang wegklikt, kan je een kruimelzuiger uitschuiven! Dit werkt super en is erg handig :)

Vier van de vijf sterren, want van een dure stofzuiger mag je extra veel verwachten, en er is altijd ruimte voor verbetering. Het is voor langer gebruik relatief zwaar (wat zwaarder dan een traditionele stofzuigerstang), en het zou fijn zijn als er een standaard werd meegeleverd die je in de hoek kunt zetten en niet per se aan de muur hoeft te bevestigen. Verder is de stofzuiger iets moeilijker te hanteren voor mensen onder de 1m60 omdat het zwaartepunt vrij hoog zit. Ook is het stofreservoir niet heel groot. Hoewel je het makkelijk kan ledigen, gaat dit niet altijd geheel zonder opstuivend stof, omdat het stof soms niet goed uit zichzelf het reservoir uit krijgt en je zacht tegen het reservoir moet tikken.

De accu gaat afhankelijk van je instellingen (auto, eco, turbo) via tussen de 10-70 minuten stofzuigen mee. Je kan niet bedraad stofzuigen.

Desalniettemin is het een superproduct en raad ik het iedereen aan (al vind ik de aanschafprijs hoog): zuigkracht dik in orde, accu prima, makkelijk in gebruik en eenvoudig te bedienen display.

Pluspunten

• Laser zuigmond
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Prijs
  • Relatief zwaar

b**2@g**l.com 09-09-2023

Super steelstofzuiger, de krachtigste.

Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

Ik heb deze Dyson mogen testen. Het is en blijft de beste steelstofzuiger, eigenlijk gewoon de beste stofzuiger. Hij heeft een super krachtige maar toch stille motor, met een Hepafilter. De nieuwe krachtiger laser scheelt echt, zelfs overdag is deze nu goed te gebruiken en zie je alle stof goed liggen. De ingebouwde borstels, waardoor je er makkelijk een kruimelzuiger van kan maken, is erg handig alleen jammer dat de borstels niet ook aan het einde van de buis te bevestigen zijn waardoor je makkelijk bij plafonds kan. Gelukkig zijn er wel extra borstels te bestellen zodat dat toch mogelijk is. De kleine antiklitborstel is nog altijd mijn favoriet, banken, stoelen autobekleding de haren van de hond en katten gaan er super snel mee af zonder dat het vast in de borstel komt te zitten. De aan-/uit-knop zit nu bovenop en daar moet ik nog steeds wel aan wennen. Er zitten drie standen op waarvan ik eigenlijk alleen de automaat gebruik omdat die perfect de zuigkracht regelt en batterij dan ook het langste meegaat, ongeveer 45 minuten. Genoeg om een eengezinswoning compleet te stofzuigen. De prijs is van dit model wel stevig.

Pluspunten

• Krachtig
  • Batterijduur
  • Laser
  • Kleine antklitborstel

Minpunten

• Prijs

J**f@h**l.com 06-09-2023

Meest krachtige steelstofzuiger van Dyson

Geschreven voor: Dyson Dyson Gen5 Detect

Het is direct duidelijk hoe de onderdelen in elkaar moeten, dit gaat erg makkelijk.

Het wisselen tussen de verschillende borstels is erg makkelijk, met één klik haal je de verschillende borstels los.
De kleine ronddraaiende borstel is handig voor stoelen en banken of de trap. De motorunit kan na lang gebruik wel wat zwaar aanvoelen maar ligt goed in de hand.

De vloerborstel met groene lichtstraal laat goed zien hoeveel vuil er echt op de grond ligt. Een leuke toevoeging en werkt alleen op harde ondergronden.
De borstel met antiklittechnologie werkt goed op vloerkleden en tapijt, er blijft geen vuil achter zo sterk is de zuigkracht!
De geïntegreerde afstof- en kierenborstel is handig omdat je geen los opzetstuk krijgt. De steel glijdt over de afstof- en kierenborstel heen, erg handig voor het wisselen.

Op het display kan je kiezen welke zuigkracht je nodig hebt. Zo kan je een ongeveer 40-60min. in de laagste stand zuigen, deze stand prima voor dagelijks vuil.
In de middelste stand wordt de zuigkracht aangepast naar de hoeveelheid vuil. In deze stand kan je ongeveer 30-45min. gebruik maken van de stofzuiger.
De zuigkracht in de hoogste stand is erg goed, deze stand zal je gebruiken bij extreme vervuiling, de accu is wel met 5-10min. leeg.

Na het stofzuigen leeg je de stofbak gemakkelijk boven de prullenbak. Je trekt aan de hendel en de bak opent. Zo valt het stof en vuil er meteen uit.

Ik heb deze steelstofzuiger van Dyson mogen testen en ik ben er erg tevreden over. De aanschafprijs is hoog maar daarvoor krijg je wel de meest krachtige steelstofzuiger van Dyson.

Pluspunten

• Erg goede zuigkracht
  • Groene laser
  • Accu gaat lang mee in de lage en medium stand

Minpunten

• Accu gaat snel leeg in de hoge stand