Philips PowerPro Ultimate FC9932 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 38 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

EvelinaRochaz 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekende innovatieve en hoog kwalitatieve stofzuiger

Deze stofzuiger overtreft al mijn verwachtingen. Vanaf het uitpakken tot en met het gebruik ervan.
Hij heeft een uitstekende krachtige en regelbare zuigkracht en een prima luchtgeleiding.

De opvangbak is erg gemakkelijk te legen en te reinigen en de stofzuiger rolt gemakkelijk over het tapijt maar ook net zo

makkelijk over een harde vloer.

Met behulp van vloerlamptechnologie wordt zelfs het "verborgen" vuil zichtbaar.

De handbediening heeft verscheidene handige functies zoals bijvoorbeeld de auto off switch bij geen gebruik.

De stofzuiger is zeer compleet en wordt geleverd met een skala aan accesoires (opzetstukken).

"Met deze stofzuiger krijgt stof geen kans!"

Top innovatief product, echt een aanrader!

Pluspunten

• Innovatief
  • Zeer krachtig
  • Solide en kwalitatief
  • Wendbaarheid, gebruikersgemak
  • Erg Zuinig (650 Watt)

Minpunten

• Iets aan de prijs

ikbentepe 17-07-2017 Product paar weken in bezit

Schitterend toestel, ik ben aangenaam verrast.

Dit toestel is zo schitterend dat ik niet meer hoef te stofzuigen: Mijn man en kinderen zijn spontaan beginnen stofzuigen met dit toestel... We hebben al heel wat stofzuigers geslijt en het is eigenlijk nooit zo geweest dat ze spontaan zijn beginnen stofzuigen.

Heel ergonomisch doordat de knoppen boven aan de handgreep zijn geplaatst. Je hoeft je niet meer te bukken behalve dan om de stekker in te steken of uit te halen. De kopstukken zijn ook zeer goed gemaakt: je kan er redelijk goed onder de zetels mee stofzuigen zonder je zetel op te moeten heffen.

De bak is ook zeer groot/ruim. Dit in combinatie met het feit dat de stofzuiger een zeer goede zuig/trekkracht heeft zorgt dat je vlug van veel stof en vuiligheid verlost bent. Geen zakjes dus op lang termijn ook zeer goed voor de portemonnee.

Handig is ook dat het toestel vanzelf uitvalt en zich terug aanzet (vergelijkbaar met de start/stop-systemen in auto's) waarbij je stofzuiger gewoon merkt dat je niet aan het stofzuigen bent, maar bv een tafel aan het verschuifen om de stof eronder te stofzuigen. Ik was sceptisch in het begin, maar het is eigenlijk een redelijk goed werkend systeem.

Pluspunten

• ergonomisch
  • spaarzaam

Minpunten

• niet zo handig om op te bergen (groot)

Prizzo 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

Wauw..

Mijn eerste reactie bij het uitpakken van de stofzuiger, wauw...
Waar was jij in mijn leven toen ik je echt nodig had. Maar daar is hij dan hoor. Wat een prachtapparaat. Het design, het gebruiksgemak, de lamp-lampen, helemaal top! En wat een zuigkracht. Voor mij nooit meer een zak! En door het licht zie je werkelijk alles liggen, waardoor je je huis nog schoner kan stofzuigen. Ik ben super tevreden, wat een aanrader!

• Gebruiksgemak
  • Led-Lampen

Minpunten

• Niet draadloos

Ingrid 14-07-2017 Product paar weken in bezit

Innovatief

Wat een feestje wordt stofzuigen met deze stofzuiger. Soepel glijdt de stofzuiger door het huis, de led verlichting helpt me te zien waar nog wat stof ligt. De automatische pauze ideaal, de bediening op het handvat erg makkelijk. De borstel kop aan het handvat erg handig, zo hoeft er niet eerst een opzetstuk gepakt te worden, die er overigens in alle handige formaten wel bijzitten. Een plaatje voor het oog, handig te legen, en met grote capaciteit.

