Philips PowerPro Ultimate FC9932 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 60 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ParanoidTester 08-07-2017

Veel potentieel, maar nog minpuntjes weg te werken

De stofzuiger wordt geleverd in een aantrekkelijke doos. De LED-lichtjes op het "Triactive LED" mondstuk springen direct in het oog. Ik krijg verdorie zin om te stofzuigen :)

Wat direct opvalt, is dat er goed is nagedacht over het design: mooie kleuren en strakke lijnen. Alles voelt ook zeer degelijk aan. De uitleg wordt gegeven aan de hand van pictogrammen: leuker dan tekst lezen, maar niet altijd even snel duidelijk. De plastieken beschermingsfolie liet geen lijmresten na.

Er zaten drie loszittende blauwe rubbertjes in de doos, niet duidelijk waarom die apart zaten. Er staat ook niets over vermeld in de handleiding, ik heb ze dan maar vastgeklikt in het Triactive LED mondstuk waar ze thuishoren.

De stofuiger volgt goed tijdens het stofzuigen en weegt niet te veel. Een zeer leuke feature is de automatische on/off-functie. Wanneer deze actief is - je kan hem ook deactiveren door de powerknop 5s ingedrukt te houden - en je stopt met stofzuigen, valt de motor uit. De motor springt onmiddellijk terug aan als je de zuigarm terug beweegt. Handig als je snel even iets tussendoor wilt doen.

Ook de afstandsbediening die zich op de zuigarm bevindt, is een plus omdat je je niet steeds moet draaien en bukken om de stofzuiger aan/uit te zetten of om de zuigkracht aan te passen. Ook de LED-lichten kan je in- en uitschakelen via een knop van de afstandsbediening. Een minpuntje is dat je soms per ongeluk een knop induwt en zo bv de stofzuiger uitschakelt.

Een groter minpunt is dat mijn huid een paar keer gekneld raakte in de telescopische zuigarm. Wanneer je zoals ik met twee handen stofzuigt, en je botst bv tegen een kast met het mondstuk, dan gebeurt het wel eens dat je onderste hand doorschuift en zo de beveiliging deblokkeert, waardoor de telescopische armen in elkaar schuiven, met een pijnlijke geknelde huid van die onderste hand tot gevolg. Hier zou toch een bescherming moeten komen.

Er worden een hele reeks mondstukken meegeleverd:
* Het Triactive LED mondstuk voor het grote werk - de LEDs zijn handig voor bv onder je bed, maar dit heeft als "nadeel" dat je nu elk stofje ziet en je dus gedwongen wordt grondiger te werk te gaan :o. Dit mondstuk heeft rubberen borstels, die laten soms stofstrepen na en dan moet je er nog eens over gaan. De rubberen borstels zijn op dat vlak minder efficient dan klassieke borstels. Nog een minpunt is dat dit mondstuk niet goed werkt in hoeken. Een detail: er komen snel kleine krasjes op het LED gedeelte, dit kan je niet vermijden bij normaal gebruik.
* Een klassiek mondstuk met borstels: dit werkt veel beter voor hoeken dan het Triactive LED mondstuk. Het is ook klein genoeg om onder kasten te geraken en neemt vuil tussen voegen goed weg.
* Een mondstuk speciaal voor tapijten - dit mondstuk heeft openklapbare zijkanten om extra lucht te kunnen aanzuigen voor "gladdere" tapijten. Dit werkt zeer goed: je kan op hogere kracht zuigen zonder dat het mondstuk zich vastzuigt in het tapijt. Op die manier krijg je een beter gereinigd tapijt dan met een klassiek systeem zonder extra luchtinstroom. Je doet best al je tapijten na elkaar zodat je niet telkens van mondstuk moet wisselen.
* Er zijn ook de 2 klassieke kleinere mondstukken voor het fijnere werk. Deze kan je ook op de zuigarm vastklikken om ze binnen handbereik te hebben, maar dit neemt dan natuurlijk ruimte in.
* Als laatste is er nog een ingebouwd mondstuk met borstels op het einde van de 'slurf', wanneer de de telescopische arm eraf neemt kan je een borstel uitschuiven. Handig om snel wat stof weg te zuigen op een meubel zonder een mondstuk te moeten in- en uitpluggen. Helaas blijft de borstel niet goed op zijn plaats zitten tijdens gebruik, hij klikt niet goed vast.

