Philips PowerPro Expert FC9745 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Joepie123 23-10-2017

De beste stofzuiger!

Ik heb de Philips stofzuiger zonder zak nu een aantal weken in gebruik. Ik betrap mezelf erop dat ik stofzuigen met deze stofzuiger helemaal geen probleem meer vind! Waar ik eerst iedere meter meerdere malen moest zuigen om al het stof en zand te verwijderen, is al het vuil met deze stofzuiger in één keer opgezogen! Dit bespaart me veel tijd en een hele hoop chagrijn. Aangezien we vaak van buiten naar binnen en terug lopen, ligt er namelijk regelmatig zand binnen. Ook hebben we binnen een papegaai zitten, die behoorlijk wat stoft en troep maakt. Alle lege nootjes worden namelijk meteen uit de kooi, op de grond gegooid. De Philips stofzuiger is makkelijk te pakken, en voor ik het weet is het huis weer helemaal schoon. Boven hebben we tapijt en hebben we de afspraak om de schoenen uit te doen wanneer we naar boven lopen. Toch wordt er vaak met schoenen naar boven gelopen omdat we vaak 'even snel' iets moeten pakken. Helaas wordt het zand van beneden dan ook mee naar boven gelopen en dat zakt dan weer allemaal in het tapijt. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik het zand bijna niet verwijderd, maar met de verschillende opzetstukken van deze stofzuiger, is er altijd een passende mond voor iedere klus. Zo ook voor tapijt. Eerst deden we altijd boven pantoffels aan, nu kunnen we gewoon op blote voeten rondlopen, zonder opnieuw vieze voeten te krijgen. Ik ben dus erg tevreden over deze stofzuiger!

Cindy 07-11-2017

Mooi dynamisch apparaat

Een fantastische machine! Hij rolt soepeltjes met mij mee door het hele huis over verschillende ondervloeren. Hij zuigt goed, zelfs de lange haren van mijn dochters weet hij wel raad mee. Het snoer van de stofzuiger is wat mij betreft lang genoeg, hoef maar weinig een ander stopcontact te zoeken. Heel handig dat er extra zuigvoeten bij zitten, dat is echt een welkome aanvulling van de machine. Vind niet dat hij overdreven veel geluid maakt. Design is overigens ook erg mooi door het zwart en het blauw is het een mooie stoere machine. De machine leeghalen is ook erg simpel om te doen. Overigens ben ik wel blij dat de machine niet heel zwaar is, dacht eerst dat hij continue om zou vallen maar dat is nog niet gebeurt. Al met al ben ik zeer blij met het apparaat en zou hem zekers aanbevelen.

arjanb 01-11-2017

Zeer goede zuigkracht

Prima stofzuiger met een goede zuigkracht, zowel op vloerbedekking als op een parketvloer. We hadden het vloerkleed net met onze huidige stofzuiger gedaan en meteen daarna met deze PowerProExpert en er kwam nog verbazingwekkend veel stof in de stofbak. Voelt niet zwaar aan (3kg). Makkelijk te legen stofbak. Ook makkelijk om de auto schoon te maken met de hulpstukken achter in de stofzuiger. Zelfs de kinderen hebben de stofzuiger al spontaan gepakt om hun kamer schoon te maken en vonden hem erg makkelijk rijden en de voet snel over de vloer glijden. De steel en slang voelen wel wat slapjes/plastic achtig aan, maar werken tot nu toe prima. De slang was ook meteen vanuit de doos al ingedeukt maar dat zat de prestaties gelukkig niet in de weg.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • makkelijk te legen stofbak
  • voelt niet zwaar
  • handige hulpstukken
  • rijdt makkelijk over de vloer

Minpunten

• slang en steel voelen wat slapjes aan

Sandy44 25-10-2017

Fijne stofzuiger

Vorige week deze stofzuiger ontvangen. Wat een super apparaat zeg! Met de 4 bijgeleverde koppen, is er altijd wel een geschikt voor de betreffende vloer. Ik had gister nog mijn vloerkleed gestofzuigd met mijn oude stofzuiger, maar als je ziet wat de Philips er nog uit wist te halen. Dat is ongekend. Absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Weinig herrie
  • Voor elke vloer een geschikte kop

incmve 25-10-2017

Boven verwachting

Het design is mooi en praktisch, de extra accessoires zijn netjes opgeborgen achterop het apparaat.
Het plastic voelt wat zwak maar dit is niet het geval, de stofzuiger kan tegen een stootje.
De steel is van ijzer, deze voelt stevig en is makkelijk in lengte te verstellen.
Wat me tegenvalt (bij alle zakloze) is dat na 1 rondje stofzuigen de afvalbak heel vies is, logisch natuurlijk maar ik vind het er niet uit zien.
De bak is snel en simpel te legen en, net zoals het filter, af te spoelen onder de kraan.