Pluspunten

• veel extra's

Minpunten

• prijs

ZusterSecretia 13-07-2017 Product paar weken in bezit

Super Stofzuiger

Dit is echt een geweldige stofzuiger. Het leuke is dat je je je niet meer hoeft te bukken om hem te bedienen. Alle knoppen zitten boven aan de stang. Heel handig dus. Hij valt ook stil als je even niet beweegt. Ook de led-verlichting is praktisch op donkere plaatsen. Je hoeft ook geen zakken meer te kopen. Deze stofzuiger vangt alles op in een apart deel van dat je kan legen. Als ik toch een puntje van kritiek moet geven is het misschien de prijs. maar wat wil je voor wat hoort wat.

Pluspunten

• Vrijwel geluidloos
  • Bediening op de slang
  • Ledlicht op zuigmond
  • Zuigt zeer goed

Fleur1205 12-07-2017 Product paar weken in bezit

veelzijdige stofzuiger

De ledlampen op de stofzuiger zijn echt ideaal, hierdoor zie ik alle stof makkelijk zitten. de stofzuiger ligt er fijn in de hand. het enige nadeel is dat de stofzuiger stang niet helemaal tot het plafond rijkt.

Pluspunten

• automatisch uit en aan schakelen
  • led verlichting
  • zacht geluid

Minpunten

• stang rijkt niet helemaal tot het plafond

LindyVanGenck 11-07-2017 Product paar weken in bezit

My new bestfriend

Wat een zaligheid om met deze stofzuiger te mogen werken. Ergonomisch, ligt super in de hand. Beweegt soepel en vlot. De Led lichtjes in de voet doen me soms wel blozen, amaai dan zie je pas hoeveel stof er soms ligt. Maar deze nieuwe beste vriend laat stof verdwijnen, zoals sneeuw voor de zon. En ook de automatische start en stop functie is als drukke mama super handig. We vliegen wel eens van het een naar het ander en deze functie weet daar het ideale antwoord op !!!

Pluspunten

• led lichtjes in de voet
  • automatisch in-/uitschakelen
  • ligt super in de hand
  • zacht geluid
  • super handige bediening in het handvat

Minpunten

• snoer iets te kort

muay 09-07-2017 Product paar dagen in bezit

superfijne stofzuiger door de lichten op de mond

Ik kan alleen maar erg enthousiast zijn over deze stofzuiger. Hij werkt supergoed. Is handzaam en maakt weinig geluid, Door de verlichting op de mond van de stofzuiger mis je geen stofje .Ideaal !!

Pluspunten

• de lichten op de mond vd stofzuiger
  • geen stofzak

ParanoidTester 08-07-2017 Product paar weken in bezit

Veel potentieel, maar nog minpuntjes weg te werken

De stofzuiger wordt geleverd in een aantrekkelijke doos. De LED-lichtjes op het "Triactive LED" mondstuk springen direct in het oog. Ik krijg verdorie zin om te stofzuigen :)

Wat direct opvalt, is dat er goed is nagedacht over het design: mooie kleuren en strakke lijnen. Alles voelt ook zeer degelijk aan. De uitleg wordt gegeven aan de hand van pictogrammen: leuker dan tekst lezen, maar niet altijd even snel duidelijk. De plastieken beschermingsfolie liet geen lijmresten na.

Er zaten drie loszittende blauwe rubbertjes in de doos, niet duidelijk waarom die apart zaten. Er staat ook niets over vermeld in de handleiding, ik heb ze dan maar vastgeklikt in het Triactive LED mondstuk waar ze thuishoren.

De stofuiger volgt goed tijdens het stofzuigen en weegt niet te veel. Een zeer leuke feature is de automatische on/off-functie. Wanneer deze actief is - je kan hem ook deactiveren door de powerknop 5s ingedrukt te houden - en je stopt met stofzuigen, valt de motor uit. De motor springt onmiddellijk terug aan als je de zuigarm terug beweegt. Handig als je snel even iets tussendoor wilt doen.

