Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw op Kieskeurig.nl.

Thomas80 23-10-2018

Na twee maanden is de zuigkracht 20% van wat het was

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Nu twee maanden in gebruik. Intensief, dat wel, we hebben een hond. Maar hoe tevreden we waren toen deze net nieuw was, zo teleurgesteld zijn wij nu.
Filters schoongemaakt, opvangbak is uiteraard leeg, en de slang gecontroleerd op obstakels. Niets van dat.

Jammer. Want was bij aanvang echt een fijne stofzuiger.

MvO83 24-10-2017

Ideale stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Afgelopen zaterdag was het zover. De PowerPro Expert op mogen halen! Na het uitpakken was al een feest op zich is, voor elke soort vloer zit er wel een voet bij, deze direct getest. Wat al op viel bij het uitpakken was het moderne design. Vergeleken met ons vorige apparaat een enorme verbetering. Daar wij nog midden in verhuizing zitten naar nieuwbouw moet er elke dag wel even gestofzuigd worden. De speciale voet voor de hardere vloeren (wij zelf hebben pvc) werkt perfect. De mat en vloerbedekking op onze trap maakt hij perfect schoon met het carpetclean mondstuk. Geen last meer van de honden haren dus ook bij ons in huis. Wat mij bovendien direct op viel was de lange draad. Waar ik normaal 3x moest wisselen van stopcontact kan ik nu vrijwel het hele huis doen vanuit 1 centraal punt. Ook de stofzuigbuis zelf is lang, aangezien ikzelf 1m93 ben stond ik met vorige stofzuigers nog wel eens erg krom maar kan ik nu gewoon in een rechte houding blijven staan.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Compact
  • perfect tegen hondenharen

Chantal 23-11-2018

Jij werkt vast in de verkoop, bent kneiterverliefd of onder invloed van xtc. Sorry hoor, maar met "het was zover.., op mogen halen.., en wat een feest" om vervolgens uitsluitend lóvend van wal te steken, klinkt verre van een nuchtere kritische review. Klinkt wel als een uitstekend geschreven reclametekst..! ;)

Joepie123 23-10-2017

De beste stofzuiger!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Ik heb de Philips stofzuiger zonder zak nu een aantal weken in gebruik. Ik betrap mezelf erop dat ik stofzuigen met deze stofzuiger helemaal geen probleem meer vind! Waar ik eerst iedere meter meerdere malen moest zuigen om al het stof en zand te verwijderen, is al het vuil met deze stofzuiger in één keer opgezogen! Dit bespaart me veel tijd en een hele hoop chagrijn. Aangezien we vaak van buiten naar binnen en terug lopen, ligt er namelijk regelmatig zand binnen. Ook hebben we binnen een papegaai zitten, die behoorlijk wat stoft en troep maakt. Alle lege nootjes worden namelijk meteen uit de kooi, op de grond gegooid. De Philips stofzuiger is makkelijk te pakken, en voor ik het weet is het huis weer helemaal schoon. Boven hebben we tapijt en hebben we de afspraak om de schoenen uit te doen wanneer we naar boven lopen. Toch wordt er vaak met schoenen naar boven gelopen omdat we vaak 'even snel' iets moeten pakken. Helaas wordt het zand van beneden dan ook mee naar boven gelopen en dat zakt dan weer allemaal in het tapijt. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik het zand bijna niet verwijderd, maar met de verschillende opzetstukken van deze stofzuiger, is er altijd een passende mond voor iedere klus. Zo ook voor tapijt. Eerst deden we altijd boven pantoffels aan, nu kunnen we gewoon op blote voeten rondlopen, zonder opnieuw vieze voeten te krijgen. Ik ben dus erg tevreden over deze stofzuiger!

Chantal 23-11-2018

Deze tekst is geschreven door dezelfde recensent (ahum) van een dag later; MvO83 en Joepie123 zijn dezelfde. Vreselijk vind ik dit soort praktijken.

Cindy 07-11-2017

Mooi dynamisch apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Een fantastische machine! Hij rolt soepeltjes met mij mee door het hele huis over verschillende ondervloeren. Hij zuigt goed, zelfs de lange haren van mijn dochters weet hij wel raad mee. Het snoer van de stofzuiger is wat mij betreft lang genoeg, hoef maar weinig een ander stopcontact te zoeken. Heel handig dat er extra zuigvoeten bij zitten, dat is echt een welkome aanvulling van de machine. Vind niet dat hij overdreven veel geluid maakt. Design is overigens ook erg mooi door het zwart en het blauw is het een mooie stoere machine. De machine leeghalen is ook erg simpel om te doen. Overigens ben ik wel blij dat de machine niet heel zwaar is, dacht eerst dat hij continue om zou vallen maar dat is nog niet gebeurt. Al met al ben ik zeer blij met het apparaat en zou hem zekers aanbevelen.

