Bosch BGL8ALL2 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 777 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Conny 13-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

wat valt het tegen

Op basis van reviews heb ik dit product uitgezocht. Helaas voldoet het niet aan de verwachtingen. Hij zuigt na een half jaar een stuk minder. De steel laat steeds los. En de ene borstel schuift het vuil voor je uit, terwijl de andere een vreselijk geluid produceert op een pvc vloer. Jammer, want het was zeker niet de goedkoopste.

Pluspunten

• Lang snoer
  • geluid

Minpunten

• Borstels
  • Kwaliteit steel
  • zuigvermogen na een half jaar

Hessel 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige aankoop

Wij hadden een stofzuiger van 2300 watt, zonder zak. Hij deed zijn werk prima, maar maakte veel herrie en het filter vervangen was best een rotwerkje. Mijn vrouw en ik wilden graag een krachtige, stille stofzuiger, met zak. Wij zijn toen naar een dealer gegaan en mijn vrouw ging eigenlijk voor een ander model. Toen zagen we deze Bosch staan, 15 mtr snoer, mooi vormgegeven en erg zuinig. Alleen het lage wattage stond ons niet aan. Na een gesprek en een demonstratie van de verkoper waren wij echter om. Wat een topmachine, heerlijk stil, veel zuigkracht en veel snoer. We hebben de stofzuiger nu een maand in bezit en wij moeten iedere dag zuigen, vanwege de hond, maar vanwege de ergonomische grip en de goede zuigkracht is dit geen straf meer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuinig in gebruik
  • Ergonomische grip
  • Uitstekende zuigkracht

Minpunten

• Kapje niet heel sterk

Rob 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super stil

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger, deze Bosch overtreft onze grootste verwachtingen super stil, sterke zuigkracht en heerlijk lang snoer. Hadden we hem maar eerder aangeschaft.

Pluspunten

• Super stil
  • Zuigkracht
  • Lang snoer

Bryan 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Top stofzuiger

Het is mijn eerste stofzuiger dus ik kan het niet met andere stofzuigers vergelijken, maar wat een topding is het.
De 15m kabel is super handig, ik kan in een keer mijn halve appartement stofzuigen zonder de kabel 10x om te hoeven steken.
Er zitten 4 zwenkwielen onder dus de zuiger kan alle kanten op bewegen, en volgt je daarom overal perfect.
Er zitten hulpstukken bij voor zo'n beetje alles.
De zuigkracht is geweldig, en dat met een motor die bijna geruisloos is. Als mijn ouders thuis deden stofzuigen moest je niet de pech hebben met een kater in bed te liggen, want dan kreeg je toch een pesthumeur, maar daar heb je hier geen last meer van. Deze zuiger maakt echt minimaal geluid, wat overigens ook ideaal is als je in een flat woont.
En niet heel belangrijk maar wel leuk, de slang ziet er wel leuk uit.

tl;dr: Lang bereik, wendbaar, goede zuigkracht, weinig geluid, mooie slang.
Nadeel is dat de houder voor de zuigmondjes snel van de stang afvalt. De filters zitten heel erg strak en zijn niet zo makkelijk eruit te halen om te reinigen.

Pluspunten

• lang bereik
  • wendbaar
  • zuigkracht
  • weinig geluid
  • mooie slang

Duinzicht 02-09-2016 Product paar weken in bezit

Stil en krachtig

Compact, krachtig en stil apparaat. Handige stuurknop om de zuigmond moeiteloos te sturen. Lang snoer. Mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig en stil
  • Handige stuurknop
  • Lang snoer
  • Mooie vormgeving

Maarten 01-09-2016 Product paar maanden in bezit

Grote zuigkracht, weinig geluid in gebruik

Heerlijk stille stofzuiger. Maximale zuigkracht voor houten vloer, tapijt of vloerbedekking. Optimaal bereik door extra lang elektra snoer. Zeer wendbaar en licht.

