Philips Performer Ultimate FC8942/09 - Reviews

A
Nat en/of droog
droog

BartTilburg 06-12-2016 Product paar weken in bezit

de Philips Performer Ultimate, het lijkt wel een sportwagen!

Bij het uitpakken van de Philips Performer Ultimate valt direct het geweldige design op, het is een beauty om te zien. De wielen en de body van de Philips Performer Ultimate hebben iets weg van de velgen van een sportwagen, stoer en gestroomlijnd.

De mondstukken die bij de stofzuiger worden geleverd zijn allen voorzien van de meest nieuwe en slimme snufjes, met het TriActive Advance-mondstuk kan je haren opzuigen zonder dat deze verstrengeld raken in het mondstuk. Dit is erg handig, zeker als je huisdieren hebt. Tevens wordt er het CarpetClean-mondstuk bijgeleverd, een speciaal mondstuk voor grondige reiniging van tapijt.

Het ingenieuze filtersysteem maakt de Philips Performer Ultimate tot de ideale stofzuiger voor mensen met allergieën. Dit zorgt ervoor dat tot 99,9% van de stofdeeltjes wordt gezuiverd! Ook voor mensen zonder allergieën is dit natuurlijk een veel gezondere keuze!

Ook over het milieu is nagedacht bij Philips, zeer grote zuigkracht combineren met een laag wattage door de AirflowMax-technologie. Dit resulteert in optimale zuigkracht en een extreem laag stroomverbruik, de Philips Performer Ultimate heeft dan ook de AAA-classificatie.

Geweldige specificaties, dit beloofd wat! Ik kon niet wachten om deze krachtpatser eens op de proef te stellen. Gelijk de stekker in het stopcontact gedaan, on your mark, get set, Go!!

Het digitale led verlichte display springt aan, een prachtig gezicht en tevens erg handig, deze geeft namelijk relevante informatie over de prestaties van de stofzuiger weer. Óók zit er op het display een indicator voor als de stofzak vol is. Het handvat van de machine is voorzien van een afstandsbediening, ideaal! Nooit meer bukken tijdens het stofzuigen om de zuigkracht te regelen, dit kan nu gewoon via de afstandsbedinging op het handvat. Wéér zo’n slim snufje van Philips!

De machine maakt weinig geluid in vergelijking met mijn vorige stofzuiger, en dat terwijl de zuigkracht aanzienlijk groter is. Dit is waar Philips met kop en schouders boven de rest uitsteekt, zowel het design als de functionaliteit krijgen evenveel aandacht. Je hebt immers niets aan een mooie machine die niet doet wat het beloofd. Daar hoef je bij deze Philips Performer Ultimate geen zorgen over te maken. Binnen no-time scheur ik met deze machine als een ware coureur door de woonkamer, de hal, de badkamer en alle slaapkamers heen. Van harde vloeren tot tapijt, deze machine deinst nergens voor terug! Geen vieze uitblaaslucht uit de machine, en al het stof verdwijnt als sneeuw voor de zon. Werkelijk waar een beest van een machine die ik iedereen kan aanbevelen.

Finish!

Met een grijns van oor tot oor stal ik mijn Philips Performer Ultimate op “Pole-Position” in de meterkast. Heerlijk om met zulke machines om te mogen gaan. Zó wordt het huishouden weer leuk!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Enorme zuigkracht
  • Handige afstandsbediening
  • Geweldig filtersysteem, allergievrij
  • Energiezuinig

Inge F 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger met goede zuigkracht

De stofzuiger was gemakkelijk in gebruik te nemen en makkelijk te bedienen. De stofzuiger zuigt erg goed, zelfs kleinere haartjes.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Zuigkracht in te stellen
  • Sterke stofzuiger
  • Solide stofzuiger

Minpunten

• Enigzins een zware stofzuiger

AlexandraB 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Hele fijne, sterkte stofzuiger!

Wat een fijne, sterke stofzuiger! Het is een heel wendbaar apparaat, hij rijdt rustig achter je aan. Fijne, sterke motor, die ook de kleinste rommeltjes goed opzuigt.

Het snoer is lang, dat is fijn! Anderzijds had de stang wel iets langer gemogen. De motor maakt een rustig, zoemend geluid (vergeleken met andere stofzuigers).

Het is wel even wennen, de knopjes op het handvat van de stang - in heb begin drukte ik tijdens het stofzuigen wel eens per ongeluk op de knopjes waardoor de zuigkracht minder of sterker wordt. Let wel: ik vind het wel handig dat ze op het handvat van de stang zitten!

Bij het pakket een startset ontvangen met zakken en filters. Ook een zakje met geurkorrels, die een lekkere, frisse geur in je huid achterlaten. Heerlijk!