De eerst keer dat ik hem aanzette viel me op hoe stil de stofzuiger was vergeleken met mijn oude zak stofzuiger, hij klonk veel minder krachtig.
In de praktijk merk je daar weinig van, in een huis met kinderen en huisdieren voldoet hij prima.
De kinderen klagen minder over het lawaai en je hebt geen suizende oren achteraf.
De knopjes om de zuigkracht te regelen is even wennen vergeleken met de oude draaiknop maar het werkt zoals het moet, wel vind ik er te weinig stappen op zitten.

Op het handvat zit standaard een borstel, als je tijdens het stofzuigen even een hoekje wil pakken kan je de stang er af trekken en de borstel omlaag schuiven.
Handig bedacht maar ik vind het niks, ik pak hem steeds vast tijdens het stofzuigen en dat is lastig.
Achterop het apparaat zit een klepje met nog 2 hulpstukken, het klepje vind ik wel wat fragiel maar het valt er niet af tijdens het stofzuigen.
Naast de standaard hulpstukken zitten er ook nog extra voeten bij, voor elke klus heb je het juiste hulpstuk.
Een nadeel is wel dat je al die voeten ergens moet bewaren en in de praktijk waarschijnlijk niet vaak zult switchen.
Het apparaat rolt soepel en makkelijk achter je aan, hij is niet overdreven zwaar waardoor de trap prima te doen is.
Er zit een lange slang en snoer aan, waar ik normaal van stopcontact moest wisselen kan ik nu gewoon doorgaan.
Het snoer is plat en of deze in de toekomst nog zo soepel oprolt betwijfel ik omdat het na verloop van tijd toch niet meer netje oprolt in de stofzuiger.
Het opbergen is een eitje, bij Philips heeft men zowel op de onderkant als op de achterkant de mogelijkheid om de stang rechtop vast te maken zodat hij niet los door de kast ligt.

Ik was sceptisch tegenover de zakloze stofzuigers maar de Philips staat zijn mannetje.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze stofzuiger en zijn prestaties en zou ik hem zeker aanraden.

Pluspunten

• lang snoer
  • Makkelijk opbergen

Minpunten

• Ziet er wel vies uit

MvO83 24-10-2017

Ideale stofzuiger

Afgelopen zaterdag was het zover. De PowerPro Expert op mogen halen! Na het uitpakken was al een feest op zich is, voor elke soort vloer zit er wel een voet bij, deze direct getest. Wat al op viel bij het uitpakken was het moderne design. Vergeleken met ons vorige apparaat een enorme verbetering. Daar wij nog midden in verhuizing zitten naar nieuwbouw moet er elke dag wel even gestofzuigd worden. De speciale voet voor de hardere vloeren (wij zelf hebben pvc) werkt perfect. De mat en vloerbedekking op onze trap maakt hij perfect schoon met het carpetclean mondstuk. Geen last meer van de honden haren dus ook bij ons in huis. Wat mij bovendien direct op viel was de lange draad. Waar ik normaal 3x moest wisselen van stopcontact kan ik nu vrijwel het hele huis doen vanuit 1 centraal punt. Ook de stofzuigbuis zelf is lang, aangezien ikzelf 1m93 ben stond ik met vorige stofzuigers nog wel eens erg krom maar kan ik nu gewoon in een rechte houding blijven staan.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Compact
  • perfect tegen hondenharen

Densco 26-04-2018

Dit model is een goed product dat onmisbaar is in mijn huis.

Het is een sterker, mooier en stillere product dan z'n voorganger, die ik ook in huis heb. het handige TriActive+ mondstuk is een eenvoudige handeling van mondstuk verwisseling voor de juiste vloer en/of wand.
Deze stofzuiger is een echte aanrader.

jeroensreview 14-11-2017

Zuigt goed maar wel luid.

Vergeleken met mijn oude stofzuiger een top ding!

Hij zuigt krachtig alles op en wat ik erg handig vind is dat je hem zo weer leeg kunt gooien zonder telkens een zak hoeft te wisselen.

Wel moet ik zeggen dat hij redelijk veel lawaai maakt. Nu maakt mij dat niet zoveel uit aangezien ik nog nooit echt een "stille" stofzuiger in mijn handen heb gehad.