Dan nog even over de zuigarm. De afstandsbediening en de geknelde huid had ik al aangehaald. Handig is dat de connectie tussen slurf en zuigarm een scharnierpunt heeft, dit zorgt dat de slurf minder "tegenwerkt". Het moeilijkere bochtenwerk wanneer je beperkte manoeuvreerruimte hebt - bv. onder je bed - lukt helaas niet optimaal: omdat de zuigarm nogal dik en rechthoekig is (bekabeling voor aansturing LEDs neemt ruimte in) blijft het Triactive LED mondstuk niet steeds vlak op de grond. Ook druk je zoals reeds aangehaald soms per ongeluk op een knop van de afstandsbediening. Een lock-functie waarbij de afstandsbediening tijdelijk kan uitschakelen zou zeker nuttig zijn.

De stofcontainer is zeer makkelijk bereikbaar door de stofzuiger eenvoudig open te klikken. De filter kan gereinigd worden met water, dit heb ik nog niet getest, doe je ook maar elke paar maanden. De testperiode was ook te kort om de effectiviteit tegen allergiën met zekerheid te kunnen vaststellen. De stofzuiger is wel krachtig genoeg om zand en haar van huisdieren weg te krijgen, ook uit tapijten!

Opbergen: je kan de zuigarm enkel in de stofzuiger klikken wanneer deze in horizontale positie staat. Je kan de stofzuiger dus niet eenvoudig verticaal opbergen (in een kolomkast bv.).

Conclusie: een stofzuiger met veel potentieel, maar het lijkt alsof hij te snel op de markt gezet werd, er zijn nog heel wat minpuntjes weg te werken. In punten zou ik 7,5 op 10 toekennen, terwijl ik minstens een 9 op 10 verwacht in deze prijscategorie. Om die reden zou ik het toestel (aan zijn huidige prijs) niet aanraden. Ik denk wel dat de meeste minpunten in een volgende versie weggewerkt kunnen worden.

EvelinaRochaz 07-07-2017

Uitstekende innovatieve en hoog kwalitatieve stofzuiger

Deze stofzuiger overtreft al mijn verwachtingen. Vanaf het uitpakken tot en met het gebruik ervan.
Hij heeft een uitstekende krachtige en regelbare zuigkracht en een prima luchtgeleiding.

De opvangbak is erg gemakkelijk te legen en te reinigen en de stofzuiger rolt gemakkelijk over het tapijt maar ook net zo

makkelijk over een harde vloer.

Met behulp van vloerlamptechnologie wordt zelfs het "verborgen" vuil zichtbaar.

De handbediening heeft verscheidene handige functies zoals bijvoorbeeld de auto off switch bij geen gebruik.

De stofzuiger is zeer compleet en wordt geleverd met een skala aan accesoires (opzetstukken).

"Met deze stofzuiger krijgt stof geen kans!"

Top innovatief product, echt een aanrader!

Pluspunten

• Innovatief
  • Zeer krachtig
  • Solide en kwalitatief
  • Wendbaarheid, gebruikersgemak
  • Erg Zuinig (650 Watt)

Minpunten

• Iets aan de prijs

Silvia 02-10-2017

Led-verlichting in de stofzuigermond is echt een uitvinding!

Na heel wat stofzuigers te hebben versleten nu voor een duurder model gekozen. De reviews waren al goed en was benieuwd. De led-verlichting in stofzuigermond is echt een uitvinding! Je kunt echt goed zien wat er op de grond ligt. Ik stofzuig elke dag en schrok wat er nog lag op de grond (mijn oude stofzuiger zoog dus niet alles goed op blijkt nu). Maakt weinig lawaai (stuk minder dan mijn vorige) en door handgreep zuigt het heel makkelijk. Stofzuiger zelf rolt licht achter je aan. Tot nu toe zeer tevreden. (3 dagen in gebruik). Ook makkelijk dat je de kleine opzetstukjes bij je hebt zodat je er sneller gebruik van maakt.

