Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw op Kieskeurig.nl.

MvO83 24-10-2017

Ideale stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Afgelopen zaterdag was het zover. De PowerPro Expert op mogen halen! Na het uitpakken was al een feest op zich is, voor elke soort vloer zit er wel een voet bij, deze direct getest. Wat al op viel bij het uitpakken was het moderne design. Vergeleken met ons vorige apparaat een enorme verbetering. Daar wij nog midden in verhuizing zitten naar nieuwbouw moet er elke dag wel even gestofzuigd worden. De speciale voet voor de hardere vloeren (wij zelf hebben pvc) werkt perfect. De mat en vloerbedekking op onze trap maakt hij perfect schoon met het carpetclean mondstuk. Geen last meer van de honden haren dus ook bij ons in huis. Wat mij bovendien direct op viel was de lange draad. Waar ik normaal 3x moest wisselen van stopcontact kan ik nu vrijwel het hele huis doen vanuit 1 centraal punt. Ook de stofzuigbuis zelf is lang, aangezien ikzelf 1m93 ben stond ik met vorige stofzuigers nog wel eens erg krom maar kan ik nu gewoon in een rechte houding blijven staan.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Compact
  • perfect tegen hondenharen

Chantal 23-11-2018

Jij werkt vast in de verkoop, bent kneiterverliefd of onder invloed van xtc. Sorry hoor, maar met "het was zover.., op mogen halen.., en wat een feest" om vervolgens uitsluitend lóvend van wal te steken, klinkt verre van een nuchtere kritische review. Klinkt wel als een uitstekend geschreven reclametekst..! ;)

Joepie123 23-10-2017

De beste stofzuiger!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Ik heb de Philips stofzuiger zonder zak nu een aantal weken in gebruik. Ik betrap mezelf erop dat ik stofzuigen met deze stofzuiger helemaal geen probleem meer vind! Waar ik eerst iedere meter meerdere malen moest zuigen om al het stof en zand te verwijderen, is al het vuil met deze stofzuiger in één keer opgezogen! Dit bespaart me veel tijd en een hele hoop chagrijn. Aangezien we vaak van buiten naar binnen en terug lopen, ligt er namelijk regelmatig zand binnen. Ook hebben we binnen een papegaai zitten, die behoorlijk wat stoft en troep maakt. Alle lege nootjes worden namelijk meteen uit de kooi, op de grond gegooid. De Philips stofzuiger is makkelijk te pakken, en voor ik het weet is het huis weer helemaal schoon. Boven hebben we tapijt en hebben we de afspraak om de schoenen uit te doen wanneer we naar boven lopen. Toch wordt er vaak met schoenen naar boven gelopen omdat we vaak 'even snel' iets moeten pakken. Helaas wordt het zand van beneden dan ook mee naar boven gelopen en dat zakt dan weer allemaal in het tapijt. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik het zand bijna niet verwijderd, maar met de verschillende opzetstukken van deze stofzuiger, is er altijd een passende mond voor iedere klus. Zo ook voor tapijt. Eerst deden we altijd boven pantoffels aan, nu kunnen we gewoon op blote voeten rondlopen, zonder opnieuw vieze voeten te krijgen. Ik ben dus erg tevreden over deze stofzuiger!

Chantal 23-11-2018

Deze tekst is geschreven door dezelfde recensent (ahum) van een dag later; MvO83 en Joepie123 zijn dezelfde. Vreselijk vind ik dit soort praktijken.

Cindy 07-11-2017

Mooi dynamisch apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Een fantastische machine! Hij rolt soepeltjes met mij mee door het hele huis over verschillende ondervloeren. Hij zuigt goed, zelfs de lange haren van mijn dochters weet hij wel raad mee. Het snoer van de stofzuiger is wat mij betreft lang genoeg, hoef maar weinig een ander stopcontact te zoeken. Heel handig dat er extra zuigvoeten bij zitten, dat is echt een welkome aanvulling van de machine. Vind niet dat hij overdreven veel geluid maakt. Design is overigens ook erg mooi door het zwart en het blauw is het een mooie stoere machine. De machine leeghalen is ook erg simpel om te doen. Overigens ben ik wel blij dat de machine niet heel zwaar is, dacht eerst dat hij continue om zou vallen maar dat is nog niet gebeurt. Al met al ben ik zeer blij met het apparaat en zou hem zekers aanbevelen.

arjanb 01-11-2017

Zeer goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Prima stofzuiger met een goede zuigkracht, zowel op vloerbedekking als op een parketvloer. We hadden het vloerkleed net met onze huidige stofzuiger gedaan en meteen daarna met deze PowerProExpert en er kwam nog verbazingwekkend veel stof in de stofbak. Voelt niet zwaar aan (3kg). Makkelijk te legen stofbak. Ook makkelijk om de auto schoon te maken met de hulpstukken achter in de stofzuiger. Zelfs de kinderen hebben de stofzuiger al spontaan gepakt om hun kamer schoon te maken en vonden hem erg makkelijk rijden en de voet snel over de vloer glijden. De steel en slang voelen wel wat slapjes/plastic achtig aan, maar werken tot nu toe prima. De slang was ook meteen vanuit de doos al ingedeukt maar dat zat de prestaties gelukkig niet in de weg.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • makkelijk te legen stofbak
  • voelt niet zwaar
  • handige hulpstukken
  • rijdt makkelijk over de vloer

