Bosch BGL8ALL2

Bosch BGL8SIL4

• Vermogen 650 watt
Bosch BGL8SIL4
8,0 (2)

Beoordeling op basis van 811 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Conny 13-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

wat valt het tegen

Op basis van reviews heb ik dit product uitgezocht. Helaas voldoet het niet aan de verwachtingen. Hij zuigt na een half jaar een stuk minder. De steel laat steeds los. En de ene borstel schuift het vuil voor je uit, terwijl de andere een vreselijk geluid produceert op een pvc vloer. Jammer, want het was zeker niet de goedkoopste.

Pluspunten

• Lang snoer
  • geluid

Minpunten

• Borstels
  • Kwaliteit steel
  • zuigvermogen na een half jaar

Hessel 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige aankoop

Wij hadden een stofzuiger van 2300 watt, zonder zak. Hij deed zijn werk prima, maar maakte veel herrie en het filter vervangen was best een rotwerkje. Mijn vrouw en ik wilden graag een krachtige, stille stofzuiger, met zak. Wij zijn toen naar een dealer gegaan en mijn vrouw ging eigenlijk voor een ander model. Toen zagen we deze Bosch staan, 15 mtr snoer, mooi vormgegeven en erg zuinig. Alleen het lage wattage stond ons niet aan. Na een gesprek en een demonstratie van de verkoper waren wij echter om. Wat een topmachine, heerlijk stil, veel zuigkracht en veel snoer. We hebben de stofzuiger nu een maand in bezit en wij moeten iedere dag zuigen, vanwege de hond, maar vanwege de ergonomische grip en de goede zuigkracht is dit geen straf meer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuinig in gebruik
  • Ergonomische grip
  • Uitstekende zuigkracht

Minpunten

• Kapje niet heel sterk

Rob 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super stil

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger, deze Bosch overtreft onze grootste verwachtingen super stil, sterke zuigkracht en heerlijk lang snoer. Hadden we hem maar eerder aangeschaft.

Pluspunten

• Super stil
  • Zuigkracht
  • Lang snoer

Bryan 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Top stofzuiger

Het is mijn eerste stofzuiger dus ik kan het niet met andere stofzuigers vergelijken, maar wat een topding is het.
De 15m kabel is super handig, ik kan in een keer mijn halve appartement stofzuigen zonder de kabel 10x om te hoeven steken.
Er zitten 4 zwenkwielen onder dus de zuiger kan alle kanten op bewegen, en volgt je daarom overal perfect.
Er zitten hulpstukken bij voor zo'n beetje alles.
De zuigkracht is geweldig, en dat met een motor die bijna geruisloos is. Als mijn ouders thuis deden stofzuigen moest je niet de pech hebben met een kater in bed te liggen, want dan kreeg je toch een pesthumeur, maar daar heb je hier geen last meer van. Deze zuiger maakt echt minimaal geluid, wat overigens ook ideaal is als je in een flat woont.
En niet heel belangrijk maar wel leuk, de slang ziet er wel leuk uit.

tl;dr: Lang bereik, wendbaar, goede zuigkracht, weinig geluid, mooie slang.
Nadeel is dat de houder voor de zuigmondjes snel van de stang afvalt. De filters zitten heel erg strak en zijn niet zo makkelijk eruit te halen om te reinigen.

Pluspunten

• lang bereik
  • wendbaar
  • zuigkracht
  • weinig geluid
  • mooie slang

Duinzicht 02-09-2016 Product paar weken in bezit

Stil en krachtig

Compact, krachtig en stil apparaat. Handige stuurknop om de zuigmond moeiteloos te sturen. Lang snoer. Mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig en stil
  • Handige stuurknop
  • Lang snoer
  • Mooie vormgeving

Maarten 01-09-2016 Product paar maanden in bezit

Grote zuigkracht, weinig geluid in gebruik

Heerlijk stille stofzuiger. Maximale zuigkracht voor houten vloer, tapijt of vloerbedekking. Optimaal bereik door extra lang elektra snoer. Zeer wendbaar en licht.

Pluspunten

• stil
  • wendbaar en licht
  • bereik met snoer
  • flexibele slang
  • variabele zuigkracht

Bert Borger 28-08-2016 Product paar weken in bezit

Handzame en compacte stofzuiger

Wij zijn zeer tevreden over deze stofzuiger. Aanzienlijk lichter dan onze vorige en veel minder lawaai. Zuigkracht is regelbaar wat ook heel praktisch is. Dankzij het lange snoer hoef je de stekker niet steeds naar een ander stopcontact over te zetten, met andere woorden: een ruim bereik.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Groot bereik
  • Regelbare zuigkracht

Bosch stofzuiger 23-08-2016 Product paar weken in bezit

Dansje met de stofzuiger...

Het is een heel fijne stofzuiger in de eerste plaats omdat hij veel stiller is dan ik gewend ben. Daarbij is het snoer erg lang en volgt de stofzuiger me erg makkelijk bij alle bewegingen. We 'dansen' als het ware het huis door samen!!