Pluspunten

• Ledverlichting
  • Rolt licht achter je aan
  • Krachtige stofzuiger
  • Opzetstukjes op handgreep
  • Lang snoer

Stoney 18-07-2017

Hele goeie stofzuiger!

Heb deze stofzuiger nu enkele weken en hoewel best pittig geprijsd is het wel echt de moeite waard!
De stofzuiger ziet er mooi uit en bovenal rollen de wieltjes lekker. Wat me verder bevalt is de lange snoer, waardoor ik minder vaak van elektra punt hoef te switchen, en de snoer ook soepel uitrekbaar is en snel oprolt.
Het zuigvermogen is top! En perfect instelbaar obv de kracht behoefte. Dan is het erg gemakkelijk dat je bij het handvat de zuiger aan en uit kan zetten maar ook in kracht kan trimmen. Gaat ook vanzelf in standby als je even niet gebruikt of de bank even weg moet schuiven. De zuigmond stel je gemakkelijk in op de ondergrond, bij mij natuurtegels, parket en tapijt. De extra hulpstukken heb ik nog niet echt nodig gehad behalve een voor de trap. De verlichting bij de zuigmond is wel handig omdat je net ff beter ziet waar er (nog) stof ligt.
Het vuilreservoir is is best wel groot en gemakkelijk schoon te maken. Heb dit liever als een zakstofzuiger.
Verder is de stofzuiger best stil en zuinig. Dat zuinig merk ik verder niet echt maar ik geloof het wel. Omdat wij wel keer of drie stofzuigen per week is deze stofzuiger echt wel een aanrader. Dus erg blij mee.

ikbentepe 17-07-2017

Schitterend toestel, ik ben aangenaam verrast.

Dit toestel is zo schitterend dat ik niet meer hoef te stofzuigen: Mijn man en kinderen zijn spontaan beginnen stofzuigen met dit toestel... We hebben al heel wat stofzuigers geslijt en het is eigenlijk nooit zo geweest dat ze spontaan zijn beginnen stofzuigen.

Heel ergonomisch doordat de knoppen boven aan de handgreep zijn geplaatst. Je hoeft je niet meer te bukken behalve dan om de stekker in te steken of uit te halen. De kopstukken zijn ook zeer goed gemaakt: je kan er redelijk goed onder de zetels mee stofzuigen zonder je zetel op te moeten heffen.

De bak is ook zeer groot/ruim. Dit in combinatie met het feit dat de stofzuiger een zeer goede zuig/trekkracht heeft zorgt dat je vlug van veel stof en vuiligheid verlost bent. Geen zakjes dus op lang termijn ook zeer goed voor de portemonnee.

Handig is ook dat het toestel vanzelf uitvalt en zich terug aanzet (vergelijkbaar met de start/stop-systemen in auto's) waarbij je stofzuiger gewoon merkt dat je niet aan het stofzuigen bent, maar bv een tafel aan het verschuifen om de stof eronder te stofzuigen. Ik was sceptisch in het begin, maar het is eigenlijk een redelijk goed werkend systeem.

Pluspunten

• ergonomisch
  • spaarzaam

Minpunten

• niet zo handig om op te bergen (groot)

Prizzo 17-07-2017

Wauw..

Mijn eerste reactie bij het uitpakken van de stofzuiger, wauw...
Waar was jij in mijn leven toen ik je echt nodig had. Maar daar is hij dan hoor. Wat een prachtapparaat. Het design, het gebruiksgemak, de lamp-lampen, helemaal top! En wat een zuigkracht. Voor mij nooit meer een zak! En door het licht zie je werkelijk alles liggen, waardoor je je huis nog schoner kan stofzuigen. Ik ben super tevreden, wat een aanrader!

