Philips 5000 series FC8575 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 series FC8575 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

i**************@g******** 29-08-2021

Enkele maanden geleden deze stofzuiger gekocht echter beslist geen aanrader. Maakt erg veel lawaai en de zuigkracht vind ik matig . Daarnaast zijn de haren van de borstel te zacht waardoor je snel het onderliggend materiaal beschadigd. Dit geldt ook voor het losse borsteltje aan de stofzuigerstang. Als laatste is de snoerlengte van krap 6 meter nauwelijks afdoende om een ruimte te kunnen stofzuigen.

Minpunten

• lawaai
  • zuigkracht
  • te kort snoer
  • te zachte borstels

Review Philips FC8575 Wat zeg je??!! 27-03-2021

FC8575 Blauw.

Vorig jaar een Philips gekocht, omdat de prijs van rond de 100 euro mij beviel.
Op zich best een aardige stofzuiger qua gebruiksgemak. Zuigkracht prima.
Op gladde vloeren prima.
Maar een groot nadeel: Het geluid. Je moet het echt niet erg vinden om een gehoorbeschadiging op te lopen. Wat een hinderlijke toon produceert dit apparaat. Het ontneemt je de zin om het apparaat lang achter elkaar te gebruiken. Normaal kost dit apparaat 149,00. Dat is die zeker niet waard.
Jammer! Het ontwikkelen van een stofzuiger met de combinatie van eigenschappen gebruiksgemak, laaggeluidsniveau en gewicht is blijkbaar lastig.

kuipers 22-03-2021

weggegooid geld!

voor een huishouden met kinderen, honden en een bouwvakker echt een waardeloze stofzuiger. zelfs mn 16 jarige zoon kwam na het opruimen van zijn kamer vertellen dat het een slechte stofzuiger is. Waardeloos, zuigt niet eens een hoopje zand goed op.

Frouke 18-10-2017

Goede stofzuiger

Goede stofzuiger doet wat hij moet doen.
Gelukkig geen zware stofzuiger, triactive mondstuk zuigt ook heel. Vindt alleen de triactive mondstuk te groot voor de stang waardoor stang een beetje breekbaar lijkt. Alsof hij zo over breekt. De intregeerde borstel is wel fijn, maar ook weer een nadeel dat hij soms naar beneden schuift.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Fijn mondstuk

BB56 25-05-2017

Tegenvallen

Vorige stofzuiger was een fijne Philips. Daarom vooraf georienteerd online op een nieuwe, redelijk geprijsde Philips. Kwam op dit model uit.
Helaas : 1. ik mis heel erg het kleine bekken voor de trap en de kleinere hoekjes in huis (ook niet als accessoire apart te koop).
2. er zit een irritante speling tussen het harde deel van de stang en het flexibele deel van de stang,
3. het snoer is korter als bij mijn vorige stofzuiger en moet dus vaker van het ene stopcontact naar het andere.
4. het geluid vind ik erg hard tijdens het zuigen.

Pluspunten

• de anti-stootranden

Minpunten

• zie boven

Alexander L. 12-01-2017

Prima zuiger

Wij hebben 10 van deze zuigers in onze vakantiewoningen. Dat zegt wel wat.
Hndig met S-bag en prima mondstuk. Zuigt geweldig. Makkelijk instelbare stang. Zuigkracht instelbaar handig voor zuigen van de bedden en gordijnen.

Pluspunten

• Ligt gewicht
  • Zuigt als een speer
  • Lange steel instelbaar

Minpunten

• Valt nog wel eens om
  • Zak precies plaatsen anders lek

Dick 23-12-2016

Licht in gewicht en grote zuigkracht.

De vorige Philips FC9060 gaat al 8 jaar mee en doet het nog goed echter voor loskoppelen hulpstukken moet een metalen knopje worden ingedrukt en dat is door reumatisch aandoeningen nu een probleem. Gezien de ervaringen weer voor Philips gekozen. Nu voor de FC8575/09 deze heeft een goed hanteerbaar kliksysteem voor de accessoires. Bovendien is deze veel energiezuiniger terwijl je dat aan de zuigkracht niet merkt. Zuigt echt goed zowel ons laminaat als de kortharige tapijten. Bijbehorende dagelijks te gebruiken accessoires zijn direct aan de stofzuiger bevestigd en dat blijkt erg handig in de praktijk. Normaliter was ik altijd op zoek naar de spleetzuiger, nu niet meer :-) Kortom I' am happy!

Pluspunten

• compact
  • licht
  • wendbaar
  • geïntegreerde accessoires

Minpunten

• kort snoer

Wout Jan 11-12-2016

Klein maar fijn!