Pluspunten

• stil
  • wendbaar en licht
  • bereik met snoer
  • flexibele slang
  • variabele zuigkracht

Bert Borger 28-08-2016 Product paar weken in bezit

Handzame en compacte stofzuiger

Wij zijn zeer tevreden over deze stofzuiger. Aanzienlijk lichter dan onze vorige en veel minder lawaai. Zuigkracht is regelbaar wat ook heel praktisch is. Dankzij het lange snoer hoef je de stekker niet steeds naar een ander stopcontact over te zetten, met andere woorden: een ruim bereik.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Groot bereik
  • Regelbare zuigkracht

Bosch stofzuiger 23-08-2016 Product paar weken in bezit

Dansje met de stofzuiger...

Het is een heel fijne stofzuiger in de eerste plaats omdat hij veel stiller is dan ik gewend ben. Daarbij is het snoer erg lang en volgt de stofzuiger me erg makkelijk bij alle bewegingen. We 'dansen' als het ware het huis door samen!!

Pluspunten

• licht in gewicht
  • stil
  • lang snoer
  • verstelbare zuigkracht
  • handvat

Minpunten

• losse attributen

Peter 17-08-2016 Product paar dagen in bezit

eindelijk een goede stofzuiger een BOSCH

Actieradius van 15 meter
Goede zuigkracht
ik had alleen een langere slang verwacht is even wennen

Pluspunten

• Actiradius
  • Lange snoer

Minpunten

• Korte slang

L 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk stil, zuigt veel op en groot bereik

Veel stiller dan de Dyson die we hiervoor hadden. Zuigt ook veel meer en makkelijker op. Groot bereik, dus niet continu van stopcontact wisselen. Zuigkracht regelbaar voor verschillende vloeren of meubels.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • groot bereik

HansHVE 16-03-2017

Heel fijne stofzuiger

De stofzuiger is stil, goede zuigkracht, lang snoer en een hele fijne zuigslang van textiel, deze zou wel 1m langer mogen. Als je ergens bovenop wil zuigen is deze slang snel tekort. Maar dat is dan ook de enige opbouwende kritiek die ik kan geven.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

Henk 10-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Onhandige borstels

Heb inmiddels deze stofzuiger alweer een jaartje in bezit. Ik blijf van mening dat deze stofzuiger aan zuigkracht ingeboet heeft bij mijn vorige Bosch (type weet ik niet meer) maar voor mijn laminaat vloer is dit ruim voldoende echter met de meegeleverde borstels ben ik in zijn geheel niet mee tevreden, deze borstels duwen het vuil voor zich uit ipv het op te zuigen. Of dat nou door de zuigkracht komt of door de borstels weet ik niet maar denk door het eerste.

Pluspunten

• Opbergmogelijkheden
  • lang snoer
  • redelijk stil

Minpunten

• Borstels
  • zuigkracht

Rowen 26-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Kan beter

Inmiddels zijn wij al geruime tijd in het bezit van deze Bosch stofzuiger, na jaren een miele.
Twee borstelkoppen, waarvan de ene het vuil voor zich uit schuift en de andere is zwaar en loopt niet lekker over onze plavuizen vloer. De hulpstukken kunnen niet opgeborgen worden, wel aan de stang, maar dit vind ik niet fijn werken.
Bij eerste gebruik was zuigkracht enorm, heerlijk! Helaas neemt de zuigkracht af, vervang je de zak dan is het even beter, maar niet lang.
De stofzuiger heeft een heerlijk lang snoer, hierdoor kunnen wij ons hele huis van 13 meter lang stofzuigen zonder te wisselen van stopcontact. Ook rolt het snoer erg fijn in, door een korte ruk aan het snoer gaat het automatisch.

Wat mij ook opvalt is de stofzuigerstang. Mijn man is lang en voor hem is de stang echt te kort.
Maar de stang moet ook behoorlijk horizontaal gehouden worden wil het een beetje goed stofzuigen. Dit werkt niet prettig.
Al met al een dure stofzuiger, maar doet in mijn ogen niet wat hij moet doen: goed stofzuigen met voldoende zuigkracht. Er blijft vaak veel achter, schuift vuil en stof voor zich uit en dit zorgt ervoor dat stofzuigen lang duurt.

