Miele SGSP3 zwart - Reviews

Stofopvang
stofzak
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele SGSP3 zwart op Kieskeurig.nl.

7,6

MichMul 09-12-2017

Perfect. Eerder moeten kopen

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Deze stofzuiger moet je niet verwarren met de Miele Complete C3 Black Diamond - Stofzuiger ECOLINI van 800 Watt. Deze nieuwere versie van 550 watt zuigt perfect en maakt weinig herrie. Ondanks de veel lager wattage, zuigt hij op Parket alles naar zich toe. Een genot om alle kattebakkorrels en andere harde onderdeeltjes in de buis te horen komen. De meegeleverde verstelbare borstel voor tapijt of parket, is wel wat lomp en zuigt ZOWEL op parket als op tapijt minder goed dan een parket-borstel en heb ik dus ook vervangen door een niet originele Miele parket-borstel. Handig dat je de zuigkracht met de voet kan verhogen of verlagen, zonder te hoeven bukken om een of andere draaiknop met de hand te bedienen. Als ik het goed gezien heb, is Miele de enige die de hulpstukken in de stofzuiger opgeborgen heeft en dat staat opgeruimd.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Een niet mee geleverde parketborstel werkt beter

Piepo 06-02-2018

Beste MichMul,

Welke parket borstel is aan te raden voor deze stofzuiger?

Bvd en mvg,
Piepo

Paula 13-04-2018

Goede stofzuiger maar...

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Stofzuigen daar is hij goed in en hij is absoluut heerlijk stil. De verschillende zuigstanden zijn ook ideaal.
Maar ik erger mij enorm aan de hele kleine wieltjes die zich continu in de kabel vastgrijpen. Hij kan daar gewoon niet over heen rijden. Heel vervelend stofzuigen! Mijn tweede (en veel goedkopere) stofzuiger met grote wielen vliegt er altijd zo makkelijk overheen.
Het rooster aan de bovenkant vind ik ook niet praktisch geplaatst. Continu die lucht in je gezicht.
Een stofzuiger die dus goed kan stofzuigen maar door het ongemak van de wielen, niet heel prettig in gebruik.

Pluspunten

• Verschillende zuigstanden
  • Kwaliteit onderdelen/elementen

Minpunten

• Kleine wieltjes
  • luchtrooster bovenop

Lucas M 02-10-2017

Sterke, betrouwbare stofzuiger

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

De Miele stofzuigers hebben al een goeie naam. De Black Diamond vind ik wel een van de betere van Miele. De stofzuiger is zowel zuinig als krachtig. Hij zuigt erg stil en heeft een stevige bouwkwaliteit. Ik verwachtte natuurlijk een goed product, maar deze voldoet aan elke verwachting. Ik kan met gemak de hele verdieping zuigen met 1 stopcontact, door de lange snoerlengte. Hij kan makkelijk zachtjes voor de kwetsbare plekken, of juist hard voor een extra boost op moeilijke plekken. Er zitten handige extra kopstukken bij, maar ook het design is gaaf. Het is een strakke stofzuiger, die er van buiten ook goed uitziet. Deze stofzuiger is zijn geld echt waard, een dikke aanrader dus!

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Kracht

Mariette 11-02-2018

Een goede en goed hanteerbare stofzuiger.

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Volgens de productomschrijving was dit de stofzuiger die ik zocht. Dus heb ik gezocht naar een leverancier en dat is prima gelukt

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • alle losse onderdelen binnen handbereik

Havin 26-09-2017

Een aanrader

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Was zo verrast hoe soepel de stofzuigermond over de houten vloer rolt. Het lijkt wel of er rubber balletjes in zitten. Normaal schaafde de mond van m'n oude stofzuiger met veel geluid en tegenzin over de vloer. En zelfs mijn kat die altijd hysterisch werd als ik ging stofzuigen, bleef nu rustig slapen. De stofzuiger is erg compact en heeft veek zuigkracht. Hij rolt zelfs gemakkelijk over het tapijt op zolder. Ik ben er zeer tevreden over. Ik rol hem af en toe ook even over de bank heen om stof op te zuigen. Zelfs dat doet ie met gemak!