Klein maar fijn. Goede stofzuiger met handige geïntegreerde borstel op stang. Stofzuiger heeft "bumpers" waardoor muren en de stofzuiger minder snel beschadigen.
Minpunten zijn het korte snoer en het opbergsysteem van de stang niet handig is.

Pluspunten

• geintegreerde borstel
  • design

Minpunten

• kort snoer
  • opbergsysteem

TessaF 09-12-2016

Fijne stofzuiger

Super fijne stofzuiger. Hij is licht en zuigt echt heel goed. De accessoires zitten gelijk al op de stang, waardoor je nooit meer hoeft te zoeken waar ze ook alweer zijn.
De wielen zijn groot, waardoor hij erg stabiel is, maar toch is hij makkelijk wendbaar.
Alleen het snoer had van mij wel wat langer gemogen, en een leuker kleurtje was ook leuk geweest! Maar verder echt een prima stofzuiger.

Pluspunten

• licht
  • zuigt goed
  • accessoires nooit meer kwijt
  • makkelijk wendbaar

Minpunten

• snoer mag langer
  • design

JRMeijer 09-12-2016

Zeer degelijke stofzuiger met een goede zuigkracht

De Philips Performer Active is een zeer degelijke stofzuiger met een goede zuigkracht welke ook nog eens een mooi design heeft.

Zuigkracht: Op de hoogste stand zuigt hij hard en laat hij geen stofje onberoerd. Heel fijn is dat je de intensiteit van de zuigkracht kan instellen op harde vloer, vloerbedekking/tapijt en meubels op borstel en boven aan de hendel. Wel redelijk luidruchtig op de hoogste stand.

Accessoires: De speciale borstel van Philips heeft rubberen stootkussens. Een super simpele uitvinding maar toch erg handig om je zo niets kapot stoot. De handborstel zit vast aan de stand dus deze raak je niet meer kwijt. Ik miste wel een opzetstuk voor spleten en hoekjes, jammer. Stofzakken en filters zijn eenvoudig te vervangen.

Design: Mooie afgewerkte stofzuiger met een moderne look. Stevige rubberen wielen (Dus geen hard plastic).
De stang had nog iets langer gekund aangezien deze voor de langere mensen (1.94) toch net ontoereikend is. Daarnaast is de stofzuiger niet wendbaar.

Conclusie: Een zeer degelijke stofzuiger die op het gebied van zuigkracht, design en accessoires voor deze prijs een goede koop is.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Degelijk en robuust
  • Rubberen stoothoekjes

Minpunten

• Niet wendbaar

liedje417 08-12-2016

Prettige stofzuiger met veel handige snufjes

Prettige, mooi vormgegeven stofzuiger.
Handig is het geintegreerde borsteltje dat aan de slang zit. Daarnaast zit het smalle zuigmondje aan de stang vast waardoor je het altijd in de buurt hebt.
Daarnaast krijg je twee voeten bijgeleverd, wat erg handig is afhankelijk van de ondergrond in huis.

Enige nadeel is dat ik hem voor een moderne machine veel geluid vind maken.

Pluspunten

• geintegreerd borsteltje
  • regelbare zuigkracht
  • twee voeten bijgeleverd

Minpunten

• hard geluid
  • kort snoer

@susie 08-12-2016

Fijne stofzuiger

Prettig in de hand liggende stofzuiger. Vooral de borstel die heel plat onder de meubels door kan en door de blauwe haartjes aan de zijkant ook veel stofrandjes meeneemt.

Pluspunten

• Zuigmond

Minpunten

• Snoer had iets langer gemogen

Vlientje88 07-12-2016

Handig, compact met goede prestaties!

Licht, wendbaar en compact toppertje! Is makkelijk in gebruik: accesoires zijn op steel bevestigd, oogt eerst wat vreemd maar is in de praktijk reuze handig! Steel voelt stevig en zuigkop loopt soepel. Een goede zuigkracht, zeer tevreden over de prestaties (ook met dierenharen op het tapijt). Enige nadeel: het relatief korte snoer van 5 meter, dit is voor ons wel wat aan de korte kant: vaak van stopcontact wisselen. Makkelijke bedieningsknoppen, rolt makkelijk.

Pluspunten

• Compact
  • Goede zuigkracht
  • Handige accesoires (op steel)

Minpunten

• Kort snoer (5m)

Inge 07-12-2016

Mooie stofzuiger

In het algemeen is het een fijne stofzuiger. Wel hadden de slang en het snoer iets langer gemogen. De bumpers zijn erg fijn en ook het extra geintegreerde stofzuigmondje is handig. De slang voelt heel licht en zuigmond is prettig. De handgreep op de stang is wat lastig vast te houden. Een tip: een extra handgreep op de stofzuiger in de liggende houding zou een fijne aanvulling zijn.
In het algemeen een fijne stofzuiger.

