Bosch BGS6PRO3

9,0 (2)

Miele Blizzard CX1 Red EcoLine

Miele Blizzard CX1  Red EcoLine
8,5 (4)

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kwafo 17-05-2016

Stofzuiger voldoet volledig aan mijn wens

Het was toch weer een heel zoektocht. Na een stofzakloze stofzuiger van een ander merk te hebben gebruikt voor 2 jaar, was het tijd voor een andere stofzuiger. De stofzuiger verloor zijn zuigkracht en was niet makkelijk schoon te houden.

Uiteindelijk viel ons oog op de Bosch Zoo'o, verschillende dysons, een Samsung stofzakloze stofzuiger en de stofzuiger die ik hier nu beoordeel.

De keuze is op deze stofzuiger gevallen omdat de prijs niet belachelijk hoog was (zoals bij veel dysons) en dat de materialen degelijker leken dan bij de Dyson. Ik heb tot nu toe ook nog niets te klagen over de duurzaamheid van de stofzuiger.

Daarnaast leek het grote stofresservoir handig en met name de manier waarop deze geleegd kan worden. In de praktijk blijkt dit wel oké te zijn. Het legen van stofzakloze stofzuigers blijft altijd een wat smerig karweitje. Het design is wel zodanig dat het makkelijk schoon te houden is.

Een ander punt waar we naar keken was de zuigkracht, deze is bij de Bosch meer dan okè, zelfs op laagste stand zuigt de stofzuiger nog behoorlijk en maakt hij vrij weinig lawaai. Op de normale parketstand gebruiken we hem het meest en valt het lawaai ook mee.

Over de zuigmonden valt wel wat te zeggen. De normale combinatiezuigmond (parket/tapijt) vertoonde een gebrek. Een rood striptje liet naar drie dagen los. Na contact op genomen te hebben met Bosch heb ik geen reactie gekregen, maar ik kreeg van de week wel een nietthuis bericht in mijn postbus van postnl met afzender bosch, dus ik vermoed dat bosch een nieuwe zuigmond opgestuurd heeft.

In de tussentijd gebruiken we de parketborstel, aangezien we voornamelijk parket in huis hebben werkt dit prima. De zuigmond is smal en kan overal bij, onder een bepaalde hoek trekt hij wel een beetje (dat komt door de rubber rand onder de borstel) dit zal wel een doel hebben, maar deze is mij nog niet helemaal duidelijk. Daarnaast maakt de parketborstel iets meer lawaai, maar het valt nog steeds erg mee.

Het snoer is lang genoeg en ook het oprolsysteem werkt erg goed, misschien soms wel te goed, ik merk dat als je niet oplet en je bent aan je 9 meter en je geeft nog net het laatste rukje en de stekker gaat los, dat dan 9 meter kabel met een rotgang naar binnen getrokken wordt. Dit hoeft niet voor te komen als je er gewoon rekening mee houdt dat je maar 9 meter kabel hebt.

Verder is het design fijn, de aan/uit knop is tevens een draaiknop voor de zuigkracht en is prima met de voet te in te drukke (aan/uit) (draaien is voor de zuigkracht stand). Daarnaast is de draaghendel erg praktisch. De stofzuiger is wel lastig op zijn kant te zetten om op te bergen omdat de stofzuiger geen handvat heeft aan de kant van waar de slang uit de stofzuiger komt. Dit is zeker een gebrek wat aangepakt zou moeten worden.

Al met al blijkt het gewoon een goede stofzuiger te zijn en denk ik dat ik nog lang kan genieten van deze stofzuiger.

Kwafo 08-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super degelijke en krachtige stofzuiger

Deze stofzuiger nu een week in mijn bezit. De stofzuiger is erg krachtig. Zuigt veel beter dan mijn vorige stofzakloze stofzuiger. Daarnaast voelt het product erg degelijk aan en heb ik geen gebreken kunnen ontdekken.

Het enige nadeel wat ik kan noemen is dat er aan de voorkant geen handvat zit, enkel een inkeping. Hierdoor is het wat lastiger om de stofzuiger rechtop te plaatsen en hem op deze manier op te bergen.

wolfs 21-04-2016

Niet handig voor in huis, te zwaar in gebruik

- te zwaar van gewicht om makkelijk mee door het huis te manoeuvreren
- zuigkracht valt me tegen
- mooi design
- speciale borstel voor harde vloer os heel moeilijk schoon te maken

EricT 02-12-2015 Product maand in bezit

prima stofzuiger. lekker stil. je zou niet verwachten dat ie zo krachtig is. veel assesoires, maar ik miste een kort harig opzetborsteltje..jammer (maar dat is dan ook het enige ) de container legen is makkelijk. snoer is lekker lang. Op de lange termijn hoop ik dat de plastic onderdelen net zo stijf blijven als nu, daar bedoel ik mee de de koppelingen. ( de vorige was een samsung en dat was echt slecht, slang gleed van de houder af, slang ontkoppelde van de stofzuiger etc. )
Oja..als je gewicht koppelt aan kwaliteit..is het een super degelijk apparaat... niet de lichtste dus.
In het ideale geval neem je er 1 voor boven en 1 voor beneden. De schoonmaakster was super happy...en dat zegt genoeg.