Janou81 08-11-2017

Klein & krachtig

Heel fijne stofzuiger.
Klein, licht, wendbaar en krachtig. Te gebruiken voor elk oppervlak met de verschillende opzetstukken. De universele voet volstaat ook prima, maar tapijt wordt grondiger schoon met de speciale voet voor vloerbedekking die erbij geleverd wordt.
Mijn huis is snel en grondig schoon!

• Licht en wendbaar
  • Geen stofzuigerzakken meer
  • Klein en krachtig

truitje73 06-11-2017

Perfecte stofzuiger

Hele fijne stofzuiger die er ook nog eens mooi uit ziet. De borstel die al om de steel heen zit, schuif je gemakkelijk even uit voor de trap. Veel verschillende borstels bijgeleverd zodat er altijd een bij zit voor jouw vloer. Hij is makkelijk in gebruik, niet te zwaar en goed in te stellen. Bij mijn vorige stofzuiger kwamen er steeds veel stof en haren tussen de wieltjes waardoor die niet meer draaiden. Daardoor kreeg ik strepen op de vloer. Dit apparaat zit net wat anders in elkaar waardoor dit niet meer gebeurd. Al met al een aanwinst voor het huishouden!

LucasJesse 01-11-2017

Alles bij de hand

Ik ben super tevreden over deze zakloze stofzuiger. Naast dat de stofzuiger er supergaaf uitziet werkt hij briljant ! Ik merk dat het huis langer stofvrij blijft omdat hij echt al het stof goed opzuigt. Daarnaast is hij erg gebruiksvriendelijk. Fijn lang snoer en erg stil. Zelf ben ik erg blij met het borsteltje dat op de mond zit zodat je even snel een hoekje, plintje of meubels kunt afzuigen. Echt een topper dus zeker een aanrader !

Pluspunten

• Lang snoer
  • Schuifbare borsteltje
  • Erg stil in gebruik

Noor83 01-11-2017

Suoper stogzuiger

Wat een super stofzuiger. Hij is gebruiks- en geluidsvriendelijk. Je hoeft niet eens de radio harder te zetten tijdens het stofzuigen op volle kracht. Zelfs de kinderen vinden het nu leuk om te helpen. De stofzuiger rolt fijn achter je aan en de verschillende opzetborstels zorgen voor optimale schone vloeren! Het design van de stofzuiger spreekt mij erg aan. Hij is tevens makkelijk te lege in de prullenbak.

Pluspunten

• prachtig design
  • geweldige zuigkracht
  • lange snoer
  • leuk blauw licht op de stofzuiger
  • geluidsvriendelijk

Minpunten

• teveel opzetborstels
  • borstel die vastzit op stang niet schoon te maken

tamaravo 31-10-2017

wauw wat een geweldig ding

voor het eerst een zakloze stofzuiger en tot nu toe na een weekje uitproberen zeer tevreden maakt niet meer geluid dan mijn oude stofzuiger en de zuigkracht is ook prima. ziet er mooi uit met die blauwe verlichting bovenop. in een huishouden met een hond en twee tieners moet er elke dag wel gestofzuigd worden en dan is het wel zo prettig als de machine niet te veel herrie maakt en makkelijk hanteerbaar is . ik was wel een beetje verrast over de hoeveelheid hulpstukken 4 verschillende zuigvoeten ( 1 voor tapijt , 1 voor harde vloeren, 1 voor huisdierharen en 1 voor harde vloeren en tapijt), 2 kleine hulpstukken in de achterkant van de stofzuiger en een klein borsteltje op de slang zodat je geen meubels of plinten beschadigd als je de slang erlangs haalt. aangezien wij geen tapijt hebben kan ik niets over de tapijt voet vertellen. het legen van de opvangbak is ook super makkelijk. het snoer is lang genoeg om de hele benedenverdieping in 1 keer te doen en de steel is heel makkelijk in en uit te schuiven en is ook lang genoeg en wendbaar.
het enige "minpuntje" vind ik het oprollen van het snoer bij mijn andere stofzuiger druk je 1 keer op de knop en het snoer rolt op bij deze moet je de knop blijven indrukken tot het snoer helemaal opgerold is.