Pluspunten

• licht in gewicht
  • stil
  • lang snoer
  • verstelbare zuigkracht
  • handvat

Minpunten

• losse attributen

Peter 17-08-2016 Product paar dagen in bezit

eindelijk een goede stofzuiger een BOSCH

Actieradius van 15 meter
Goede zuigkracht
ik had alleen een langere slang verwacht is even wennen

Pluspunten

• Actiradius
  • Lange snoer

Minpunten

• Korte slang

L 15-08-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk stil, zuigt veel op en groot bereik

Veel stiller dan de Dyson die we hiervoor hadden. Zuigt ook veel meer en makkelijker op. Groot bereik, dus niet continu van stopcontact wisselen. Zuigkracht regelbaar voor verschillende vloeren of meubels.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • groot bereik

MJ 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Stille stofzuiger

Enkele dagen in gebruik en tevreden over de aankoop. Stille stofzuiger die prima zijn werk doet. Handig om alle hulpstukken zo bij de hand te hebben aan de stang. Onze vorige BOSCH hield het 14 jaar vol. De motor nog prima, maar telescoopstang viel telkens uit handvat tijdens stofzuigen. Plastic accessoires gingen eerder kapot dan de stofzuiger zelf. Uit hygiënisch oogpunt het apparaat maar vervangen.

Pluspunten

• stille stofzuiger
  • lange snoer
  • A categorie stofzuiger
  • goede zuigkracht

Minpunten

• geen draagbeugel bovenop stofzuiger

Ilse 23-06-2017 Product paar dagen in bezit

Een Beest !

Superblij mee. Handvat aan slang is echt een pluspunt. Amper geluid, des te meer zuigkracht. Prima stofzuiger.

Pluspunten

• Handvat aan slang

Spencer Toao 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuiger Bosch BGL8ALL2

Een handig apparaat, lekker stil vergeleken bij mijn oude stofzuiger. Het is ook fijn dat er een lang snoer van 15 meter standaard is bijgevoegd.
En belangrijk natuurlijk...hij zuigt inderdaad goed. Zowel op tapijt als op een harde ondergrond functioneert deze stofzuiger meer dan goed. (vandaar een 8 als beoordeling). Dit is echt mijn beste stofzuiger ooit.

Pluspunten

• Zuigt goed op harde ondergrond
  • Zuigt goed op zachte ondergrond (tapijt)
  • Snoer van 15 meter
  • Relatief licht apparaat

Minpunten

• Hij is best groot eigenlijk

Birgit 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige zuigkracht en super stil

Ik vind het een geweldige stofzuiger. Ik mag altijd al graag stofzuigen maar nu is het helemaal een feestje! Het apparaat heeft een geweldige zuigkracht en is zeer stil (dit vind mijn kat ook heel fijn hihi) verder vind ik het een heel mooi luxe model en het 'handvat' aan de stang vind ik heel handig! Ook de textiel slang vind ik erg modieus staan en hij rolt gemakkelijk over de vloer. Qua prijs kwalteit verhouding zit het zeker goed ik had niet veel te besteden aan een stofzuiger maar ben blij dat ik toch voor dis apparaat gekozen heb want hij is het meer dan waard!!

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • Een hippe uitstraling
  • Maakt weinig geluid
  • Lang snoer

Minpunten

• De opzetstukjes vallen steeds van de houder

Mendy 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Stofzuiger bosch

De stofzuiger heeft een mega lang snoer, hiermee hoef ik het snoer maar 1x in het stopcontact te steken. Redelijk stille stofzuiger, kan rustig 's avonds stofzuigen :).

Marco 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

Echt stil en toch veel zuigkracht.

We zochten een goede stofzuiger met flink veel zuigkracht en tegelijkertijd stil. Budget rond de 200 euro. Het is een ideaal ding met een lang snoer. Tevens het handvat op de bovenzijde van de steel bevalt goed.

• Veel zuigkracht
  • Prima vormgeving met mooie slang

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Rene 18-06-2017 Product paar dagen in bezit

Een fijne stofzuiger waar je mee voor de dag kunt komen.

Op de boodschappenlijst stond een stofzuiger met flinke zuigkracht, zuinige en stille motor en een lang snoer.
Daarmee zat deze Bosch dus al meteen in de voorselectie.
Verder is dit apparaat prima uitgerust, ziet er bepaald deftig uit en de prijs bleef binnen het gestelde budget.
Daarmee stond hij al rap op nummer 1.
Toch alle andere ook bekeken en vergeleken (want dat is leuk!) maar de keuze was eigenlijk al gemaakt.
Thuis natuurlijk meteen even uitproberen en ja hoor: prima zuigkracht en wat een verademing, dat geluid!

Pluspunten

• geluidsniveau, niet die beruchte herrie
  • actieradius, echt niet te onderschatten
  • grote stofzak (geen fan van zakloos)
  • deftig uiterlijk
  • 650 Watt is zuinig bij deze zuigkracht

Minpunten

• beetje erg zwart

Henri 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne stofzuiger die doet wat ie moet doen

Solide, lichtgewicht, goede zuigkracht en daarbij energiezuinig. Redelijk stil. De steel is lang genoeg om ook voor lange mensen niet krom te hoeven lopen. Met een snoer van 15 meter heb je geen verlengstuk nodig of van stopkontakt te wisselen.

Pat 14-06-2017 Product paar dagen in bezit

Vooruit trekken stofzuiger over vloerbedekking gaat zwaar

Het vooruit trekken van de stofzuiger over vloerbedekking gaat zwaar doordat er zulke kleine wieltjes onder zitten. Dat is jammer. De stofzuiger is wel erg stil en zuigt flink, op vloerbedekking moet je het vermogen echt stuk lager zetten.

• Hoge zuigkracht
  • Mooie kleur

Minpunten

• Loopt zwaar over vloerbedekking

Anne 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi, stil en krachtig.

Prettig in gebruik, goede aan/uit schakelaar. Doet wat ie moet doen. Mooie vormgeving, mooie kleur en een lekker lang snoer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • stil