Ook de afstandsbediening die zich op de zuigarm bevindt, is een plus omdat je je niet steeds moet draaien en bukken om de stofzuiger aan/uit te zetten of om de zuigkracht aan te passen. Ook de LED-lichten kan je in- en uitschakelen via een knop van de afstandsbediening. Een minpuntje is dat je soms per ongeluk een knop induwt en zo bv de stofzuiger uitschakelt.

Een groter minpunt is dat mijn huid een paar keer gekneld raakte in de telescopische zuigarm. Wanneer je zoals ik met twee handen stofzuigt, en je botst bv tegen een kast met het mondstuk, dan gebeurt het wel eens dat je onderste hand doorschuift en zo de beveiliging deblokkeert, waardoor de telescopische armen in elkaar schuiven, met een pijnlijke geknelde huid van die onderste hand tot gevolg. Hier zou toch een bescherming moeten komen.

Er worden een hele reeks mondstukken meegeleverd:
* Het Triactive LED mondstuk voor het grote werk - de LEDs zijn handig voor bv onder je bed, maar dit heeft als "nadeel" dat je nu elk stofje ziet en je dus gedwongen wordt grondiger te werk te gaan :o. Dit mondstuk heeft rubberen borstels, die laten soms stofstrepen na en dan moet je er nog eens over gaan. De rubberen borstels zijn op dat vlak minder efficient dan klassieke borstels. Nog een minpunt is dat dit mondstuk niet goed werkt in hoeken. Een detail: er komen snel kleine krasjes op het LED gedeelte, dit kan je niet vermijden bij normaal gebruik.
* Een klassiek mondstuk met borstels: dit werkt veel beter voor hoeken dan het Triactive LED mondstuk. Het is ook klein genoeg om onder kasten te geraken en neemt vuil tussen voegen goed weg.
* Een mondstuk speciaal voor tapijten - dit mondstuk heeft openklapbare zijkanten om extra lucht te kunnen aanzuigen voor "gladdere" tapijten. Dit werkt zeer goed: je kan op hogere kracht zuigen zonder dat het mondstuk zich vastzuigt in het tapijt. Op die manier krijg je een beter gereinigd tapijt dan met een klassiek systeem zonder extra luchtinstroom. Je doet best al je tapijten na elkaar zodat je niet telkens van mondstuk moet wisselen.
* Er zijn ook de 2 klassieke kleinere mondstukken voor het fijnere werk. Deze kan je ook op de zuigarm vastklikken om ze binnen handbereik te hebben, maar dit neemt dan natuurlijk ruimte in.
* Als laatste is er nog een ingebouwd mondstuk met borstels op het einde van de 'slurf', wanneer de de telescopische arm eraf neemt kan je een borstel uitschuiven. Handig om snel wat stof weg te zuigen op een meubel zonder een mondstuk te moeten in- en uitpluggen. Helaas blijft de borstel niet goed op zijn plaats zitten tijdens gebruik, hij klikt niet goed vast.

Dan nog even over de zuigarm. De afstandsbediening en de geknelde huid had ik al aangehaald. Handig is dat de connectie tussen slurf en zuigarm een scharnierpunt heeft, dit zorgt dat de slurf minder "tegenwerkt". Het moeilijkere bochtenwerk wanneer je beperkte manoeuvreerruimte hebt - bv. onder je bed - lukt helaas niet optimaal: omdat de zuigarm nogal dik en rechthoekig is (bekabeling voor aansturing LEDs neemt ruimte in) blijft het Triactive LED mondstuk niet steeds vlak op de grond. Ook druk je zoals reeds aangehaald soms per ongeluk op een knop van de afstandsbediening. Een lock-functie waarbij de afstandsbediening tijdelijk kan uitschakelen zou zeker nuttig zijn.

De stofcontainer is zeer makkelijk bereikbaar door de stofzuiger eenvoudig open te klikken. De filter kan gereinigd worden met water, dit heb ik nog niet getest, doe je ook maar elke paar maanden. De testperiode was ook te kort om de effectiviteit tegen allergiën met zekerheid te kunnen vaststellen. De stofzuiger is wel krachtig genoeg om zand en haar van huisdieren weg te krijgen, ook uit tapijten!