Pluspunten

• Zuigmond
  • Extra borstel in slang verwerkt

Minpunten

• Lengte snoer en slang

mraaf 04-12-2016

Goede zuigkracht

Fijne, lichte stofzuiger die doet wat ' ie moet doen! Met twee vogels in huis is het vaak een troep. Deze stofzuiger zuigt de zaadjes en beukensnippers zonder moeite op. Andere stofzuigers die ik geprobeerd heb, duwden het voor zich uit, deze niet.
Ook de borsteltjes aan de zuigmond zijn erg fijn, zo kom je echt eens in alle hoekjes! Ook het allergiefilter spreekt me erg aan, met al dat fijnstof in huis. Fijn in gebruik!

Pluspunten

• licht in gebruik
  • glijdt gemakkelijk over de vloer
  • zuigt alles zonder moeite op

Minpunten

• had iets wendbaarder gemogen

AnnikaSprangers 03-12-2016

Bijna geweldig!

Vorige week donderdag kreeg ik de stofzuiger binnen.. Feest om de doos te openen! Een mooie blauwe stofzuiger met bumpers! Handig want een stofzuiger botst nogal regelmatig tegen de meubels.

Wat mij nog meer opviel is het opzet borsteltje, niet los nee aan de mond van de slang! Geweldig! Nooit meer opzet stukjes kwijt, en erg fijne zachte borstel..

Toch 1 min punt, ik vind hem niet fijn achter me aan rijden.. Misschien is dit nieuwigheid? De tijd zal het leren.. Voor nu iniedergeval alvast een dikke 9!

Pluspunten

• Bumpers tegen het stoten
  • Borstel aan de slang

Minpunten

• Rijdt/draait niet lekker achter me aan

Doinja 03-12-2016

Fijne stofzuiger!

Handig dat de opzetstukken op het apparaat zelf kunnen worden bevestigd! Fijne stofzuiger die doet waar hij voor is: stofzuigen!

miek1974 02-12-2016

Mooie stofzuiger met veel zuigkracht!

Mooi design en handig dat de extra borstels op de stang bevestigd zitten. De stofzuiger zelf is niet zwaar, waardoor hij makkelijk naar boven is te tillen. Alleen is het jammer dat er aan de parketborstel geen haakje zit om hem aan de stofzuiger te kunnen bevestigen. Ook maakt de stofzuiger meer herrie dan onze oude stofzuiger, maar dat is opzich logisch gezien de zuigkracht. Ondanks de sterkte zuigkracht is de stofzuiger toch soepel over de vloer te bewegen. Al met al een mooi apparaat. Mijn man is allergisch voor huisstofmijt en na een aantal keer zuigen merkte hij al verschil.

chantal112 30-11-2016

Prima stofzuiger

We hebben deze stofzuiger nu een kleine week in gebruik. Wat een power vergeleken met onze oude stofzuiger. Het borsteltje wat aan de steel vast zit is ideaal om het bankstel of de trap te stofzuigen, geen gedoe met eerst wisselen van accessoires.
Het snoer had van mij iets langer mogen zijn. De stofzuiger heeft rubberen wieltjes wat een voor- én nadeel is. Hij is erg stabiel, maar wij hebben plavuizen in de woonkamer en je schuift hem door de rubberen wieltjes niet zomaar even aan de kant. Dan moet je hem echt optillen.

Pluspunten

• uitstekende prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• snoer had van mij iets langer gemogen

Inges 27-11-2016

Deze stofzuiger is zijn naam meer dan waard!

Wat heel fijn is aan deze stofzuiger is dat je hem op verschillende standen kan zetten voor verschillende doelen. Ook zit er een handig borsteltje aan voor kasten etc. die aan de stofzuigerbuis vast zit, zodat je hem nooit kwijt kan raken. Erg handig dus. Ook zit er een speciaal mondstuk aan de slang vast. Hij maakt in vergelijking tot mijn vorige stofzuiger weinig geluid. Je kan de stofzuigerzak en het allegiefilter in één klik vervangen, dat vind ik heel praktisch. Bij andere stofzuigers moest ik eerst een slang demonteren o.i, Het enige nadeel vind ik dat de slang aan de achterkant aan de stofzuiger gehaakt kan worden bij het opruimen, dit neemt veel ruimte in beslag. Op zich mag hij gezien worden, dus hiet kan ik wel mee leven.