Martha54 30-09-2018

Zeer ontevreden

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Voorheen hadden wij een Philips PowerPro Animal. Dik tevreden over. De zuigkracht van deze stozuiger kan daar niet aan tippen. Heb het ding nu 4 dagen in huis en erger me dood. Zeker NIET geschikt voor een huis met huisdieren en/ of kinderen. Je moet ieder plekje drie keer raken om alle stof en haren mee te nemen.
De voet met kogelgewricht wringt aan alle kanten. Hoogstwaarschijnlijk door zand dat er tussen zit En dat na 2 dagen. Omzetten van de voet naar borstelfunctie moet met de hand.
Zuigbuis laat te makkelijk los.
Gauw retour dat ding.

arjanb 01-11-2017

Zeer goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Prima stofzuiger met een goede zuigkracht, zowel op vloerbedekking als op een parketvloer. We hadden het vloerkleed net met onze huidige stofzuiger gedaan en meteen daarna met deze PowerProExpert en er kwam nog verbazingwekkend veel stof in de stofbak. Voelt niet zwaar aan (3kg). Makkelijk te legen stofbak. Ook makkelijk om de auto schoon te maken met de hulpstukken achter in de stofzuiger. Zelfs de kinderen hebben de stofzuiger al spontaan gepakt om hun kamer schoon te maken en vonden hem erg makkelijk rijden en de voet snel over de vloer glijden. De steel en slang voelen wel wat slapjes/plastic achtig aan, maar werken tot nu toe prima. De slang was ook meteen vanuit de doos al ingedeukt maar dat zat de prestaties gelukkig niet in de weg.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • makkelijk te legen stofbak
  • voelt niet zwaar
  • handige hulpstukken
  • rijdt makkelijk over de vloer

Minpunten

• slang en steel voelen wat slapjes aan

Sandy44 25-10-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Vorige week deze stofzuiger ontvangen. Wat een super apparaat zeg! Met de 4 bijgeleverde koppen, is er altijd wel een geschikt voor de betreffende vloer. Ik had gister nog mijn vloerkleed gestofzuigd met mijn oude stofzuiger, maar als je ziet wat de Philips er nog uit wist te halen. Dat is ongekend. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Weinig herrie
  • Voor elke vloer een geschikte kop

incmve 25-10-2017

Boven verwachting

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Het design is mooi en praktisch, de extra accessoires zijn netjes opgeborgen achterop het apparaat.
Het plastic voelt wat zwak maar dit is niet het geval, de stofzuiger kan tegen een stootje.
De steel is van ijzer, deze voelt stevig en is makkelijk in lengte te verstellen.
Wat me tegenvalt (bij alle zakloze) is dat na 1 rondje stofzuigen de afvalbak heel vies is, logisch natuurlijk maar ik vind het er niet uit zien.
De bak is snel en simpel te legen en, net zoals het filter, af te spoelen onder de kraan.

De eerst keer dat ik hem aanzette viel me op hoe stil de stofzuiger was vergeleken met mijn oude zak stofzuiger, hij klonk veel minder krachtig.
In de praktijk merk je daar weinig van, in een huis met kinderen en huisdieren voldoet hij prima.
De kinderen klagen minder over het lawaai en je hebt geen suizende oren achteraf.
De knopjes om de zuigkracht te regelen is even wennen vergeleken met de oude draaiknop maar het werkt zoals het moet, wel vind ik er te weinig stappen op zitten.

Op het handvat zit standaard een borstel, als je tijdens het stofzuigen even een hoekje wil pakken kan je de stang er af trekken en de borstel omlaag schuiven.
Handig bedacht maar ik vind het niks, ik pak hem steeds vast tijdens het stofzuigen en dat is lastig.
Achterop het apparaat zit een klepje met nog 2 hulpstukken, het klepje vind ik wel wat fragiel maar het valt er niet af tijdens het stofzuigen.
Naast de standaard hulpstukken zitten er ook nog extra voeten bij, voor elke klus heb je het juiste hulpstuk.
Een nadeel is wel dat je al die voeten ergens moet bewaren en in de praktijk waarschijnlijk niet vaak zult switchen.
Het apparaat rolt soepel en makkelijk achter je aan, hij is niet overdreven zwaar waardoor de trap prima te doen is.
Er zit een lange slang en snoer aan, waar ik normaal van stopcontact moest wisselen kan ik nu gewoon doorgaan.
Het snoer is plat en of deze in de toekomst nog zo soepel oprolt betwijfel ik omdat het na verloop van tijd toch niet meer netje oprolt in de stofzuiger.
Het opbergen is een eitje, bij Philips heeft men zowel op de onderkant als op de achterkant de mogelijkheid om de stang rechtop vast te maken zodat hij niet los door de kast ligt.

Ik was sceptisch tegenover de zakloze stofzuigers maar de Philips staat zijn mannetje.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze stofzuiger en zijn prestaties en zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• lang snoer
  • Makkelijk opbergen

Minpunten

• Ziet er wel vies uit

Ron1978 19-10-2017

Goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Goede stofzuiger, zuigkracht meer dan genoeg, makkelijk te legen, en snoer lengte prima. Maar wel veel hulpstukken die ook veel ruimte in beslag nemen..