Opbergen: je kan de zuigarm enkel in de stofzuiger klikken wanneer deze in horizontale positie staat. Je kan de stofzuiger dus niet eenvoudig verticaal opbergen (in een kolomkast bv.).

Conclusie: een stofzuiger met veel potentieel, maar het lijkt alsof hij te snel op de markt gezet werd, er zijn nog heel wat minpuntjes weg te werken. In punten zou ik 7,5 op 10 toekennen, terwijl ik minstens een 9 op 10 verwacht in deze prijscategorie. Om die reden zou ik het toestel (aan zijn huidige prijs) niet aanraden. Ik denk wel dat de meeste minpunten in een volgende versie weggewerkt kunnen worden.

Pitoe32 07-07-2017 Product paar dagen in bezit

Soepele maar stevige stofzuiger met laatste nieuwe snufjes

Deze stofzuiger is echt een aanrader voor diegene die op zoek gaat naar een zakloze stofzuiger met degelijke zuigkracht. Het toestel is gemakkelijk wendbaar maar toch robuust.

Pluspunten

• wendbaar, rolt soepel
  • lang kabelsnoer
  • bediening vanuit de steel
  • mooi design met led voor donkere plaatsen
  • regelbaar volume

Minpunten

• prijskaartje
  • onderdelen klikken niet altijd makkelijk samen

Woutertje 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Led en kracht

In eerste instantie dacht ik led verlichting op een stofzuiger, het moet niet gekker worden. Maar de toegevoegde waarde zag ik direct bij gebruik. Je ziet echt veel meer stof dan je zou verwachten. Hij is stil en de zuigkracht is echt top. Het leeg maken van de bak is echt super simpel. Klep open en weg gooien maar. En dat is zeker niet bij alle stofzuigers zo makkelijk. Klein nadeel vindt ik de uitschuiborstel op het mondstuk. Deze klikt te snel weer terug in bij gebruik.

Pluspunten

• Led
  • Zuigkracht
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• borstel op het mondstuk klikt snel terug

Saarke52 06-07-2017

Krachtige en complete stofzuiger

Geweldige zuigkracht en stofzuiger die gemakkelijk rolt over zowel harde vloer als tapijt. Erg handig is de regelbare zuigkracht en bediening aan de handvat en valt van zelf stil na enige tijd niet te gebruiken. Door de led-verlichting ziet men effectief beter het vuil liggen, wat erg handig is. Ook is het een zakloze stofzuiger met voldoende grote vuilbak.
Is erg compleet van uitrusting met diversen hulpstukken, zou handig zijn geweest als daar bv een ophangrekje zou bij zijn. Er is een voldoende lang snoer bij

Pluspunten

• Regelbare zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Zuigkracht
  • Bediening aan handvat
  • Minder lawaai

• Gewicht

Frank van Braak 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Meesterlijke stofzuiger

Vanaf het moment van uitpakken voelde de stofzuiger als een robuust apparaat. Dit werd bevestigd door de redelijke gewicht ervan. Het is een solide stofzuiger met degelijk materiaal en dito accessoires.

Het is geen kleine jongen dus. De buizen zijn sterk en de opzetstukken zijn degelijk. De zuigkracht is dan ook extreem goed, zeker in vergelijking met een stofzuiger met een zak welke vele malen meer energie (lees: watt) heeft en verbruikt.

De voordelen zijn dat de stofzuiger uit zichzelf stopt zodra deze voor een korte periode stil staat (bijv. om iets tussendoor op ruimen) zodra het handvat weer bewogen word gaat de stofzuiger uit zichzelf weer aan en verder met zuigen. Geweldig!

De afstandsbediening op het handvat zijn ook handig, vooral wanneer je de zuigkracht wilt vergroten of verkleinen omdat je over een tapijt of een stuk vloerkleed gaat. Ook het aan en uit zetten van de stofzuiger kan vanaf de afstandsbediening aan het handvat. Hetzelfde geldt voor de LED verlichting!

