Bosch BGL8SIL4 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jos 12-11-2017

Heerlijke stilte!

Onze oude Bosch Logo 2000 watt stofzuiger was nodig aan vervanging toe. We wilden een stillere en zuinigere stofzuiger en dat is gelukt. 650 watt is een derde van wat de oude stofzuiger gebruikte en hij zuigt zeker net zo goed, zo niet beter. Daarbij is het, door het geringe geluid van de stofzuiger, bijna leuk om te gaan stofzuigen. Je wordt niet meer letterlijk horendol en het stofzuigen wordt daardoor een stuk minder vermoeiend. De stofzuiger is wel ietsje forser en zwaarder dan onze oude. Door de vier zwenkwieltjes en stootkussens rondom trek je hem echter probleemloos achter je aan. In andere beoordelingen werd wel eens geklaagd over het feit dat je twee opzetstukken op de stang moet bevestigen en dat er geen bewaarplek is binnen de stofzuiger. Dat is inderdaad jammer, maar omdat we die dingen toch nauwelijks gebruiken liggen ze keurig voor grijpen in een keukenlade. Bijna 300 euro is veel voor een stofzuiger, maar de rust die de machine meebrengt is me het geld meer dan waard.

al met al een geweldige machine die ik van harte aan zou raden.

• Goede bouwkwaliteit
  • veel opzetstukken/zuigmonden voor elke ondergrond

Noppie 24-10-2017

Geweldige stofzuiger

Na zorgvuldig uitzoeken uiteindelijk voor deze stofzuiger gekozen. Belangrijkste eisen waren: geluidsarm, lang snoer, goede prestaties op harde vloer en kleden en regelbare zuigkracht. Dit apparaat voldoet in de praktijk hier uitstekend aan, ondanks de 'blinde' online aankoop. Vanwege het zeer geringe geluid is het een waar plezier om te stofzuigen, zonder bang te hoeven zijn om telefoon, deurbel of huisgenoten niet te horen en met een muziekje op de achtergrond, ipv een gierende herrie.
Doordat de slang niet al te lang is, volgt de stofzuiger je prima, zonder overal achter te blijven hangen. De 4 zwenkwieltjes helpen daar ook bij. De stofzak is eenvoudig en zonder stofwolken te verwisselen en gaat door de grote inhoud echt lang mee.
Het gewicht ervaren wij niet als zwaarder dan andere goede stofzuigers. Met slang, maar zonder stang, weegt ie 6,4 kilo en dat is toch het gewicht dat je met één hand moet dragen op een trap e.d.
Het lange snoer is dun en soepel en rolt zich snel en volledig op. Vooral dat laatste is nog wel eens een dingetje op termijn. De tijd zal het leren. In sommige reviews is te lezen dat het snoer volledig afgerold moet worden om weer opgerold te kunnen worden, maar dat is niet zo. Ook een paar meter rolt zich na een klein rukje weer keurig op. Door de grote lengte komt het snoer niet snel strak te staan, waardoor het zich tussentijds ongewild oprolt.
Naast al dit praktische nut ziet de machine er ook nog eens mooi uit. Ben er blij mee en hoop er lang en geruisloos plezier van te hebben.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Ade 31-07-2017

Krachtige stofzuiger

Gekozen vanwege zachte geluid van de motor en de zuigkracht van de stofzuiger. Goed handelbaar en snoer rolt goed op.

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht
  • Stabiel en draaibaar

Minpunten

• aan& uitknop raakt trede bij stofzuigen trap

Brantjes 29-07-2017

Superstille stofzuiger

Deze stofzuiger maakt weinig lawaai, zuigt zeer krachtig en heeft een lekker lang snoer waardoor je niet elke keer van stopcontact hoeft te wisselen.

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Zwaar mondstuk voor tapijt

harry horendol 25-07-2017

Wat een stilte!

Wat een verademing om te stofzuigen in relatieve stilte! Dat maakt dit vervelende werk een stuk aangenamer. Hiervoor hadden we een Dyson, maar die maakte op een gegeven moment zo veel herrie, met een hoge pieptoon, die ik nog lang hoorde nasuizen in mijn oren. Deze stofzuiger is compact, met goede regelbare zuigkracht, en heeft een goed handvat.

Pluspunten

• zo ongeveer de stilste in zijn klasse
  • zuigkracht regelbaar

Minpunten

• opbergruimte voor de hulpstukken

Reinder 23-07-2017

Bosch stofzuiger BGL8SIL4

het aantal decibellen is zeer laag. het snoer is erg lang. En een redelijke prijs met nog eens tijdelijke actiekorting van Bosch.

Pluspunten

• heel laag geluidsniveau
  • lang snoer 15 meter
  • erg goede reiniging op parket
  • stofuitstootklasse A
  • laag energiegebruik

Minpunten

• het wat hogere gewicht van het apparaat

Meta Zomer 23-07-2017

stille stofzuiger

Heerlijke stille stofzuiger, goede zuigkracht en een lang snoer, ook de lengte van de stang is fijn.

Minpunten

• De universele borstel is zwaar.