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Lange snoer
  • Handige hulpstukken bij
  • Wendbaarheid

Cees 16-12-2018

Na 2,5 jaar kapot gegaan

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

In mei 2016 gekocht en na 1,5 jaar werkte de snoerrem niet meer. Nu gaat hij spontaan uit en niet meer aan terwijl wij met een 2 persoons huishouden hem niet intensief gebruikt hebben. Kostte ooit €198 wat wij niet echt een koopje kunnen noemen. Zwaar teleurgesteld in dit "kwaliteitsmerk". Nooit meer een MIELE.

Pluspunten

• snoerlengte
  • Zuigkracht goed doseerbaar

Minpunten

• kwaliteit oprolmechanisme snoer.
  • veel te snel stuk gegaan na 2,5 jaar

Vlijtig Liesje 11-09-2018

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Op zich een goede stofzuiger! Doet wat het moet doen, maar zuigt op gladde vloeren soms niet alles op. Een parketborstel is geen overbodige luxe! Gevoelige aan/uit knop. Bij minst of geringe aanraking gaat stofzuiger uit. Zo ook bij knop oprolsnoer. Heel vervelend! Draait soepel mee. Soms te soepel waardoor deze tegen je voeten botst met name bij gladde vloer!

Pluspunten

• Draait soepel mee.

Minpunten

• Borstel is vervelend bij houten vloer
  • Aan/uit knop is gevoelig
  • Bij lichte aanraking gaat stofzuiger uit
  • Knop oprolsnoer is gevoelig
  • Bij lichte aanraking rolt snoer automatisch op

Miele ecoline 28-09-2017

Mooie stofzuiger, maar niet altijd praktisch

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Deze stofzuiger heeft een mooi design, is een lichtgewicht en is gemakkelijk in gebruik. Hij heeft een goede zuigkracht, de wieltjes zijn goed wendbaar. De stofzuiger loopt dus ook gemakkelijk achter je aan wanneer je stofzuigt. Door zijn goede zuigkracht zijn tapijten gemakkelijk schoon te krijgen. Er zijn echter ook minpunten. Ik heb de stofzuiger nu zo een twee weken in gebruik en ik ben niet tevreden over de zuigmond. De haren van de huisdieren van lijven eraan plakken en zijn er ook niet van af te krijgen. Heel schoon dus zo een stofzuiger! Een andere zuigmond zou hier dus een goede uitkomst zijn. Want het apparaat is wel fijn in gebruik.

Pluspunten

• Gewicht
  • Wendbaarheid wieltjes

Minpunten

• Zuigmond

Eline 25-10-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Zeer goede zuigkracht, precies wat ik nodig heb ivm een hond in huis. Rijdt soepel achter je aan! Ik zou deze zeker aanraden aan anderen. Ik heb deze gekocht als tip van mensen uit mijn omgeven en ik heb er zeker geen spijt van. Goede aankoop

Pluspunten

• Rijdt soepel
  • Zeer goede zuigkracht

Ingrid Bekkers 23-10-2019

Fijn die lange telescoopsteel

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Fijne stofzuiger mijn oude miele was aan vervanging toe, na ruim 16 jaar.
Bij deze is de snoer net wat langer dan de vorige hierdoor hoef ik de stekker niet meer te verzetten ook de telescoopsteel is iets langer dus nog prettiger in gebruik.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen daarvoor te kort in mijn bezit. Hopelijk net zo duurzaam als de vorige,die overigens nu nog steeds gebruikt wordt.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Gemakkelijke voet bediening toeren
  • Snoer rolt na 1 klik al op

Ronald 08-05-2019

Miele C3 EcoLine: goede zuigkracht; goed werk bereik

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Prima prijs/prestatie verhouding; goede zuigkracht; voldoende motorvermogen (550 W); ruim werkbereik.