• Gebruiksgemak
  • Led-Lampen

Minpunten

• Niet draadloos

Ingrid 14-07-2017

Innovatief

Wat een feestje wordt stofzuigen met deze stofzuiger. Soepel glijdt de stofzuiger door het huis, de led verlichting helpt me te zien waar nog wat stof ligt. De automatische pauze ideaal, de bediening op het handvat erg makkelijk. De borstel kop aan het handvat erg handig, zo hoeft er niet eerst een opzetstuk gepakt te worden, die er overigens in alle handige formaten wel bijzitten. Een plaatje voor het oog, handig te legen, en met grote capaciteit.

Pluspunten

• veel extra's

Minpunten

• prijs

Ingrid79 14-07-2017

Innovatief

Met een mooi uiterlijk en goede zuigkracht is de stofzuiger al een topper, alle extra functies maken het bijna een feestje om te stofzuigen.
De automatische pauze, een hele handige functie, de bediening op het handvat erg plezierig en het lampje een goed hulpmiddel. Een meer dan complete krachtige stofzuiger, en ene plaat

ZusterSecretia 13-07-2017

Super Stofzuiger

Dit is echt een geweldige stofzuiger. Het leuke is dat je je je niet meer hoeft te bukken om hem te bedienen. Alle knoppen zitten boven aan de stang. Heel handig dus. Hij valt ook stil als je even niet beweegt. Ook de led-verlichting is praktisch op donkere plaatsen. Je hoeft ook geen zakken meer te kopen. Deze stofzuiger vangt alles op in een apart deel van dat je kan legen. Als ik toch een puntje van kritiek moet geven is het misschien de prijs. maar wat wil je voor wat hoort wat.

Pluspunten

• Vrijwel geluidloos
  • Bediening op de slang
  • Ledlicht op zuigmond
  • Zuigt zeer goed

Fleur1205 12-07-2017

veelzijdige stofzuiger

De ledlampen op de stofzuiger zijn echt ideaal, hierdoor zie ik alle stof makkelijk zitten. de stofzuiger ligt er fijn in de hand. het enige nadeel is dat de stofzuiger stang niet helemaal tot het plafond rijkt.

Pluspunten

• automatisch uit en aan schakelen
  • led verlichting
  • zacht geluid

Minpunten

• stang rijkt niet helemaal tot het plafond

Prizzo 12-07-2017

Wauw

Bij het uitpakken had ik al gelijk iets van wauw...
Maar toen ik de stofzuiger aandeed, dacht ik weer wauw...
Waar was jij toen ik je hard nodig had. De vormgeving, het licht, het gebruiksgemak. Prachtig apparaat! Nooit meer gedoe met een stofzuigerzak en door het licht zie je werkelijk alles liggen en daardoor kan je je huis nog schoner stofzuigen. Ik ben verkocht. Kan deze zeker aanraden!

LindyVanGenck 11-07-2017

My new bestfriend

Wat een zaligheid om met deze stofzuiger te mogen werken. Ergonomisch, ligt super in de hand. Beweegt soepel en vlot. De Led lichtjes in de voet doen me soms wel blozen, amaai dan zie je pas hoeveel stof er soms ligt. Maar deze nieuwe beste vriend laat stof verdwijnen, zoals sneeuw voor de zon. En ook de automatische start en stop functie is als drukke mama super handig. We vliegen wel eens van het een naar het ander en deze functie weet daar het ideale antwoord op !!!

Pluspunten

• led lichtjes in de voet
  • automatisch in-/uitschakelen
  • ligt super in de hand
  • zacht geluid
  • super handige bediening in het handvat

Minpunten

• snoer iets te kort

GLF81 10-07-2017

Goede stofzuiger met extra functies

Deze stofzuiger heb ik net veel plezier mogen testen en mijn algemene indruk is dat is een fijne stofzuiger is met extra functies die soms verassend handig zijn, maar anderen die minder handig uitpakken.

De zuigkracht van deze stofzuiger is goed, zeer goed zelfs. Dankzij de aanpasbare zuigkracht is de stofzuiger makkelijk aan te passen aan het type vloer dat je zuigt. Iets meer zuigkracht voor harde vloeren en iets minder zuigkracht voor vloerbedekking, het is geen probleem voor deze stofzuiger.