Al met al een echte aanrader, deze stofzuiger!

Pluspunten

• Fijne, sterkte stofzuiger
  • Wendbaar apparaat, rijdt rustig achter je aan
  • Lang snoer
  • Motor maakt rustig, zoemend geluid
  • Bediening op het handvat van de stang

Minpunten

• Stang had wat langer gemogen

Chantal0811 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi, ergonomisch apparaat met flink wat zuigkracht.

Heel prettig apparaat. Ik heb minder last van m'n allergieën tijdens het zuigen en hij houdt heel fijn vast. Hij is erg wendbaar en de zuigmond past ook onder lagere kasten. Het instructieboekje vond ik zelf erg onhandig met alleen maar plaatjes en geen tekst.

Pluspunten

• lang snoer
  • platte zuigmond
  • Verschillende standen
  • Bediening in de steel
  • perfect wanneer je een allergie hebt

Minpunten

• redelijk zwaar apparaat
  • Instructieboekje mag uitgebreider

Jan 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne gebruiksvriendelijke stofzuiger die goed schoonmaakt

Prima, degelijke stofzuiger voor een normale prijs. En dat met 5 jaar garantie.
Zuigt goed, zowel laminaat als vloerbedekking.
Zuigt krachtig met relatief weinig lawaai. Krijgt probleemloos de kattenharen weg.
Stofzuigerbuis is te verlengen, erg fijn voor lange mensen.
Ook het lange snoer is prettig.
De Hepa filter is erg prettig en werkt goed. Er komt totaal geen vies stof uit waarvan je gaat niezen.

Pluspunten

• Hepa filter
  • Lang snoer
  • Compact
  • Goed wendbaar
  • Weinig geluid

Rosiebas 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Sterke stofzuiger!

Een hele fijne stofzuiger en zeer makkelijk in gebruik. De stofzuiger heeft een lang snoer zodat je overal goed bij kan zonder steeds op zoek te gaan naar een ander stopcontact. De zuigkracht is constant en sterk genoeg om zelfs het kleinste vuil op te zuipen. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Makkelijk in gebruik
  • Constante zuigkracht

Missviss 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte keuze

Op het oog lijkt de stofzuiger groot en zwaar, echter is hij heel erg wendbaar, waardoor in praktijk je er geen last van hebt.
De zuigkracht is prima, de kattenharen op het tapijt worden goed opgezogen.
Voor lange mensen (bijna twee meter) had de stang wel net een paar centimeter langer mogen zijn. De handbediening is erg handig, maar wel even wennen, in het begin druk je soms nog wel eens op een knopje terwijl je staat te zuigen en dan gaat ineens de stofzuiger zachter.
Het snoer is erg lang.
Het geluid van de stofzuiger is zachter dan ik gewend ben van mijn andere stofzuiger.
De starterskit is uitgebreid en handig. De citroengeur van de korrels is een subtiele geur zodat je huis lekker fris ruikt na het zuigen, maar is niet vervelend aanwezig.
Het is een erg fijne stofzuiger en doet goed waar hij voor bedoeld is, het huis weer schoon achter laten.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Stang had iets langer gemogen

Maxime12 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische stofzuiger!

Ik ben in het bezit van deze Philips Performer Ultimate. Deze stofzuiger voelt erg degelijk aan. De stang is licht en heel gemakkelijk in en uit te schuiven. Ik gebruik de zuigmond met rubberen stootrand waardoor meubels en keuken onbeschadigd blijven. De zuigmond zwenkt erg soepel mee net als het toestel dat erg gemakkelijk volgt door de zwenkwielen. Het handvat zit heerlijk hoog op de steel waardoor bukken nauwelijks nog nodig blijkt. De stofzuiger is te bedienen via het toestel maar ook middels de bediening in het handvat. Heel handig omdat mijn kinderen vaak even iets komen vragen en ik zo gemakkelijk de stofzuiger uit en weer aan kan zetten. De slang lijkt kort maar omdat de zuigbuis lang is en het handvat daardoor hoog zit is dit absoluut geen minpunt, ruimte genoeg! Aanrader ook voor lange mensen!
Het snoer rolt heel gemakkelijk in en uit en is lang genoeg. De stofzuiger is opvallend stil wat een zeer prettige bijkomstigheid is! De stofzuiger komt met een extra starterskit met volop nieuwe zakken en een schone filter. Stofzuigen is zo echt een feestje geworden! Het is een absolute lust voor het oog! Ik raad deze fijne stofzuiger dus zeker aan!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Zeer wendbaar
  • Degelijk
  • Lange steel en snoer

PatrickHV 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte stofzuiger.