Wat een geweldige toevoeging is die LED verlichting. Al is het ook schokkend :-) De vloer leek schoon na stofzuigen met de vorige stofzuiger, maar door het aanzetten van de verlichting werden alle zand en broodkruimels (hoe klein ook) direct zichtbaar. Het is dan ook schokkend hoeveel de stofzuiger opzuigt en het is direct zichtbaar in de opvang bak.

Klein nadeel is de meubelborstel welke direct aan het handvat zit. Deze borstelhaartjes gaan snel krom raken en uit elkaar staan omdat ze telkens ergens achter blijven haken. Ook schieten de haartjes eenvoudig terug nadat ze uitgeschoven zijn. Dat zou verbeterd kunnen worden. En doordat hij niet 'aerodynamisch' is aan de voorkant, blijft hij wel eens achter meubels haken en volgt hij niet soepel. Dit kan misschien ook een kwestie van wennen zijn.

Ander nadeel is de manier waarop er aan het handvat een stel accessoires geklikt kunnen worden. Dit is geen handige plek en hiermee stoot je telkens tegen je been tijdens het stofzuigen. Die heb ik er dus ook afgehaald.

De accessoires welke erbij zitten maken het apparaat overigens wel helemaal compleet en voor vele doeleinden van toepassing. Verder is het dus een super stofzuiger welke zijn geld waard is. Zeker in het achterhoofd houdend omdat het hogere aanschaf bedrag terug verdiend gaat worden door het gebruik van een lagere wattage wat betekent dat er minder stroom gebruikt wordt.

Pluspunten

• LED verlichting
  • Afstandsbediening
  • Compleet door accesoires
  • Zuinig
  • Zakloos

Minpunten

• Zwaar
  • Accessoires aan steel
  • niet aerodynamisch

pavo 06-07-2017 Product paar weken in bezit

zuinige all-rounder, compleet geleverd

Ik was op zoek naar een vervanger van mijn oude M…. en kreeg de kans om de nieuwe Philips PowerPro Ultimate te testen voor The Insiders.
Uitstekende keuze blijkt want deze krachtpatser doet de job, en waarschijnlijk met een fractie van de energie van zijn voorganger.
Deze stofzuiger is wel groot (misschien normaal voor zijn klasse), maar zuigt als de beste.
Superhandig is de directe regeling van zuigkracht op het handvat, alsook de aan/uit knop.
Dé gadget bij uitstek is natuurlijk de LED verlichting in de zuigmond, Philips gaat wel ver om de huisvaders aan het werk te krijgen
Dit model werkt zonder zak, dus dat is ook al weer een zorg minder.
Lengte van de kabel is erop voorzien om echt ver te komen in huis. Het summum zou de draadloze versie zijn, maar dan kom je weer niet mee door het ganse huis.
Praktische inéén schuifbare steel waardoor hij minimaal plaats inneemt in de kast.
Geïntegreerde borstel in het handvat helpt je om snel een kleinigheid op te zuigen op een moeilijk bereikbare plaats.
Het toestel wordt echt zeer compleet geleverd met alle mogelijke opzetstukken en accessoires, alleen spijtig dat sommige daarvan (bv smalle bek) niet in het toestel opgeborgen kunnen worden zodat je ze steeds binnen handbereik hebt.

Conclusie: robuste, mooi gedesignde, zuinige all-rounder, compleet geleverd met alle accessoires die je nodig hebt.

Pluspunten

• zuinig & krachtig, polyvalent
  • bediening op handvat

Minpunten

• opbergruimte in toestel voor kleine accessoires
  • nogal lawaaierig

FFeraux 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Overtreft de verwachtingen

Dit toestel overtreft mijn verwachtingen: doet enorm goed zijn werk: bediening op de steel is super, gaat automatisch uit wanneer je efkens ophoudt. Ik dacht dat de Led-lichtjes een gadget waren, maar je ziet dus effectief beter wat je doet (bv onder zetels ed). Gemakkelijk te ledigen, stevig toestel.
Enkele nadeeltjes: de borsteltjes op de steel kan je niet blokkeren (misschien foutje aan mijn toestel), relatief zwaar maar degelijk

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • Led verlichting
  • Gemakkelijk te reiningen
  • Gaat uit bij niet-gebruik
  • Bediening op de steel

Minpunten

• Borsteltjes op steel kan je niet blokkeren

HullieSil 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeker waar voor je geld!