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Legen opvangbak

Minpunten

• Te veel hulpstukken, voor elke vloer wel één

SnamerCul 01-07-2019

Beste product in zijn klasse

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Lang gezocht naar een degelijke stofzuiger zonder zak, maar dit is 'm. Zeer sterke zuigkracht, zowel op harde vloeren als op tapijt, zeker met het speciale opzetstuk voor zachte ondergronden. Maakt zeker niet te veel lawaai, zelfs niet op hoogste/sterkste zuigkracht. Makkelijk te bedienen. Groot vuilreservoir dat je niet om de haverklap moet ledigen. En hij/zij ziet er dan ook nog eens geweldig uit!!
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Ineke 20-06-2019

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Gekocht omdat ik graag een stofzuiger zonder zak wilde.In grote lijnen bevalt deze zeer goed.Minpuntje door het gebruik van het borsteltje aan de slang., gebeurt het regelmatig dat de stofzuigbuis van de slang afvalt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Voldoende lengte snoer
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Buis valt van de slang af

FVS 12-05-2019

prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Mijn vorige stofzuiger was een Nilfisk en wou zeker niet inleveren in kwaliteit. Na wat zoeken heb ik deze gevonden. Wat een zuigkracht! Zeker aan te bevelen voor een huishouden met huisdieren.

Pluspunten

• zuigkracht
  • keuze uit div. borstels

vannidejo 25-04-2019

Voor de derde keer terug voor reparatie

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Voor de derde keer stopt de stofzuiger ermee nadat we hem schoon hebben gemaakt. Bizar en uiterst vervelend is dat hij al een keer terug gestuurd is na het schoonmaken en toen kregen we hem terug met de mededeling dat hij schoongemaakt was. Nou geen idee wat wij dan verkeerd hebben gedaan, maar als een stofzuiger blijkbaar zo moeilijk schoon te maken is, dat wij het niet kunnen, dan lijkt het me een slecht product.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zoalng we hem niet schoonmaken een goed product

Minpunten

• Voor de derde keer defect
  • Weken zonder stogzuiger, door reparaties
  • Als het zo moeilijk is om hem schoon te maken??

Buur 18-03-2019

Snel defecten

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Geen hele goede helaas. Na 2 maanden werkte snoer mechanisme niet meer, gerepareerd maar zit je 2+ weken zonder. Na reparatie na 2 maanden weer zelfde probleem. Unit van snoer is niet vervangen maar gerepareed wat te merken is.
Klep van filter onderaan stofzuiger vliegt er ook steeds vanaf.
Stofzuigen doet ie gelukkig wel maar ook onnodig veel hulpborstels die je nooit gebruikt.

Linv 28-11-2018

Super fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

De stofzuiger is een stuk stiller dan mijn vorige, ook zitten er veel hulpstukken bij om alles netjes schoon te kunnen houden. Het legen van de stofzuiger gaat heel gemakkelijk, zonder dat de halve stofzuiger uit elkaar gehaald hoeft te worden. Kortom, een top product!

dopey 30-08-2018

dit product is super!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

ik ben super tevreden over mijn stofzuiger, heeft een super zuigkracht en is heel handig in gebruik.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

UlHaq 23-08-2018

Uitstekende aankoop

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Ondanks dat dit apparaat een lager vermogen (wattage) heeft dan onze vorige stofzuiger, ben ik zeer te spreken over de zuigkracht. Wij hebben de stofzuiger nog maar één keer kunnen gebruiken, maar toen wel al uitgebreid geëxperimenteerd met de verschillende mondstukken. Vooral de turbo-borstel in combinatie met een hoogpolig tapijt wist ons qua prestaties in positieve zin te verbazen.

Het design is erg strak en de blauw-zwarte kleurencombinatie geeft de stofzuiger een extra stoer karakter. Klein minpuntje is dat wij stiekem gehoopt hadden dat de stofzuiger wat stiller zou zijn, maar dit heeft eerder te maken met onze eigen verwachtingen...

Williamiv 21-06-2018

prima !!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

zoals gewoonlijk Philips klasse !!

zeer tevreden - ben niet anders gewend over de jaren !!

ik ben inmiddels bijna 72 jaar - in al die jaren prima ervaringen met de door mij aangeschafte Philips producten.

Densco 26-04-2018

Dit model is een goed product dat onmisbaar is in mijn huis.

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Het is een sterker, mooier en stillere product dan z'n voorganger, die ik ook in huis heb. het handige TriActive+ mondstuk is een eenvoudige handeling van mondstuk verwisseling voor de juiste vloer en/of wand.
Deze stofzuiger is een echte aanrader.

jeroensreview 14-11-2017

Zuigt goed maar wel luid.

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Vergeleken met mijn oude stofzuiger een top ding!

Hij zuigt krachtig alles op en wat ik erg handig vind is dat je hem zo weer leeg kunt gooien zonder telkens een zak hoeft te wisselen.

Wel moet ik zeggen dat hij redelijk veel lawaai maakt. Nu maakt mij dat niet zoveel uit aangezien ik nog nooit echt een "stille" stofzuiger in mijn handen heb gehad.