AEG VX7-2-CR-A rood - Reviews

• MRT 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX7-2-CR-A rood op Kieskeurig.nl.

7,1

Per en Lo 14-02-2018

Fijne stofzuiger met veel accesoires

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Zeer licht gewicht. Dus makkelijk op de trap. Op slechts halve kracht zuigt hij makkelijk de rommeltjes van onze best ruwe leistenen vloer en met ander mondstuk is de stoel van de kat ook geen probleem. Het flink lange snoer van 9m is ook erg handig. Dat scheelt een paar keer stekker verplaatsen. Er zitten wel 3 mondstukken bij en een handig 3-in-1 borsteltje.
Duurzaamheid is lastig te zeggen want we hebben hem pas. Maar qua energie verbruik kost hij nog niet de helft van de oude. Dus in die zin best duurzaam.
Over een minpunt moet ik hard nadenken. Tja, hij is lelijk. Een hele dure zag er mooier uit. Gaan we niet wakker van liggen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Veel accessoires
  • Lang snoer
  • Krachtig

Minpunten

• Lelijk

edelman 01-02-2019

Heel goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Na diverse miskopen. eindelijk een stofzuiger, die heel goed zuigt (hondenharen!) zowel op harde als op zachte vloeren. Bovendien toch erg licht (makkelijk de trap op). Ook de hulpstukken zijn makkelijk te (de)monteren en ze werken ook goed. Nu enkele weken in gebruik, echt tot nu toe veruit de beste stofzuiger die we ooit gehad hebben met het minste lawaai ook nog. Over de degelijkheid kan ik nu nog niets zeggen.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • zuigt haren heel goed op
  • zacht geluid ook bij hoogste stand

edelmabn 24-02-2020

Nu heb ik deze stofzuiger een jaar dagelijks in gebruik. Tijd om de balans op te maken!
Ik blijf bij mijn mening dat het echt een geweldig goede stofzuiger, die doet wat hij moet doen. De kritiek op de assecoires deel ik niet. Integendeel, met mijn reumatische handen is het wisselen van hulpstuk echt een fluitje van een cent (bij mijn vorige stofzuiger kon ik alleen maar wisselen door de stang een tijdje onder heet water te houden, zodat hij wat meer ruimte kreeg om af te kunnen koppelen, waardeloos!).

edelmabn 24-02-2020

(edelmabn moet zijn edelman)

Ron 07-10-2018

Lawaaiige hulpstukken bij geluidsarme stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

AEG is nou niet het minste merk vond ik en daarom heb ik besloten om deze mooi gekleurde vriend te kopen. Vooral energiezuinigheid en geluid vond ik belangrijk. Ik heb tot op heden niet kunnen testen of de stofzuiger energiezuinig is, maar qua geluid is het wel een fijn ding. De kleur zoals op de afbeelding staat blijkt niet overeen te komen: het ding is felrood! Maar goed, het gaat om de prestaties tenslotte.
Mijn vorige kon met z'n wieltjes niet over z'n eigen draad heen komen. Deze ook niet. Herhaaldelijk ferm trekken om het ding 'mee' te krijgen.
Je krijgt er -3- zuigmonden bij, waarvan er twee voor de vloer bestemd zijn en de derde een multifunctioneel karakter heeft (waarom??). Met een laminaatvloer, een kleed en een bankstel (en dat is slechts de woonkamer), zou ik drie maal moeten wisselen van zuigmond. Dat is knap lastig. De twee voor de vloer maken zoveel geluid, dat ik bang ben dat de buren denken dat ik aan het verbouwen ben geslagen. De derde, multifunctionele, heeft een uitklapbaar T-vormig zuigmondje. Ook dit is een belachelijke uitvinding. Waarom besparen op een stuk plastic dat minstens tien jaar mee moet gaan?
Nee, deze stofzuiger van AEG krijgt van mij helaas het predicaat misser, voornamelijk vanwege de wieltjes en de bijgeleverde hulpstukken!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Lang snoer