Fijne stofzuiger, het licht in de stofzuigervoet is echt heel fijn zodat je ziet of er nog iets ligt, hij rolt makkelijk met je mee, de handbediening op de stang is echt gemak en met slechts één druk met je voet rolt de slang, die lang genoeg is om onze hele huiskamer (en die is erg groot) ineens mee te stofzuigen zonder de stekker te moeten verplaatsen. De grote openingen aan de voorkant van de voet zorgt ervoor dat korrels en kruimels en kattekorrels in een keer op en neer gelijk opgezogen worden, het scheelt feitelijk tijd in het stofzuigen, en de stofopvangbak, dat is echt zo'n gemak om te bedienen! De uitschuifbare plintenborstel is op zich zeker handig maar hij schuift snel terug in de basisstand, dit is onhandig.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Makkelijke handbediening op stofzuigerstan
  • grote openingen in voet
  • licht in voet om stof goed te zien
  • stofbak gemakkelijk leeg te maken

Minpunten

• Plintenborstel schuift snel terug in basis

Brigitte 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Modern en gebruiksvriendelijk

De Philips PowerPro Ultimate heeft mijn verwachtingen overtroffen!
Hij is wendbaar, degelijk en heeft een goede zuigkracht.
De LED-verlichting is superhandig.
Geen gedoe meer met stofzuigerzakken.
aan/uit knop binnen handbereik.
De zwaarte is het enige nadeel.

Pluspunten

• LED verlichting
  • Goede zuigkracht
  • Modern
  • Degelijk
  • Geen stofzuigerzak

Minpunten

• Zwaar

Rouches 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Innovatie loont ...

De PowerPro Ultimate is niet alleen een erg mooi ogend toestel maar zeker en vast ook bijzonder ergonomisch & innovatief. Nooit eerder had ik een toestel dat voorzien was van ledverlichting in het mondstuk waardoor ik in het verleden allicht meer werk had met verborgen stofdeeltjes die eerder aan de aandacht waren ontsnapt. Ook het handvat voorzien van de nodige functies die op mijn vorige toestellen of niet voorhanden waren (LED-button) of op minder praktische plaats op het toestel zaten (aan/uit, regelen v/d zuigkracht) blijkt een leuke nieuwigheid, net als het automatisch uitschakelen wanneer er geen ‘stofzuigactiviteit’ is. Daarnaast doet de stofzuiger ook gewoon wat hij moet doen (goeie reiniging, geen gedoe met stofzakken & voldoende accessoires) én meer (super-huisdiervriendelijk toestel, niet enkel in verwijderen van haartjes die voordien moeilijk met toestel werden opgenomen – met glans geslaagd – maar ook in beperken v/h geluidsniveau & daardoor wegnemen van de bijhorende schrik v/d dieren). Er werd bovendien voorzien in de nodige kopstukken die allen hun degelijkheid en nut (smallere kopstuk voor moeilijk toegankelijke plaatsen, flappen aan mondstuk voorkomen opstoppingen) bewijzen. Daarnaast is het toestel door zijn lichte, compacte vormgeving heel wendbaar in gebruik, enkel het handvat voelt iets zwaarder aan (prijs die je betaalt voor opnemen van alle functionaliteiten). Slotconclusie : Dit toestel is zeker niet goedkoop in aanschaf maar doordat het al zijn beloftes meer dan waarmaakt (daar waar toestellen uit goedkoper segment of zelfs uit zelfde segment het laten afweten) kan je moeilijk niet tevreden zijn!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Ergonomisch
  • Anti-allergie
  • Innovatief

Minpunten

• Hoge prijs

mavive123 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Maakt deze huishoudelijke taak aangenaam, top apparaat