Pluspunten

• Zuigkracht is perfect
  • Accessoires altijd binnen handbereik
  • Zak met één klik te verwisselen.
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Opbergen moet verticaal

Kelly 26-11-2016

Fijne stofzuiger, met paar verbeterpuntjes

Wij zijn trouwe Philips gebruikers, dus net als onze oude stofzuiger, zijn we nu weer voor een Philips gegaan.
De stofzuiger heeft een mooie kleur, de bumperrand is er handig, ook de borsteltjes die op de hoeken van de stofzuigermond zitten zijn handig!
Heeft een grote zuigkracht, je merkt dat er goed schoongemaakt wordt.
Het stuk met het borsteltje is wel heel handig, het scheelt een hoop in tijd om het om te wisselen. Nu is het slechts een eenvoudige handeling, waardoor ik veel vaker het borsteltje gebruik.
Stofzuiger is eenvoudig in het gebruik, flinke zuigkracht en voor verschillende vloertypes.
Minpunten vind ik dat de stofzuiger wat zwaarder is en niet zo makkelijk wendbaar én dat de snoer eigenlijk net te kort is, in ieder geval een stuk korter dan onze vorige stofzuiger.
Verder tot nu toe positief.

Pluspunten

• Handige bumperrand
  • Sterke zuigkracht
  • Handig geïntegreerd borsteltje op de steel

Minpunten

• Snoer net te kort
  • Niet zo wendbaar

Neetje2 26-11-2016

Lichte krachtpatser

Wat een praktisch compact apparaat. De stofzuiger is licht en compact, waardoor je hem makkelijk verplaats in huis. Ook praktisch dus wanneer je de trap op en af moet lopen.

De geïntegreerde hulpstukken vind ik een groot pluspunt. Ze zitten in de stang verwerkt of stevig vastgeklikt, waardoor je niet tijdens het zuigen opeens weer een opzetstuk verliest (iets wat ik bij mijn vorige stofzuiger regelmatig had)

Ideaal in te stellen in zuigkracht, voor de vloer gebruik ik altijd de sterkste zuigkracht, voor bijvoorbeeld de bank een at zwakkere. Praktisch is dat op de stang, onder handbereik, een schuifknop zit om de zuigkracht te regelen.
Het verstellen van de lengte van de stang gaat erg eenvoudig en blijft goed zitten in de gekozen stand.

Snoer is iets korter dan ik gewend ben, maar ik kan nog altijd in één keer het hele huis doen zonder van stopcontact te moeten wisselen!

Pluspunten

• Licht, compact model
  • De opzetstukken zijn geïtregeerd
  • Eenvoudige zuigkracht regeling

Minpunten

• Snoer had nog iets langer gemogen

bartje006 26-11-2016

Compacte en krachtige stofzuiger

Erg lichte en kleine stofzuiger, maar met grote zuigkracht. Ook zit de standaard S-Bag erin, dus je hoeft niet vaak je zak te verwisselen. Je kan de zuigkracht op drie verschillende manieren regelen:
- Met de knop aan de bovenkant
- Met het schuifje op de stang
- Met de stand van de borstel
Hierdoor kun je altijd de beste stand kiezen. Persoonlijk zet ik alles op maximaal, voor de meeste zuigkracht.

De stang is verstelbaar. Ondanks de kleine stofzuiger kan ik (1,90 meter) er prima mee stofzuigen zonder te hoeven bukken.

De stootrand is van zachter plastic (in plaats van het vaak gebruikte harde plastic). Dus net iets beter voor de bescherming van je meubels.

Lekker wendbaar en makkelijk te tillen. Nadeel is dat er alleen een handvat zit aan de voorkant en niet aan de bovenkant. Dat is wel lastig bij het verplaatsen van de ene naar de andere verdieping.

Snoer is aan de korte kant. En door de grote wielen aan de borstel, gaat de borstel soms niet exact de kant op die je wil (vooral als je schuin wilt).

Ziet er ook mooi uit.

Kortom, erg tevreden over de prestaties en het uiterlijk. Het verplaatsen en gebruik van de borstel moet nog wennen.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Compact

Minpunten

• Geen handvat aan bovenkant
  • Grote wielen aan borstel

lisa020 24-11-2016

een slim bedacht ontwerp!

Hier is over nagedacht: als je de stofzuigermond eraf haalt, dan kun je meteen met een borstel verder zuigen voor het fijnere werk (plinten e.d.), zonder daar dus helemaal een hulpstuk op de stang te moeten schuiven. Geweldig! Hij zuigt als een dolle en maakt niet al te veel lawaai. Daarbij schijnt hij het beste niveau te hebben op het gebied van duurzaamheid.

Pluspunten

• borsteltje aan stang
  • zuigt goed

Minpunten

• overzichtelijkheid van knoppen

Pink_Roosje 24-11-2016

Licht, wendbaar en goede zuigkracht

Ik ben super blij met mijn nieuwe stofzuiger. Hij is licht en wendbaar. door de grote wielen loopt hij makkelijk een drempel over. De blauwe borsteltjes op de voet zijn erg handig voor hoeken en omdat de accessoires op de steel zitten vergeet je ze niet te gebruiken.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • licht in gebruik