Pluspunten

• Miele product
  • prijs/prestatie
  • zuigkracht (regeling)
  • motor vermogen (550 W)
  • werkbereik

Minpunten

• redelijk stil

sylvia 12-01-2019

op harde vloeren heel goed, tapijt zuigen is lastiger

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Voordelen:
- Zoals door de test van de consumentenbond voorspeld, zuigt deze stofzuiger uitstekend en gemakkelijk op harde vloeren.
- De stofzuiger is ook eenvoudig en prettig in het gebruik.
- snoer vrij lang, zodat hij een behoorlijke actieradius heeft.
Nadelen:
- Op tapijt zuigen is een stuk lastig en zwaarder dan met mijn oude stofzuiger. In de test van de consumentenbond kon ik geen enkele ander stofzuiger vinden die dit nadeel niet heeft. Het heen en weer halen van de zuigvoet over het tapijt gaat dus moeizaam. Als je hem op lager vermogen zet gaat het wel wat beter. Eerder hadden we een Bosch stofzuiger besteld, daar was tapijt zuigen helemaal niet mee te doen. Hij zoog als een zuignap muurvast aan het tapijt. Snel retour gestuurd. Met deze is het niet zo erg, maar fijn is anders. Wie tapijt in huis heeft kan het kopen van een nieuwe stofzuiger beter uitstellen tot er betere modellen in de handel komen. Omdat onze oude stuk was, was dat voor ons helaas geen optie.
- De voet is nogal groot, omslachtig en zwaar doordat er een extra koppelstuk met rolwieltje achter de voet zit dat ook weer schakelt. De ouderwetse eenvoudige stofzuigervoet uit een stuk bevalt me beter. Jammer dat je daar niet voor kunt kiezen.
- De slang koppelt moeizaam van het handstuk af (veel kracht nodig), bijv. als je even iets met alleen de slang wilt opzuigen. De andere koppelingen tussen onderdelen zijn soepel.

Pluspunten

• op harde vloeren prima
  • eenvoudig in gebruik
  • lang snoer

Minpunten

• stofzuigervoet
  • tapijt zuigen zwaar
  • moeizame koppeling slang

Sabine41 28-09-2017

Mooi design

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

De stofzuiger is fijn in gebruik, ligt goed in de hand en is makkelijk hanteerbaar. Het gewicht van de stofzuiger valt heel goed mee. Het apparaat heeft een mooi design. De steel is goed in hoogt verstelbaar, dus zowel door grote als kleine mannen en vrouwen goed te gebruiken. Het snoer trekt vanzelf in, na een duw op de knop. Dat is zeer prettig. De verschillende standen zijn ook heel erg aangenaam voor het gebruik van de stofzuiger. Het enige minpunt is het gebruik van de borstel in de hoeken. Doordat de borstel als het ware op de grond plakt door de zuigkracht van het apparaat kun je niet gemakkelijk in de hoeken en aan de muren zuigen. Op vast tapijt doet de stofzuiger het overigens wel voortreffelijk.

Pluspunten

• Het lange snoer

Minpunten

• Komt niet fijn in alle hoekjes

Johan 25-09-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Miele SGSP3 zwart

Sinds enige tijd in bezit. Deze stofzuiger Is erg prettig in gebruik. Rolt lekker achter je aan,zonder overal tegenaan te botsen. Ook zitten de opzetstukken er gewoon standaard bij.
Wat ook erg fijn aan deze stofzuiger is, is de lange steel waardoor je minder snel last van je rug krijgt. Qua snoer zou het wel wat langer kunnen, maar dat ligt waarschijnlijk aan ons huis

Pluspunten

• Diverse standen voor stofzuigen
  • Lange steel
  • Geluidsarm
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Lengte snoer
  • Gewicht