Arnold 20-11-2015 Product paar dagen in bezit

We hadden 7 jaar een Dyson en toen ging deze kapot. Meteen een nieuwe Dyson (DC52) gekocht en deze 1 week gebruikt. Een ENORME tegenvaller!! Stofbak heel slecht te legen, accessoires die met een plastic beugeltje aan de plastic stofzuigersteel hangen, alle drie de bijgeleverde stofzuigervoeten maken krassende geluiden op de vloer... Deze teruggestuurd, en de tweede keus is toen op de Bosch BGS6PRO3 gevallen. De stofzuiger is een aanmerkelijk stukje groter in maat, maar daarintegen zeker niet log, of lastig te bewegen. Integendeel, je voelt hem amper, en het geluid is echt een heel stuk minder,en ook veel aangenamer dan dat van de Dyson. Zuigt op lagere stand al echt goed schoon, en de bijgeleverde voeten werken goed op harde vloeren. Stofbak is lekker ruim, de oude Dyson DC19 leegden we als we het hele huis klaar hadden, de nieuwe DC52 redde dat echt niet, die moest tussendoor geleegd worden wat absoluut niet handig en hygienisch ging doordat alle hondenharen niet uit de stofbak vielen maar erin bleven hangen, en dus met m'n vingers los moest peuteren. De Bosch heeft een ruime stofbak, en kan je heel makkelijk leeggooien.

Grote conclusie voor mij: Veel beter deze Bosch BGS6PRO3 voor 320,- (bij Bobshop) dan de Dyson DC52 Animal Turbine voor 450,-

K 16-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prima stofzuiger. De bijgeleverde turbo-borstel werkt uitstekend op ons kleed, terwijl hij ook de tegelvoer snel en gemakkelijk schoon krijgt. De stofzuiger rolt gemakkelijk en is ondanks zijn wat grotere formaat erg handig in gebruik. Wij zijn fan!

H Adams 05-11-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele weken in het bezit van een erg mooie en krachtige stofzuiger. Doet zijn werk goed op verschillende ondergronden. Wel wat aan de grote + zware kant.

Bart 30-10-2015

Zeer goede stofzuiger

Stofzuiger zuigt geweldig. Is super stil vergeleken met onze vorige van een ander merk. 1 min puntje, dat is het gewicht. Hij is redelijk aan het gewicht t.o.v. van een stofzuiger met zak. Maar dan heb je ook wel wat.

Geert 26-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Deze bosch aangeschaft voor op de zolder. Heb voor deze gekozen omdat ik al 2 jaar een bosch in gebruik heb op de beneden verdieping en deze goed bevalt. Heb eerder een ander merk stofzuiger gehad waarvan het filter meteen dicht zat. Dit is voor mij bijna de perfecte stofzuiger daarom gebruiksgemak een 7 omdat ik een handvat mis als ik de stofzuiger rechtop zet om deze op te bergen en het kabel oprol systeem soms eigenwijs is.

Chris 04-10-2015

Hele goede zuigkracht

Een zeer goede stofzuiger met regelbare zuigkracht, wij hebben geen spijt dat we hem gekocht hebben en hebbe er al een aantal jaren plezier van.
Met onze hond in huis is dit een prima hulp bij het opruimen van honden haren.

Donovan1233 12-04-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een modern vormgegeven stofzuiger en ideaal zonder stofzak. Het filter is makkelijk uit elkaar te halen en ook daardoor makkelijk schoon te maken. Daarnaast wat de meeste stofzuigers doen is veel herrie maken (zuigen wel goed) en deze maakt niet zo veel lawaai (nog geen 80 DB) en zuigt super.

ronderks 09-04-2015 Product paar dagen in bezit

Fijne stofzuiger geleverd met verschillende zuigmonden en en fijne slang. Hij is wel wat zwaar maar zuig enorm goed voor een 800w stofzuiger, dit hadden we niet verwacht.

Monicv 27-03-2015 Product paar dagen in bezit

Fijne stofzuiger wij hadden eerst een dyson maar wij zijn zeer tevreden over de presstaties van de bosch.

Robert Langerak 26-03-2015 Product paar dagen in bezit

Prima zuigkracht. Voorheen een Dyson Animal maar gaf nooit het resultaat wat we bij aankoop voor ogen hadden.

Plus: Regeling van zuigkracht
Mogelijkheden met bijbehorende mondstukken
ideaal!
Automatisch filterreiniger voor legen van
opvangbak.
Slimme opbergvakje voor extra hulpstukken
Doet wat belooft is
Min: Gewicht
Bevestiging van slang aan stofzuiger deze komt
regelmatig los tijdens het zuigen. Borging
hiervan zou beter kunnen.

WJ.Hlk 16-10-2014 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een stofzuiger op de markt gebracht die nagenoeg voldoet aan de eisen van een perfecte zuiger.

Dit ideale systeem , maakt de aanschaf van dure stofzuigerzakken overbodig. Bovendien blijft deze stofzuiger zijn volledige zuigkracht behouden, ook met een gevuld reservoir.
Door zijn degelijkheid is Bosch met deze machine de Dyson ver voorbijgestreefd.

Marcel uit Heumen 15-10-2014 Product paar dagen in bezit

Mooie kostenbesparende stofzuiger. De eerste resultaten zijn prima. Mooi is dat ook direct zichtbaar is wat je opgezogen hebt. Zeer stille motor. Geluid is eigenlijk alleen de luchtstroom die je hoort.

corine123456789 14-10-2014 Product paar dagen in bezit

het is een geweldige stofzuiger zuigt alles goed schoon en heeft een goede zuigkracht. het is makkelijk dat je geen zakken meer hoeft te kopen