Pluspunten

• lang snoer
  • oprollen snoer
  • uiterlijk

Minpunten

• borstelkoppen
  • stang moet horizontaal gehouden worden
  • stang niet lang genoeg
  • afname zuigkracht

Mariska 25-02-2017 Product paar maanden in bezit

Stille motor, maar luidruchtige stofzuigervoet op tegels

Ik had voorheen twee keer een Miele stofzuiger gekocht, maar wilde nu een keer een Bosch uitproberen. Enorme spijt van; idd een stille motor, maar zodra je de voet beweegt maakt dat gigantisch lawaai, 1 voordeel is dat je goed je armspieren traint, want het is een echte workout.

Pluspunten

• Mooie stofzuiger om te zien

Minpunten

• Luidruchtig wanneer je tegels stofzuigt
  • Zuigt kattenharen niet op van laagpoligkleed
  • Geen opruim mogelijkheden voor handzuiger
  • Stofzak zo goed als vol, dan brandt geen lampje
  • Daarvoor zuigt hij p

Christel 20-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Stofzuiger Bosch

Fijne stofzuiger maar kan niet tegen een stootje helaas
Voet los geraakt afgebroken hebben we zelf met ijzerdraad moeten vastzetten, en de klep om de stofzuigerzak te verwisselen is afgebroken zit nu vast met tape

Pluspunten

• Stilte
  • lange snoer
  • zuigkracht
  • zeer wendbaar
  • niet zwaar

Minpunten

• stofzuigermond afgebroken
  • klep voor verwisselen zak afgebroken

Heirman 11-02-2017 Product paar maanden in bezit

Geruisloos over de vloeren

Stil, krachtige motor en doordachte vormgeving. Heerlijk om niet meer voorover gebogen door het huis te hoeven.

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • krachtige motor
  • vormgeving
  • hoge buis met handvat

Boekert 02-02-2017

Valt erg tegen

Deze stofzuiger heb ik nu ongeveer een jaar in mijn bezit. Ik heb hem gekocht omdat hij qua zuigkracht en zuinigheid goed uit testen kwam. Maar wat valt mij deze stofzuiger tegen. Hij zuigt slecht: moet vaker over iets heengaan om het op te zuigen. De zuigmond is lomp, loopt zwaar en maakt lawaai en je komt niet goed onder een lage kast. De slang is te dik en onhandig en zwaar. Is ook te kort om zomaar bovenhands mee te reiken. Het snoer is dan wel 15 meter lang maar gaat onder het stofzuigen te gemakkelijk in de oprolstand. Ik heb besloten deze stofzuiger te verkopen en een nieuwe te kopen van het merk dat ik hier niet mag noemen, maar "er is geen betere". Deze stofzuiger was voor mij een echte miskoop.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

Jos Rijswijk 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch Bosch apparaat

Niet te overtreffen zuigkracht in combinatie met het lage aantal Decibels. Onlangs voor mijn moeder gekocht. Werd door de lovende woorden stiekem jaloers op haar. Dan kan je maar 1 doen. Er nog 1 voor jezelf kopen. Zo gezegd, zo gedaan!

Pluspunten

• Laag geluidsniveau
  • Zuigkracht
  • Lengte snoer fantastisch
  • Flexibele bewegingsvrijheid

M.m. Van Gestel 26-01-2017 Product paar weken in bezit

De stofzuiger doethetprima en geluidsarm.

Nogmaals hijfunctioneertprima met weinig geluid. Fijn lang snoer en ook de slang.
De instelmogelijkheden zijn duidelijk aangegeven.

Pluspunten

• Weiniggeluid
  • Goed enkrachtig zuigvermogen
  • Duidelijke instelmogelijkheden

Minpunten

• Weegt wel een beetje

Ahmed 25-01-2017 Product paar maanden in bezit

Topper in huis!

Dit apparaat werd ons in de winkel aangeraden en maakt alles waar, waar die voor staat. Lang snoer, stil apparaat en zijn zuigkracht is krachtig

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Energiezuinig
  • Lange snoer
  • Weinig geluid