Gewooneenpoppetje 31-10-2017

Een Top Zuiger

Een aantal maal gebruik gemaakt van de mooie Philips stofzuiger. Design ziet er goed uit, energie zuinig en ook goed in de hand liggend. Zelfs mijn zoon van 6 kon uitleggen waar bepaalde functies voor gebruikt werden. Daarnaast zuigt hij goed en verdwijnen de haren als sneeuw voor de zon van de vloer af. Nadeel is wel dat het geluid wat aan de harde kant is maar de prestatie van de zuigkracht is dan ook goed. De bak is makkelijk afneembaar.
Al met al een mooie en goeie stofzuiger voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk mee om te gaan.
  • Mooi design.
  • Krachtig met zuigen.
  • Handige standen voor meubels.
  • Veel verschillende koppen.

Minpunten

• Geluid wat aan de harde kant
  • Mis steel bediening

mooshoof 31-10-2017

Onze eerste ervaring met PowerProExpert

De stofzuiger doet waar hij voor gemaakt is! Hij verwijdert alles met een geweldige zuigkracht. Ook de hondenharen van de bank etc.. Goede zuigkracht, 4 verschillende stofzuigermonden. Deze hadden wel iets breder gemogen wat mij betreft. Design is mooi, maar aangezien je hem achter je aan trekt is dit iets wat minder van belang is. De platte kabel onderin is lang genoeg en hierdoor rolt de stofzuiger er met de grote wielen makkelijk overheen. Enige minpunt, de zijwaartse beweging, waarbij je de stofzuiger met een tikje om bijvoorbeeld een hoek kan duwen is lastig. Gewicht is prima, geluid is normaal voor een stofzuiger. De bak is er makkelijk uit te halen en te legen, hier bespaar je op stofzuigerzakken en heb je altijd volledige zuigkracht, die je overigens kunt bijstellen tijdens het zuigen. De stang is ook in hoogte verstelbaar zodat je deze op maat kunt maken voor relaxt zuigen. Aan uit zetten en inhalen van het snoer: knoppen zitten logisch geplaatst.

Astrid 30-10-2017

Fijne stofzuiger

Vorige week deze stofzuiger ontvangen. Wat een super apparaat, weet raad met vuil. Ideaal dat het zonder zakken gaat. Met de 4 bijgeleverde koppen, is er altijd wel een geschikt voor de betreffende vloer. Enige minpunt is het geluid wat het apparaat produceert, dit zou wat minder mogen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • fraai uiterlijk, zakloos

Minpunten

• prijs
  • herrie

huismeid 28-10-2017

Weg hondenharen, sterke zuigkracht, en lichtgewicht

Inderdaad.....helemaal waar!
anti-allergisch/geen vieze lucht/licht draagbaar/verwijdert hondenharen moeiteloos/heel weinig geluid/geen zakken meer!

Pluspunten

• geen vieze lucht
  • hondenharen verdwijnen echt
  • zacht geluid
  • grote zuigkracht
  • borstels voor ieder vloertype/kleed

Minpunten

• slang is erg lang
  • stofborsteltje heeft weinig haren

RW 22-10-2017

Fijne stofzuiger

We hebben deze stofzuiger nu ruim een week in gebruik en zijn zeer tevreden. Mooi design, met een lamp die aangaat als je hem aanzet. Maakt minder lawaai dan de vorige. Goede zuigkracht! Makkelijk te legen. Veel verschillende hulpstukken. Lange stang zodat hij ook voor langere mensen goed te gebruiken is.

Pluspunten

• Veel hulpstukken
  • Niet te zwaar

Minpunten

• Niet zo wendbaar, kan beter

huismeid 22-10-2017

superfijne huisboy!!!

Ik ben heel erg blij met deze stofzuiger, omdat
- anti-allergie heel fijn, geen vieze lucht
- licht draagbaar
- zeer hoge zuigkracht, scheelt heel veel energie, brengt veel gemak: moeiteloos!!
- wij hebben een hond die heel erg verhaard, die haren gaan echt moeiteloos weg!!
- maakt echt heel weinig geluid
- snoer gaat heel soepel los
Nog wat verbeterpuntjes:
- snoer rolt niet helemaal soepel op
- bij het schoonmaken gaat klep er niet af, voelt heel kwetsbaar
- stofborsteltje is wat hard en weinig borstelharen: krassen?!
- slang is erg lang
- een opbergzak voor de borstels maken om bij elkaar te kunnen bewaren.

Ron1978 19-10-2017

Goede stofzuiger

Goede stofzuiger, zuigkracht meer dan genoeg, makkelijk te legen, en snoer lengte prima. Maar wel veel hulpstukken die ook veel ruimte in beslag nemen..

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Legen opvangbak

Minpunten

• Te veel hulpstukken, voor elke vloer wel één