Minpunten

• slang en steel voelen wat slapjes aan

Sandy44 25-10-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Vorige week deze stofzuiger ontvangen. Wat een super apparaat zeg! Met de 4 bijgeleverde koppen, is er altijd wel een geschikt voor de betreffende vloer. Ik had gister nog mijn vloerkleed gestofzuigd met mijn oude stofzuiger, maar als je ziet wat de Philips er nog uit wist te halen. Dat is ongekend. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Weinig herrie
  • Voor elke vloer een geschikte kop

incmve 25-10-2017

Boven verwachting

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Het design is mooi en praktisch, de extra accessoires zijn netjes opgeborgen achterop het apparaat.
Het plastic voelt wat zwak maar dit is niet het geval, de stofzuiger kan tegen een stootje.
De steel is van ijzer, deze voelt stevig en is makkelijk in lengte te verstellen.
Wat me tegenvalt (bij alle zakloze) is dat na 1 rondje stofzuigen de afvalbak heel vies is, logisch natuurlijk maar ik vind het er niet uit zien.
De bak is snel en simpel te legen en, net zoals het filter, af te spoelen onder de kraan.

De eerst keer dat ik hem aanzette viel me op hoe stil de stofzuiger was vergeleken met mijn oude zak stofzuiger, hij klonk veel minder krachtig.
In de praktijk merk je daar weinig van, in een huis met kinderen en huisdieren voldoet hij prima.
De kinderen klagen minder over het lawaai en je hebt geen suizende oren achteraf.
De knopjes om de zuigkracht te regelen is even wennen vergeleken met de oude draaiknop maar het werkt zoals het moet, wel vind ik er te weinig stappen op zitten.

Op het handvat zit standaard een borstel, als je tijdens het stofzuigen even een hoekje wil pakken kan je de stang er af trekken en de borstel omlaag schuiven.
Handig bedacht maar ik vind het niks, ik pak hem steeds vast tijdens het stofzuigen en dat is lastig.
Achterop het apparaat zit een klepje met nog 2 hulpstukken, het klepje vind ik wel wat fragiel maar het valt er niet af tijdens het stofzuigen.
Naast de standaard hulpstukken zitten er ook nog extra voeten bij, voor elke klus heb je het juiste hulpstuk.
Een nadeel is wel dat je al die voeten ergens moet bewaren en in de praktijk waarschijnlijk niet vaak zult switchen.
Het apparaat rolt soepel en makkelijk achter je aan, hij is niet overdreven zwaar waardoor de trap prima te doen is.
Er zit een lange slang en snoer aan, waar ik normaal van stopcontact moest wisselen kan ik nu gewoon doorgaan.
Het snoer is plat en of deze in de toekomst nog zo soepel oprolt betwijfel ik omdat het na verloop van tijd toch niet meer netje oprolt in de stofzuiger.
Het opbergen is een eitje, bij Philips heeft men zowel op de onderkant als op de achterkant de mogelijkheid om de stang rechtop vast te maken zodat hij niet los door de kast ligt.

Ik was sceptisch tegenover de zakloze stofzuigers maar de Philips staat zijn mannetje.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze stofzuiger en zijn prestaties en zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• lang snoer
  • Makkelijk opbergen

Minpunten

• Ziet er wel vies uit

Ron1978 19-10-2017

Goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Goede stofzuiger, zuigkracht meer dan genoeg, makkelijk te legen, en snoer lengte prima. Maar wel veel hulpstukken die ook veel ruimte in beslag nemen..

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Legen opvangbak

Minpunten

• Te veel hulpstukken, voor elke vloer wel één

Ahmo 28-05-2020

I liked it and made overview for it

very good bag less Vacuum cleaner from Philips

With group of brushes including TriActive + combi brush with can be used for wooden floors and carpet as well.

I recommend it.

Wigman 25-05-2020

Wow! Dit is echt goed.

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Had hiervoor al een Philips uit dezelfde serie van ca. 7 jaar oud.
Deze is doordat we hem aantal malen als bouwstofzuiger hebben misbruikt echt helemaal op nu.
Zuigt niet heel goed meer, wiel er af, stang slecht, slang slecht..

Mat in woonkamer met oude stofzuiger gezogen en daarna met deze.
Wow!
Dit is echt goed wat er nog uit kwam. Zelfs beter dan de oude toen deze nieuw was.
Die 300 watt meer vermogen is net het verschil dat nodig is, toch flink minder geluid.
(600 watt om 900 watt).
Zeer tevreden, veel hulpstukken er bij.