Minpunten

• Lawaaiige zuigmonden (vloer)
  • wieltjes
  • drie-in-1 mondstuk

Wim 04-04-2019

voor als je een echte stofzuiger nodig hebt die zuigt

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

De stofzuiger is zijn geld meer dan waard. Heb hem pas maar het gemak waarmee je het huis stofzuigt is ongekend. Met twee stopcontacten doe je een hele verdieping met zo'n grootte radius. En ook de zuigkracht is top zuigt harder dan de oude 1900 watt stofzuiger. zo stil en dan zo krachtig. En met de turbo borstel blijft er geen haar meer zitten in de hoogpolige vloerbedekking. had hem al veel eerder moeten kopen. Nu is stofzuigen een klein kunstje. En bijna een genot om te doen, nu is de vloer schoon als je er geweest bent. Super Apparaat.

Pluspunten

• radius super
  • kabellengte
  • weinig geluid
  • voor alle toepassingen een borstel bijgeleverd
  • licht van gewicht

Minpunten

• had hem al veel eerder moeten kopen
  • dat de borstels niet in het apparaat passen

H.W.J. Breur 08-11-2019

AEG blijft een klasse apart

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Zeer stil, energiezuinig met zijn A+, zeer veel zuigkracht die met zowel de motor als met luchtschijf op de zuigstang zeer goed te regelen is. Meer dan genoeg hulpstukken voor alle soorten ondergrond. Altijd een Philips gehad, maar ik ben blij dat ik nu ben overgestapt naar dit AEG - zuigmonstertje van slechts 6 kg, Een groot voordeel is ook de zeer grote stofzuigerzak met 3,5 liter inhoud.

Pluspunten

• regelbare zuigkracht
  • energiezuinig en allergieproof
  • licht gewicht
  • lang snoer van 9 meter
  • grote inhoud van de stofzakken

Minpunten

• geen minpunten
  • had ik eerder moeten kopen

carla 26-04-2021

valt enorm tegen

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Aangezien we een hond en een poes hebben dacht ik met deze stofzuiger een goede keuze te maken. Het valt me helaas enorm tegen. De borstels zorgen ervoor dat iets grotere stukjes niet opgezogen kunnen worden. Je moet verschillende malen over hetzelfde oppervlak om alles goed op te kunnen zuigen. Op een gladde ondergrond. De haren van de poes en hond draaien om de borstels heen en raken vast. Het is niet te verwijderen omdat je de borstels niet los kunt maken. Het stofzuigen maakt erg veel herrie. Ik baal enorm.

M. 13-02-2021

Tegenvaller

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Inmiddels 1,5 jaar in gebruik. Valt op alle gebied tegen. Goede gebruiksaanwijzing ontbreekt. Op mailaanvraag naar AEG wordt niet gereageerd. Bij zuiden met de standaardmodel wordt regelmatig het opgezogen weer teruggestuurd op de vloer. Met name op harde vloeren laminaat pvc maakt de stofzuiger verschrikkelijk veel lawaai. Geadverteerd wordt met een stille zuiger. Wij hebben veel van AEG maar deze zuiger is een dikke nee.

Johan Blom 23-06-2020

Stofzuiger met tegenvallende kwaliteit

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

De kwaliteit van deze stofzuiger valt heel erg tegen. Stofzuigen op zich doet hij prima. Ik heb deze gekocht omdat de revieuws veelbelovend waren maar helaas erg teleurstellend. In juni 2018 aangeschaft en in december voor de eerste keer motor kapot die gerepareerd is. In september 2019 weer de motor kapot en gerepareerd. Nu juni 2020 weer de motor kapot (net 1,5 week buiten garantie). Heb hem aangemeld voor reparatie en ben benieuwd wat AEG doet. Als ik een nieuwe stofzuiger moet aanschaffen voor mij geen AEG meer.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Licht en compact

Minpunten

• Kwaliteit van de motor
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Kwaliteit van meegeleverde borstels

w.schuil 03-05-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Over onze vorige AEG stofzuiger waren we bijzonder te spreken,dus dit maal weer een AEG met aantrekkelijke specificaties.
+ snoerlengte
- slechte wendbaarheid door de kleine wieltjes waardoor het apparaat regelmatig omvalt bij gebruik.
-rolt op tapijt (Niet hoogpolig) slecht
-met de combinatieborstel is op tapijt niet vooruit te komen.(dus niet te gebruiken)
-manoeuvreren met het turbo mondstuk gaat niet soepel.