Sinds een paar dagen deze stofzuiger in gebruik, wat een geweldig ding. Makkelijk in gebruik, goede zuigkracht, compact en redelijk stil qua geluid. Goede lengte van buis en stang waardoor je als langer persoon gewoon recht op kan staan. De afstandsbediening op het handvat van de stofzuigerslang is echt een uitkomst. Niet meer stoppen en bukken om de stofzuiger harder of zachter te zetten. Stofzuigen met een handvat op de slang werkt ideaal, super wendbaar. Het speciale Triactive mondstuk die erbij zit zorgt er voor dat je in een keer door kan van een harde vloer naar een zachte vloer. Ook blijven er geen haren kleven aan dit mondstuk, ideaal voor als je huisdieren hebt, geen haren meer op de bank die je overbrengt van het mondstuk als je de bank stofzuigt. Klein minpuntje is dat je op dit mondstuk zelf nog 3 blauwe kunstof beschermstrips moet inklikken aan de onderkant, deze lieten bij mij een paar keer los tijdens het stofzuigen. Een paar kleine druppeltjes lijm hebben dit probleem opgelost. De led indicator op de stofzuiger werken ook ideaal.

Pluspunten

• Verstelbare buis lengte van slang.
  • Triactive mondstuk
  • Allergiefilter

Minpunten

• Zelf rubberen beschermstrips in mondstuk klikken

dendonder 25-11-2016 Product paar weken in bezit

Top uitvinding!

Wat een geweldig stofzuiger is dit! Ik plaatste de 1ste keer de stekker in het stopcontact de zuiger en het handsvat lichtte prachtig op. Zo stil dat je eerst 3 keer gaat kijken of hij het wel goed doet en dan ziet hij er ook nog goed uit. Er zit superhandige handbediening op voor harder, zachter, licht aan en zuiger uitzetten. De verschillende accessoires zitten mooi in de stofzuiger opgeborgen. De zuigkracht is erg goed. De stofzuiger is ontzettend wendbaar, de zuiger volgt perfect als je door het huis heen loopt. De lange kabel is ideaal voor het bereik. Qua gewicht is de zuiger ideaal, totaal niet zwaar, handig als je een verdieping hoger moet.

• Wendbaar
  • Licht gewicht

Gerard 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Een fluisterstille alleskunner!

Sinds een paar dagen heb ik deze alleskunner in gebruik. Ik gebruik deze op zowel harde als zachte vloerbedekking, de standaard zuigmond voldoet dan prima. Daar wij zes huisdieren hebben maak ik bij hardnekkige vervuiling graag gebruik van de turbomond, dit is dan écht een uitkomst.
Dankzij de actieradius van 11 meter behoort het verwisselen van stopcontact tot het verleden. Met gemak bereik ik alle plaatsen. Ook is het zwenkwieltje aan de onderzijde een pluspunt, het apparaat is hierdoor zeer wendbaar. Waar Philips echter punten mee scoort is het feit dat de bediening regelbaar is via het handvat, dus geen onnodig bukken wat het stofzuigen minder arbeidsintensief maakt.
Verder wordt de stofzuiger geleverd met extra mondstukken die in de buik van het apparaat opgeborgen kunnen worden. Ook is er gedacht aan een allergiefilter, is hij bijzonder energiezuinig en fluisterstil, kortom een toppertje!.

Pluspunten

• grote actieradius
  • fluisterstil
  • bediening in handvat
  • zeer wendbaar
  • inclusief allergiefilter

Dacanda 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, mooi design, handig handvat, en stofzuigermond ideaal

Deze stofzuiger na ontvangst direct gaan gebruiken, wat mij direct opviel was dat deze ondanks de grote erg licht is in vergelijking met de philips stofzuiger die wij hadden. Ook het mondstuk was iets dat direct opviel. Eentje die gewoon gelijk op alle vloeren gebruikt kan worden. Bij het handvat zit een afstandsbediening, eerst wist ik niet wat ik ervan moest vinden, maar hierdoor kan je makkelijk wisselen van vermogen iets wat ideaal is, je hoeft niet meer te bukken. De stofzuiger zwenkt mooi mee, door het zwenkwieltje dat eronder zit! De extra onderdelen voor de stofzuiger zitten in de stofzuiger, je kan ze dus niet meer kwijtraken of ze raken niet meer los van het handvat, ik vind deze stofzuiger al met al een super ding en kan deze iedereen aanraden. Het geluid van deze stofzuiger is erg stil (in vergelijking met de oudere modellen), is licht, heeft een mooi design, erg licht om mee te stofzuigen, zodat mijn dochters dit ook gewoon kunnen doen. Je hoeft maar weinig kracht te zetten om je huis schoon te krijgen. Ik raad het iedereen aan!

Pluspunten

• Stofzuigermond voor elke vloer!
  • zwenkwieltje
  • afstandsbediening aan handvat