Theo 18-07-2017

Geweldige stofzuiger

Een voorbeeld van kwaliteit , uitstraling en degelijkheid.
Het beloofde wordt waar gemaakt , fluisterstil en hoge zuigkracht.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Peters 15-07-2017

Stille stofzuiger

Stille stofzuiger. Prima zuigkracht/ goed regelbaar. Veel accessoires; als parketborstel, kleine borstel en opzetstuk voor kleine hoekjes. 15 mtr lange snoer is een uitkomst! Stang en handvat van de stofzuiger prima, je staat rechtop tijdens het stofzuigen.

Pluspunten

• lang snoer
  • lengte van de stofzuigerstang
  • extra handvat
  • zuigkracht

Minpunten

• formaat

F. Maessen 15-07-2017

Super stille stofzuiger

Mooie vormgeving, super stille, energie zuinige en toch krachtige stofzuiger. Gemakkelijk in het gebruik door zijn lange snoer, tal van opzetborstels en zeer wendbaar.

Pluspunten

• erg stil
  • laag stroomverbruik, label A
  • lang 15 m. snoer
  • hygiëne filter
  • soepel wendbare wielen

Minpunten

• iets zwaar qua gewicht bij optillen

Peter Heijmen 14-07-2017

Stille stofzuiger

Stille stofzuiger met uitstekende zuigkracht op een houten vloer. Voldoende hulpmiddel om te gebruiken op trap en vloerkleed.

Derks 12-07-2017

Fluisterstil

Een zeer goede en fluisterstille stofzuiger. Zelfs op de laagste zuigstand nog krachtig genoeg. Echt een fijne stofzuiger en eindelijk een met een extra lang snoer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Grote zuigkracht
  • Fluisterstil

w.post 12-07-2017

Geweldige zuigkracht en geluidarm

Robuste uitvoering en geluidsarm!
Pas na enkel dagen gebruik ontdekt dat de beloofde zuigkracht enorm is
Goede koop

Pluspunten

• zuigkracht
  • geluidsarm

Minpunten

• veel hulpstukken

Irene 12-07-2017

Bosch silence pro

De motor van de stofzuiger is echt veel stiller maar de hulpstukken en met name het grote mondstuk maakt een hoop lawaai (of valt nu meer op). De reclame is erg overdreven want 56 db is niet geruisloos maar wel een stuk stiller dan mijn oude.

Pluspunten

• makkelijk wendbaar ook zijwaarts
  • motor stiller

Minpunten

• mondstuk maakt nog hoop lawaai op harde vloer

Nathalie 11-07-2017

Heel stil en zuinig

Deze stofzuiger is ideaal voor een groot huis vanwege de actieradius van 15 meter en super stil. De zuigkracht is heel goed voor verschillende type vloeren. Ook fijn zijn de verschillende opzetstukken voor parket, steen en tapijt. Een hele fijne stofzuiger die de investering meer dan waard is!

• Actieradius van 15 meter
  • 4 wieltjes die rond kunnen draaien

Fam. Vorselaars 08-07-2017

Aanrader!

Erg fijne stofzuiger. Compact en gemakkelijk op te bergen. Door het extra lange snoer niet nodig om van stopcontact te wisselen. Aanrader!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Erg stil
  • Rijdt gemakkelijk over de vloer

Minpunten

• Er wordt één stofzuigerzak meegeleverd

G. Beusen 04-07-2017

Erg stille stofzuiger

Product gekozen om zijn stille zuigkracht, laag stroomverbruik, extra lang elektriciteitssnoer en extra grote stofzak

Pluspunten

• weinig herrie
  • goede zuigkracht
  • extra lang snoer
  • degelijke afwerking
  • grote stofzak

Minpunten

• handgreep is lastig zuigen onder radiator

Ton Ruiter 21-06-2017

Bosch stofzuiger BGL8SIL4

Weinig geluid en prima zuig capaciteit op tapijt, maar ook op onze houten vloer(parket) en natuurstenen vloer.
Mijn vrouw vindt ook de lange uitschuifbare stang handig, kan nu recht op staand de vloer zuigen. Hoeft niet te bukken.
Lang snoer 15 meter komt goed uit, je hoeft niet meer van stopcontact te wisselen bij schoonzuigen woonkamer.

Wij zijn zeer tevreden. cijfer 10

Pluspunten

• lang snoer
  • lange uitschuifbare steel
  • goede zuigcapaciteit
  • behoorlijk geruisloos
  • makkelijk wendbaar, compact

Thea 15-06-2017

Wat een zuigkracht

Sinds kort pas in huis maar nu al heel tevreden . Dacht in eerste instantie dat de stofzuiger het niet deed maar merkte toen pas dat hij bijna geen geluid maakte ,wat een zuigkracht en minimale herrie! Handige hulpstukken op deze manier wordt stofzuigen een leuke bezigheid.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Minimaal geluid

MLW 12-06-2017

Zeer stille goede stofzuiger

Nieuwe stofzuiger gekocht omdat oude stuk was.
Bosch BGL8SIL4 gekocht na een zeer goede uitgebreide uitleg van de dame van Mediamarkt in Heerhugowaard
De stofzuiger is voor alle vloeren geschikt en zuigt heel er stil, bevalt goed.
Nu mag mijn vrouw wel stofzuigen als er voetbal op tv is, Ik kan het commentaar van de tv gewoon horen zonder het geluid harder te moeten zetten.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Goede zuigkracht
  • geschikt voor alle vloeren