doddendaal 19-12-2019

Rood en opvallend

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Mooi design, weinig geluid, goed te regelen. Genoeg accessoires en stevig gebouwd.
Minpunt vinden wij de uitblaasrichting op de stofzuiger. Die is naar voren gericht en niet naar achteren. Als je aan het stofzuigen bent voel je geregeld de uitblaaslucht.

kwylenz 06-12-2019

Stil en functioneel

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Een lichtgewicht stofzuiger die prima zijn werk doet. Het extra hulpstuk is prima om de hondenharen mee te zuigen. Ook gebruik gemaakt van de service prima ervaring.

dennis1972 08-08-2019

Stille stofzuiger maar matige kwaliteit

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

De eerste maanden tevreden over deze stofzuiger, deze is licht en stil. De zuigkracht is ruim voldoende en veel accessoires bijgeleverd.

Na een maand of 3 begon het snoer minder goed op te rollen, het snoer zag er later uit als een wokkel. Na 7 maanden deed de stofzuiger het niet meer, als je even aan de stekker rommelde deed deze het af en toe wel. Uiteindelijk deze ter reparatie aangeboden bij de Mediamarkt en toen kregen we na 2 dagen al een credit-factuur. Werd niet meer gerepareerd, dit is iets wat wij nooit begrepen hebben. Maar uiteindelijk kregen we na 1 maand ons geld terug (nooit meer Mediamarkt!!) en hebben we weer een Miele gekocht.

Onze mening over deze stofzuiger is dat het geen kwalitatief hoogstaand product is, de stofzuiger zag er na 7 maanden al uit of deze 5 jaar oud was. De Miele die we hier voor hadden was 13 jaar oud en zag er op de afgebroken aan/uit knop niet veel slechter uit.

Pluspunten

• Accessoires
  • Gewicht

Minpunten

• Snel kapot
  • Kwaliteit
  • Rijdt niet fijn achter je aan

Dennis 18-07-2019

Kwalitatief niet goed

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Wij hebben de stofzuiger 8 maanden in gebruik. Na enkele maanden begon deze al wat mankementen te vertonen zoals het niet meer goed oprollen van het snoer. Daarna ging het snoer als een wokkel er uit zien. Nu is de stofzuiger defect, waarschijnlijk een breuk in het snoer bij de stekker. Wij hebben nu al 2 weken onze 15 jaar oude Miele stofzuiger weer in gebruik totdat de AEG gerepareerd is.

Rolf 11-09-2018

Waar laat je de accessoires.

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

We hebben geen idee waar de accessoires voor zijn. Dit staat ook nergens en is nergens te vinden. Ook zouden we niet weten waar we deze nu weer moeten laten. Gekocht op basis van de test van de consumentenbond, maar is tot nu een flop.

mtd normaal 29-05-2018

Niet wat ik verwacht had

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Heb deze stofzuiger nu enige tijden bezit en heb een aantal punten. De zuigkracht van de stofzuiger tot heden is geweldig... nog steeds even sterk als in het begin en daar dus tevreden over. Minpunten zijn toch de kwaliteit van de behuizing als wielen.. 1 wiel valt er regelmatig uit en een kapje aan de voorkant valt er regelmatig uit. Hiernaast zijn de accessoires welke je aan je stang klikt onhandig en valt regelmatig eruit.

Sonja 05-01-2018

De Allerbeste aankoop van 2017

Hebben een AEG Stofzuiger de VX7-2-CR-A
Wat een zuigkracht echt super
Heb al heel wat merken gehad maar deze vinden wij het beste

Martijn 11-12-2017

kan beter

Geschreven voor: AEG VX7-2-CR-A rood

Een AEG stofzuiger met een goede stevige zuigkracht, alleen in combinatie met de zuigmonden en stang is het niet functioneel zoals gehoopt/verwacht. Geen ideale stofzuiger, door de minder ideale stofzuiger voelen we ons rug de laatste tijd NA het stofzuigen. We zullen spoedig een andere keuze moeten maken,