De verschillende mondstukken zijn handig, alhoewel ik liever had gezien dat Philips alles in 1 of max 2 mondstukken had verwerkt. Ik moest wennen aan het lawaai dat de stofzuiger maakte, niet enorm hard, maar anders dan een stofzuiger met zak. Bij het opzuigen van zoiets als harde snoepjes of hondenbrokken begint de stofzuiger enorm te ratelen. Volgens mij niet schadelijk voor de stofzuiger, maar wel even schrikken.

Het design van de slede is mooi, stoer en de stofzuiger is door de grote wielen erg wendbaar.

Extra functies:
Puntje van verbetering voor mij is de aan/uit knop op het handvat. Mijn vingers bleven hier iedere keer overheen glijden waardoor ik de stofzuiger per ongeluk uit drukte. Je moet je hand erg ver naar achteren plaatsen om niet de aan/uit knop per ongeluk in te drukken. (de aan/uitknop en +/- knoppen zijn overigens wel handig op het handvat zodat je hier niet voor hoeft te bukken)

De functie dat de stofzuiger vanzelf uitgaat als je hem neerlegt en weer aan gaat als je hem oppakt is handig, maar heeft voor mij iets gimmicky en is niet noodzakelijk aangezien de aan/uitknop op het handvat zit.

Als laatste, de LED verlichting in de zuigkop. Dit is een functie waarover ik van de voren erg sceptisch was, maar WOW wat een verschil om met of zonder verlichting te stofzuigen. Je ziet iedere stofnest op de vloer, onder de bank, overal waar je komt heb je goed zicht. Voor mensen die hun huis echt serieus schoon willen houden en niet alleen “voor het oog” schoon, kan ik deze stofzuiger dankzij zijn zuigkracht en de LED verlichting van harte aanbevelen.

Chocoboy99 10-07-2017

Toppertje

Echt een hele fijne stofzuiger haalt al het stof weg en kan zelfs door de led lamp de donkere hoekjes zichtbaar maken

muay 09-07-2017

superfijne stofzuiger door de lichten op de mond

Ik kan alleen maar erg enthousiast zijn over deze stofzuiger. Hij werkt supergoed. Is handzaam en maakt weinig geluid, Door de verlichting op de mond van de stofzuiger mis je geen stofje .Ideaal !!

Pluspunten

• de lichten op de mond vd stofzuiger
  • geen stofzak

Fleur1205 09-07-2017

veelzijdige stofzuiger

Een echt pluspunt aan deze stofzuiger is de led verlichting, deze maakt het stof goed zichtbaar. Ook ligt deze stofzuiger erg fijn in de hand. Het automatisch uitschakeling is echt ideaal, als ik de stofzuiger laat liggen schakelt hij uit en wanneer ik hem oppak gaat hij meteen weer aan.

muay 09-07-2017

superfijne stofzuiger

Pitoe32 07-07-2017

Soepele maar stevige stofzuiger met laatste nieuwe snufjes

Deze stofzuiger is echt een aanrader voor diegene die op zoek gaat naar een zakloze stofzuiger met degelijke zuigkracht. Het toestel is gemakkelijk wendbaar maar toch robuust.

Pluspunten

• wendbaar, rolt soepel
  • lang kabelsnoer
  • bediening vanuit de steel
  • mooi design met led voor donkere plaatsen
  • regelbaar volume

Minpunten

• prijskaartje
  • onderdelen klikken niet altijd makkelijk samen

Woutertje 07-07-2017

Led en kracht

In eerste instantie dacht ik led verlichting op een stofzuiger, het moet niet gekker worden. Maar de toegevoegde waarde zag ik direct bij gebruik. Je ziet echt veel meer stof dan je zou verwachten. Hij is stil en de zuigkracht is echt top. Het leeg maken van de bak is echt super simpel. Klep open en weg gooien maar. En dat is zeker niet bij alle stofzuigers zo makkelijk. Klein nadeel vindt ik de uitschuiborstel op het mondstuk. Deze klikt te snel weer terug in bij gebruik.

Pluspunten

• Led
  • Zuigkracht
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• borstel op het mondstuk klikt snel terug

Woutertje 07-07-2017

Led en kracht