Ntsc 23-05-2020

Super handige stofzuiger

Veel handige accessoires
Zeer flexibele stofzuiger en opzetstukken
Klein borsteltje dat verschuifbaar is en permanent op de steel blijft is echt een meerwaarde (voor kleine hoekjes of klein oppervlakte in zetel dus onnodig een nieuw opzetstuk erop te steken)
Goede zuigkracht
Vlot reservoir te legen

Car. 12-05-2020

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Ondanks het mindere vermogen dan mijn oude stofzuiger, is de zuigkracht heel goed. Jammer dat je zoveel onderdelen erbij krijgt waar je geen gebruik van maakt. Het kleine mondstukje wat mij wel handig leek, was er niet bij. Zonder stofzak vind ik ook fijn. Nu leeg ik deze na elke keer stofzuigen. Dit zal wel niet de bedoeling zijn, maar ik vind het fijn. Het is alleen jammer dat het snoer voor mij net iets te kort is waardoor ik meerdere keren van stopcontact moet wisselen. Maar verder tot nu toe is het een hele fijne stofzuiger.

#stef#87# 29-04-2020

PowerPro & Go

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Zeer tevreden over deze stofzuiger. Sinds 2012 gebruikte ik reeds een Philips ProwerPro stofzuiger (2100Watt). De huidige stofzuiger is beduidend stiller en zeker zo krachtig. De bijgeleverde accessoires zijn meer als voldoende. Een extra jaar garantie bij registratie is altijd mooi meegenomen. Oorspronkelijk dit type gekocht omdat we een ruwe vloer hebben in onze woning. De grote rubberen wielen laten zich hier goed en stil over geleiden. Kort samengevat: " tevreden gebruiker "

Giepie 11-02-2020

Goede Stofzuiger zonder stofzak

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Onze oude Philips stofzuiger viel uit elkaar. Daar wij tevreden waren hebben we weer een Philips stofzuiger genomen. Wat teleurgesteld over de lagere wattage tov onze oude stofzuiger moet ik bekennen dat deze super goed werkt. Naar mijn mening kon de stofopvangkom iets groter zijn maar och nu loop ik wat meer naar de afvalemmer..
Tip: led verlichting voorop de borstel help de slechtzienden bij het stofzuigen.

Pietje Bel 04-02-2020

Bijna perfect,maar zeer tevreden

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Zeer goede ervaring met Philips Marathon stofzuiger die helaas stuk is gegaan hebben We de Philips PowerPro Expert gekocht heb deze nu een aantal weken,maar er is 1 klein min puntje de lucht uitstroom zit te laag bij de grond zodat het stof achter de stofzuiger opdwarrelt misschien een tip voor de ontwerpers om daar rekening mee te
houden b.v door er lamellen te plaatsen die de lucht naar boven afvoert i.p.v. van over de grond.

AJvdS 26-01-2020

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Uitstekende stofzuiger. Werkt fijn en zuigt goed. Ook de meegeleverde borstels zijn handig, in bijzonder de turboborstel, de bank kregen we niet eerder zo schoon en vrij van kattenharen.

Walther Willemsen 18-01-2020

Vergrendeling van de slang is waardeloos

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Qua werking is er weinig mis met deze stofzuiger.
Daarom heb ik er een voor thuis gekocht en een gekocht voor kantoor.
Doet precies wat hij moet doen.
ECHTER....
De vergrendeling van de koppeling van de slang aan se stang is waardeloos.
Bij beide stofzuigers was er eigenlijk vanaf het begin af aan al niet te werken met die koppeling. Hij blijft gewoonweg niet vastzitten, Elke keer komt de stang los van de slang. Uit pure noodzaak hebben we de stangen met tape vastgezet.
Daarom geef ik deze stofzuiger maar twee sterren, door pure irritatie.

MiRiAMC 15-11-2019

krachtig

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Het is krachtig en mooi van buiten. Super makkelijk om schoon te maken en handig te gebruiken. aanrader!

Charlie007 29-09-2019

Inmiddels tweede gekocht voor vakantiehuis

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Gewoon een perfecte stofzuiger. Goede tip, elke keer na het leeggooien van de bak ook het filter uitwassen. Daarvoor heb ik een extra filterset gekocht.
Op die manier blijft de prestatie echt geweldig.

Tieske51 27-08-2019

prima stofzuiger, heel handig

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Goede prijs/kwaliteitsverhouding en heel mooi ontwerp. Het reservoir met stof is gemakkelijk te legen. Hulpstukken handig.

Harry S 27-08-2019

Uitstekende stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9745 zwart, blauw

Van mijn vorige stofzuiger brak een wiel af en dit was niet meer te maken waardoor ik helaas genoodzaakt was een nieuwe te kopen. Deze stofzuiger kwam goed uit de reviews en ik begrijp nu ook waarom. Het is een uitstekende stofzuiger welke ondanks de opmerkingen uit de review matig herrie maakt dus TOP!