In vergelijking met mijn oude stofzuiger (met zak), merk ik een duidelijke verbetering in de zuigkracht, het lawaai en het gemak van deze Philips stofzuiger. De vele accessoires zorgen ervoor dat alle taken in een mum van tijd gedaan zijn. De LED-verlichting zorgt ervoor dat je geen enkel stofje mist. En dat ik nogal een uitkomst wanneer je een huisdier rond hebt lopen. Het apparaat is zeer wendbaar en is gemakkelijk in gebruik mede door het handige kliksysteem.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen is dat de doos (en dus ook het apparaat) een de zware kant zijn. Dit doet overigens niets af aan het gebruiksgemak. Ook heb ik even moeten wennen aan de bediening boven op de slang. Maar na de gewenning, is het alleen maar handig dat je niet telkens hoeft te bukken wanneer je de zuigkracht e.d. aan wilt passen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geluidsniveau
  • wendbaarheid
  • gebruiksgemak
  • accessoires

Minpunten

• enigszins aan de zware kant
  • bedieningspaneel op slang vergt gewenning

passie2980 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Ultimate... de perfecte naam voor deze stofzuiger!

Zeer degelijke stofzuiger. Zeer compleet met mondstuk voor parket/laminaat, tapijten en harde vloeren. Het mondstuk voor harde vloeren heeft ledverlichting, best wel confronterend :-) zoveel stof op mijn vloer! Maar hier ontsnapt zelfs het kleinste stofje niet aan! Ook zeer handig onder zetels of kasten of plekken waar het licht niet altijd even goed valt. De stofzuiger heeft bedieningsknoppen (aan/uit, harder zuigen of zachter zuigen, licht aan/uit) bovenaan het handvat, dit is echt geweldig! Niet meer bukken om even aan of uit te zetten, sterker nog, door de sensoren zet het toestel zich vanzelf af wanneer je hem niet gebruikt. De stofzuiger heeft een ongelooflijke zuigkracht die handig bijgesteld kan worden aan het handvat. Een functie die ik niet kende maar nu toch wel veel gebruik! Zo handig wanneer je bv. snel de mat wil stofzuigen terwijl je laminaat aan het zuigen bent. Je kan de zuigkracht wat minder sterk zetten zodat je mat niet helemaal vastkleeft en klaar! Ik heb een redelijke allergie voor stof en kan met dit toestel prima werken, geen rondvliegende stofdeeltjes, alles gaat netjes in de bak. De stofzuiger is heel volgzaam :-) Hij rolt goed mee en heeft een zeer lange kabel, heel handig! Als je de stofzuigerbuis afklikt kan je aan het bovendeel kleine borsteltjes zetten voor bv. gordijnen of zetels. Aan de bovenkant van deze buis zit echter ook een borsteltje dat je naar beneden kan klikken om snel tussendoor ergens bovenop te zuigen. Dit is ook een heel leuke eigenschap!
Het toestel is redelijk stil, iets wat je niet verwacht van een stofzuiger :-)

Het gebruiksgemak krijgt 1 sterretje minder omdat je het mondstuk voor parket niet kan bevestigen aan de stofzuiger bij het opruimen, bij de twee andere mondstukken kan dit wel. Wat ik persoonlijk ook een verbetering zou vinden is dat je de mondstukken ook aan de stofzuiger kan bevestigen wanneer deze rechtop staat om opgeborgen te worden je kan deze enkel bevestigen wanneer het toestel gewoon staat om te functioneren. Er zit ook geen Nederlandstalige handleiding bij het toestel (wel vele andere talen), voor mij niet echt een probleem en waarschijnlijk snel te vinden op het internet maar misschien voor sommige mensen toch een minpuntje. Dit zijn echter minieme opmerkingen, het is zonder twijfel een supertoestel. Ik die altijd zweerde bij een ander merk van stofzuigers zonder stofzak moet mijn mening bijstellen! Van deze aankoop krijg je zeker geen spijt!

Pluspunten

• bediening aan handvat
  • stil toestel
  • lang snoer
  • mondstuk met ledverlichting
  • zuigkracht makkelijk aan te passen

Minpunten

• geen Nederlandstalige handleiding